Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Pokemon stelt voor

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Pokemon
Amerika-newbie

Pokemon stelt voor

Bericht door Pokemon »

Hoi luitjes!

Mijn partner en ik nemen deel aan de greencard loterij van dit jaar nog. Wel, mijn partner, want ik kan niet, ik ben invalide. Mijn gezondheid vereist een beter climaat en daarom zijn CA en SC uitverkoren locaties om naartoe te gaan. Voor zijn beroep is CA zeker aangewezen om makkelijk werk vinden. Ik hoop op SC, dat is goedkoper, uiteraard.

Ik droomde er al zolang van om te emigreren, maar dan kwam er de scheiding, mijn werk ... er was altijd wat. Ik heb mijn partner op niks aangedrongen. We dachten eerst te wachten tot het prepensioen en dan te zien, maar mijn partner heeft besloten niet langer te wachten om mee te doen aan de greencard loterij. Des te beter voor mij! Het gaat toch waarschijnlijk nog duren duren eer we uitgekozen worden.

Er komt heel wat bij te kijken in mijn geval, want men heeft mij al op het ziekenfonds verteld dat mijn invaliditeit kan overgezet worden naar ginder, opdat men mij van hieruit verder betaald. Maar ik heb de vraag nu officiëel gesteld aan het ziekenfonds, gezien ik er medische redenen toe heb om nog een menswaardig pijnniveau te hebben, tov nu.

Ik heb nu al naar een groot aantal praktische zaken gekeken, opdat het toekomstplan geen onoverzichtelijke berg lijkt. Details kunnen er dan nog bekeken worden.

Ik hier vruchteloos aan het zoeken, ik vind niet direct terug of de locatie van de POE van belang is achteraf. Mijn 3 beste koppels kameraden wonen in het Noorden, dus het zou beter zijn om daar toe te komen, hen te bezoeken en zo verderop te reizen.
Pokemon
Amerika-newbie

Re: Pokemon stelt voor

Bericht door Pokemon »

Niemand?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Pokemon,

welkom op het forum.
Ik kan je niet echt advies geven maar hoop dat jullie je droom om in de USA te gaan wonen waar kunnen maken.
Weet je wel dat als jouw partner de Greencard wint je alleen mee kan als jullie getrouwd zijn?

Marjon
Pokemon
Amerika-newbie

Bericht door Pokemon »

Dank je! We zijn al jaren getrouwd, dus dat is geen probleem.

Ik veronderstel dat ikzelf niet kan meedoen aan de lotterij als invalide? Werken gaan is geen optie meer, spijtig genoeg.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Welkom Pokemon en succes met de loterij :thumbup:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer