Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Even voorstellen: Marieke_N

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Marieke_N
Amerika-newbie

Even voorstellen: Marieke_N

Bericht door Marieke_N »

Hallo allemaal,
Ben al heel wat weken dit geweldige forum aan het doorspitten voor onze aankomende huwelijksreis en heb heb hier al heel veel nuttige informatie kunnen vinden! Vandaag hebben we mede dankzij de discussie (‘Propvolle routes in het zuidwesten’) de knoop door gehakt om een flink stuk uit onze route te snijden. Nu die (erg moeilijke :cry: ) keuze gemaakt is vond ik het wel eens tijd worden om me netjes aan te melden en voor te stellen, dus bij deze. Mijn naam is Marieke, 33 jaar, woon in Utrecht.

Ik zelf ben al vaker in Amerika geweest, o.a. een rondje oostkust in 2003 (NY, Washington, Boston, Niagara Falls, Philadelphia en Atlantic City (niet in deze volgorde)), een keer in San Francisco en omstreken (o.a. Redwood NP) in 1999 en een keer naar Hawaii in 2002 (Ohau & Big Island). Dit allemaal met mijn (sinds jaren alweer) ex-vriend, die voor z’n werk vaak naar Amerika moest en uiteindelijk ook in de buurt van NY is gaan wonen/werken.

Maar ik was nog nooit in de parken in het zuidwesten geweest en ook mijn vriend wilde daar erg graag een keer naar toe (voor hem wordt het de eerste keer). Dus onze keuze was snel gemaakt: vanaf begin oktober gaan we eerst twee weken rondreizen in het zuidwesten, en dan nog een weekje relaxen op Hawaii (Kauai). Wij hebben daarna echter de fout gemaakt eerst de vluchten te boeken, en daarna pas eens goed te gaan spitten naar wat allemaal leuk is en wat we graag willen zien…. Hoewel we al besloten hadden LA (trekt ons niet) en de kustroute er dit keer uit te laten, bleek het van SF naar LV (en nog weer terug naar SF, in 1e instantie onze vluchthaven) ook al een behoorlijke afstand te zijn. En toen gingen we hier eens goed verder lezen wat er overal voor moois te zien is. En kwamen we er achter dat we toch ook wel heel erg graag naar Moab en de parken daar in de buurt willen! En toen kregen we dus een veel te volle route voor mijn gevoel, zelfs als we Moab en MV eruit zouden laten... Dus nu hebben we na wat nachtjes slapen besloten om te starten en te eindigen in Las Vegas en van daaruit een rondje te doen. Niet erg standaard geloof ik voor een eerste keer, en dus helaas ook geen Yosemite, San Francisco en waarsch. ook geen Death Valley. Vooral die laatste vinden we allebei erg jammer :cry: . Maar ja, nu hebben wel een goede reden om nog een keer terug te gaan! En een veel rustiger schema (van ruim 3200 km teruggegaan naar 2350 km!) met heel veel landschappen die voor ons helemaal nieuw zijn en waar we heel erg naar uitkijken om ze op ons gemak te gaan zien/ er te gaan hiken. Nu hebben we tenminste ook tijd om af en toe te relaxen en wat leuke wat minder standaard dingen te doen die ik hier al ben tegen gekomen.

Zodra ik heb uitgevogeld waar ik onze route het beste kan plaatsen op dit forum zal ik dat even doen. Hij staat nog niet vast, maar we hebben al een aardig beeld. Een groot deel zal igg bestaan uit parken, we zijn niet zo van de steden :wink: .

Groetjes en iedereen alvast heel erg bedankt voor alle nuttige info en tips die ik hier heb gevonden!
Marieke
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Even voorstellen: Marieke_N

Bericht door Old Faithful »

Hoi Marieke,

Hartelijk welkom op het forum :hello2: :hello1:
Marieke_N schreef:bleek het van SF naar LV (en nog weer terug naar SF, in 1e instantie onze vluchthaven) ook al een behoorlijke afstand te zijn. ...knip...
Dus nu hebben we na wat nachtjes slapen besloten om te starten en te eindigen in Las Vegas en van daaruit een rondje te doen.
Hoe hebben jullie dat gedaan? Tickets veranderd of een binnenlandse vlucht of ???

Ik wens jullie alvast veel plezier bij de voorbereidingen.
Groet,

Old Faithful
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Marieke, welkom op het forum

Heel verstandig dat jullie een aantal dingen geschrapt hebben. Ook al mis je een aantal parken en steden het gaat vast een fantastische reis worden.
Ik ben benieuwd naar jullie route.

Marjon
Marieke_N
Amerika-newbie

Bericht door Marieke_N »

Bedankt allebei!

We hebben uiteindelijk besloten onze tickets om te laten boeken. Kost wel € 100 p.p. extra, maar dat hadden we er wel voor over. Was wel een v/d redenen waarom we zo lang getwijfeld hebben (maar de belangrijkste reden van twijfel was het moeten missen van een paar hele mooie dingen...).

Onze voorlopige route heb ik net gepost. Nu de route min of meer vast ligt ga ik verder zoeken naar mooie en interessante dingen om te doen overal. Op internet ziet alles er al zo mooi uit, ik ben zo benieuwd hoe het er in het echt dan wel niet uit ziet :D.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer