Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Crater Lake NP met camper?
Crater Lake NP met camper?
Wie heeft ervaring met een bezoek aan Crater Lake NP met een camper? Ik zie op de website van Crater Lake dat de scenic rim drive afgeraden wordt met een RV i.v.m. kronkelige, smalle weg; toegang met RV's is echter niet verboden. Wij huren een 25ft camper. Nu weet ik dat dat voor Amerikaanse begrippen een klein formaatje is, dus ik ben benieuwd of er reizigers zijn die ervaring hebben met Crater Lake NP. Is de scenic rim drive wel of niet te doen met een RV? En indien niet, is het park dan toch de moeite van het bezoeken waard of draait het eigenlijk vooral om die scenic rim drive?
Re: Crater Lake NP met camper?
Wij zijn met de camper -23ft -vanaf de zuidkant aangereden (noord was dicht ivm sneeuw). De rit er naartoe is bochtig, maar niks om je zorgen over te maken. Vervolgens een stuk langs de rim gereden voor zover deze open was. Prima te doen. Zélfs als je alleen naar Rim Village en Crater Lake Lodge zou gaan is het al prachtig. Maar ik denk dat je gewoon langs de rim zal geen rijden dat er geen vuiltje aan de lucht is ! Amerikanen he... die zijn geen bergen gewend en kunnen sinpelweg niet autorijden !
Paul
Paul
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Wij hebben het met een truckcamper gedaan en die lijken klein, maar zijn uiteindelijk ook ongeveer 24 ft. Geen enkel probleem. Nu moet ik wel zeggen dat we niet rond konden rijden omdat de oostkant grotendeels dicht was i.v.m. wegwerkzaamheden, geen overbodige luxe overigens, dus hoe de weg daar is kan ik niet zeggen. Verder: gewoon doen. Het is een heel mooi park, vooral als je, zoals wij, een blauwe lucht hebt en geen wind. Dat hadden wij de 2e dag en dan is de spiegeling van Phantom Ship in het water prachtig.
Als er 1 soort van haarspeldbocht in een weg zit, vinden Amerikanen het al "de gevaarlijkste weg van de wereld" zo ongeveer
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... an-sp.html
Als er 1 soort van haarspeldbocht in een weg zit, vinden Amerikanen het al "de gevaarlijkste weg van de wereld" zo ongeveer
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... an-sp.html
- Almere vak V
- Amerika-expert
Geen idee wanneer je gaat. Maar als er bij Crater Lake sneeuw ligt. En de lucht is strakblauw. Dan staat Crater Lake bij mij in de top 10 van de mooiste plekken op aarde. Als er sneeuw ligt dan zal veel van de route afgesloten zijn. Als er heel veel sneeuw ligt dan is alles waarschijnlijk afgesloten. En kan je waarschijnlijk alleen naar het visitors centrum rijden. Maar alleen dat zou al meer dan de moeite waard zijn.
Tsja, dan over Amerikanen en autorijden. Die vinden een rotonde al spannend...

Tsja, dan over Amerikanen en autorijden. Die vinden een rotonde al spannend...
'Large recreational vehicles, buses, and vehicles with a tow, are permitted on all park roads' volgens de NPS. Een probleem kan parkeren zijn met een rv als het druk is, maar dat is bij de meeste parks.
27 States so far...
Afgelopen week meermaals mee gemaakt....nog net niet tegen het verkeer in....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 34 Reacties
- 8130 Weergaves
-
Laatste bericht door AnnInBC
-
- 2 Reacties