Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Jente: Rondje SLC of Denver

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Jente
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis Jente: Rondje SLC of Denver

Bericht door Jente »

Hey iedereen

We zijn net terug van onze rondrit in het zuidwesten dus het wordt hoog tijd om onze reis van 2025 te beginnen plannen.
We dachten volgende zomer (juli - augustus) een 4-tal weken het noordwesten te verkennen. Afhankelijk van de vluchtprijzen en -connecties een rondje vanuit SLC of Denver.
Wat we graag in onze planning zouden stoppen zijn RMNP, Mount Rushmore, Badlands NP, Wind Cave NP, Glacier NP, Yellowstone NP, Grand Teton NP.
Vooral RM, Yellowstone en Glacier zijn de parken die we absoluut willen zien, en daar wringt nu net het schoentje... Ik las al verschillende zaken hier op het forum over de werken/afsluitingen in Glacier volgende zomer. Zou het dan beter zijn om de tour zonder Glacier te doen? Of helemaal een jaartje uit te stellen?

Er zijn namelijk nog genoeg andere dingen te zien in de US :) Zo willen we ook zeker een toer door Colorado maken om daar de NP's te bewonden, dan plannen we dat :)

Groetjes
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis Jente: Rondje SLC of Denver

Bericht door jojostravelusa »

Jullie plannen overlappen voor een groot deel onze reis van september '22, die hoog in de lijst van topreizen staat bij mij. Misschien haal je er tips of ideeën uit. Wij reizen altijd met een camper en deden een rondje Calgary.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je een rondje wilt maken is het wel veel met Glacier erbij. Dus wellicht niet gek om dat een andere keer te doen. Met South Dakota, Yellowstone en Colorado krijg je al snel 4 weken vol.
Ik zou hoe dan ook op tijd kijken naar accommodatie in Yellowstone - en Glacier als je het wel meeneemt. De accommodaties daar zijn nu al te reserveren en de beste opties zijn snel weg.
Zitten de parken bij Moab ook in de planning?

Marianne
Jente
Amerika-newbie

Bericht door Jente »

jojostravelusa schreef:
27 jul 2024, 11:25
Jullie plannen overlappen voor een groot deel onze reis van september '22, die hoog in de lijst van topreizen staat bij mij. Misschien haal je er tips of ideeën uit. Wij reizen altijd met een camper en deden een rondje Calgary.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Dat bekijk ik zeker! Bedankt!
Jente
Amerika-newbie

Bericht door Jente »

Martin & Marianne schreef:
27 jul 2024, 11:46
Als je een rondje wilt maken is het wel veel met Glacier erbij. Dus wellicht niet gek om dat een andere keer te doen. Met South Dakota, Yellowstone en Colorado krijg je al snel 4 weken vol.
Ik zou hoe dan ook op tijd kijken naar accommodatie in Yellowstone - en Glacier als je het wel meeneemt. De accommodaties daar zijn nu al te reserveren en de beste opties zijn snel weg.
Zitten de parken bij Moab ook in de planning?

Marianne
In Yellowstone is er nog plaats, onze voorkeur gaat naar een cabin in the Old Faithful of Grant Village. We hebben Glacier ook in't oog gehouden en voor ons vertrek begin juli was alles nog vrij, ondertussen zijn de betaalbare accomodaties bijna allemaal uitverkocht.
We dachten in Yellowstone 4 nachten te verblijven (als we van Glacier komen, dachten we aan 1 nacht in het noorden buiten het park, 2 in het park en 1 in West-Yellowstone). Hoeveel nachten zouden we nodig hebben in Glacier, ook 4? En is het daar ook aangeraden om in het park te zitten? Of is accomodatie in Kalispel ook haalbaar?

De parken in Moab hoeven niet voor ons. Zou leuk zijn om er enkele nachten te verblijven tussen SLC en Denver, maar we hebben Arches, Capitol Reef en de Canyonlands 2 jaar geleden reeds gedaan. Dus leuk als het kan, maar geen noodzaak.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou voor Yellowstone meerdere locaties in het park nemen. West Yellowstone is niet zo handig als je ook in Old Faithful verblijft. Die laatste is wel een aanrader. Gardiner kan voor de eerste dag als je van Glacier komt. En leg nu alvast iets vast, annuleren kan altijd nog. Grant is niet het meest sfeervolle. Een nacht Roosevelt is leuk. En Lake Lodge is betaalbaar en goed gelegen. Ik vind zelf 4 nachten wel het minimum, maar het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je vandaan komt en wat de volgende stop is. Kijk eens naar ons 2015-verslag voor onze Yellowstone-planning en onze accommodaties. In 2017 hebben we een paar nachten gekampeerd; ideaal om de kosten te drukken.

Voor Glacier is 3 of 4 nachten mooi denk ik; het hangt van je plannen (lange wandelingen?) af. Kalispell is geen handige uitvalsbasis; ik zou iets nemen aan de oostkant zoals St Mary of Rising Sun. De Swiftcurrent Motor Inn is gesloten volgend jaar, maar Many Glacier is wel open. Ik weet niet in hoeverre het handig is om daar te zitten. Er zijn buiten het park ook KOA campings met cabins, dat is misschien ook een optie.

Moab zou een aardige tussenstop zijn als je er nog niet geweest bent, maar als het niet hoeft is het niet gek om wat tijd in Colorado door te brengen. In de zomer is het daar heerlijk.

Het is niet nodig om volledige berichten te quoten als je reageert. Meestal is het duidelijk op wie je reageert, en anders kun je een deel van het bericht quoten.

Marianne
Jente
Amerika-newbie

Bericht door Jente »

We hebben vanavond onze hoofden eens bij elkaar gestoken en beslist dat we niet naar Glacier zullen gaan in 2025.
De eerste schets voor onze route:
Dag 1: Aankomst Denver
Dag 2: Denver
Dag 3: Denver --> Rocky Mountains
Dag 4: Rocky Mountains
Dag 5: Rocky Mountains --> Scottsbluff
Dag 6: Scottsbluff --> Badlands NP (Hot Springs eventueel?)
Dag 7: Badlands --> Mount Rushmore (Rapid City?)
Dag 8: Rapid City --> Billings of Sheridan
Dag 9: Billings of Sheridan --> Yellowstone
Dag 10: Yellowstone
Dag 11: Yellowstone
Dag 12: Yellowstone
Dag 13: Yellowstone --> Grand Teton (Jackson?)
Dag 14: Grand Teton
Dag 15: Grand Teton --> Salt Lake City
Dag 16: Salt Lake City
Dag 17: Salt Lake City --> Moab
Dag 18: Moab
Dag 19: Moab --> Mesa Verde
Dag 20: Mesa Verde
Dag 21: Mesa Verde --> Black Canyon of the Gunnison
Dag 22: Black Canyon of the Gunnison --> Great Sand Dunes
Dag 23: Great Sand Dunes

De reis kan nog wat ingekort of net uitgebreid worden met enkele dagen. Ideetjes voor accommodaties bij de parken (of net in de parken zoals Yellowstone) zijn zeker welkom. We zijn geen kampeermensen :) We willen enkel in hotels/motels of cabins met privébadkamer verblijven. We verbleven in het verleden al in de GC in de Bright Angel Lodges, dat is zowat het meest basic dat we willen :)
@ Marianne: Wat zijn zeker aanraders in Colorado aangezien je zegt dat het daar in de zomer zo fijn is?
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Vinden jullie steden leuk ? Lees je goed in wat je in Denver en Salt Lake kan doen. Voor de relatief korte reis en veel reisdagen zou ik hier minder tijd aan besteden. Ik zou sowieso vanwege jetlag de 2e dag al naar RMNP rijden, je bent toch vroeg wakker. Dan als het echt moet een laatste dag Denver plannen.
Een bezoek aan Mesa Verde kan met 1 nacht. Je gaat vooral voor de cliff dwellings en dat kan in een halve dag. De tijd die je over hebt kun je gebruiken voor Durango en de Miilion Dollar Hwy, wat wandelennen bezoek Silverton en Ouray.
Met name de temperatuur in Colorado is lekker, vergeleken met het hete Utah en de rest van het zuid westen. En dus de afwisseling tov de rode rotsen….
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Eens met wat Paulr hierboven zegt.

Verder zou ik in 1 keer van RMNP naar de Blackhills rijden. Je hebt dan nog steeds ruim tijd om Scottsbluf te bezoeken, maar ik zou het zonde vinden van die overnachting. Ook afgelopen juli deden we dit in 1 keer en was meer dan prima.
Ik zou vervolgens 2 nachten ergens in de Black Hills plannen (Custer, Keystone), en 1 nacht dichter bij Badlands. Wij verbleven in Wallonië, dat beviel prima en ligt op steenworp afstand van Badlands.

Voor Grand Teton zou ik minimaal 1 nacht in het park verblijven, wij vinden de cabins bij Colter Bay erg leuk. Vind ik qua comfort vergelijkbaar met de Bright Angel Lodge. 2e nacht kun je dan in Jackson doen.

De 2e nacht bij SLC zou ik bij Moab plakken.
Of eerlijk gezegd zou ik SLC skippen en via Vernal naar Moab rijden. Wij deden dit in 2019; niet alleen een prachtige route maar wij vonden Dinosaurs NM 9ok zeer de moeite waard.

Wij vinden SLCen Denver zo ongeveer de minst interessante steden van Amerika, die tijd zou ik persoonlijk liever gebruiken in de fantastisch mooie parken die je gaat bezoeken.

Veel plezier met voorbereiden!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou Rocky Mountain NP op het laatst doen. Ten eerste heb je dan geen last van de plotselinge overgang naar de grote hoogte in het park, en ten tweede kun je dan vanuit het westen het park binnen rijden zodat je meteen de Trail Ridge road kunt rijden. Kijk eens naar ons 2019-verslag voor Colorado. Dat was in september dus geen bloemen meer. Kijk daarvoor eens in de verslagen van forumlid Felicitas op www.lochnora.nl.

Ik vind zelf de Black Canyon niet het mooiste in Colorado. Ik zou zeker ook buiten de nationale parken kijken. Kijk eens naar de omgeving van Crested Butte en Aspen. Wij vonden fietsen in Leadville ook erg leuk.
Voor Mesa Verde is een middag of ochtend voldoende.
Als je al in Arches en Canyonlands bent gewest is de tijd voor Moab prima zo. Je zou de wandeling naar de Corona Arch kunnen doen. Verder is het in de zomer toch te heet om er veel te doen.

Helemaal eens met Tantelotje wat betreft Grand Teton: een nacht Colter Bay is een aanrader. Zie daarvoor ons 2015-verslag; wij hadden toen een cabin in Colter Bay en een nacht in Jackson.

Als je in Yellowstone een eigen badkamer wilt betaal je de hoofdprijs. Maar probeer het eens bij de Snowlodge (frontier cabin) of Lake Lodge of Roosevelt. Zie ons 2015-verslag voor de verschillende accommodaties die wij hadden. Leg zo snel mogelijk iets vast daar (via www.yellowstonenationalparklodges.com). Eventueel op meerdere data. Annuleren kan altijd nog. Gebruik de optie flexible dates; dan zie je per nacht wat de goedkoopste accommodatie is. In onze verslagen van de laatste reizen staat een aparte pagina met de accommodatie die we hadden. Misschien heb je daar iets aan.

Marianne
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Wat al eerder gezegd is, een verblijf is Scottsbluff is niet echt aante raden. Het is een mooie tussenstop onderweg naar de Black Hills. Wij zijn van Denver in één ruk doorgereden naar Keystone (we zijn al twee keer in Rockey Mountains NP geweeest). Vanuit Kystone kun je de prachtige Black Hills bezoeken, en ook Mount Rushmore en de Badlands.
Ook een goede tip van Marianne om de Rockies niet de 1e dag te doen. Ik heb nog nooit last van hoogteziekte gehad totdat ik de 1e dag in mijn vakantie naar Pikes Peaks ben gereden. We wisten niet hoe snel we weer naar beneden moesten rijden :)
Misschien heb je wat aan mijn verslag: https://dezusjesdoenrondjedenver.blogsp ... stone.html
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Jules40
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Jules40 »

Ik mis Custer SP in jullie overzicht. Vanuit RMNP is Cheyenne - Scottsbluff - Carhenge - Wind Cave een flinke rit maar wel te doen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een extra dag South Dakota is wel aan te raden. Ik zou ook wat verder rijden dan Scottsbluff. Wij reden eens vanuit Estes Park naar Hot Springs met een tussenstop bij Guernsey en Fort Laramie.

Marianne
Berggeit
Amerika-ontdekker

Bericht door Berggeit »

Hoi Jente. Ik heb geen ervaring met een groot deel van je reis. Vorig jaar waren wij wel o.a. naar Yellowstone en Grand Teton.

Yellowstone hebben we verdeeld over Old Faithful Inn, Roosevelt en Canyon. Dit was voor ons ideaal. Old Faithful Inn is wat ons betreft een magische plek. De hele dag ben je op pad en als je 's avonds weer terug bent is het heel gezellig en kan je lekker binnen zitten en wat halen bij het koffietentje binnen. Roosevelt was een heel bijzondere ervaring, wij hadden een blokhut met nul luxe. Vuur moesten we zelf maken, al hebben we dat niet gedaan. Je zit ook direct aan Lamar Valley wat een groot voordeel is natuurlijk.

Grand Teton zaten we in Teton Village, dat zal ik iedereen sterk afraden. Troosteloze plek vonden we. Jackson Hole is een gezellig dorpje met veel restaurantjes en winkeltjes. Maar het beste natuurlijk is om in het park zelf te verblijven, zal wel wat duurder zijn. Wij hadden destijds Colter Bay of Jenny Lake op het oog, maar zat helaas al vol...
Jente
Amerika-newbie

Bericht door Jente »

Heel erg bedankt allemaal! Onze planning krijgt steeds meer vorm. Indien we via Denver zouden vliegen, denken we er aan om het rondje in wijzerzin te doen, dus eerst richting Salt Lake City.
We hebben ook de prijzen van de huurauto's al bekeken, en het viel ons op dat de wagens in Denver en SLC een pak duurder zijn dan huren in LA (dit jaar hebben €950 betaald voor 3 weken, volgend jaar 3 weken huren in Denver kost meer dan het dubbele!). Huren in Las Vegas is ook goedkoper van Denver/SLC, dus we hebben ook eens een route gemaakt als we via Las Vegas zouden vliegen

Aankomst Las Vegas —> Tussenstop of Las Vegas
Las Vegas —> … (Vb. Iets voor Torrey)
… —> Moab
Moab
Moab
Moab —> Durango
Durango (extra dag zodat we eventueel de Durango-Silvertontrain zouden kunnen nemen)
Durango —> Black Canyon of the Gunnison
BCG —> Great Sand Dunes
GSD —> Vail (of Aspen)
Vail —> Denver
Denver —> Rocky Mountain NP
RM NP
RM NP —> Hot Springs (Wind Cave en Mount Rushmore)
Hot Springs of Rapid City (extra dag)
Hot Springs—> Rapid City
Rapid City (Badlands)
Rapid City —> Billings
Billings —> Cody
Cody—> Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone —> Grand Teton
Grand Teton
Grand Teton —> SLC
SLC —> Tussenstop
Tussenstop —> Las Vegas + vertrek

Dit zijn net geen 4 weken. We hebben ook al op enkele momenten Yellowstone gereserveerd. We denken om 1 nacht in Mammoth Hot Springs te overnachten, 2 in Lake Lodge en 1 overnachting in Old Faithful Lodge. Vooral de prijs in Lake Lodge viel heel goed mee!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of het stuk door Colorado zo wel handig is. Hoe wil je rijden van de Black Canyon naar Great Sand Dunes? En is de tussenstop in Denver een must? Ik zou het wel mooi vinden als je voor Rocky Mountain NP aan de westkant het park binnen rijdt. Kijk eens in ons 2019-verslag en 2017-verslag voor dit stuk.
Bij vertrek uit Denver ga je dus beginnen met RMNP? Waarom niet andersom? Misschien krijg je geen last van hoogteziekte maar als het ook op het laatst kan zou ik daarvoor kiezen.
Een rondje Las Vegas kan natuurlijk maar het is wel veel meer rijden. Dat kost ook geld.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer