Even voorstellen: Redvine

Hier kun je je voorstellen als je je zojuist bij de forums hebt aangemeld. Welkom!
Plaats reactie
Redvine
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jan 2022, 14:31

Even voorstellen: Redvine

Bericht door Redvine »

Hoi allemaal!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar heb vandaag eindelijk een account aangemaakt.

Ik ben voor het eerst in Amerika terechtgekomen op een J1 visum tijdens een exchange semester. Ik ben verliefd geworden op New York en ik wist toen zeker dat ik mijn volledige master in die stad wilde doen. Ik had de studie die ik wilde volgen al jaren op mijn bucket list staan, maar na vijf maanden naast New York gewoond te hebben, wist ik het pas helemaal zeker. Na een eerste afwijzing werd ik een jaar later toch toegelaten bij de studie van mijn dromen en heb ik twee jaar mogen studeren aan NYU Tisch School of the Arts op een F1 visum. Gelukkig kreeg ik een almost full-tuition scholarship, anders had ik het nooit kunnen betalen. Na mijn studie heb ik bijna een jaar OPT mogen doen in NYC. Helaas heb ik dat jaar niet vol kunnen maken vanwege corona. Ik raakte aan het begin van de pandemie mijn banen kwijt en heb toen moeten besluiten terug te keren naar Nederland.

Nu, bijna twee jaar later, is mijn O1 petition goedgekeurd en kan ik me gaan voorbereiden op een verhuizing naar New York voor de komende drie jaar!

Ik heb in de jaren dat ik in de VS gewoond heb, ook veel kunnen reizen. Mijn hoogtepunt was daarin absoluut de cross-country treinreis van New York naar San Francisco. Voor iedereen die erover twijfelt om zoiets te doen: het is echt een aanrader, zo prachtig om drie dagen in de trein te zitten en het hele land voorbij te zien vliegen. De volgende reis die op de planning staat, is het hiken van de John Muir Trail deze zomer (en hopelijk ooit de Pacific Crest Trail, maar dat kan ik helaas niet op mijn O1 visum doen omdat ik dan te lang niet aan mijn projecten zou kunnen werken).
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Redvine

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
Wat geweldig om voor 3 jaar naar New York te gaan!

De John Muir Trail lijkt me ook prachtig. Wij zijn in Yosemite en in Lone Pine wel mensen tegengekomen die de trail liepen. Niets voor ons, met zo'n zware bepakking, maar wel een geweldige ervaring lijkt me!

Marianne
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer