Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lamps' introduction

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Lamps
Amerika-ontdekker

Lamps' introduction

Bericht door Lamps »

Dag iedereen,

Zal me maar eens voorstellen he, wel zo beleefd :oops: Nouja ik ben dus Lamps, maar noem me maar Daniel da's makkelijker. Ik woon omg. Rotterdam, ben PhD student in Tilburg, zaterdag 24, en ben vorige maand voor het eerst naar een conference geweest om daar een lezing te houden en andere praatjes te volgen. Dat was in Chicago. Geweldige stad en geweldig om eens in Amerika te zijn. Het is wel een land waar ik me thuis voel, al heb ik dat wel redelijk snel. Niet verwacht bij de States alleen. Het enige waar ik me aan stoorde waren de vele stoplichten als je door zo'n stad wandelt, en draaideuren (!!) van winkels. Voor de rest, het sfeertje, de mensen, de stad, de winkels, de gebouwen, geweldig! In oktober mag ik weer naar een conference, dit keer San Diego. Tegen de vlucht zie ik erg op: overstappen, lang... Ik slaap nooit in vliegtuigen, dus dat is wat vervelend. Jetlag zie ik ook niet heel erg naar uit (plus dat ik 's ochtends om 7u aankom, en 's avonds naar een concert in de Melkweg ga :lol: ). Maar San Diego zelf heb ik wel heel veel zin in! Al is het maar voor 4 dagen. 4 drukke werkdagen... Hoop toch nog wat van de stad mee te pikken. Dat was in Chicago ook nog aardig gelukt. Volgend jaar hopelijk een coast-to-coast vakantie. Dat was dit jaar al het plan, maar kwam niet zo handig uit.

Hmm dat is toch nog langer geworden dan ik dacht. Ik zag overal van die lange intro's ik dacht wat kan ik zeggen... nouja dit :P

Daniel
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Lamps' introduction

Bericht door Petra/VS »

Welkom hier, Daniel! Die draaideuren in Chicago zijn om de kou en wind tegen te houden, in andere steden zie je die niet zoveel. Het heeft niet voor niets de bijnaam "The Windy City" ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Lamps
Amerika-ontdekker

Bericht door Lamps »

Ah mooi! Ik werd er helemaal kriegel van, al die mensen die zo'n haast hebben dat je die deur bijna tegen je achterste krijgt xd.

Iemand daar al eens in house of blues geweest trouwens? In dat restaurant? Was wel een eh ja aparte ervaring omdat erboven een concert was waarbij iedereen stond te springen. Gevolg was dat het restaurant en de inboedel letterlijk op en neer gingen...
Ellen Schaefer
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Ellen Schaefer »

Hoi Daniel,

Wat leuk dat je je aangemeld hebt. San Diego zal je net zo bekoren als Chicago. Het weer is wel een stuk warmer dus geen draaideuren daar :)
Als in San Diego bent, is de marine haven een must! Ook de omgeving rondom de haven is heel gezellig. In de haven kan je een boottocht doen welke mij in ieder geval
altijd bij zal blijven.
San Diego, Seaworld, Old Town and Gaslamp District zijn ook plaatsen die ik je kan aanraden. In Old Town kan je heerlijk Mexicaans eten en in de Gaslamp District zijn de restaurants meer internationaal en ook een heel stuk duurder, maar wel onwijs gezellig! :beerchug:

In ieder geval, heel veel plezier en vliegen is inderdaad niet echt prettig maar het went, echt! :-)

Groetjes
Ellen
http://www.elleninamerika.com
http://www.elleninamerika.com" onclick="window.open(this.href);return false; / Weblog over mijn emigratie en verblijf in de VS.
Lamps
Amerika-ontdekker

Bericht door Lamps »

Bedankt voor de tips Ellen! Ga ik zeker wat mee doen als ik een beetje tijd over heb. Ik baal eigenlijk dat ik niet een dagje langer heb geboekt zodat ik een dag had om veel dingen te bezichtigen. Nu is het 4 dagen werk en 2,5 dagen reizen... Hotel zit trouwens in de gaslamp, dus van dat deel zie ik in ieder geval veel.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer