Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
"Reis jomila: noord west usa rondreis"
"Reis jomila: noord west usa rondreis"
Hallo, ben nog maar net lid
Wil graag een reis door Noord - West USA doen, voorlopig reisschema zou zijn volledig september - oktober, hoe zit dat met de temperaturen?
1.San Francisco - Sacramento (wil na het landen nog rijden tot hier om de volgende dag niet teveel te moeten rijden)afhankelijk van de aankomst van de vlucht.
2.Sacramento - Reno
3.Reno
4.Reno - Lassen volcanic NP
5.Lassen - Whiskeytown NRA
6.Whiskeytown NRA - Redwood NP
7.Redwood NP
8.Redwood NP - Cresent city
9.Cresent city - Grantpass
10.Grantpass - Crtaterlake
11.Crtaterlake - Eugene
12.Eugene - Portland
13.Portland
14.Portland - Mnt St. Helens
15.Mnt St.Helens - Mnt Rainier
16.Mnt Rainier - Tacoma
17.Tacoma - Olympic NP
18.Olympic NP
19.Olympic NP - Seattle
20.Seattle
21.Seattle - Redmond - Everet - North Cascade NP
22.North Cascade NP - Spokane
23.Spokane - Glacier NP
24.Glacier NP
25.Glacier NP - Helena
26.Helena - Yellowstone NP
27.YSNP
28.YSNP
29.YSNP - Grand Teton
30.Grand Teton - Craters of the Moon NM
31.Craters of the Moon NM - Salt Lake city
32.Salt lake city - Wasatch state park - Cedar city
33.Cedar city - Las Vegas
34 Las Vegas terugvlucht, om de one way fee te ontlopen auto op en inleveren in de 3 staten waar geen way fee van toepassing is allee in 2014 toch nog niet!!
Wil graag een reis door Noord - West USA doen, voorlopig reisschema zou zijn volledig september - oktober, hoe zit dat met de temperaturen?
1.San Francisco - Sacramento (wil na het landen nog rijden tot hier om de volgende dag niet teveel te moeten rijden)afhankelijk van de aankomst van de vlucht.
2.Sacramento - Reno
3.Reno
4.Reno - Lassen volcanic NP
5.Lassen - Whiskeytown NRA
6.Whiskeytown NRA - Redwood NP
7.Redwood NP
8.Redwood NP - Cresent city
9.Cresent city - Grantpass
10.Grantpass - Crtaterlake
11.Crtaterlake - Eugene
12.Eugene - Portland
13.Portland
14.Portland - Mnt St. Helens
15.Mnt St.Helens - Mnt Rainier
16.Mnt Rainier - Tacoma
17.Tacoma - Olympic NP
18.Olympic NP
19.Olympic NP - Seattle
20.Seattle
21.Seattle - Redmond - Everet - North Cascade NP
22.North Cascade NP - Spokane
23.Spokane - Glacier NP
24.Glacier NP
25.Glacier NP - Helena
26.Helena - Yellowstone NP
27.YSNP
28.YSNP
29.YSNP - Grand Teton
30.Grand Teton - Craters of the Moon NM
31.Craters of the Moon NM - Salt Lake city
32.Salt lake city - Wasatch state park - Cedar city
33.Cedar city - Las Vegas
34 Las Vegas terugvlucht, om de one way fee te ontlopen auto op en inleveren in de 3 staten waar geen way fee van toepassing is allee in 2014 toch nog niet!!
Re: "Reis jomila: noord west usa rondreis"
wel in 2017, soory
- Christian
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 17
- Contacteer:
Wij hebben een groot deel van jou route ook al eens gedaan in 2011. Zie ons reisverslag.
Voor alle foto's
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
http://www.flickr.com/photos/pipochris/sets/
YouTube
https://www.youtube.com/user/werfje/
Heb vorig jaar, eind augustus begin september, een gedeelte van je reisplan ook afgereisd. Zie Mount st helens, Portland, Spokane, Glacier np, Yellowstone, Grand Teton, Craters of the moon en Salt Lake City alleen dan in omgekeerde volgorde. Werkelijk fantastische reis geweest je zal het zien. Temperatuur was max 30 garden en min was 21 graden. Dit was prima te doen. Enige waar je in deze periode rekening mee moet houden zijn bosbranden. Wij troffen het niet wat dat betreft en dat was zeker in Glacier np erg jammer omdat de rook daar erg aanwezig was en er ook nog in het park zelf een brand woede. hou dit in de gaten! Voor de rest heb je een prachtige route opgesteld!!
Welkom op het forum, jomilla!
Jomila heeft een apart topic lopen over de routeplanning: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=65042
Ik stel voor om daar alle tips te plaatsen om het overzichtelijk te houden.
Jomila heeft een apart topic lopen over de routeplanning: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 16&t=65042
Ik stel voor om daar alle tips te plaatsen om het overzichtelijk te houden.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Alvast bedankt voor de reactie, denk dat er 3 pistes zijn van landen ofwel van uit Salt Lake City wat het beste zou zijn ivm het weer, ofwel van SF en dan naar SLC, ofwel vanuit Seattle denk wel dat dit de slechtste is.
Vlucht naar SF is toch wat goedkoper als de andere 2 als ik het nu vergelijk.
Maar zal toch eerst naar YSNP moeten en zo naar boven, wou graag craters of the moon ook aan doen is het de moeite denk je? , met onderweg de EBR-1, 1ste kerncentrale bezoeken, wil wel een paar dagen in de trip wat meer km maken, maar zeker niet teveel want anders zie je niets en heb je er niets aan.
Vlucht naar SF is toch wat goedkoper als de andere 2 als ik het nu vergelijk.
Maar zal toch eerst naar YSNP moeten en zo naar boven, wou graag craters of the moon ook aan doen is het de moeite denk je? , met onderweg de EBR-1, 1ste kerncentrale bezoeken, wil wel een paar dagen in de trip wat meer km maken, maar zeker niet teveel want anders zie je niets en heb je er niets aan.
Ga toch eens een reis uitstippelen met vertrek vanuit Salt lake city en zo naar YSNP en terug Naar SLC, maar dat ga ik doen als ik terug ben van Ijsland de 17de september, hopelijk barst de vulkaan nog niet uit.
Zie nu ook naar de vluchten naar de USA ,nu vb boeken en vertrek op 7/9/16 - 7/10 /2016 heb je soms vluchten van tss de 550 - 700.
Wat opvalt is dat Salt lake city wel duurder is maar rechtstreeks nu aan 714€.
Dus ik puzzel en laat het wel weten, heb vorige keer in 2014 het zuid westen gedaan , 33 dagen, fantastische reis , heb toen ook 23 trips gemaakt tot het naar mijn zin was!!
Maar men leert elk jaar bij!
grts
Zie nu ook naar de vluchten naar de USA ,nu vb boeken en vertrek op 7/9/16 - 7/10 /2016 heb je soms vluchten van tss de 550 - 700.
Wat opvalt is dat Salt lake city wel duurder is maar rechtstreeks nu aan 714€.
Dus ik puzzel en laat het wel weten, heb vorige keer in 2014 het zuid westen gedaan , 33 dagen, fantastische reis , heb toen ook 23 trips gemaakt tot het naar mijn zin was!!
Maar men leert elk jaar bij!
grts
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Jomila, zoals hierboven ook al aangegeven is heb je hier al een topic lopen waar ook al reacties gegeven zijn. Je kunt dus het beste daar reageren. Dit is een voorstel-topic.
Marianne
Marianne