Wij hadden in Alaska speciale muggenspray. Daar gekocht. Ik zie me nog staan, we spoten elkaar in over de kleding!
Met je handen voor je ogen staan
Daarna je handen wassen. Ongetwijfeld niet gezond, maar werkte als een tierelier.
Durf niets te zeggen over campings nu, maar jaren geleden mocht je ook wildkamperen op veel plekken.
Mag ik vragen hoe je het wildkamperen (ik neem aan met een camper) organiseert? Ik heb begrepen dat een camper regelmatig elektra nodig heeft, je waterreservoir snel leeg raakt als je doucht maar je waterafvaltank ook snel vol is. Boek je om de paar dagen een camping zodat je die dingen kunt regelen of zijn er in de NP ook voorzieningen voor campers? Afgelopen jaar zag ik in Yellowstone bijvoorbeeld een gebouw waar je kon wassen, douchen en afvalwater lozen.
Wij hadden in Alaska speciale muggenspray. Daar gekocht. Ik zie me nog staan, we spoten elkaar in over de kleding!
Met je handen voor je ogen staan
Daarna je handen wassen. Ongetwijfeld niet gezond, maar werkte als een tierelier.
Durf niets te zeggen over campings nu, maar jaren geleden mocht je ook wildkamperen op veel plekken.
Mag ik vragen hoe je het wildkamperen (ik neem aan met een camper) organiseert? Ik heb begrepen dat een camper regelmatig elektra nodig heeft, je waterreservoir snel leeg raakt als je doucht maar je waterafvaltank ook snel vol is. Boek je om de paar dagen een camping zodat je die dingen kunt regelen of zijn er in de NP ook voorzieningen voor campers? Afgelopen jaar zag ik in Yellowstone bijvoorbeeld een gebouw waar je kon wassen, douchen en afvalwater lozen.
In principe kun je alleen wildkamperen als je solar panels hebt of geen koelkast en andere elektriciteit nodig hebt. Best lastig dus met een camper. De meeste mensen die dit met camper doen, hebben een generator bij zich om toch stroom op te wekken.
En ja, je grey en black water tanks kunnen snel vol raken en je watervoorraad snel op. Daar moet je dus rekening mee houden en korter douchen, niet na elk plasje doorspoelen en zorgen dat je weinig water gebruikt. Of je behoefte buiten doen als dat mag/kan.
De meeste campings hebben wel een plaats waar je je tanks kunt vullen en lozen, dus dan moet je inderdaad af en toe een nacht op een camping/rv resort boeken. Er zijn ook verschillende andere plaatsen waar je je grey/black tanks kunt lozen. Bijvoorbeeld bij grotere tankstations voor truckers.
Nou, dit lijkt mij niet ! Zeker als je af en toe wat kilometers rijdt, kun je zeker 2-3 dagen zonder een elektriciteit of water of afvoer. De accu wordt onderweg opgeladen, daar kun je dagen mee vooruit qua licht en andere elektrische apparaten. De koelkast gaat over (doorgaans) op gas als je niet aangesloten bent op het net. Enige is dat de airco en de magnetron niet werken zonder aangesloten te zijn.
Wij sluiten zelfs niet altijd aan ook al staan we op een gewone camping (teveel moeite )
Paul
Dank voor jullie reacties. Wij zouden dan voor een truck camper gaan omdat je daar op gravel wegen mee mag rijden. Het zou om een rondreis Alaska en Yukon gaan dus zeker wat km onderweg. Het lijkt me juist heel gaaf om wild te kamperen maar 's avonds voor je naar bed gaat is een (korte) douche ook prettig. Het lijkt me heel relaxed om niet alle campings vooraf te hoeven boeken maar je camper gewoon ergens neerzetten.
@MariskaUSA wellicht is het handig een “eigen” topic te starten met al je ideeën en vragen, zodat we daar op kunnen reageren…. Voor de mc Carthy road geldt dat een Canadream camper daar niet mag rijden. Maar ik denk dat @jojostravelusa daar meer info over heeft.
Een truck camper heeft een wat kleinere inhoud qua afvoerwater (black en grey), dus wellicht dat je die, afhankelijk van waterverbruik iet sneller moet legen. Stroom hebben wij voldoende met deze camper….
@MariskaUSA wellicht is het handig een “eigen” topic te starten met al je ideeën en vragen, zodat we daar op kunnen reageren…. Voor de mc Carthy road geldt dat een Canadream camper daar niet mag rijden. Maar ik denk dat @jojostravelusa daar meer info over heeft.
Een truck camper heeft een wat kleinere inhoud qua afvoerwater (black en grey), dus wellicht dat je die, afhankelijk van waterverbruik iet sneller moet legen. Stroom hebben wij voldoende met deze camper….
Sorry voor de late reactie, maar we zijn net een week terug van onze cruise naar Mexico en Hawaii en vervolgens een week door de griep geveld. Was geen fijne terugreis zullen we maar zeggen. Ik kan koorts absoluut ontraden in een vliegtuig
Met een Canadream camper mag je o.a. niet op de McCarthy rijden tussen Chitnia en McCarthy. Bovendien geldt er voor Alaska en de andere noordelijke Canadese provincies een "Northern surgarge" van $ 625,- als je niet in Whitehorse huurt. https://www.canadream.com/Website/media ... 2-2023.pdf
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.