Na al diverse Amerika roadtrips te hebben gedaan (voornamelijk Zuid/ Mid-West en New England) zijn we ons aan het oriënteren op een rondreis door het Noordwesten volgend jaar. Onze vorige roadtrips hebben we met de auto gedaan, maar omdat we sinds dit jaar ouders zijn geworden lijkt het ons praktischer om met een jong kindje met de camper te gaan. In Europa hebben we al wel ervaring met het reizen met een camper, dus dit is ons op zich wel bekend. Omdat het plannen van deze reis ovor ons toch wel onbekend gebied is op meerdere vlakken, weet ik niet zo goed waar te beginnen. Hopelijk kunnen jullie ons een eindje op weg helpen!
Allereerst ben ik benieuwd welke periode jullie zouden aanraden. Zelf zaten we te denken aan september, maar dit is misschien net wat te laat voor dit gebied? Wellicht dat augustus toch beter is qua weer?
Daarnaast merk ik dat ik de route toch wel lastig vind. We kunnen max. 4 weken vrij nemen op het werk, dus we willen in totaal zo'n 3 week reizen. Uiteraard hebben we de "must sees" op ons lijstje staan;
- Mount Reinier NP
- Olympic NP
- North Cascades NP
- Glacier NP
Toch vind ik het lastig om op basis van deze 4 een rondreis samen te stellen, dus ik ben benieuwd of jullie hier wellicht wat tips voor hebben.
Verder zou ik ook graag om tips vragen omtrent het reizen met een dan 1-jarige. Waar moeten we bijvoorbeeld op letten bij het huren van een camper?
Ik besef me dat dit een behoorlijk open vraag is met nog niets concreets, maar wellicht dat ik door jullie wat beter een plan kan opstellen! Alvast bedankt!