Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis brodan: concept route zomervakantie 2025 Seattle-Denver.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
brodan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Reis brodan: concept route zomervakantie 2025 Seattle-Denver.

Bericht door brodan »

Dag allen,

Na een succesvolle reis met drie gezinnen naar West-Canada in 2022 kriebelt het weer en kijken we voorzichtig naar 2025.
Het idee is om naar Seattle te vliegen en dan uiteindelijk te eindigen in Denver. Zo pakken we soort van de route van 2022 weer op. :-)

Wat we nu bedacht hebben te willen zien, maar dan nog zonder exacte dagen etc. Wat we wel hebben geleerd van onze vorige reis Vancouver-Calgary one way in 24 dagen. We houden van tijd nemen voor de mooie dingen, dus liever ergens drie dagen dan 1 als er veel te zien is. We waren bijvoorbeeld 3 nachten in Jasper en 4 nachten in Banff. Zo hebben jullie een beetje een idee. :-)

Grof idee voor route:

Seattle
Glacier National Park
Lewis and Clark caverns
Yellowstone bij voorkeur twee nchtjes in het park en twee erbuiten. inschatting is dat we daar wel vier dagen zoet zijn, klopt dat?
Grand Teton
Black Hills: mount rushmore / crazy horse memorial, etc
Custer State park
Badlands
Rockey Mountains
Denver

We willen deze keer niet met de camper maar met auto en hotels/huizen/cabins. Ik zag, maar misschien kijk ik te vroeg, dat prijzen 200,- per nacht heel normaal zijn. Wel wat anders dan onze eerdere ervaringen in bijv Florida, Noordoosten en Zuidwesten, maar daar is het misschien ook allemaal duurder geworden.
Ik gok dat we zo'n drie tot max 4 weken tijd inclusief wat aanlandingsdagen in Seattle en wat afsluiting in Denver.

Nu ben ik op zoek naar tips:
voor de route: wat moeten we echt zien?
proppen we niet te veel in een vakantie?
accommodaties?
dingen die we onderweg kunnen doen met zes kinderen tussen de 10-17?

We zijn reuze benieuwd naar alle tips en tricks en lezen ondertussen alle verslagen etc op het forum. Fijn dat het weer online is!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: concept route zomervakantie 2025 sea-den

Bericht door Chi Sin X »

Ik denk dat je best zelf eerst de reis eens uittekent om zo tot iets te komen.
Wat je wil, is haalbaar, maar je zit veel in de auto. Of je moet veel overslaan en enkel de highlights doen.

Bv rond Seattle heb je ook nog een paar nationale parken (olympic & mount rainier). Mount St Helens is ook echt de moeite. Worden deze overgeslagen of heb je die al bezocht?
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Voor je bezoek aan Glacier NP in 2025: houd er rekening mee dat de oostkant van het park mogelijk minder goed bereikbaar zal zijn (al vanaf 16 september 2024) en geplande wandelingen misschien niet mogelijk zijn of langer worden. Het gedeelte rondom de Swiftcurrent Motor Inn gaat op de schop. De voorzieningen (cabins/motel/restaurant e.d.) daar gaan ook dicht.
Het gaat hier om een voorstel uit 2023. Ik kan zo gauw geen recenter bericht vinden over 2025. Maar wel staat de sluiting vanaf 16 september 2024 dus al aangekondigd op de site van het park.

https://www.nps.gov/glac/learn/news/gnp ... roject.htm

https://www.nps.gov/glac/learn/news/gla ... pdates.htm
Laatst gewijzigd door Inge op 14 jun 2024, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer de route eens per dag uit te schrijven, dan zie je het beste wat wel en niet haalbaar is.
Je geeft aan dat je graag de tijd neemt om iets te zien. Ik vind dan 4 overnachtingen in Yellowstone niet veel. Bedenk ook dat dit 3 volle dagen zijn, niet 4. En waarom twee nachten buiten Yellowstone? Daar zal het ook prijzig zijn. Is kamperen met een tent een optie om de kosten te drukken?

Qua volgorde zou je kunnen overwegen om Grand Teton tussen de dagen Yellowstone te doen. Dus bv eerst Mammoth en Old Faithful dan naar Grand Teton en dan de oostkant van Yellowstone. en dan via Cody - bezoek daar het Buffalo Bill museum - naar South Dakota.

Misschien heb je voor het stuk tussen Yellowstone/Grand Teton en Rocky Mountain NP iets aan ons 2004-verslag. Onze kinderen waren toen 9 en 11.

Marianne
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Wij zijn in 2022 van Seattle naar Denver gereden en hebben zo'n beetje alle gezien wat jullie op je lijstje hebben staan. Je kan een uitvoerig reisverslag (met routes e.d.) vinden op onze website: https://bravy.nl/vakantie/nw-amerika/nwusa-inl.htm
Misschien heb je er wat aan.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis brodan: concept route zomervakantie 2025 Seattle-Denver.

Bericht door Tantelotje »

Wij vertrekken over een paar dagen naar Seattle. Via (grofweg) Olympic NP, Mount Rainier, stukje Oregon, Craters of the Moon, Grand Teton, Yellowstone, Blackhills en RMNP. Glacier dit jaar niet, in 2019 gedaan.
Prachtige reis, verwacht ik nu ook weer, maar geen route waar je overal eens een dag of 3, 4 kunt blijven. Tenminste, niet binnen 3,5 weken.
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Vorig jaar deze reis gemaakt. Olympic NP en mt Rainier NP zou ik niet overslaan. Dit zijn geweldige parken om te bezoeken. Ik zou er dan eerder voor kiezen om South Dakota over te slaan om het aantal kilometers te beperken. Of Glacier overslaan wanneer er teveel werkzaamheden daar zijn. Wij hebben de route in 4 weken gedaan. In minder tijd wordt het nog meer gehaast.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dit topic is al van juni. Blijkbaar is @brodan nog wel op het forum geweest, jammer dat hij niets meer van zich heeft laten horen.

Marianne
brodan
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door brodan »

Ha
Ik heb de laatste reacties helemaal gemist.

Maar ik zal een kleine update geven.
Allereerst dank voor alle adviezen en reisverslagen die ik via jullie onderschriften heb kunnen lezen.
We hebben inderdaad besloten dat dit niet een haalbaar rondje is en na de tips over de wegwerkzaamheden in Glacier besloten het anders aan te pakken.

we hebben nu een concept route gemaakt waarbij sommigen van ons al dingen hebben gezien en anderen weer andere plekken hebben bezocht. Daarom slaan we bijv Bryce over, allemaal gezien maar doen we zion wel om nu the narrows te lopen. De laatste dagen Vegas, daar zou nog een dag af kunnen maar de pubers willen graag zwemmen, winkelen etc dus daarom daar wat langer gepland. We hebben de accommodaties in yellowstone, grand Teton en Zion al vastgelegd, de rest is nog optioneel en kan ook nog wel wat schuiven.

dus/ams.bre -denver
denver
denver- rocky mountains national park
rocky mountains national park
RM NP- custer state park mount rushmore
custer state park badlands
custer state park-buffalo
Buffalo-cody
Cody
cody- Yellowstone Mammoth Springs
yellow stone mammoth springd
mammoth springs- Y old faithfull
yellow stone old faithfull
yellowstone old faithful- Grand Teton
grand teton
grand teton- Twin Falls
Twin falls - Salt lake
Salt lake
Salt lake Zion
Zion
ZION-Las vegas
las vegas
las vegas
las vegas
Terugvlucht

Nogmaals dank voor de adviezen en we gaan er vast wat moois van maken. Mochten er nog nog onmisbare tips en adviezen zijn dan houd ik me warm aanbevolen. ik realiseer me dat we met deze reis tussen twee forums 'hangen' mocht het verplaatst moeten worden dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het niet zoveel zin heeft om nog wijzigingen voor te stellen als er al het nodige vastligt. Je gaf in je eerste bericht aan dat jullie ervan houden om tijd te nemen, maar dat zie ik in deze route niet terug. Voor South Dakota is de tijd erg krap. Daar is meer te zien dan alleen Badlands en Mt Rushmore.
Voor Yellowstone is twee nachten Old Faithful mooi, maar ik zou het niet gek vinden als je ook nog aan de oostkant iets zou hebben in plaats van twee nachten Mammoth Hot Springs. Misschien de eerste nacht iets in Cooke City/Silvergate?

Ik vind drie dagen Las Vegas wel veel; je kunt toch onderweg ook wel eens een hotel met zwembad nemen? Dat geeft je tijdens de reis meer rust.
Waarom via Twin falls rijden? Wij vinden de route via de 89 erg mooi.

Je weet dat je voor Rocky Mountain NP een timed entry reservering nodig hebt?

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij vonden South Dakota echt de moeite waard en daarom zou ik het niet skippen. Het zuidwesten is een regio waar je waarschijnlijk sneller nog een keer terecht zult komen dan in de uithoek van de Dakota's. De combinatie met Yellowstone is prima te doen. Wij hebben het in 2022 gedaan en het was echt een topreis. Wij reisden wel met een camper. Uitgangspunt was eind september de Buffalo Roundup in Custer SP en daar hebben we de hele reis omheen gebouwd.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer