Na een tijdje meegelezen te hebben ( en een topic geplaatst te hebben) zag ik dat er een topic was om jezelf
voor te stellen, nou bij deze : ik ben Jolanda , 39 jaar en gek op de USA ( en sinds vorig jaar ook Canada).
Vandaar mijn gebruikersnaam Jo usalover.
Mijn fascinatie voor de USA begon denk ik al in mn tienerjaren ( Amerikaanse films op televisie ) en wilde daarom dolgraag er naartoe, maar zonder centen was dat natuurlijk niet mogelijk. Daarom probeerde ik met een vriendin op mn 18e naar zo’n kinderkamp te gaan als een van de begeleiders, daarna had je de mogelijkheid om een paar weken te reizen. Deze vriendin haakte af en
dus ben ik niet gegaan.
Toen kwam het idee als au-pair te gaan, en dat is gelukt ! Op mijn 19e ging ik het avontuur aan
als au-pair in de suburbs van Chicago. Geweldige tijd gehad, ontzettend veel geleerd ( zelfstandig, verantwoordelijkheid, taal) en heel veel gezien !
In dat jaar heb ik veel tripjes gemaakt ; Michigan, Wisconsin, busreis vanaf NY, - Niagara Falls – Pensylvania ( Hershey & Amish), Philadelphia - Washington DC – NY, weekend New Orleans, weekend Florida, camperreis met overgekomen familie uit NL in California en Nevada.
Daarna heb ik in 2000 een fly-drive gedaan met mn vriendin in California en Nevada. In 2004 volgde een fly-drive in Florida, in 2006 een camperreis met familie in Colorado, Utah, Nevada, in 2008 een weekje New York, in 2009 een fly-drive in West Canada en in
2010 een weekje Chicago.
Al deze vakanties waren grandioos en als het aan mij lag dan graag ieder jaar op vakantie naar de USA en/of Canada !
De volgende reis naar de USA staat pas gepland in 2012, maar desondanks ben ik nu al informatie aan het vergaren en de route aan het uitstippelen en reisverhalen aan het lezen. Daar word ik nl. erg gelukkig van.
Waarom hou ik zo van Amerika ? De prachtige natuur, het eten, de vriendelijkheid, de infrastructuur, het shoppen.
Ik hoop nog vele leesuren door te brengen op dit geweldige forum !
Groeten
Jolanda ( Jo usalover)