Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beer valt toerist aan in Yellowstone

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
meerhoven
Amerika-ontdekker

Beer valt toerist aan in Yellowstone

Bericht door meerhoven »

Lees onderstaand bericht:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/6421 ... html?p=2,2

Toch maar een beetje opletten in September..... :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er staat ook een berichtje over op het Yellowstone forum: http://www.yellowstone.net/forums/viewforum.php?f=2

Marianne
S@ndr@
Amerika-ontdekker

Bericht door S@ndr@ »

Ze waarschuwen hiervoor ook. Niet in de buurt komen, je kan aangevallen worden. Gelukkig heeft de man het kunnen navertellen.
meerhoven
Amerika-ontdekker

Bericht door meerhoven »

Niet in de buurt komen.......bedoelt men dan binnen een paar 100 meter of 50 meter???
Erika
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Erika »

Het is jammer dat je de aanleiding niet weet waarom die beer aanviel.
Was het merk van de camera niet zijn smaak of kwam hij gewoon te kort in de buurt.
Vergis je niet in sommige fotografen die graag het plaatje van hun leven willen schieten als ze oog in oog staan met zo'n beer.
Het is wat vervelend als het tevens de laatste is.
Die beer is gewoon op zijn eigen terrein maar hij zal zich ten aller tijden verdedigen als hij zich bedreigd voelt.
En hij kan heel snel tempo maken en volhouden als hij door het lint gaat.
Er word ook niet voor niets gewaarschuwd altijd op te passen met die dieren,het is niet een schattig knuffelbeertje die gaat zitten waar jij hem hebben wilt.
Ik hoop ook best straks een beer te zien maar ik heb een tele lens en als ik hem daarin goed kan zien is het voor mij al heel geslaagd.
Erika
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Beren zijn over het algemeen vrij schuwe dieren, maar als je heel stil bent en ze verrast zullen ze makkelijk in de aanval gaan, vooral als ze een jong hebben, wat hier het geval lijkt te zijn. Moeders doen alles om hun jongen te beschermen, dat is bij alle dieren zo.

Pepperspray raden ze aan, maar zodra een beer zo dicht in de buurt is ben je eigenlijk al te laat. Bovendien moet je maar net weten hoe je het gebruikt zonder jezelf in de ogen te spuiten en het snel genoeg in je handen hebben. Die kans lijkt me vrij klein, tenzij je tijdens de hele wandeling een fles in je hand houdt.

Heel tegenstrijdig allemaal...als je zo'n prachtig dier ziet wil je het niet storen en dus stil zijn, maar eigenlijk moet je lawaai maken zodat ze niet van je schrikken, maar dan zie je ze weer niet, want ze zullen weg zijn voor je het in de gaten hebt.

Daarnaast zijn de beren in Yellowstone en andere gebieden soms veel minder schuw dan ze in afgelegen gebieden zijn, want ze hebben daar een geschiedenis van het voeren van beren en er komen erg veel toeristen die in enkele gevallen zo stom zijn om ze te voeren.

Hoe meer mensen in berengebied komen, hoe vaker dit voor zal komen, ik denk niet dat het helemaal te voorkomen is.

Anneke
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Zat net nog even te denken aan die documentaire op tev over de man die leefde bij de beren.
Ik weet niet meer precies maar was volgens mij op Discovery Channel.
Hij dacht ook dat hij die beren kon doorgronden en voelde zich zelf al als een beer.
Net als eerdere figuren heeft hij dit dus ook niet overleefd.
Eeen beer met jongen en dan in de buurt proberen te komen is net als spelen met een doorgeladen pistool, ze kunnen allebei ontploffen.
Geef ze de ruimte en je geniet er net zoveel van en is veiliger.
Erika
Batman
Amerikafan

Bericht door Batman »

Als die beren maar niet Bokito heten :whistling:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

eaglelgae schreef:Beren zijn over het algemeen vrij schuwe dieren, maar als je heel stil bent en ze verrast zullen ze makkelijk in de aanval gaan, vooral als ze een jong hebben, wat hier het geval lijkt te zijn. Moeders doen alles om hun jongen te beschermen, dat is bij alle dieren zo.
Mijn ervaring is dat ze helemaal niet schuw zijn. Dat is nu het probleem! Je kunt beren met gemak op 25 meter en zelfs dichterbij naderen (niet aan te bevelen) tot dat de beer zegt "nu, is het genoeg!!". En gaat dan in de aanval over. Toen wij in canada een beer spotte zaten we lekker in de auto het dier te bekijken en foto's te maken. In eens hoorde ik een schurend geluid tegen de auto een tourist stond op nog geen 10 meter van de beer vandaan. Ik heb hem heel kwaad weggestuurd... ik had geen zin om getuige te zijn van een beer die een tourist aanvalt...
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
GPJ73
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door GPJ73 »

Wij hebben in Canada ook een zwarte beer gezien vanuit de auto, we dachten dat het een grote hond was want erg groot was ie niet maar bij nader inzien bleek het een beer.
In de parken werd je overal gewaarschuwd door rangers voor de beren maar ook ander wild. Vooral cougars of zo iets.
Zelf ben ik het meest geschroken van een Elk in Banff national park, die terwijl iedereen foto's aan het maken was recht op de 'ons' af kwam... :oops:
Groeten,
Gert
Londen-VS-Canada (28 days of fun in augustus en september)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zal nooit vergeten hoe een beer in Yellowstone mij op slechts 10 tot 20 meter passeerde. Dat was in 2005 bij de Petrified Tree nabij Roosevelt Lodge 's ochtends heel erg vroeg.

Je hart klopt dan echt in je keel en ik was blij dat de beer rustig (ietwat angstig) zijn weg vervolgde. Hij of zij had mij duidelijk in de gaten. :wink:

Afbeelding

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

De man had een compact camera en daarmee moet je absoluut GEEN beer mee proberen te fotograferen tenzij je in de auto zit en hij loopt voor je langs.
Deze grizzly had twee jonkies, had al van ze gehoord maar nog niet gezien.
Ik denk dat de omgeving van Trout Lake wel verboden gebied wordt.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Veel toeristen lijken te denken dat parken als Yellowstone in feite veredelde dierentuinen zijn, met allemaal tamme beesten. Dat je dus gerust op een grote beer of bizon kunt aflopen om 'm van heel dichtbij te fotograferen. Dan vallen er dus gewonden of zelfs doden...

Ron (in Seattle, WA)
http://www.dutchoutpost.us
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

dutch_in_seattle schreef:Veel toeristen lijken te denken dat parken als Yellowstone in feite veredelde dierentuinen zijn, met allemaal tamme beesten.
Tamme beesten? En Bokito dan?

Mensen denken dat ze de baas zijn over de dieren, dat is het probleem...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Op de NPS-site van Yellowstone staat wat meer nieuws over de man die aangevallen is. Het blijkt dat het al de tweede keer is dat hij door een beer aangevallen is!
----------------------------------------------------
YELLOWSTONE NATIONAL PARK NEWS RELEASE
----------------------------------------------------

NATURE PHOTOGRAPHER IDENTIFIED AS YELLOWSTONE BEAR ATTACK VICTIM

A photographer and author from Bozeman, Montana, has been identified as the man hurt by a grizzly Wednesday in Yellowstone National Park.

57-year-old Jim Cole has published books on the lives of grizzly bears in Montana, Wyoming and Alaska.

Cole told rangers he was attacked by a sow with a cub while taking photographs along Trout Creek in Hayden Valley. Despite severe injuries to his face, Cole managed to walk two or three miles to the Grand Loop Road, where he was discovered by visitors about 1:00 p.m. Wednesday.

Rangers and emergency medical personnel took Cole by ambulance to West Yellowstone, where he was transferred to a Portneuf LifeFlight helicopter from Pocatello and flown to Idaho Falls.

Cole remains hospitalized at Eastern Idaho Regional Medical Center.

Cole was hiking alone off-trail in a backcountry area of Yellowstone which is prime grizzly habitat. He was carrying bear pepper spray, but it is not yet known if he used the spray on the sow. The incident remains under investigation.

This is the second time Cole has been seriously hurt in a bear encounter. He walked out of the backcountry and took himself to the hospital after being injured by a grizzly in Glacier National Park in September 1993.

Black and grizzly bears are active throughout the park. Rangers always encourage visitors to hike in groups, make noise, and carry canisters of bear spray. Park regulations also require that food, barbeque grills and garbage be stored in hard-sided vehicles or bear-proof food storage boxes.

This is the first time a person has been injured by a bear in Yellowstone National Park since September 2005. There have been eight minor bear-caused human injuries in the park since 2000. The last bear-caused human fatality in Yellowstone occurred in 1986.

- http://www.nps.gov/yell -
Martin
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

meerhoven schreef:Niet in de buurt komen.......bedoelt men dan binnen een paar 100 meter of 50 meter???
In Yellowstone worden de volgende afstanden voorgeschreven: tenminste 100 yard vanaf een beer, en 25 yards vanaf alle andere dieren, incl bizons.
Een yard is iets minder dan een meter.

Marianne
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

100 yard is niet veel als die beer het op zijn heupen krijgt.
Dit gaat mischien duizend keer goed maar er komt een keer dat een beer zijn dag niet heeft.
Als hij op je af komt donderen dan is die afstand zo weg en jouw broek goed vol.
Toch blijven het machtige dieren die ook hun plaatsje beschermen ook al zijn ze mensen gewend.
Ik hoop dat die man nu eindelijk zijn lesje heeft geleerd.
Erika
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Martin & Marianne schreef:
meerhoven schreef:Niet in de buurt komen.......bedoelt men dan binnen een paar 100 meter of 50 meter???
In Yellowstone worden de volgende afstanden voorgeschreven: tenminste 100 yard vanaf een beer, en 25 yards vanaf alle andere dieren, incl bizons.
Een yard is iets minder dan een meter.

Marianne
En je mag dieren niet benaderen al zijn ze meer dan die afstanden.
Overigens moet je voorzichtiger zijn met bisons dan met beren, bisons kennen geen angst sommigen zijn over de 1000 kg en niemand weet waarom ze soms pissig worden, volgens mij weten ze het zelf ook niet.
Ik heb twee jaar geleden een grizzly op de loop zien gaan voor een bison stier, hij probeerde nog wel wat maar had zelf wel in de gaten dat ie geen schijn van kans had.
Ook voor de elanden en edelherten moet je goed uitkijken, onvoorspelbaar en groot.
Erika
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Erika »

Nooit geweten maar een goed advies is mooi meegenomen.
Erika
visje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door visje »

Toen wij een jaar of 10 terug in Yellowstone waren hebben we daar een boekje gekocht over doden die in Yellowstone gevallen zijn.

Ik heb het vol verbazing gelezen. Over mensen die hun kind op een bison zetten voor een foto enzo (die ging gelukkig niet mis).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer