Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoi, ik ben Lucie. (luciewebsite)

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
luciewebsite
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Hoi, ik ben Lucie. (luciewebsite)

Bericht door luciewebsite »

Beste mensen,

Ik ben Lucie en ik ga graag op vakantie. Het verschil tussen op vakantie gaan en reizen is nogal vaag, maar ik noem mijn vakantiedagboeken altijd reisverslagen en ik zet ze op mijn website http://www.luciewebsite.com.

We houden NIET van kamperen. We rijden dus niet in een camper en slapen niet in een tentje, tenzij iemand hem al voor ons heeft opgezet en alles erin heeft gesleept. Ik neem alleen een koffer/rugzak mee, geen slaapspullen. Ik houd van plannen en organiseren, maar misschien moet ik deze vakantie juist wat loslaten, om spontaan langer ergens te kunnen blijven als dat ons leuk lijkt.

In 2017 willen mijn vriend en ik (gebonden aan schoolvakantie door werk, niet door kinderen) naar de USA om een vakantie te vieren van vier weken. Ons plan is tot nu toe van Salt Lake City via de parken in Utah naar de Grand Canyon, Las Vegas, misschien Los Angeles overslaan om via Death Valley en Yosemite in San Fransisco aan te komen. Een lusje of doorrijden naar Salt Lake? Wel naar Los Angeles? Hoeveel tijd besteden in de Nationale Parken? Dat weten we allemaal nog niet hoor. We zijn nog niet echt druk bezig met plannen, want we kunnen nu nog niet eens een vliegticket boeken, omdat het nog iets meer dan een jaar duurt. We kijken eens wat rond op internet en in boekjes en daardoor kwam ik op dit forum terecht.

Jeetje, er zijn nogal wat stappen die je moet doorlopen om op dit forum mee te mogen doen!

1. Lees de forumregels even door. > done. Geen problemen mee.
2. Stel jezelf voor aan de andere AA-leden in het introductieforum. > Hierbij.
3. Lees de verschillende fora en AllesAmerika.com zelf goed door, zodat je weet waar je het beste je berichten kunt plaatsen. >Wat?? Het hele forum doornemen?
4. Als je al eens in de VS bent geweest, deel dan je hotelbeoordelingen met anderen. > Dat doe ik op mijn eigen site, op Tripadvisor en eventueel op Booking.com als ik via hen geboekt heb. Dat ga ik niet nogmaals hier doen, sorry.
5. Je kunt met je account ook je Amerika-reisverslagen delen met anderen. > hierboven staat mijn url
6. Doe mee aan de discussie - en have fun! > dank.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Hoi, ik ben Lucie. (luciewebsite)

Bericht door Njit »

Welkom. De belangrijkste Forumregel is toch wel nummer 6. Have fun!

Er zijn veel routekaartjes en reisverslagen te vinden. Zelf hebben we de globale planning meestal alvast klaar zodat we kunnen toeslaan op het moment dat de vliegtickets goedkoop zijn (wanneer dat is blijft een gok). Als je je eerste opzet plaatst dan zijn er altijd wel forumleden die je van raad en daad willen voorzien.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
luciewebsite
Amerika-newbie

Bedankt Njit, door een hele regenachtige middag op het internet te surfen, ben ik al een stuk wijzer geworden. Geen inentingen, wel knokkelkoorts, denken aan het verlengen van paspoorten, het aanschaffen van een parkenpas is slim, 14 dagen voor Utah is echt genoeg, etc.
Eerlijk gezegd maakt het mij niet zoveel uit naar welke stad we eerst gaan, als we toch het rondje gaan maken, kunnen we inderdaad gewoon de goedkoopste tickets kiezen die rechtstreeks gaan of waarbij de overstaptijden ons aanstaan.

Je ziet me nog wel eens op dit forum. Groetjes!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zelf zoek ik altijd op Skyscanner en Momondo. Ik heb dan een documentje met de (verkorte) links naar de gewenste zoekopdracht.
Zoals bijv deze: https://goo.gl/Cx2kyj (Skyscanner) en http://goo.gl/0yLBeJ (Momondo).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Welkom op het forum!
luciewebsite schreef: Ons plan is tot nu toe van Salt Lake City via de parken in Utah naar de Grand Canyon, Las Vegas, misschien Los Angeles overslaan om via Death Valley en Yosemite in San Fransisco aan te komen. Een lusje of doorrijden naar Salt Lake? Wel naar Los Angeles? Hoeveel tijd besteden in de Nationale Parken? Dat weten we allemaal nog niet hoor. We zijn nog niet echt druk bezig met plannen, want we kunnen nu nog niet eens een vliegticket boeken, omdat het nog iets meer dan een jaar duurt. We kijken eens wat rond op internet en in boekjes en daardoor kwam ik op dit forum terecht.
Wacht toch niet te lang met het uitwerken van ene route. Als je een goed beeld hebt van de route weet je ook op welke luchthavens je het beste kunt vliegen. Soms moet je snel toeslaan als je een mooie ticketprijs ziet.
SLC ligt niet heel logisch voor de parken in Utah omdat je met een standaardrondje niet zo noordelijk komt. Mocht je Yellowstone willen meenemen dan is SLC wel een goed optie.

Marianne
luciewebsite
Amerika-newbie

Bedankt, Marianne.
Ik herkende je naam omdat we ook jullie site al in de favorieten hebben staan. Wat een geweldige vakanties hebben jullie al gehad!
Veel mensen praten over 'een mooie ticketprijs', maar ik vraag me af wanneer het dan 'mooi' is. Is dat zodra je bij een retourtje (all in) onder de €1000pp zit? Of lukt dat toch niet in de zomervakantie?

Groetjes!
Lucie
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Als je een beetje flexibel bent qua aankomstplekken moet het een stuk goedkoper dan $ 1000 in het hoogseizoen kunnen. Wij hebben in deze periode tickets gehad variërend van 495 tot 923 euro pp. Je moet gewoon geluk hebben en op het juiste moment toeslaan maar wanneer dat moment er is is dus niet vooraf te zeggen :wink:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer