Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marie_v_l: Marie's Roadtrip 2025 doorheen het noordwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
marie_v_l
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis marie_v_l: Marie's Roadtrip 2025 doorheen het noordwesten

Bericht door marie_v_l »

Hallo allemaal!

na een on-ge-loof-lijke reis in 2023 in het zuidwesten van Amerika, die mede dankzij de enorme hulp op dit forum tot stand gekomen is (!!), is het hoog tijd om een nieuwe rondtrip te plannen. we wensen in de zomermaanden van 2025 te gaan, met onze twee actieve puberjongens, naar het noordwesten van Amerika deze keer. We hopen opnieuw een 4 à 5 weken te kunnen reizen. Na familieberaad is beslist om Canada voor een andere keer te houden. :-)

ik ben maar nét gestart met mijn zoektocht en er is dus nog niets geboekt (geen vluchten, geen logies). we willen met een huurauto reizen en in motels e.d. logeren. Na een eerste onderzoek waar ik simpelweg de plekken op mijn "wishlist" op een kaartje heb verbonden (:-)), kom ik aan volgende route.

- vliegen op Denver
- Rocky Mountains NP
- Badlands NP
- Mount Rushmore
- Grand Teton NP
- Yellowstone NP
- Glacier NP
- Mount Rainier NP
- Portland
- binnenland Oregon (Bend,..)
- kust Oregon (Cape Perpetua,..)
- Olympic NP
- Seattle + vlucht naar huis

in deze fase van de planning heb ik alvast volgende vragen, voor ik er uiteraard veel gedetailleerder en dieper in duik:

- is deze route haalbaar in max 5 weken?
- staan er dingen bij die écht niet de moeite zijn en we kunnen overslaan?
- hoeveel dagen rekenen voor elk nationaal park & elke plek? we hoeven niet elk detail te zien, maar willen uiteraard de sfeer opsnuiven en de highlights zien.
- in welke parken is het een absolute must om in het park zelf te logeren (en niet in een stadje daarbuiten), bijvoorbeeld omwille van de afstanden of omwille van de toegang die beperkt is?
- ik heb het gevoel dat het veel natuur en weinig stad/cultuur is en ik wandel zelf graag wel eens een winkel of een gezellig stadje binnen :) waar onderweg kan dat? wat zijn leuke plekken om te verblijven tussen de parken door? de afstanden zijn vaak zo groot dat er toch tussenstops nodig zijn, dan liever op een gezellige plek natuurlijk. Mis ik nog "grotere" steden op de route die de moeite zijn om even te integreren? Salt Lake City deden we al.
- onze kinderen houden wel van wat "anders dan wandelen" af en toe. tijdens onze vorige reis gingen we paardrijden, kano varen, raften, fietsen,.. wat zijn jullie aanraders, en in welke parken?
- zal het in de zomermaanden warm genoeg zijn op onze route om af en toe eens te zwemmen (in een meer of in de zee)?
- ben ik nog op tijd? voor vluchten waarschijnlijk wel (vorige keer boekten we in November voor zelfde periode) , maar ik weet dat je bij veel parken er héél snel moet bij zijn...

Een hele grote dank alvast aan alle helpers op dit forum! Ik kijk er enorm naar uit om deze reis te plannen en om volgende zomer te vertrekken!

groetjes marie
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Marie's Roadtrip 2025 doorheen het noordwesten

Bericht door Jules40 »

Qua stadjes: Cheyenne, Cody en vooral Deadwood. Wall voor de drug store.

Verder is Crazy Horse, Custer SP, Wind Cave NP en Devils Tower in die hoek de moeite waard. Maar goed, je vroeg naar dingen om over te slaan 🙂.
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis marie_v_l: Marie's Roadtrip 2025 doorheen het noordwesten

Bericht door Tantelotje »

Ik denk dat dit best te doen is in de tijd die je hebt.
Maar ik denk ook dat je snel 'moet' beginnen met boeken van accommodatie in de parken. Voor Glacier zal dat al lastig zijn.

Het eerste stuk lijkt me qua route vrij duidelijk, dus schrijf dat eens uit in van-naar vorm. Dan weet je al precies hoeveel dagen je waar nodig gaat hebben.
Wat ik zou doen (maar ik kan meestal 'maar' 24 dagen, dus je hebt meer ruimte/tijd):
2 nachten RMNP vanuit Estes Park.
2 nachten (minstens) Black Hills. Custer/Keystone/Deadwood/Hill City. Wij vinden Custer leuk/handig. Keystone is een echt western dorpje.
1 nacht Badlands. Wij vonden Wall een handige locatie en de drugstore is wel leuk voor een bezoekje.
1 nacht (via bv. Devils Tower) onderweg naar Yellowstone.
Verblijf Cody (wij zijn geen fan maar veel mensen wel. Zit een leuk museum, eventueel rodeo, en je kunt via de prachtige Beartooth Hw rijden).
2 nachten Yellowstone oost/zuid kant
2 nachten Grand Teton (2 GT of 1 GT en 1 Jackson. Jackson is ook een erg leuk, toeristisch, plaatsje).
2 nachten Yellowstone west/noord kant
2 nachten Glacier oostkant
1 nacht Glacier westkant (Kalispell bijvoorbeeld)

Daarna westwaarts. Ik zou denk ik in 2 rijdagen 'onderlangs' rijden, via John Day Fossil NM naar Bend. Hier 2 of 3 overnachtingen, misschien Crater Lake meepakken op een mooie dag en dan bij de Columbia River Gorge (of sla die over, je ziet in deze route al voldoende watervallen :wink: ) linksaf naar de kust kunt doorsteken. Daar heb ik overigens geen ervaring mee, dus geen idee welke plekjes je aan kunt/moet doen. Dan Mount Rainier (hiervoor zou ik in Packwood verblijven, denk er aan dat je hier tegenwoordig, net als voor RMNP een permit nodig hebt om te bezoeken. Zeker die voor RMNP gingen afgelopen zomer heel snel) en Olympic (3 overnachtingen) en afsluiten in superleuke stad Seattle.
Portland zou ik overslaan. Dat was altijd een leuke stad, maar volgens de huidige berichten niet meer.
Dit alles even grofweg, maar met volgens mij nog meer dan voldoende ruimte om onderweg te stoppen, rust in te bouwen, whatever.

Er zullen ook mensen zijn die adviseren om de route om te draaien zodat je minder kans hebt om last te hebben van de hoogte in RMNP. Daar heb ik geen mening over; heb het eens aan het begin van de vakantie gedaan en aan het einde, en beide geen last van gehad. Ik zou vooral kijken hoe je op welke dagen waar uitkomt. Ook voor het weer of routes maakt het niet echt uit in jullie periode. Denver vind ik geen leuke stad, dus dat zou voor mij een reden zijn om daar te beginnen zodat je gelijk de volgende morgen door kunt. Maar misschien vinden jullie het wel een leuke stad en wil je er een dag verblijven.
Zwemmen in zee lijkt me niet echt aan de orde. Dat lijkt me echt te koud, maar misschien vergis ik me daar in. In Yellowstone kun je in de Firehole river 'zwemmen', en onderweg uiteraard afhankelijk van of je een hotel met zwembad hebt. Maar normaliter is het in regio Black Hills dan echt wel lekker weer, en dat zou ook zomaar kunnen gelden voor Yellowstone/GT, alhoewel je daar nooit garanties voor krijgt. Bend zou zeker mooi weer moeten zijn. Het Olympic peninsula, is redelijk onvoorspelbaar. Wij hebben in juni in Seattle 2 x prachtig weer gehad, terwijl het beide keren in Olympic nogal wisselde. Wel heel leuk om daar te doen is een walvis tour, bijvoorbeeld vanuit Port Angeles wat ook een goede uitvalsbasis is voor een bezoek aan Olympic, wel combineren met andere overnachtingsplaatsen want Olympic is nogal een wat lastiger te bereizen park.

Veel plezier met voorbereiden, het zal een prachtige reis zijn!
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Een flink deel van de route komt overeen met wat wij in 2022 en 2023 gedaan hebben; Badlands, Mount Rushmore, Grand Teton, Yellowstone, Glacier, binnenland Oregon, kust Oregon, Olympic NP. Misschien haal je tips of ideeën uit onze reisverslagen. Wij reisden wel met een camper.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In 5 weken zal de route zo wel te doen zijn. Maar je hebt natuurlijk wel aardig wat reisdagen. Schrijf eens een route uit per dag, dan pas zie je of het makkelijk lukt.
Wat betreft tijd in de parken: voor Rocky Mountain NP zijn twee nachten Estes Park mooi, maar een extra nacht is ook niet gek. In South Dakota heb je wel drie nachten nodig. Wij deden tussen SD en Yellowstone twee tussenstops. Je hebt dan ook tijd om via de Beartooth Huw te rijden. Voor Yellowstone vind ik 4 nachten het minimum, maar meer nachten is ook niet gek. Kijk alvast eens op www.yellowstonenationalparklodges.com voro de beschikbaarheid van de accommodatie. Als je iets betaalbaars ziet leg het dan meteen vast; je kunt altijd nog annuleren. Meerdere locaties zijn handig, en soms ook niet te vermijden. Qua prijs is de Old Faithful Lodge of Snowlodge niet slecht, en de ligging is geweldig voor de geisers. En Lake Lodge is ook relatief betaalbaar. Je kunt schuiven met Grand Teton; dit kun je tussen de oost- en westkant van Yellowstone doen. Of je doet eerst Yellowstone en dan GT en dan via Idaho (Craters of the Moon) richting Glacier.
Ook voor GT en Glacier is het goed om op tijd naar accommodatie te kijken. Voor GT vinden wij Colter Bay mooi (in het park) maar een nacht in Jackson is ook een aanrader; het is een leuke plaats. Zie bijvoorbeeld daarvoor en voor lodges in Yellowstone ons 2015- en 2017-verslag.
Afhankelijk van de tijd die je dan nog hebt kun je met één stop naar Mt Rainier rijden, of zoals Tantelotje aangeeft wat zuidelijker rijden. Vergeet Mt ST Helens niet.

Wat ik zelf ook mooi vind is een rondje vanuit Denver. Je kunt dan na Grand Teton via de parken bij Moab en Colorado terug naar Denver. In Colorado heb je veel leuke plaatsen en veel activiteiten. Wij vonden bijvoorbeeld fietsen in Leadville leuk (zie daarvoor ons 2019-verslag). Bij Moab is ook erg veel te doen, buiten een bezoek aan Arches en Canyonlands, zoals een tocht op de COlorado River. En kijk eens naar de Fiery Furnace wandeling.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

De Beartooth Hwy is iderdaad een aanrader. Is de 504 naar Mt. St. Helens alweer open? Anders waarschijnlijk volgend jaar wel.
In Leadville hebben wij heerlijke hamburgers gegeten bij Wild Bill's. Ze zijn een aantal jaar gesloten geweest, maar sinds een paar jaar weer open.
http://www.wildbillsleadville.com/
We hebben iets verderop ook heel leuk paardgereden. Ik zie nu op internet een andere naam staan, maar het logo is nog hetzelfde, dus het zal wel dezelfde zijn. Toen Laka Daza Livery Stables en nu Halfmoon Packin & Outfitting.
https://halfmoonpacking.com/
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... lakes.html
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

dank iedereen voor de reacties en de linken naar jullie roodtrips!
ik neem nu even tijd om alles te bekijken en even een gedetailleerder plan uit te werken.
dan kom ik ongetwijfeld terug voor een nieuw rondje vragen :-D

groetjes!
marie
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Wij hadden fire hole canyon afgelopen zomer ook op ons verlanglijstje staan maar was afgesloten. Je mocht daar niet meer zwemmen volgens het visitor center. Boiling river bleek weg gespoeld (overstromingen van 2022). Dus hebben wij in de wat diepere gedeelten bij de warm creek picknick area ‘gezwommen’. Dat is ad N-entrance road. En ook in Yellowstone river, stukje ten noorden van de afslag naar Fishing Bridge.
In Grand Teton hebben we in Jenny Lake gezwommen. Was geweldig, heel helder. En ook in Jackson Lake.
Daarnaast ook in andere rivieren in Colorado naar die gebieden heb jij niet op je lijstje staan.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

Wij zijn trouwens van onze 5 weken durende trip 7 volle dagen in Yellowstone geweest en 3 1/2 dag in Grand Teton. Laatste was prima zo. Yellowstone had eventueel ook in 6 dagen gekund. Maar wij hebben wel veel gewandeld, gekampeerd met een tent en zelf gekookt. Dat kost wat meer tijd dan wanneer je in motels en lodges overnacht.
Beartooth hwy was adembenemend. Nog veel mooier dan ik had verwacht. Ook vonden wij de noordwest en oostkant van het park het mooiste. Meeste natuur en (onze ervaring) wildlife. Een tip is om ‘s avonds de blacktail plateau drive te rijden. Zeker met de ondergaande zon prachtig en heel rustig. Lamar Valley is ook geweldig.
En loop in het begin van de avond het gedeelte van de geysers vanaf Old Faithfull. Veel rustiger dan en prachtig en bijna mysterieuze sfeer met de zon die dan lager staat.
Veel plezier met plannen!
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Wij waren in 2022 half september en begin oktober in Yellowstone en toen was het heerlijk rustig en omdat de nachten kouder werden was het 's ochtends heiig en was er prachtig licht. Wel veel stoom bij Biscuit Basin, maar dat maakte het heel mysterieus. Dat gedeelte is nu dicht, maar wellicht is het volgend jaar wel weer open.
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

Hoi allemaal, hier ben ik weer.

ik sleutel nog volop aan de reis (begint er zoooo goed uit te zien!) maar begin ook lichte paniek te krijgen omdat ik nog geen enkele overnachting in de parken heb vastgelegd en dit graag deze weekend wil doen. ik lees en lees en lees jullie reisverslagen, maar zie dan soms het bos door de bomen niet meer omdat jullie vaak voor een tweede, derde, .. keer naar die parken gaan. voor ons is het de eerste keer (en gezien de budgetten mogelijks ook de laatste, dus willen onze tijd efficiënt indelen en ons toespitsen op de "highlights").

dus... even jullie praktische raad nodig om nu zo snel en efficiënt mogelijk alvast die overnachtingen vast te leggen (ik houd voor de parken niet al te veel rekening met de prijs.. het moet er niet over gaan, maar ik betaal graag wat extra om op een goede locatie te zitten; we logeren wel goedkoper buiten de parken of de dagen "onderweg").

1/ Yellowstone: we voorzien vier nachten (komende van Cody/Bearthooth Hwy en daarna gaande richting Grand Taton)
--> is het een goed idee om eerst 2 nachten Roosevelt hotel of Mammoth Hot Springs te nemen, en vervolgens richting Old Faithfull Inn voor 2 nachten? of hebben we het dan echt niet goed verdeeld voor de highlights en voor de route en zijn andere opties of verdere opsplitsing aangewezen?

2/ Grand Teton: we voorzien 2 nachten (komende van Yellowstone, daarna (vermoedelijk) richting Glacier met kleine detour via Craters of the Moon)
--> in de verslagen die ik lees, opteren veel mensen voor 1 nacht park (Colter Bay), en 1 nacht erbuiten (vb Jackson). Is dit een goede keuze voor ons die daarna richting Glacier willen? en is logeren in het park echt een meerwaarde, of kan je ook voor 2 nachten Jackson opteren? Scheelt vermoed ik in prijs, en mijn kinderen appreciëren wel een zwembad zo af en toe :-)

3/ Glacier: we voorzien 3 nachten (komende van Craters of the Moon, en daarna richting Spokane, Mount Rainier,..)
--> ik lees overal dat de verdeling best is om 2 nachten in het oosten en dan 1 nacht meer in het westelijk deel te verblijven. Ik zie dat ik voor het oosten dan moet kijken naar logies in Many Glacier, Rising Sun of St Mary. wat is het best gelegen? en zijn er alternatieven buiten het park, moest het niet meer lukken iets in het park te vinden? wat is dan handig? Voor het westen zie ik vaak Kalispell terugkomen als locatie. is dit handig, of verlies je dan enorm veel tijd om het park in te rijden? wat is een goede plek IN het westen van het park?

4/ Olympic: we voorzien 3 nachten (komende van het zuiden (kust), om nadien te eindigen in Seattle)
--> heb nog geen tijd gehad om dit in detail te bekijken, maar ik durf het toch al te vragen. ik lees dat dit een moeilijker bereikbaar park is, dus ik vermoed dat we best boeken op 3 verschillende locaties? wat is dan handig, qua regio's om mijn zoektocht op te richten? en focus ik me hier op overnachtingen in het park zelf, of is het doenbaar om buiten het park te verblijven?

Enorm bedankt voor alle hulp hier. apprecieer ik echt heel erg, ben duidelijk niet zo bedreven als jullie in de hele organisatie :-)

groetjes
marie
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Geen paniek ! :D :D
Je kunt namelijk geen echt slechte keuze maken als je in de parken slaapt. Sterker nog, soms hebben wij bijv door het weer of dat we tóch ergens anders zin in hadden, op een ''verkeerde plek'' geslapen en daardoor net wat meer kilometers gereden of tijd ''kwijtgespeeld''. Dat is vaak echter helemaal niet erg, want daardoor kwamen we nét een beer tegen, of kwamen we onverwacht op een mooie plek uit. Voorbeeld: we gingen in de ochtend van Canyon naar Mammoth Springs om vervolgens koffie te drinken in Gardiner (daar is goede espresso :-)). In de middag zouden we Prismatic doen, maar omdat het 35c was zijn we onverwacht gaan raften. Programma omgegooid en in de avond naar Prismatic. Toen uiteindeijk maar op Madison gaan staan (was toevallig plek) en daar geslapen. Moraal van het verhaal: geniet van het moment en plan wel, maar laat de planning niet de overhand krijgen...

Dan het advies:
Yellowstone: 2 nachten Old Faithful is uitstekend, kan je alle kanten op. Andere nachten verdelen of inderdaad Roosevelt. Daar zit je goed voor Lamar, Beartooth en Mammoth.

Grand Teton: Inderdaad 1 nacht Colter Bay (dan kan je die dag kiezen of je nog iets in YS doet of als wat gaat bekijken in GT. Daarna 1 nacht Jackson inderdaad. Ik denk dat in het park of Jackson qua prijs niet veel verschil maakt. Jackson is duur !

Je weet zeker dat je langs Craters wilt ? Het is ''maar 3 uur extra reistijd, maar ik weet niet (met alle indrukken die je met alle parken al gaat hebben of je je Craters over 3 jaar nog gaat herinneren als hoogtepunt. Je hebt al zo'n volle reis met veel moois dat ik deze zou laten schieten. Maar goed, mijn mening, wij vonden het afgelopen reis aardig, maar zouden het geen gemis vinden als we het niet bezocht hadden (maar lag dus op de route). Als je Craters niet doet, dan kan je Grand Teton ook ''tussendoor'' doen. Dus 2 nachten YS, 2 nachten GT en dan weer 2 nachten YS. Dat breekt het bezoek aan de vele geisers een beetje en word je niet ''geiser-moe''.

Glacier: ik zou (als je wat wilt wandelen) 1 nacht West doen (Kalispell is prima), maar dan 3 nachten Oost doen. Lees je goed in wat wel/niet open is ivm werkzaamheden ! Swiftcurrent is dacht ik dicht. 1 of 2 nachten Rising Sun is mooi. Als geld geen rol speelt dan is Many Glacier hotel natuurlijk fantastisch ! Mooi terras, heerlijk uitzicht en wederom: goede espresso hier, hahaha. Als je daarna naar het westen gaat rijden dan lijkt starten in Oost het meest logisch. Je zou dan ook 3 nachten Oost kunnen doen, dan de laatste dan de Going to the Sun road rijden en vervolgens iets verder al doorrijden naar het westen en niet al stoppen in Kalispell. Je hebt immers behoorlijk wat kilometers te gaan richting Mount Rainier, dus wellicht is een uurtje (of 2) alvast doorrijden lekker om wat minder kilometers de dagen erop te hebben...Zal ook wat voordeliger zijn dan Kalispell zo vermoed ik.

Olympic: het is dat we met een camper waren, maar ik zou anders zo een nacht in de Lake Quinault Lodge boeken. Wat een historie ern sfeer ademt deze lodge uit ! Daarna zou ik 1 nacht Forks doen zodat je Hohrain kunt bezoeken en de stranden aan de kust. De 3e nacht is Port Angeles een juiste keuze voor de Hurricane Ridge.

Je vergeet nog Mount Rainier te noemen. Ik weet niet of de paradis Inn te belaten is (zoals gezegd, wij waren met een camper) maar dat is natuurlijk fantastisch voor 1 nacht. Dan heb je de ochtend vroeg of avond de berg een beetje ''voor je alleen''. Anders is de National Park Inn in Longmire een goede keuze. Mooi uitzicht op de berg vanaf het terras en leuke wandeling(en) direct vanaf het hotel. Packwood kan natuurlijk ook, maar reken wel op wat reistijd dan... Overigens hadden wij 4 nachten (2 campings) gepland bij Mount Rainier, maar door 8c, regen, mist en sneeuw slechts 2 dagen gebleven. 40 km verderop scheen de zon en wat het 30 graden. Kortom, ook hier hebben we dus de plannen omgegooid !

Zoals gezegd: echt foute keuzes zijn er dus niet, dus geen stress, haha.
Veel plezier met plannen en boeken !
Paul
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

Dank je wel Paul!! Dit is de geruststelling en het nuttige advies waar ik heel dringend nood aan had! 😁
Ik ga ermee aan de slag!!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Twee nachten Roosevelt en twee nachten Old Faithful is mooi maar misschien is het lastig om twee aaneengesloten nachten te vinden dus kijk vooral wat er beschikbaar is. Je gaat hoe dan ook heen en weer rijden. Kijk eens in ons 2015-verslag voor de verschillende accommodaties die wij toen hadden. We hebben in dat blog ook een aparte pagina met een planning voor Yellowstone staan.

Jackson is inderdaad erg duur. Twee nachten Colter Bay of iets anders in het park is niet gek als je Jackson zelf niet hoeft te zien.

Wij zaten in 2006 in de Lake Quinault Lodge en dat was prachtig! Maar ik denk dat je voor Olympic niet echt in het park hoeft te zitten. Port Angeles en Forks zijn ook prima. Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor dit deel van de route.

Heb je deroute al per dag uitgeschreven? Je weet al op welke data je waar zit?

Marianne
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie! Ik ga zeker nog eens kijken naar je verslagen, heb er al veel in gelezen, grote inspiratie altijd!

De high level planning ligt zo goed als vast, maar de vluchten nog niet, dus we kunnen het boeltje nog gewoon opschuiven:-)

Ik heb ontdekt dat vluchten boeken makkelijker zal worden dan logies, dus ik ga nu eerst voor logies, toch alvast in de parken.

Heb gisterenavond 1 nacht Glacier vastgelegd (enige - dure! - dat aan de oostkant nog beschikbaar was) dus we gaan de rest er rond organiseren! Zowieso is alles annuleerbaar.

Ik kom hier terug als ik het concreter heb uitgewerkt.

Groetjes
Marie
jojostravelusa
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt kijken naar ons reisverslag van 1995. Toen waren we ook in Yellowstone en hadden niks voorbereid. Er bestond geen internet en we gingen min of meer last minute. We hadden toen ook het idee dat het een eenmalig genoegen zou zijn en waren overal blij mee. Het werd een geweldige reis. Bedenk dat je toch nooit alles kunt zien en dat elke beleving anders is door persoonlijkheid, het weer, het seizoen en wat al niet meer.
Veel sterkte met het zoeken van de bomen door het bos.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com/
marie_v_l
Amerika-ontdekker

Bericht door marie_v_l »

okay.. hier komt de domste vraag ooit (sorry!) :-)

ik ben er de afgelopen dagen echt ingevlogen en intussen ligt er een uitgewerkte, voorlopige planning vast.
ik zou deze graag met jullie delen om tips te vragen en toch even te checken of het goed zit, maar ik krijg dat op geen enkele manier "leesbaar" geplakt in het witte reactie-vakje. iemand tips hoe dit makkelijk kan? Ik heb m'n planning in Excel opgemaakt, zestal kolommen en 34 rijen (want zolang gaan we :-)), hier en daar een kleurtje voor wat open vragen.

thanks!!!
L1nda
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door L1nda »

Mocht je aan de oostkant van glacier niks vinden, wij hebben geslapen in Thronson’s motel in Babb. Basic maar prima.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

De route weergeven:
1 Kopieer de cellen in Excel.
2 Plak de cellen in het reactieveld ==> onder het reactieveld zie je
Schermafbeelding 2024-09-09 121949.png
Schermafbeelding 2024-09-09 121949.png (2.18 KiB) 2706 keer bekeken
3 Kies "Tekst" en dan krijg je

1 Naar - Las Vegas
2 Las Vegas - Las Vegas
3 Las Vegas - Las Vegas
4 Las Vegas - Grand Canyon
5 Grand Canyon - Page
6 Page - Bryce

4 Kies "Afbeelding" en dan krijg je
afbeelding.png
afbeelding.png (3.59 KiB) 2706 keer bekeken
Je kunt ook met het knipprogramma een "foto" maken en die in het bericht plakken.
Schermafbeelding 2024-09-09 122956.png
Schermafbeelding 2024-09-09 122956.png (24.15 KiB) 2703 keer bekeken
Succes.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi uitgelegd!
Kopieer liever niet alle kolommen. Alleen dag/datum en Van en Naar. En zoals hierboven ook is gedaan is een extra kolom met een streepje ook handig.
Ik vind het altijd wel fijn als het als tekst geplakt wordt, dan is het ook aan te passen als je er op wilt reageren en een suggestie wilt doen. En ja, je krijgt het niet zo mooi onder elkaar als in excel maar met niet te veel kolommen is het prima leesbaar dan.

Eventuele vragen kun je apart in je bericht zetten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer