Hoshi zegt, hallo allemaal

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Hoshi
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2006, 20:02
Locatie: Beverwijk

Hoshi zegt, hallo allemaal

Bericht door Hoshi »

Mijn naam is Heleen en ben 34 jaar. Woonachtig in Beverwijk en 8 jaar getrouwd met Dennis. We hebben geen kinderen maar wel twee hele lieve huisdieren. Poekie en Dikkie (poes en kat).

Zo lang ik me kan heugen wil ik naar Amerika. :D En over twee jaar is het zover. Mijn lang gekoesterde droom komt uit. Met de motor de Route66 rijden en nog vele anderen dingen. Ik ben een grote fan van Elvis. Dus jullie begrijpen wel waar dit heen gaat. Sinds deze week ben ik begonnen met een lijstje te maken wat ik wil zien. En alles ligt een flink eind uit elkaar. Dus we hebben besloten om er 6 weken over te doen. Als ik ga wil ik het gelijk goed doen. Dennis houdt er niet van om te vliegen. 2uur is lang genoeg. De halve medicijn kast wordt ook leeg gegeten als we met het vliegtuig op vakantie gaan. Nu we dit hebben besloten is hij hem toch al weer aan het knijpen. Maar hij mag nu niet meer terug. We weten alleen niet in welke periode we moeten gaan. Ik zelf had eigenlijk de maand juni en juli in gedachten. Hebben jullie misschien nog wat suggesties?
Dit zijn de plaatsen waar ik zeker heen wil:
Route66
Memphis - Graceland
DisneyWorld
Alcatraz
Niagara Falls
National Parc
Las Vegas
We willen minstens 1 á 2 weken met de motor en de andere weken met een auto of camper. Daar zijn we nog niet helemaal uit. Misschien hebben jullie nog wel ideetjes. En natuurlijk, welke is het goedkoopst.
Verder hoop ik meer informatie te kunnen verzamelen via dit forum.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Heleen,

Allereerst :welcome: op het forum!

Wat leuk dat jullie over 2 jaar ook naar Amerika gaan.

Aangezien dit het voorstelforum is, wil ik je verzoeken hier nog niet inhoudelijk op je reis in te gaan en vragen te stellen. Heb je specifieke vragen, stel ze dan gerust in het daarvoor bestemde forum. De forumleden zullen je graag op weg helpen.

Veel plezier op het forum!

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Heleen,

:welcome: op het forum, je zal hier zeker genoeg informatie vinden voor jullie reis.
Veel forumleden houden ook een reisverslag bij van hun reizen je vind meestal een link onderaan hun berichten, ook daar kan je veel tips vinden.
Rob
Gebruikersavatar
lelie
Amerika-expert
Berichten: 5521
Lid geworden op: 23 jan 2005, 14:37
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Deventer

Bericht door lelie »

Hallo, en :welcome: op dit forum.

Wow, jullie gaan 6 weken!!! Heerlijk zeg!
Misschien kan je man van de huisarts wat kalmeringstabletjes krijgen (oxazepam bijvoorbeeld), daar wordt hij wat suf van.

Veel plezier op het forum en tijdens de voorbereidingen.

Groetjes van Marloes
Gebruikersavatar
Rob
Amerika-expert
Berichten: 14853
Lid geworden op: 06 feb 2004, 14:53
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Locatie: Biggekerke ZLD
Contacteer:

Bericht door Rob »

lelie schreef: Misschien kan je man van de huisarts wat kalmeringstabletjes krijgen (oxazepam bijvoorbeeld), daar wordt hij wat suf van.
Kijk wel uit met dit soort dingen, de sufheid kan wel eens als dronken gezien worden door het grondpersoneel en dan vlieg je dus niet.
Rob
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Heleen,

Van harte :welcome: op dit forum. Goed idee je nu al aan te melden ter voorbereiding op jullie grote reis! Ik begrijp dat dit een echte droomreis moet worden.

Ik zou adviseren om veel reisverslagen te gaan lezen, want daar doe je ontzettend veel informatie op en tips. Verder kun je zelf een onderwerp openen waar je met al je vragen terecht kunt. Er is veel kennis op dit forum aanwezig en de forumleden helpen graag.

Veel leesplezier!

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12929
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Heleen

:welcome: op het forum
Wat leuk dat je wens eindelijk in vervulling zal gaan.
Heel veel plezier met het uitstippelen van de reis.
(Ik woon trouwens vlakbij je in de buurt.)

Marjon
jenn
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 sep 2005, 21:48
Locatie: nederland
Contacteer:

Bericht door jenn »

Heleen welkom
CaroLine
Amerika-expert
Berichten: 1946
Lid geworden op: 13 apr 2004, 20:10
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Limburg

Bericht door CaroLine »

:welcome: op dit forum. Je zult hier veel informatie vinden en vooral veel vakantievoorpret hebben!
Carola
Magnolia87
Amerikakenner
Berichten: 1260
Lid geworden op: 04 mei 2006, 18:05

Re: Hoshi zegt, hallo allemaal

Bericht door Magnolia87 »

Hoshi schreef:Mijn naam is Heleen en ben 34 jaar. Woonachtig in Beverwijk en 8 jaar getrouwd met Dennis. We hebben geen kinderen maar wel twee hele lieve huisdieren. Poekie en Dikkie (poes en kat).

Zo lang ik me kan heugen wil ik naar Amerika. :D En over twee jaar is het zover. Mijn lang gekoesterde droom komt uit. Met de motor de Route66 rijden en nog vele anderen dingen. Ik ben een grote fan van Elvis. Dus jullie begrijpen wel waar dit heen gaat. Sinds deze week ben ik begonnen met een lijstje te maken wat ik wil zien. En alles ligt een flink eind uit elkaar. Dus we hebben besloten om er 6 weken over te doen. Als ik ga wil ik het gelijk goed doen. Dennis houdt er niet van om te vliegen. 2uur is lang genoeg. De halve medicijn kast wordt ook leeg gegeten als we met het vliegtuig op vakantie gaan. Nu we dit hebben besloten is hij hem toch al weer aan het knijpen. Maar hij mag nu niet meer terug. We weten alleen niet in welke periode we moeten gaan. Ik zelf had eigenlijk de maand juni en juli in gedachten. Hebben jullie misschien nog wat suggesties?
Dit zijn de plaatsen waar ik zeker heen wil:
Route66
Memphis - Graceland
DisneyWorld
Alcatraz
Niagara Falls
National Parc
Las Vegas
We willen minstens 1 á 2 weken met de motor en de andere weken met een auto of camper. Daar zijn we nog niet helemaal uit. Misschien hebben jullie nog wel ideetjes. En natuurlijk, welke is het goedkoopst.
Verder hoop ik meer informatie te kunnen verzamelen via dit forum.
Welkom op dit forum!! Leuk dat over 2 jaar eindelijk je droom uitkomt! :D
Zelf ben ik al 3 keer in Amerika geweest (2 keer in Indiana bij m'n tante en vorig jaar een rondreis door de Westerlijke staten gemaakt)

Het valt mij op dat jij dingen wilt bezoeken die niet allemaal even dicht bij elkaar in de buurt liggen. Alcatraz, Las Vegas, Route66, National Parc (ligt eraan welke je bedoeld, Grand Canyon, Yosemite, die liggen daar ook in de buurt) liggen allemaal dicht bij elkaar, ik ben er afgelopen zomervakantie ook geweest. Maar Niagara falls is aan de andere kant van het land, Memphis is ook niet echt dichtbij de Westerlijke staten, en Disneyland ligt eraan wáár je wilt, want er is o.a. een Disneyworld in Florida maar ook in California.

Ik zou jou dus als tip geven om een rondreis door de Westerlijke staten te maken, omdat je dan de meeste punten van je lijstje kunt bezoeken. Je kunt dan niet naar Niagara falls, maar in Yosemite heb je ook mooie watervallen! Alleen Memphis wordt wel een beetje een probleem dan, misschien binnenlands vlucht?
Hoshi
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2006, 20:02
Locatie: Beverwijk

Re: Hoshi zegt, hallo allemaal

Bericht door Hoshi »

Zo daar ben ik weer. Na lang terug op dit formun. De vorige keer schreef ik dat we in 2008 naar Amerika zouden gaan. Dit is met een jaartje verlengt. We gaan op 1 augustus 2009. En maken een rondreis met de auto. Hotels zijn niet geboekt. Behalve dan de hotels bij aankomst in SF en in Memphis. Extra spannend dus. Heb al op de websites gekeken voor hotels welke een beetje betaalbaar zijn. Iemand nog tips? In Memphis zitten we in het Heartbreak Hotel. Wat wil een Elvis fan nog meer.

Dit is onze route
Ability Photopaint1.jpg
Op 19 augustus vliegen we naar Memphis waar we 2 dagen blijven.

Grtz Heleen
Heen ga je, terug moet je

http://www.dennisenheleen.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Petra/VS
Medebeheerder
Berichten: 19663
Lid geworden op: 07 sep 2003, 15:10
Locatie: Washington DC metro
Contacteer:

Re: Hoshi zegt, hallo allemaal

Bericht door Petra/VS »

Welkom terug, Heleen! Voor tips is het aan te raden specifieke vragen te stellen in de desbetreffende fora. Ik sta regelmatig versteld van de enorme kennis, die op dit forum aanwezig is, dus vast voor jou ook. Veel plezier met het plannen van jullie reis!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hoshi
Amerika-ontdekker
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 mei 2006, 20:02
Locatie: Beverwijk

Re: Hoshi zegt, hallo allemaal

Bericht door Hoshi »

Hallo allemaal,

Ben weer terug na een tijdje afwezigheid. Ondertussen vele jaren verder waar een hoop gebeurd is. Uiteindelijk zijn we in augustus 2009 voor 3 weken naar Amerika geweest. Niet met z'n tweeën, maar met 1 meer. Ik was destijds 3 maanden zwanger van mijn dochter. Wij boekten de reis in oktober 2009. Bij Jan Doets reizen. We hadden alleen de vlucht, 1 hotel en auto geboekt en de vlucht van San Francisco naar Memphis.
Wat een ongelooflijke mooie reis was dit. Nog steeds 1tje waar ik nog volop van geniet. Regelmatig pak ik het foto album met de mooiste momenten van onze reis en dan herbeleef ik de reis weer.

Ik weet dat ik destijds een blog bij hield. Online, maar ik kan het niet meer vinden. Heeft iemand een tip hoe ik er achter kan komen?

In al die jaren is het toch blijven kriebelen om weer terug te gaan. Komen dan wel weer op dezelfde reis uit, maar kunnen nu wel een paar dingen overslaan. Bij mij ging het destijds over het bezoeken van Alcatraz en Memphis. Die hoeven nu niet meer. Wel wil ik nog een keer naar the Gand Canyon, maar dan de andere kant. En verder blijft de route een beetje gelijk.
We zitten nog eigenlijk in dubio. De vorige keer besloten een dag van te voren waar we naar heen zouden rijden, en boekte dan een hotelkamer in die plaats of buurt. Bij sommige hotels kregen we het gevoel dat we in een aflevering van CSI waren beland waar net een moord had plaats gevonden. Dat was iets minder. Maar we hadden ook mooie hotels.

We gaan weer terug. Dit keer gaat onze dochter van (dan) 15 ook mee. De planning staat voor volgend jaar juli/augustus.
Het voorbereiden is begonnen.
Als bijlage de plattegrond bijgevoegd van onze reis in 2009
314518578_857504728587403_8005385671363844182_n.jpg
Heen ga je, terug moet je

http://www.dennisenheleen.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42070
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Hoshi zegt, hallo allemaal

Bericht door Martin & Marianne »

Leuk dat jullie zo'n mooie reis hebben gehad!

Weblog bestaat al een tijd niet meer, als je niet hebt gereageerd op de waarschuwingen dat het ging stoppen dan is het inmiddels verdwenen.

Vragen over de volgende reis moet je stellen in het Zuidwesten forum (reisschema's en routeplanning), niet hier.
Zie hier: viewforum.php?f=36

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer