Even voorstellen: frickfrack

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
frickfrack
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2022, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Even voorstellen: frickfrack

Bericht door frickfrack »

.
Laatst gewijzigd door frickfrack op 22 jan 2022, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: frickfrack

Bericht door Bennogr »

Als ik jou was, maar dat ben ik natuurlijk niet, zou ik eerst eens naar de VS op vakantie gaan en kijken hoe het land en de mensen er echt uitzien. En bedenk wel, dat permanent wonen in de VS echt niet zo makkelijk is als bijvoorbeeld verhuizen naar Duitsland, Belgie, Frankrijk en andere EU landen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: frickfrack

Bericht door Corv »

Welkom op het forum. Misschien kun je wat meer info over jezelf geven? Opleiding e.d. Als je (nog) geen financiële middelen hebt om op vakantie naar de USA te gaan, hoe denk je dit dan op te lossen bij het verkrijgen van een permanent visa? Zelfs als je de green card lottery wint, zal je toch, als je geen sponsor hebt, een stapeltje geld moeten hebben.
frickfrack
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2022, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: frickfrack

Bericht door frickfrack »

.
Laatst gewijzigd door frickfrack op 22 jan 2022, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
frickfrack
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2022, 15:37
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: frickfrack

Bericht door frickfrack »

.
Laatst gewijzigd door frickfrack op 22 jan 2022, 01:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Bennogr
Amerika-expert
Berichten: 8334
Lid geworden op: 26 mar 2006, 07:13
Locatie: Philadelphia, PA

Re: frickfrack

Bericht door Bennogr »

Goed begin, maar emigreren naar de VS: daar komt echt wel wat meer bij kijken. Geld is natuurlijk niet allesbepaldend, maar zoals Wim Sonnevelt ooit eens zong: Je hoort wel zeggen dat geluk niet zo te koop is/Maar geld doet wonderen en vooral als het een hoop is (liedje: poen).

Blijf studeren, ga werken voor een Amerikaans bedrijf in de EU en wie weet willen ze je ooit eens overplaatsen.

Succes.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Even voorstellen: frickfrack

Bericht door goldenhills »

Welkom, frickfrack!

Er zijn vast mensen die met weinig naar de VS zijn vertrokken en een goed leven opbouwen. Ik denk dat het altijd een combinatie is van
  • Commitment / doorzettingsvermogen / initiatief
  • Opleiding
  • Skills
  • Contacten (professioneel of persoonlijk, of heel persoonlijk zoals trouwen met een Amerikaan)
  • Geld
  • Geluk
Hoe meer je van ieder hebt, hoe beter. Als je een of meerdere dingen totaal ontbreekt heb je een grotere uitdaging. En dingen hangen ook samen. Je moet ergens je zinnen op kunnen zetten, bijvoorbeeld een bijbaan om geld opzij te kunnen zetten zodat je straks de sprong kan maken, een vervolgstudie dat de kansen vergroot op een stage in de VS, etc.

Veel succes!
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Even voorstellen: frickfrack

Bericht door MariekeH »

Wat spreekt je zo aan in de specifiek plaatsen die je noemt? Ik vind vooral Spokane WA wel een bijzondere keuze, dus ben oprecht benieuwd waarom juist die plaatsen jouw interesse hebben.

Je bent nog jong, en er zijn heus wel mogelijkheden om in de toekomst voor korte of langere tijd, of zelfs permanent, in de VS te verblijven. Maar ook als je emigreert zal je een vliegticket moeten betalen, en een emigratie kost ook gewoon veel geld.

Neem een bijbaan en ga sparen voor je eerste vakantie in de VS. De taal en "de cultuur" (ik vraag me af wat jouw idee is van de Amerikaanse cultuur, die is namelijk enorm divers) kennen is handig, maar je leert een land pas echt kennen door er te zijn.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Even voorstellen: frickfrack

Bericht door BonnyR »

Ik zie dat @frickfrack alle berichten heeft verwijderd. Ik heb het originele bericht niet gezien.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Even voorstellen: frickfrack

Bericht door mtl »

Hij vroeg volgens mij of het mogelijk was om te emigreren naar Amerika ondanks het feit dat hij niet veel geld had.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Even voorstellen: frickfrack

Bericht door Harry »

Hij of zij lijkt me er nog niet klaar voor………
MariekeH
Amerikafan
Berichten: 121
Lid geworden op: 26 aug 2014, 11:45
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Boise, Idaho

Re: Even voorstellen: frickfrack

Bericht door MariekeH »

Kinderachtig zeg... Zeker nadat meerdere mensen toch hun best hebben gedaan om hem/haar op weg te helpen.

Wat ik me herinner van de post: Frickfrack wil naar de VS emigreren, is student, en is nog nooit in de VS geweest omdat vliegtickets zo duur zijn. Frickfrack kent een aantal mensen in de VS, spreekt de taal en is bekend met de cultuur, en is vooral geinteresseerd in 4 specifieke plekken om naartoe te emigreren: Spokane WA, Seattle WA, Columbus OH, and Abington PA.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer