Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2019 Charlotte, NC

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
Eva0203
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

2019 Charlotte, NC

Bericht door Eva0203 »

Hallo allemaal,

in de zomer van 2019 gaan wij voor werk verhuizen naar Charlotte, North-Carolina voor 1jaar. Is er iemand op dit form die ons wat kan vertellen over Charlotte? Ben ontzettend benieuwd naar ervaringen.

Groeten Eva
SailingDutchman
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: 2019 Charlotte, NC

Bericht door SailingDutchman »

Hallo Eva,
Ik zal over ca. 1 maand naar Charlotte verhuizen waar ik voor mijn huidige werkgever aan de slag ga bij onze US vestiging.
Wat voor werk gaan jullie/jij in Charlotte doen ?
Ik heb inmiddels een aantal keren Charlotte bezocht en moet zeggen dat de omgeving (natuur, wijken etc) best goed bij me past (ik kom uit Nijmegen en ben gewent aan wat ruimte om me heen). Charlotte heeft een heus centrum met een redelijk uitgaansleven en je kunt er geweldig lekker eten. Hoewel er een Universiteit is, heb ik (nog ?) niet het Universiteits-stads gevoel ervaren (zoals Nijmegen wel kent).
Zoals veel Amerikanen, zijn de mensen die ik ontmoet heb bijzonder relaxed, vriendelijk en behulpzaam. Ik ben erg nieuwsgierig hoe ik dit zal gaan ervaren als ik er een tijdje woon, want zoals je weet ligt Charlotte in de 'Bible Belt'.
Van collega's die eerder voor een tijdje naar Charlotte geweest zijn heb ik altijd gehoord dat ze het erg naar hun zin gehad hebben.
Het leuke is ook dat de oostkust met mooie oudere steden (Charleston, Savanah etc) niet heel ver weg is zodat je ook nog wat Amerikaanse geschiedenis 'in de buurt' kunt opsnuiven.

Lijkt me leuk om contact te houden. Wie weet ontmoeten we elkaar nog wel in Charlotte.

Hartelijke groet,
Eelco
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer