Annama naar Florida

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Annama
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 feb 2023, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Annama naar Florida

Bericht door Annama »

Hallo, ik ben Annama en wil met man en 2 tienerdochters naar Florida 3 weken in augustus.
Al 2 keer eerder geweest, heel lang geleden en 15 jaar geleden met man en 2 baby’s van toen 9 maanden.
Dochters vonden het niet eerlijk, dat zij er niets van hebben mee gekregen toen, dus nu op herhaling om mooie herinneringen te maken. :wink:
Wij hebben echter nog wat twijfels:
1) We weten dat het in augustus vochtig warm is, maar kunnen niet anders dan deze periode. Is het te doen met die hitte om parken te bezoeken en dingen te ondernemen? Wat kun je beter niet doen, of wat juist wel. Dochters willen toch wel heeel, graag naar de parken in Orlando.
2) Gaan we rondtrekken, dan kan je meer zien. Of huren we een mooi huis voor 3 weken en gaan van daaruit trips maken. Waar zit je dan het meest centraal? Waar moet je opletten met huren van een huis en is er een goede site om te boeken?
Is er iemand die een reisverslag heeft van een Florida vakantie vanuit 1 punt.
3) Stel, we besluiten toch een ander gebied van Amerika te verkennen. Waar is het qua klimaat dan wel aangenaam in augustus en ook leuk en interessant voor onze dochters van 15 jaar?
Ook tips voor goede prijzen voor vliegtickets en autoverhuur zijn welkom.
Ik ben benieuwd naar tips, tops en ervaringen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14326
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Annama naar Florida

Bericht door Coyote »

Wees welkom op het forum! :D

In dit sub-forum kun je je voorstellen.

Wil je tips en advies over jouw aanstaande reis, open dan een topic in het Florida gedeelte, zie hier. Bij voorkeur aangeven de voorgenomen periode en wat al wel en wat nog niet vastligt.

roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Annama naar Florida

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Annama schreef:
01 feb 2023, 13:40
Stel, we besluiten toch een ander gebied van Amerika te verkennen. Waar is het qua klimaat dan wel aangenaam in augustus en ook leuk en interessant voor onze dochters van 15 jaar?
Het zuidwesten? Ook warm maar dan een droge warmte.
En voldoende pretparken maar ook schitterende natuurparken.

Marianne
the4ofus
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2023, 21:40

Re: Annama naar Florida

Bericht door the4ofus »

Hi Annama,

mijn naam is Rachel (ik zal me binnenkort nader voorstellen op het forum omdat ik me net pas heb aangemeld) en samen met mijn gezin wonen we nu vijf jaar in Florida. Genoeg zomers meegemaakt om te kunnen zeggen dat je veel kans op regen en onweer zult hebben in deze maand. Dagelijkse tropische buien rond het middaguur zijn dan heel normaal. Op zich klaart het wel snel op, maar het kan wel vervelend zijn als je leuke uitstapjes wilt plannen. Wij zijn zelf niet in de parken geweest en kiezen liever voor de natuurparken. Helaas komt het deze maand dan ook voor dat wandelpaden of gebieden soms zijn ondergelopen door de regen.
Er zijn vele leuke optrekjes te vinden dichtbij de parken in de buurt (met een eigen zwembad bijvoorbeeld). Als je iets dichtbij boekt kun je het misschien beter afstemmen met het weer en rij je niet een heel eind om vervolgens teleurgesteld te worden.
Florida heeft vele mooie attracties, dus kijk vooral ook naar wat je 'indoor' kunt ondernemen.
Wat andere delen van Amerika betreft, daar kunnen de zomers ook erg heet zijn (mijn man reist veel rond voor zijn werk hier, vandaar dat ik het weet)
De kans op tropische regenbuien, tornado's of een vroege hurricane zijn daar natuurlijk minder aanwezig.
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.
Annama
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 feb 2023, 13:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Annama naar Florida

Bericht door Annama »

Hoi Rachel,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Wij hebben inmiddels besloten om toch in de meivakantie naar Florida te gaan. Van 20 april tm 6 mei. Dan kunnen we iets minder lang maar hebben we waarschijnlijk beter weer.
Zojuist de vliegtickets geboekt voor een mooie prijs via Expedia. Ook de autohuur via Easyterra. Hotel voor de eerste 6 dagen vlakbij Miami geboekt. Nu zoek ik nog een mooie villa met 3 slaapkamers in de buurt van Orlando. Wie heeft tips?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42134
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Annama naar Florida

Bericht door Martin & Marianne »

@Annama Dit is het voorstel-forum
Je had al een vraag gesteld in het Florida-forum. Het is fijn als je daar reageert en daar je nieuwe vragen stelt. Dan heb je alles over je route bij elkaar.

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer