Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Giovanni

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Giovanni
Amerika-newbie

Giovanni

Bericht door Giovanni »

hallo allemaal!

Ik ben Giovanni, 23 jaar en (voorlopig) woonachtig in Ieper, België. reeds een tiental maanden speel ik met het idee om dit landje vaarwel te zeggen. Redenen daarvoor genoeg :x m'n leven begon héél goed :) altijd leuke tijden gehad tot ik ziek werd (kanker, was 8jaar, back a live toen ik 12 was) na dit overwonnen te hebben schooltijd uitgedaan :D , dan natuurlijk: werken... ik werk nu nog steeds voor Telenet als installateur.

Echter, alles hier steekt me eigenlijk tegen, het leven, de mensen, het weer, ... ik vind hier gewoon geen vreugde meer. Precies het gevoel dat mijn leven hier op z'n einde zit. Dagdagelijks gaan werken, op zich leuke job, maar de mensen, het karakter, is echt wel helemaal eraan! elke dag zit ik bij zo'n 5 à 8 verschillende personen om te installeren. Je kan je niet voorstellen wat het hier is geworden. Alleen de woorden "IK" en "GELD" zijn nog van belang.

Daarom, hoop ik ooit (hopelijk héél vlug), opnieuw te beginnen ergens anders. Wegens voorliefde Noord Amerika, waar ik, denk ik, meer vrije tijd en eens een echt leven zal leiden.. maw geen rush meer van 7am tot 18pm!

Eerst en vooral wens ik hier nieuwe mensen te ontmoeten, om met jullie hulp een nieuwe stap, nieuw hoofdstuk, te beginnen! 8)
Hopelijk kan ik in maart (paasverlof) mijn eerste trip doen naar de States. Om daadwerkelijk te zien en te proeven van "het (echte) nieuwe leven"

Zijn er bij jullie mensen die af en toe reizigers ontvangen en een beetje helpen bij de eerste stappen? of laten jullie niet graag belgen of nederlanders bij jullie binnen? Hoe zit het met de gastvrijheid?

alvast bedankt om dit te lezen! hopelijk is dit mijn eerste echte stap!

Giovanni
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Giovanni

Bericht door hekkie »

Hallo Giovanni,

:welcome: op dit forum.
Heel erg leuk dat je je nu hebt voorgesteld en ook nog zo uitgebreid...... :wink:

Omdat je met de gedachte speelt een nieuw leven op te bouwen en wellicht in de States, kan ik je adviseren om eens het emigratieforum door te worstelen. Het is niet eenvoudig, zeg maar heel moeilijk, om permanent in Amerika te worden toegelaten en je kunt in de betreffende topics veel info daarover vinden.

Wat betreft je eerste reis naar de USA kun je hier alles vragen. We helpen je heel graag op weg.

Succes met alles!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Eagle
Amerikafan

Bericht door Eagle »

Afbeelding op het forum van AllesAmerika, en leuk dat je er bij bent :lol:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Giovanni schreef: Alleen de woorden "IK" en "GELD" zijn nog van belang.

Daarom, hoop ik ooit (hopelijk héél vlug), opnieuw te beginnen ergens anders. Wegens voorliefde Noord Amerika, waar ik, denk ik, meer vrije tijd en eens een echt leven zal leiden.. maw geen rush meer van 7am tot 18pm!

Giovanni
Welkom hier, Giovanni! Maar wat doet je denken, dat bovenstaande in de VS anders is? De meeste Amerikanen hebben veel minder vakantie, dan de meeste Europeanen, om te beginnen. En in mijn eerste job hier werkte ik met gemak 12 urige dagen, waarbij alle pauzes er ook nog bij inschoten. Je kunt hier in de VS inderdaad ver komen, maar als je verwacht, dat je er met weinig werken zal komen vrees ik, dat je van een koude kermis thuis zal komen!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Giovanni
Amerika-newbie

Bericht door Giovanni »

Nee, dat bedoel ik niet. gewoon, ik heb met mijn job hier geen leven! af en toe heb ik amerikanen om te installeren en die vertellen mij dat ze na hun job nog kunnen joggen, fitnessen, iets doen! ik wil ook niet overkomen als "luie jongen" :lol:
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Afbeelding

Welkom op het forum! :D

Groetjes van Marloes
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer