Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Elendan: rondje 2027 Washington en ....

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Elendan
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Reis Elendan: rondje 2027 Washington en ....

Bericht door Elendan »

Na heel veel moeite, reisverslagen lezen, punten verzamelen in mymaps en wikken en wegen ben ik tot een route gekomen voor volgend jaar eind augustus - half september.

Nog steeds heb ik niet het wauw gevoel dat ik bij onze eerdere reizen wel had en kom ik niet echt tot een route waar ik een goed gevoel over heb.
image.png
De oranje vakken is het Labourday weekend en de gele vakken betreft het Round Up weekend in Pendleton waar we naar toe willen. Daar kunnen we dus niet aan tornen. Dat is ook meteen de reden waarom ik zoveel moeite heb om tot een goede route te komen.

Daarom hier de vraag wat ik beter of anders zou kunnen doen om de route te verbeteren? Welke tips hebben jullie, hopelijk kom ik zo tot een route die beter aanvoelt dan wat ik nu met veel moeite in elkaar heb geknutseld.
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondje 2027 Washington en ....

Bericht door Felicitas »

Het zou mooi zijn als je Mount Rainier NP vóór het Labor Day weekend kunt bezoeken. Iets minder druk? En dan Mount St. Helens na Packwood? Misschien alleen een bezoek aan de rustige oostzijde van Mount St. Helens (Windy Ridge)? Daarna kun je dan nog verder afzakken richting Mount Hood (oostzijde) en naar Joseph rijden via de Painted Hills en Baker City. Dan kom je onderweg langs Oxbow voor een eventuele boottour in de Hells Canyon. Zie ook onze route in 2015 voor dat deel.

Zoiets:
Forks - Mount Rainier NP
Mount Rainier NP - Packwood
Packwood - Mount St. Helens Windy Ridge - Carson River Valley
Carson River Valley - Painted Hills
Painted Hills - Oxbow
Oxbow - Joseph
Joseph
Joseph - Pendleton
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

Ik begrijp de keuze voor Forks vanwege de ligging (zelf ook gedaan), maar een meer troosteloze plek is er bijna niet. Dus kijk voor accommodaties naar een accommodatie die wel leuk is, een beetje daar in de buurt. Tenminste, zo zou ik het een volgende keer aanpakken…
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@Felicitas dank je voor je reactie. We hebben het stukje in Oregon bij Mount Hood en Painted Hills al eerder bezocht. Dat is ook een reden dat ik een beetje vastloop. De overgang van St Helens en Mt Rainier naar Hells Canyon krijg ik niet echt lekker in de route.

@IngridUSA bedankt, je bevestigt mijn vermoeden. Ik heb dat inderdaad ook al ergens gelezen in een reisverslag. Ben een beetje aan het zoeken naar een aantrekkelijker alternatief om toch aan die kant van Washington te overnachten. Het hoeft dus niet per se in Forks zelf te zijn. We willen die dagen Hoh bezoeken en wat stranden. Dus hoor graag of er plaatsjes zijn in die omgeving waar het gezelliger is. Misschien iets zuidelijker nog.

Het is een lastigere puzzel dan ik vooraf dacht.
reisverslagen: 2026 Las Vegas en Florida, 2025 Denver en Florida, 2024 Salt Lake City, 2023 Chicago-Las Vegas, 2022 Phoenix, 2019 Noord Californië + Oregon, 2017 Las Vegas, 2015 Chicago-Denver
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

Haha, het staat in ieder geval wel in mijn reisverslag 🤭
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Elendan schreef:
24 aug 2026, 18:01
@Felicitas dank je voor je reactie. We hebben het stukje in Oregon bij Mount Hood en Painted Hills al eerder bezocht. Dat is ook een reden dat ik een beetje vastloop.
Ja dat maakt het lastiger. Misschien leuk voor de tweede dag Packwood: de Goat Rocks Wilderness tussen Mount Rainier en Mount Adams. Prachtig gebied om te wandelen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Elendan schreef:
24 aug 2026, 18:01
Dus hoor graag of er plaatsjes zijn in die omgeving waar het gezelliger is.
Wij hebben overnacht in Port Angeles en in Lake Quinault. Die overnachting in Lake Quinault was prachtig, maar wel prijzig (zie hier).
De Lake Crescent Lodge leek ons ook erg mooi.

Waarschijnlijk heb je dit al gevonden: https://nps.gov/olym/planyourvisit/lodging.htm?

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wellicht is het 1e stuk tot aan Port Angeles iets “te traag”. Wij deden de walvistour in Anacortes (leuk, met een Zodiac, boeken met Thanksgiving !) en reden daarna nog door naar de Ferry en Port Angeles. Omgeving Anacortes en Deception was niet zo interessant. De plekken die Marianne noemt zijn erg mooi inderdaad, vergeleken met Forks. Zowel in Lake Crescent als Lake Quinault wat gedronken, heerlijke plekken voor een nacht lijkt mij (wij waren “helaas” :wink: met de camper….)
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ik zou voor Forks mogelijk kijken bij Mora, we hadden daar in het verleden bij Olson's Cabin willen verblijven maar dat was toen volgeboekt. Dus misschien iets voor jullie? Niet het modernste van het modernste, maar misschien wel een leukere plek dan Forks? https://olsonscabin.com/index.htm

Je bent zo bij Rialto Beach en de stranden bij La Push. Wij verbleven toen ook in een soort cabin op de weg van Forks naar Mora, dichterbij Forks wel en het was prima te doen om de lokale stranden te zien en ook naar het Hoh Rain Forest te gaan. Wij deden ook Lake Crescent met Marymere Falls alsook de mooie Sol Duc Falls. Bij La Push vonden wij "Second Beach" erg de moeite en Rialto Beach is ook heel mooi. In die omgeving heb je ook Three Rivers Resort, Quillayute River Resort en Manitou Lodge, ben zeker wat deze kosten. En bij La Push aan het strand is er ook nog Quileute Oceanside Resort.

Bij Mount Rainier 1 van de mooie gebieden bezoeken, ik weet niet wat je op het programma hebt staan. Eerste dag (dag van aankomst) misschien de omgeving rond Paradise bezoeken want dat lijkt me het dichtste bij te zijn en tweede dag ofwel de omgeving van Sunrise ofwel de omgeving van het prachtige Tipsoo Lake, dan vonden wij heel erg mooi.

Het zijn oude verslagen, maar misschien heb je er nog wel wat aan:
Olympic National Park: https://travelwestcanada.blogspot.com/p ... rk-wa.html
Mount Rainier National Park: https://anninbc.blogspot.com/2009/08/mo ... -trip.html
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

Forks is inderdaad niet de meest inspirerende plek, maar ik vind dan ook altijd weer: je slaapt er alleen maar. Dat gezegd hebbende: wij overnachtten in 2017 in het door Ann genoemde Three Rivers Resort en dat was 100x leuker dan het hotel in 2024 in Forks.

Ik zou mogelijk het eerste stuk iets anders doen, wij hebben 2 x, na een dagje Seattle (ik wet niet of de tours bij de Boeing fabriek alweer gegeven worden maar die vonden we erg interessant) in de ochtend de ferry van Edmonds naar Kingston gepakt en in de middag gewhalewatched in Port Angeles. De volgende sag op weg naar Forks (of omgeving😉) kun je hurricane ridge en de watervallen bezoeken.
Wij deden de dag erna Hoh Rain aan en natuurlijk het strand, Second Beach is by far onze favoriet, en overnachtten in Aberdeen. Vooral omdat dit praktisch is naar Mount Rainier. Misschien heb je nog wat aan ons 2017 en 2024 verslag.

Is het nog een idee om je route om te draaien dat je beter uitkomt rondom labor day?
En misschien een oninteressante rijdag accepteren om wel een interessant gebied te bezoeken, eventueel via een gebied waar je al geweest bent? Van een heleboel.plekken vinden wij het geen straf om er nog eens terug te komen 😁
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Elendan: rondje 2027 Washington en ....

Bericht door jojostravelusa »

Misschien heb je ons verslag al gelezen, maar wij deden in 2023 een groot deel van jullie route vanuit Vancouver met de camper. Aan overnachtingsplekken kan ik je niet helpen dus.
Wij gingen whale watchen vanuit Friday Harbour waar we met de ferry vanuit Anacortes naartoe gevaren zijn. Helaas was het een regendag, maar verder toch best leuk en achteraf hilarisch hoe nat we waren. Aan het eind van de vakantie hebben we het whale watchen nog eens over gedaan bij Richmond bij Vancouver en toen waren we ongeveer even nat, ondanks dat het mooi weer was :lol: Inderdaad heel leuk met de zodiac.
Vervolgens zijn we naar Olympic NP gegaan en vonden het Hoh Rain Forest heel mooi evenals de stranden. Daarna zijn we langs de kust naar het zuiden gereden tot ongeveer de hoogte van Crater Lake.
Door natuurgeweld en wegwerkzaamheden hebben we Mt. St. Helens en Mount Rainier helaas moeten laten vallen. We vonden verder naar het oosten de Painted Hills en ook de Sheep Rock unit met de pastelgroene rotsen prachtig. De boottour door de Hells Canyon was ook een hoogtepunt en weer waren we nat :lol: . De weg van Oxbow via Joseph naar Wallowa Lake SP hebben we aan het eind van de dag gereden, na de boottocht en daar hadden we niet genoeg tijd voor helaas. Het was prachtig, maar in de schemer niet echt een doorslaand succes. Te krap gepland. We hadden graag wat meer van o.a. Joseph gezien.

https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
IngridUSA
Amerika-expert

Bericht door IngridUSA »

De Boeing tours worden inderdaad weer gegeven, zelfs 7 dagen per week tegenwoordig. Vonden wij ook erg interessant!
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

Ik ben met jullie opmerkingen aan de slag gegaan. Ik heb besloten niet de eerste twee nachten in Seattle te blijven, de stad bezoeken we liever aan het eind. De eerste dag zijn we vroeg wakker dus kunnen we beter lekker op stap gaan. De route naar Burlington/Anacortes is al interessant genoeg met veel opties om onder weg te bekijken.

Zit te denken aan Burlington (2 n) om Mt Baker toe te voegen met op de terugweg een klein ommetje naar Lynden (een NL aandoend stadje schijnbaar) en daarna een nachtje in Oak Harbor voor we met de ferry oversteken richting Olympic. Zodat we die dag een whalewatch tour kunnen doen en wat natuur in die omgeving.

Óf vanuit Anacortes de oversteek naar Friday Harbor zoals @jojostravelusa voorstelt. Dan slapen twee nachten in Ananacortes, maar dan vervalt Mt Baker.
image.png
Jullie zien wel ik heb al veel verzameld en dit is maar een klein stukje van mijn kaart.
Keuzes, keuzes en dan ben ik nog maar met de eerste paar dagen van de reis bezig :lol: . En ik luister niet naar @paulr die juist aanraadt om dit stuk over te slaan. Dat is ook nog een optie ......: dan plak ik een nacht ergens extra aan de kust na Forks bij bv. Lake Quinault. Ook een tip van hier.

Ik merk dat we ook nog erg vroeg zijn met boeken van de overnachtingen, want een flink aantal acco's staan nog niet op de bookingssites. Dus ik heb tijd genoeg om te schuiven ;). Ik zal alleen met Labour weekend snel moeten zijn vermoed ik en Pendleton natuurlijk.
Maar de eerste nacht is geboekt bij Seatac. Het begin is er :wink:
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Kleine nuance :lol: … niet overslaan, maar wellicht minder tijd besteden. Wij hadden voor de regio Anacortes/Deception eerst ook een volle dag gepland, maar toen we door Deception reden achteraf blij dat we die dag er dus uitgehaald hebben. De tour met de Zodiac vanuit Anacortes was fantastisch….
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@paulr Dan hebben we nu ongeveer hetzelfde. Eén nacht Anacortes voor de walvistocht :thumbup: .

Een groot deel van de acco's is geboekt (annuleerbaar). Helaas is mijn reservering voor een leuk huisje bij Packwood net afgewezen. Daar heb ik nog het grootste probleem om iets te vinden net als in Pendleton. Maar dat komt omdat ik 13 maanden van te voren zoek misschien. Veel acco's zijn nog niet te boeken. Dus ik moet gewoon wat geduld hebben en vaak kijken.

Ik zal mijn nieuwe route hier weer neerzetten.
image.png
Mocht iemand nog aanvullingen of tips hebben dan hoor ik het graag.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Inderdaad nog niet te boeken online, maar misschien wel als je een mailtje stuurt. Ik kwam Pendleton House Historic Inn tegen en dat ziet er wel heel leuk uit. Te reserveren 365 dagen van tevoren op hun eigen site.
https://www.pendletonhousebnb.com/
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@jojostravelusa Bedankt voor je tip. Ik heb ook al wat gezocht via google maps en ook twee leuke hotels gevonden niet ver van de round up. Dan kunnen we de auto gewoon laten staan. Deze ziet er chique uit :thumbup: .

ik ben vooral teleurgesteld over een leuke cabin bij Packwood via Airbnb. Deze was op aanvraag en ze hebben me laten weten dat de cabin niet beschikbaar is. Ik zie nu dat ze één nacht geblokt hebben precies wanneer wij daar zijn. Moet dus op zoek naar iets anders, maar ook daar is het meeste nog niet te boeken.

Jullie waren met de camper op pad toch in deze regio? ik zit net jullie dagen in Hells canyon te lezen. De opstapplaats van die boten ligt best ver overal vandaan. Ergens bij Oxbow volgens mij. Ik heb daarom een nacht vooraf in Baker City dan is het 1,5 uur rijden. Joseph was meer dan 2 uur rijden. Dan gaan we na de boottocht voor twee nachten daar naartoe. Een hele puzzel, maar wel een leuke.
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Ja klopt. Wij stonden op de camping Copperfield Park. Dat was 22 mijl en zou nog 3 kwartier rijden zijn, maar dat is ongeveer alles inderdaad in de buurt. De rest is allemaal verder weg. De weg is grotendeels niet geasfalteerd. Wel harde onderlaag, maar steenslag, dus je kunt ook niet heel hard rijden. Bovendien is het een bochtige weg.
Misschien heb je hier wat aan. Deze link komt van de site van de Hells Canyon Adventures. Halfway is misschien een optie. Dat is wat dichterbij dan Baker City. Dat is iets meer dan een uur.
https://hellscanyon.biz/lodging/

Voor de roundup moesten we ook rijden, want er was geen camping dichtbij die plek had of waar je maar 1 nacht kon blijven in die periode. De roundup was trouwens wel heel gaaf.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

@jojostravelusa Halfway was mijn oog op gevallen. De komende maand maar eens kijken of daar betaalbare acco's te vinden zijn.
Elendan
Amerikakenner

Bericht door Elendan »

De accommodaties komen langzaamaan beschikbaar en ik ben al aan het boeken en herboeken gegaan. De prijzen zijn inderdaad hoger dan op onze eerdere reizen, maar het valt nog mee met een beetje goed zoeken. Ik zit nu op een gemiddelde prijs van $110 per nacht.

De Pendleton Round up heb ik vervangen door de rodeo in Ellensburg. Dat komt que planning beter uit. De route ziet er nu zo uit:
image.png

Dag 18 is om de afstand tussen Joseph en Winthrop te overbruggen. Ik twijfel nog tussen een route langs Yakima of bovenlangs via Spokane. Iemand aanraders voor de noordelijkere route?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer