Even voorstellen: Diane

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Dianedvo
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2024, 10:06

Even voorstellen: Diane

Bericht door Dianedvo »

Hallo,
Bij deze stel ik mij graag voor. Ik lees al een tijdje mee, maar heb me nu toch aangemeld.

Mijn naam is Diane. Ooit, 30 jaar terug heb ik met mijn ouders en broers een rondreis door Florida gemaakt. Dat was echt een onvergetelijke ervaring en ik heb me altijd voorgenomen om ooit met ons eigen gezin ook een rondreis door de USA te maken.
Inmiddels zijn de kinderen 18, 15 en 9 en begint de tijd toch wel wat te dringen. ;-)

Maar, ik heb geen idee wat een reëel budget is. We willen graag naar het zuidwesten, eigenlijk het ‘standaard-rondje’. Met een huurauto, overnachtingen mogen basic zijn. Duur: een ruime 3 weken, in het hoogseizoen (juli/aug) met 5 personen.

Ik weet dat er heel veel variabelen zijn, maar wat is een reëel budget? We moeten toch ergens beginnen. En misschien is mijn droom financieel helemaal niet haalbaar voor ons. :-(
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Diane, welkom op het forum!
Leuk dat jullie plannen hebben voor het zuidwesten. Willen jullie nog dit jaar gaan? Dan zal het lastiger worden om goede deals voor de accommodaties te vinden, daarvoor kun je het beste zo vroeg mogelijk beginnen met zoeken.
Misschien heb je iets aan dit topic: viewtopic.php?f=7&t=79614.
Voor tickets en autohuur kun je alvast wat sites bekijken, kijk daarvoor eens in het subforum vervoer.

Een leuke manier om de kosten van de accommodaties laag te houden is om deels te gaan kamperen. Vooral in de parken kun je op die manier voor weinig geld op de mooiste locaties zitten.

Marianne
Dianedvo
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2024, 10:06

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door Dianedvo »

Bedankt voor je reactie!
De plannen zijn voor de zomer van 2025, maar als ik het topic doorlees waar je naar verwijst, zou het zomaar een jaar later kunnen/moeten :-( worden. Nog even flink doorsparen…
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door Elendan »

Het is inderdaad niet goedkoop, maar gelukkig willen jullie pas in 2025.

Wat ik afgelopen jaar gedaan heb is allerlei hotels of cabins geboekt met gratis annuleren en dan daarna de rekensom gemaakt of we met de camper of auto zouden gaan. Het is uiteindelijk de auto geworden, maar ik heb in de tussentijd heel vaak geannuleerd en herboekt als ik een betere of goedkopere accommodatie tegen kwam.

We zijn met twee personen en ik heb nu voor € 5.046,- aan 23 overnachtingen, vliegtickets, autohuur, ESTA's, parkenpas, parkeerplaats luchthaven, simkaart staan. Eigenlijk alle kosten behalve verbruik ter plaatse.

Je zou dus ongeveer een route kunnen maken en dan een jaar van te voren (deze zomer waarschijnlijk) beginnen met boeken van overnachtingen. Lopen de kosten teveel op dan kun je altijd nog gratis annuleren. Geldt ook voor huurauto, alleen niet voor vliegtickets. Die heb ik pas geboekt nadat ik de definitieve keuze had gemaakt om met de auto te gaan. We maken de zomer een rondje vanuit Salt Lake City richting Idaho, Grand Teton en Yellowstone.

Is het te duur voor 2025 dan heb je in ieder geval je huiswerk voor 2026 gedaan :wink:
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door IngridUSA »

Elendan schreef:
14 mar 2024, 13:36
We zijn met twee personen en ik heb nu voor € 5.046,- aan 23 overnachtingen, vliegtickets, autohuur, ESTA's, parkenpas, parkeerplaats luchthaven, simkaart staan.
Is het te duur voor 2025 dan heb je in ieder geval je huiswerk voor 2026 gedaan :wink:
Hele nette prijs en ook een slim idee!
Maar met (even voor het gemak) 4 volwassenen en een kind + hoogseizoen ga je dit bij lange na niet redden. Probeer zoveel mogelijk accommodaties te vinden waar je met z’n allen op 1 hotelkamer of in 1 verblijf overnacht. Vragen of een 5e persoon/kind op een luchtbed erbij mag wil best wel eens lukken. Rechtstreeks benaderen/boeken is dan handiger dan via bv Booking e.d. dus goed kijken. Of inderdaad (deels) kamperen. Verder heb je natuurlijk een ruimere auto nodig en meer tickets. Kijk hoe vaak je wil koken of buiten de deur gaat eten en wat je onderweg wil zien en doen. Tanken ook niet vergeten alsmede entreegelden. Dus neem een budget per dag op dat je erbij telt. Afronden naar boven 😂
Dianedvo
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2024, 10:06

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door Dianedvo »

Dank voor alle tips!
Als ik het een beetje doorlees denk ik dat wij toch wel rekening moeten houden met een bedrag richting de €20.000
(Vliegtickets 1200 pp, overnachtingen 250 pn, 150 voor eten per dag, tickets e.d. brandstof). Vliegtickets houd ik ruim aan, heb niet de illusie dat die prijzen de komende jaren gaan dalen
Heel veel geld, maar dat is Europa ook. Afgelopen jaar naar en door Italië gereisd in het hoogseizoen, waren we toch ook 7000 kwijt voor een ruime 2 weken…Pas als je achteraf echt alles optelt, blijkt dat dat gewoon ook heel duur is
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door jeppiepruts »

1200 is echt niet nodig hoor als je op tijd boekt, goed zoekt en bereid bent soms een kleine concessie te doen.
Ik vloog vorige zomervakantie voor ongeveer 470 euro pp retour Phoenix. Dit jaar voor ongeveer 400 euro naar Las Vegas. Beiden in augustus. Beiden met BA incl. 1 overstap. Enige concessie: vertrek vanaf Düsseldorf.
Je zou al snel 5*600 euro kunnen besparen daarmee in je begroting.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door 1N9R1D »

Wij zijn een gezin met 2 kinderen (19 en 17 jaar) en ik verwacht komende zomer tussen 11.000 en 12.000 kwijt te zijn voor 3 weken (rondje westkant incl. Yellowstone).
Tickets FRA - LAS: 2575 incl. koffers en deels ziplaatsen
Auto: 950
Overnachtingen: 3400 (in Zion, Grand Canyon North, Yellowstone en Monument Valley overnachten we in het park)
Jeephuur Canyonlands: 400
Kayakhuur en brengservice Colorado (bij Page): 450
parkeren, overnachten en benzinekosten naar Frankfurt: 300
Dan kunnen we ter plaatse nog 3.000 tot 4.000 uitgeven aan parkenpas, brandstof en eten en drinken. En dat verwacht ik niet op te maken.

Met 20.000 zit je wel heel erg ruim denk ik...
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door JeroenenTineke »

Je bent echt op tijd om voordeel te hebben van goedkope vliegtickets en overnachtingen.

Wij hebben “pas” in januari alles geboekt, 2 volwassenen, 2 kinderen. Voor vliegtickets loont het echt om bij de brookers te gaan zoeken, hier ook aangegeven op dit forum. Vergelijk ook diverse luchthavens, deze tip kreeg ik van @1N9R1D , daar ben ik heel blij mee, dit scheelde enorm. Dit heeft mij itt rechtstreeks boeken een voordeel,van ongeveer €2000,- opgeleverd, van wat ik eerst van plan wat te boeken. Het is wel zo, meer overstappen in je vlucht is stukken voordeliger, of vliegen vanuit het buitenland. Daarmee heb je al zeker besparingen op de grootste hap van je budget.

Andere tip, je kan je aanmelden voor een huizenruil. Er zijn heel veel USA,ers die graag naar Nederland reizen. Maar dit moet je willen, dat er andere mensen in je eigen huis verblijven. Doordat wij bijna 3 weken zo in USA verblijven besparen we heel veel.Maar het leuke vinden wij dat je zo echt dicht bij de cultuur van het land komt.
Daarnaast kreeg ik ook de tip om te gaan kamperen, dit gaan we doen in Glacier park in een cabin. Je moet dan zelf lakens en dekens meenemen, goedkoop te verkrijgen bij de Walmart. Een leuke afwisseling zeker met kinderen.

Kortom er is best veel mogelijk om creatief je reis voor te bereiden.Succes!
Dianedvo
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2024, 10:06

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door Dianedvo »

Bedankt voor jullie reacties! Mede daardoor gaan we ons concreet richten op zomer 2025 naar USA🎉

Eind van de zomer gaan we op zoek naar ticketprijzen en ook offertes opvragen.

We hebben geen ervaring met zelf tickets boeken en ben nogal een controlfreak. Als ik dan alles zelf zou regelen, ben ik bang dat ik nogal gestresst op vakantie ga. Heb in het verleden helaas slechte ervaring gehad met Airbnb en een failliete tussenpersoon. En wat als we moeten annuleren, of een airline gaat failliet.
Maar goed, als het heel veel geld scheelt, heb ik dat ‘gestress’ er wel voor over.
Ik merk al wel dat het heel leuk is om de route alvast wat uit te stippelen!

Ik ga ook eens in die alternatieven zoals kamperen duiken, goede tip
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou zeker de accommodaties zelf boeken. Dat doen wij al jaren en dat is altijd goed gegaan. Bovendien heb je dan altijd alles zelf in de hand want meestal kun je tot 24 uur van te voren gratis annuleren. Wijzigingen zijn dan altijd nog mogelijk, ook last minute, bijvoorbeeld bij een bosbrand of wegafsluiting. Aan een reisbureau heb je dan niets; als je eenmaal de hotels hebt vastgelegd kan er niets meer kosteloos gewijzigd worden.
Ook als je hotels/motels gaat afwisselen met kamperen is zelf boeken een aanrader. Zeker voor een controlfreak!
Wij boeken vaak rechtstreeks bij het hotel, dus geen tussenpersoon, maar via bijvoorbeeld booking.com kan ook. En voor de parken via hun eigen concessiehouder.
Eventueel laat je vluchten en autohuur door een reisorganisatie boeken, maar ik zie de voordelen daarvan niet zo. Kijk eens wat een annuleringsverzekering dekt.

Marianne
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door sep »

Dianedvo schreef:
21 mar 2024, 16:28
Ik ga ook eens in die alternatieven zoals kamperen duiken, goede tip
Er is een apart topic 'tentkamperen', onder Reizen algemeen. Daar is een vracht aan informatie te vinden.

En ik heb het nog even opgezocht in ons blog van 2022: gemiddeld gaven we aan overnachtingen €52 uit (we zijn met twee volwassenen). In 2019 en de jaren daarvoor was dat €33. We kamperen altijd het grootste deel van de vakantie en dat scheelt behoorlijk. De benzineprijs was in 2022 behoorlijk hoog, voor 7600 km betaalden we €780 aan benzine. In 2019 was dat voor 6240 km €323. Ik geloof dat de prijs van de benzine inmiddels weer vgedaald is, dat kan ook flink schelen nog. In 2019 waren we voor bijna 6 weken in totaal €3800 kwijt, dus inclusief vluchten en autohuur. In 2022 was dat iets van €5700, terwijl we niet wezenlijk iets anders hebben gedaan behalve dan dat we gekozen hadden voor rechtstreekse vluchten. Dat scheelde bij elkaar €400, die moet je dus eigenlijk nog van die €5700 aftrekken.


Saskia
Dianedvo
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mar 2024, 10:06

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door Dianedvo »

dank voor je reactie!
We zijn eigenlijk echt geen kampeerders, totaal geen ervaring met tent opzetten en hebben geen kampeerspullen. Als we alles daar nog moeten aanschaffen voor 5 man lijkt me ook best wat gedoe. Al lijkt mij overnachten in een NP wel echt heel mooi...En het scheelt behoorlijk in prijs per overnachting!
Ik denk dat we ons in 1e instantie toch maar gaan richten op overnachten in hotels/motels/cabins.
Ik ben al bezig geweest met een route, die heb ik ook alvast op het forum gezet.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Diane

Bericht door Martin & Marianne »

Om te kamperen heb je niet veel nodig; twee tentjes, luchtbedden of matjes (wij gebruiken een tweepersoonsluchtbed, zoiets) en slaapzakken. Alles voor een paar tientjes te koop. Erg leuk voor in Monument Valley, Grand Canyon, Bryce, en Capitol Reef. Yosemite is lastiger reserveren maar als dat lukt sta je voor een schijntje op de mooiste locatie!

Zie voor onze ervaringen bijvoorbeeld hier, hier en hier.

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer