Hallo,
Ik ben Aggie, heb een gezin met 3 kids en we zullen in mei voor de vierde keer naar Florida gaan, de tweede keer met de kids. Ook hebben we een jaar in Houston, Texas gewoond in 1999/2000. Mijn man reist voor zijn werk vaak naar Amerika en aankomende zomer zullen we hoogstwaarschijnlijk voor een dikke 4 weken naar Minneapolis reizen, om mijn man daar te vergezellen als hij daar aan het werk is. Vandaar dat ik op dit leuke forum terecht kwam en dacht...effe voorstellen, na een tijdje meegelezen te hebben!!
Ik houd ook een blog bij, voor de liefhebbers http://www.aggie-cornelussen.blogspot.com Hierbij laten we het maar even.
Hee.... ook nu op dit forum actief? Volgens mij ken ik je al van het Floridaforum en/of Orlando forum. Nou welkom dan maar, hier op dit amerika forum. Ook een gezellig actief forum met ook weer een hoop tips over heel Amerika.
Lichte kleding meenemen naar Minneapolis. Minnesota heeft echt een landklimaat: (heel) koude winters en (heel) hete zomers. Vergeet ook de muggenbeetspullen niet, de mug is de officiele 'vogel' van Minnesota!
Maar leuke stad. En vergeet St. Paul niet (heb daar 14 jaar gewoond), met het Capitool en vooral: het Science Museum en het Children's Museum. Beide erg goed voor kinderen van alle leeftijden.
Fijn, om iets meer over the twincities te horen, je vind er maar weinig over! Waarschijnlijk omdat het geen vakantie bestemming is, dus alle tips zijn van harte welkom!! Het capitool en children's museum staan nu op het to-do lijstje.
Zijn er ook meren waar je goed kunt zwemmen?
@ Aggie,
Vragen over bepaalde steden of streken kan je beter in het betreffende forum stellen, daaar zal je meer antwoorden krijgen dan in deze draad omdat die lang niet door iedereen gelezen wordt.
Er zijn meer dan 10.000 meren in Minnesota, plaatsen om te zwemmen genoeg dus. Al zijn sommige meren niet bepaald aan te raden, mijn zoon heeft zijn duikbrevet voor gevorderden gehaald onder meer door in een meertje in Minneapolis te zwemmen waar hij onder water letterlijk geen hand voor ogen kon zien.
Maar er zijn een aantal meertjes met leuke stranden. Zal je ter plaatse moeten vragen.
De dierentuin in Como Park (St. Paul) is ook leuk, evenals het cafe aan het water daar. En vergeet niet de Mall of America, eigenlijk een beetje saai, alleen een heel grote mall. Maar er is een pretpark middenin en dat is wel leuk voor de kinderen (en niet alleen voor de kleintjes, ook iets ouderen vinden het leuk). De 'echte' dierentuin van Minnesota (in Apple Valley even buiten de stad) is mooi, ze zijn daar erg vernieuwend bezig.
Weet niet hoe lang jullie daar blijven, maar als de State Fair aan de gang is (midden september, je zult daar rond die tijd erg veel over horen) dan is dat ook zeker aan te raden.
Als je dat leuk vindt: de burgemeesters van Minneapolis en St. Paul zijn altijd redelijk benaderbaar, Chris Coleman in St. Paul heeft zelfs elk jaar een open dag, waarop kinderen even op de stoel van de burgemeester mogen zitten. Zijn grootmoeder heeft dat ooit met hem gedaan, een teken dat iedereen in principe burgemeester kan worden. Verder zijn er gouverneurs en andere verkiezingen aan de gang, altijd een tijd dat politici graag met iedereen een praatje maken. R.T. Rybak, burgemeester van Minneapolis probeert gouverneur te worden, Chris blijft burgemeester voorlopig, maar zoals gezegd zij zijn zeer benaderbaar en toch wel even wat anders dan verkiezingen in Nederland.
Rob schreef:@ Aggie,
Vragen over bepaalde steden of streken kan je beter in het betreffende forum stellen, daaar zal je meer antwoorden krijgen dan in deze draad omdat die lang niet door iedereen gelezen wordt.
Ja, sorry, je hebt gelijk! Ik ben nog effe aan het uitzoeken hoe dit forum in elkaar steekt en waar ik dingen terug kan vinden, zal er op gaan letten.
Heb wel al veel aan de informatie verkregen van Bennogr, veel dank hiervoor!!!
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.