na een on-ge-loof-lijke reis in 2023 in het zuidwesten van Amerika, die mede dankzij de enorme hulp op dit forum tot stand gekomen is (!!), is het hoog tijd om een nieuwe rondtrip te plannen. we wensen in de zomermaanden van 2025 te gaan, met onze twee actieve puberjongens, naar het noordwesten van Amerika deze keer. We hopen opnieuw een 4 à 5 weken te kunnen reizen. Na familieberaad is beslist om Canada voor een andere keer te houden.

ik ben maar nét gestart met mijn zoektocht en er is dus nog niets geboekt (geen vluchten, geen logies). we willen met een huurauto reizen en in motels e.d. logeren. Na een eerste onderzoek waar ik simpelweg de plekken op mijn "wishlist" op een kaartje heb verbonden (:-)), kom ik aan volgende route.
- vliegen op Denver
- Rocky Mountains NP
- Badlands NP
- Mount Rushmore
- Grand Teton NP
- Yellowstone NP
- Glacier NP
- Mount Rainier NP
- Portland
- binnenland Oregon (Bend,..)
- kust Oregon (Cape Perpetua,..)
- Olympic NP
- Seattle + vlucht naar huis
in deze fase van de planning heb ik alvast volgende vragen, voor ik er uiteraard veel gedetailleerder en dieper in duik:
- is deze route haalbaar in max 5 weken?
- staan er dingen bij die écht niet de moeite zijn en we kunnen overslaan?
- hoeveel dagen rekenen voor elk nationaal park & elke plek? we hoeven niet elk detail te zien, maar willen uiteraard de sfeer opsnuiven en de highlights zien.
- in welke parken is het een absolute must om in het park zelf te logeren (en niet in een stadje daarbuiten), bijvoorbeeld omwille van de afstanden of omwille van de toegang die beperkt is?
- ik heb het gevoel dat het veel natuur en weinig stad/cultuur is en ik wandel zelf graag wel eens een winkel of een gezellig stadje binnen

- onze kinderen houden wel van wat "anders dan wandelen" af en toe. tijdens onze vorige reis gingen we paardrijden, kano varen, raften, fietsen,.. wat zijn jullie aanraders, en in welke parken?
- zal het in de zomermaanden warm genoeg zijn op onze route om af en toe eens te zwemmen (in een meer of in de zee)?
- ben ik nog op tijd? voor vluchten waarschijnlijk wel (vorige keer boekten we in November voor zelfde periode) , maar ik weet dat je bij veel parken er héél snel moet bij zijn...
Een hele grote dank alvast aan alle helpers op dit forum! Ik kijk er enorm naar uit om deze reis te plannen en om volgende zomer te vertrekken!
groetjes marie