Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Markiemark: roundtrip Vancouver <> Yellowstone NP.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Reis Markiemark: roundtrip Vancouver <> Yellowstone NP.
Wij gaan in 2025, met de auto, een trip maken van Vancouver naar Yellowstone NP en weer terug. Van 30 juli t/m 8 augustus (deze zijn niet flexibel).
Graag wil ik profiteren van jullie ervaringen en de trip gaan plannen a.d.h.v. jullie fantastische tips m.b.t. de route, must sees, overnachtingen etc.
Alvast bedankt!
Graag wil ik profiteren van jullie ervaringen en de trip gaan plannen a.d.h.v. jullie fantastische tips m.b.t. de route, must sees, overnachtingen etc.
Alvast bedankt!
1995: West USA (CA-NV-UT-AZ)
2007: Florida
2008: Florida
2009: Florida / US Virgin Isl.
2014: Oost USA (NY-MA-PA-MD-VA-DC)
2015: Florida
2016: West USA (CA-NV-UT-AZ)
2018: Saint Louis, MO
2019: New York City
2022: Midwest/South (IL-IN-OH-KY-MO-TN)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Roundtrip Vancouver <> Yellowstone NP
Heb je de data juist vermeld? Het is wel een erg korte trip zo.
En wat wil je - naast Yellowstone - bezoeken? Waarom vanaf Vancouver?
Je bent al eerder in Yellowstone geweest als ik dit topic bekijk. Klopt dat? Je hebt daar niet meer gereageerd.
Iets meer achtergrond is wel handig als je tips wilt, zoals interesses, reisgezelschap etc.
Marianne
En wat wil je - naast Yellowstone - bezoeken? Waarom vanaf Vancouver?
Je bent al eerder in Yellowstone geweest als ik dit topic bekijk. Klopt dat? Je hebt daar niet meer gereageerd.
Iets meer achtergrond is wel handig als je tips wilt, zoals interesses, reisgezelschap etc.
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Hoi Marianne,
Bedankt voor jouw reactie.
Wij zijn nog niet eerder in Yellowstone geweest. De reis uit de topic die jij noemt is niet doorgegaan.
Ik ga samen met mijn vrouw. Wat we naast Yellowstone willen bezoeken weten we nog niet omdat deze regio in de VS nog onbekend is voor ons.
Het feit dat we vanuit Vancouver vertrekken is omdat we daar zijn vanwege een cruise naar Alaska die we die week ervoor hebben gemaakt.
Bedankt voor jouw reactie.
Wij zijn nog niet eerder in Yellowstone geweest. De reis uit de topic die jij noemt is niet doorgegaan.
Ik ga samen met mijn vrouw. Wat we naast Yellowstone willen bezoeken weten we nog niet omdat deze regio in de VS nog onbekend is voor ons.
Het feit dat we vanuit Vancouver vertrekken is omdat we daar zijn vanwege een cruise naar Alaska die we die week ervoor hebben gemaakt.
1995: West USA (CA-NV-UT-AZ)
Je wilt wel erg graag naar Yellowstone zo te zien !
Eerst vanaf Chicago, nu vanaf Vancouver, hahaha. Volgens mij ga ik weer hetzelfde antwoord geven als in je vorige topic.
Het is 1500 km enkele reis, dus 3000 km totaal heen en weer. Maps geeft 14 uur rijden aan, zonder stops, kortste (snel)weg. En ervaring leert dat daar in de USA nog wel iets bij komt. Dat is dus minimaal 4, wellicht zelfs 5 rijdagen. Dan blijven er nog 3-4 dagen YS over.
Je schrijft dat je nog niet weet wat je verder wilt gaan zien... nou, ik denk vooral asfalt...
Sorry voor het wat cynische antwoord, maar ik denk dat we pas tips kunnen geven als reisplannen enigszins realistisch zijn.
Paul

Het is 1500 km enkele reis, dus 3000 km totaal heen en weer. Maps geeft 14 uur rijden aan, zonder stops, kortste (snel)weg. En ervaring leert dat daar in de USA nog wel iets bij komt. Dat is dus minimaal 4, wellicht zelfs 5 rijdagen. Dan blijven er nog 3-4 dagen YS over.
Je schrijft dat je nog niet weet wat je verder wilt gaan zien... nou, ik denk vooral asfalt...
Sorry voor het wat cynische antwoord, maar ik denk dat we pas tips kunnen geven als reisplannen enigszins realistisch zijn.
Paul
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor Yellowstone had ik je in je vorige topic al tips gegeven.
Ik zou daar zo mogelijk 4 nachten voor uittrekken, dus 3 volle dagen.
Mett de reisdagen erbij zit je dus al bijna aan het totaal aantal dagen. Het zou mooi zijn om ook nog Grand Teton mee te nemen. In Washington rij je natuurlijk wel veel moois voorbij. Ook voor Glacier NP heb je geen tijd. Is het niet veel aardiger om een stuk Washington te doen, of een deel Canada in plaats van zo ver te rijden?
Ik begrijp nu Vancouver als startplaats, maar zou ergens anders eindigen niet mogelijk zijn? Als je in Seattle een auto huurt kun je ook eindigen in Salt Lake City, dat geeft je al veel meer tijd om ook iets te zien.
Met een rondje Vancouver zou je zoiets kunnen doen:
30-jul Vancouver - Spokane
31-jul Spokane - Gardiner
1-aug Gardiner - Yellowstone
2-aug Yellowstone - Yellowstone
3-aug Yellowstone - Yellowstone
4-aug Yellowstone - Grand Teton
5-aug Grand Teton - Ontario
6-aug Ontario - Packwood (Mt Rainier)
7-aug Packwood - Vancouver
8-aug Vancouver
Je kunt voor juli 2025 al vanaf 5 juli dit jaar iets reserveren in Yellowstone. En voor augustus een maand later. Omdat de goedkoopste kamers snel weg zijn is het verstandig om zo snel mogelijk iets te reserveren; annuleren kan altijd nog. Kijk daarvoor op www.yellowstonenationalparklodges.com. Aanraders zijn Old Faithful en bijvoorbeeld Roosevelt of Lake. Canyon ligt heel centraal maar is erg duur. Zie ons 2015-verslag voor verschillende accommodaties. En ook voor het stuk tussen Yellowstone en het westen.
Marianne
Ik zou daar zo mogelijk 4 nachten voor uittrekken, dus 3 volle dagen.
Mett de reisdagen erbij zit je dus al bijna aan het totaal aantal dagen. Het zou mooi zijn om ook nog Grand Teton mee te nemen. In Washington rij je natuurlijk wel veel moois voorbij. Ook voor Glacier NP heb je geen tijd. Is het niet veel aardiger om een stuk Washington te doen, of een deel Canada in plaats van zo ver te rijden?
Ik begrijp nu Vancouver als startplaats, maar zou ergens anders eindigen niet mogelijk zijn? Als je in Seattle een auto huurt kun je ook eindigen in Salt Lake City, dat geeft je al veel meer tijd om ook iets te zien.
Met een rondje Vancouver zou je zoiets kunnen doen:
30-jul Vancouver - Spokane
31-jul Spokane - Gardiner
1-aug Gardiner - Yellowstone
2-aug Yellowstone - Yellowstone
3-aug Yellowstone - Yellowstone
4-aug Yellowstone - Grand Teton
5-aug Grand Teton - Ontario
6-aug Ontario - Packwood (Mt Rainier)
7-aug Packwood - Vancouver
8-aug Vancouver
Je kunt voor juli 2025 al vanaf 5 juli dit jaar iets reserveren in Yellowstone. En voor augustus een maand later. Omdat de goedkoopste kamers snel weg zijn is het verstandig om zo snel mogelijk iets te reserveren; annuleren kan altijd nog. Kijk daarvoor op www.yellowstonenationalparklodges.com. Aanraders zijn Old Faithful en bijvoorbeeld Roosevelt of Lake. Canyon ligt heel centraal maar is erg duur. Zie ons 2015-verslag voor verschillende accommodaties. En ook voor het stuk tussen Yellowstone en het westen.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht