Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis thefreeze: overnachten in Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Reis thefreeze: overnachten in Yellowstone NP.

Bericht door thefreeze »

Wij willen in 2025 naar Yellowstone (en dan Cody --> Rockies --> Moab --> Capitol Reef --> Bryce --> SLC).

Wij zijn geen wandelaars dus zullen met name scenic routes doen en veel stoppen en kort wandelen, half uur tot een uur maar niet steil of erg veel losse stenen. We hebben een auto, dus slapen in hotels (geen camper dus).

We landen op donderdag 29 mei in Salt Lake City en rijden de dag erna naar Jackson voor 2 nachten zodat we 1 volle dag voor Grand Teton hebben. Daarna gaan we naar Yellowstone voor 3 nachten. We hebben er dan bijna 3 volle dagen in YS.

Wij houden niet van grote druktes en zullen dus de geisers leuk even snel bekijken maar meer in de natuur ons heil zoeken. Ik meen zo ondertussen uit mijn onderzoek te hebben opgemaakt dat we dus weinig linksonder zullen zitten en meer in de rest van het park.

Na YS gaan we naar Cody.

Zo, dat was de introductie met hopelijk nuttige informatie voor mijn vraag.

Waar ik hulp bij nodig heb is overnachtingsadvies. Mijn eerste gedachte was om in Gardiner te gaan zitten, omdat je dan het drukke West Yellowstone ontwijkt en je op dag 1 meteen mooi een route door het park kunt rijden. Andere reden is budget omdat de hotelprijzen bijzonder hoog zijn in het park. Maar 1 nachtje zou nog wel te doen zijn.

Als je vanuit Jackson komt en 3 nachten in/naast Yellowstone wilt doorbrengen en dan daarna naar Cody gaat, hebben jullie dan adviezen qua hotels? We willen wel eigen badkamer en minimaal een king bed; dat maakt de YS hotels vaak wel duur volgens mij.

Als je aanvullende vragen hebt, shoot!

Het is al onze heel-veelste-keer westkust, dus doen Moab alleen Canyonlands omdat we daar nog niet geweest zijn.

Schermafbeelding 2024-05-30 om 14.21.43.png
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
MartijnL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Overnachten in Yellowstone

Bericht door MartijnL »

Wij vonden het prima in West Yellowstone.
Prima hotel en goede prijs.

Wij zijn daarna ook via Cody naar Rapid City gegaan.
Voor Rapid City heb je nog DevilsTower als mooie bezichtiging.

Iets voorbij Rapid City heb je de Badlands, dat vonden wij er ook mooi uitzien.
Daarnaast kan je ook nog naar Mount Rushmore, Crazy Horse en Custer State Park Rijden vanuit Rapid City naar Denver.
Wij hebben eerst nog geslapen in Cheyenne, leuke stad en zijn daarna via Rocky Mountains naar Denver gegaan
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je dan precies wilt bezoeken in Yellowstone. Als je dat helder aangeeft is het makkelijker adviseren.
Qua wandelingen is vrijwel alles bij de bezienswaardigheden goed te doen; het meeste is over een boardwalk. Dat geldt voor de geisergebieden en bijvoorbeeld ook bij Mammoth Hot Springs.
Als je de drukte zilt ontwijken is het aan te raden om in het park te overnachten, zo dicht mogelijk bij de bezienswaardigheden.
Ik zou zeker de geisers niet overslaan - dit is ook natuur. :wink: Ga dan niet alleen (of helemaal niet) naar Old Faithful maar kijk bijvoorbeeld eens naar de Great Fountain Geyser (even bij het visitor center checken wat de verwachte uitbarstingstijd is). Zie bijvoorbeeld hier en hier voor onze ervaring. Een overnachting bij Old Faithful is echt een aanrader. Je kunt dan tegen de avond of vroeg in de ochtend langs de verschillende geisers lopen; het is dan veel rustiger dan midden op de dag. De Old Faithful Inn heeft prachtige kamers in het oude deel. Je kunt ook kijken naar een frontier cabin in de OF Snowlodge of een cabin in de OF Lodge. Deze zijn allemaal redelijk betaalbaar. Voor volgend jaar juni kun je vanaf 5 juni dit jaar reserveren. Leg alvast iets vast, annuleren kan altijd nog.
Wat betreft de eigen badkamer; in de OF Inn hadden wij geen eigen badkamer - wel een wastafel op de kamer. De gemeenschappelijke badkamer was vlakbij en zeer ruim en schoon. Ik zou dat echt ook in overweging nemen.

Als je naar de Lamar Valley wilt is een overnachting in Cooke City/Silvergate een mogelijkheid. Wij vonden Roosevelt ook erg leuk. Voor de laatste nacht zou ja dan naar Lake Lodge kunnen kijken.

In ons 2015-verslag staat een aparte pagina met een planning voor Yellowstone, misschien heb je daar ook iets aan.

Je hebt South Dakota ook al eerder gedaan? En RMNP? De tijd daar is wel erg kort. Wil je via de Trail Ridge Road rijden? En is Denver een must? Misschien eerst RMNP en dan Denver?

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 30 mei 2024, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
thefreeze
Amerikafan

Bericht door thefreeze »

Dankjewel voor je reactie @Martin & Marianne. Ik heb nog geen echt plan, wel twee boekjes en een mooie kaart gekocht maar ik moet nog gaan lezen om echt de dagen te gaan plannen. Vrienden van ons (die ongeveer dezelfde interesses hebben) waren er ook drie dagen dus dat heb ik als startpunt genomen. Ik ga me sowieso verdiepen in Old Faithfull Inn. Wij zijn er aan het begin van onze reis dus kunnen nog lekker vroeg op staan! (ik zie dat de zon nu om 05:42 op komt).

Rocky Mountains zijn we vorig jaar ook geweest, gaan daarom terug maar nu ook het National Park in. Als we daar twee overnachtingen zouden willen doen, heb je dan een aanrader qua locatie?
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
JeroenenTineke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door JeroenenTineke »

Ik zou zeker in het park gaan overnachten, dit is een geweldige belevenis. En wat Marianne al aangaf, je kunt daardoor dan ook profiteren van de rustige momenten. Je voorkomt files als je in het park bent, en niet elke ochtend in de drukte het park in moet gaan. Wij gaan voor de 2e keer dit jaar, en hebben ook een overnachting bij Old faithfull staan. Als je nu naar de prijzen kijkt, zijn die niet vergelijkbaar met als je vroeg boekt, daar zitten echt grote verschillen in.
Wij hebben circa jan/febr gereserveerd voor 4 personen voor $177,
Waarschijnlijk kan dit nog goedkoper als je eerder boekt :clap:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had net nog iets aangevuld in mijn bericht, over RMNP. Beste uitvalsbasis is Estes Park. Wij deden in 2019 1 nacht Grand Lake en twee nachten Estes Park zodat we ook ruim de tijd hadden voor de Trail Ridge Road. Je moet wel een timed entry reservering hebben. Wij hebben daar geen ervaring mee, maar hopelijk is het dan wel minder druk dan toen wij er waren. Kijk eens in ons 2017- en 2019-verslag voor RMNP. Als jullie niet veel willen wandelen is het ook niet gek om 1 nacht Estes Park te doen en dan via Grand Lake het park te verlaten. Je kunt dan al iets verder rijden dan het dure Grand Lake.
In 2013 zijn wij in Denver begonnen en via Great Sand Dunes naar Silverton gereden en daarna naar Moab. Misschien heb je ook iets aan dat verslag.

Drie nachten Yellowstone kan, zeker als je de dag dat je van GT komt ook al voor Yellowstone gebruikt. Ik zou West Thumb niet overslaan. Misschien een ranger wandeling daar? Het is een klein, heel mooi gelegen, vulkanisch gebied met meerdere vulkanische verschijnselen. Daarom is daar een ranger wandeling ook erg leuk. Bij Old Faithful zou ik zeker de boardwalk langs het geiserbassin doen. En dan op weg naar het noorden de Grand Prismatic Spring en de Great Fountain Geiser en Fountain Paint Pot meenemen. Dan Mammoth Hot Springs, misschien een korte wandeling in het noorden, zoals de Trout Lake Trail. Dan de Lamar Valley, en dan via Canyon (met een wandeling naar Artist Point) en dan naar Lake. Ik zou dan de overnachtingen kiezen zoals ik aangaf, in die volgorde. Of Old Faithful, Gardiner (of Mammoth) en dan Lake.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien heb je ook iets aan dit en het volgende bericht.

Marianne
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

thefreeze schreef:
30 mei 2024, 14:24
Waar ik hulp bij nodig heb is overnachtingsadvies. Mijn eerste gedachte was om in Gardiner te gaan zitten, omdat je dan het drukke West Yellowstone ontwijkt en je op dag 1 meteen mooi een route door het park kunt rijden. Andere reden is budget omdat de hotelprijzen bijzonder hoog zijn in het park. Maar 1 nachtje zou nog wel te doen zijn.
Ik zou gewoon in het park overnachten. De oude kamers in de OF Inn vallen best wel mee, en de charme van die lodge is het echt waard..

Maar goed, dat is mijn mening..
nycave
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door nycave »

Ik zie dat jullie rapid city toegevoegd hebben na Cody. Dit is best een eind rijden voor de hele korte tijd daar. Als je die overslaat kan je meer tijd in Yellowstone/Rocky mountains krijgen. BV door:
Westzijde Yellowstone in. Dan door het park heen naar Cody
Van Cody via de oostzijde Yellowstone weer in.
Dan Canyon-Old faithful oid
Via grant door naar Grand teton
Grand teton naar Moab.

Of eerst Grand teton
Yellowstone Grant of Canyon
via oost Yellowstone naar Cody
Cody naar Noordzijde Yellowstone
Via Madison/Old faithfull
Terug naar Grant teton
en door naar Moab/of RMNP.
2009 Australië (3 mnd)
2012 Canada (west)
2015 rondreis Florida
2017 Australië (6 wkn)
2018 Costa Rica
2023 Seattle naar Salt Lake city
2024 Rondje Denver
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben onze route opgesplitst in boven en onder. Wij vonden het prima om buiten het park te slapen, hadden tijd genoeg en alles kunnen zien. We sliepen in Gardiner, Cody en Jackson. Maar ook die prijzen zijn enorm gestegen. Toch zou ik het zo weer doen. Tussen Cody en Rapid City hadden wij nog een overnachting in Sheridan.

Estes Park voor Rocky Mountains NP is wel een gezellige plaats, daar sliepen wij toen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan altijd met een camper, dus ik heb geen idee van hotels en prijzen, maar is West Yellowstone een optie? Daar hebben we in 2022 op de camping gestaan en het is 5 minuten van de westingang van Yellowstone. Je kunt dan heel vroeg op pad gaan en zo de drukte vermijden. De meeste dagen stonden we op Madison en dat ligt ook aan de westkant. We waren er in september en ik vermoed dat dat min of meer vergelijkbaar is met eind mei qua drukte. We hebben de uitbarsting van Old Faithfull van 8.43 uur gezien met een man of 40. De parkeerplaats was voor hooguit 5% gevuld en in het visitor center waren we op een gegeven moment helemaal alleen. Erg prettig allemaal kan ik wel zeggen.
thefreeze
Amerikafan

Re: Reis thefreeze: overnachten in Yellowstone NP.

Bericht door thefreeze »

We zitten dan ook nog in het begin van onze vakantie en dan is vroeg opstaan (zeg 05:00) geen enkel probleem. Dan zouden we mooi de eerste nacht in West Yellowstone kunnen slapen en dan 's ochtends starten bij Old Faithful en het gebied daar omheen.

Qua hotels wordt het echt niet in het park, ik wil toch wel *enige* luxe zoals twee queens of een King in een hotel met toilet in de kamer. Een cabin is me echt te koud 's nachts in die tijd (eind mei).
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet wat je je bij een cabin voorstelt, de cabins in Yellowstone die ik ken hebben allemaal verwarming. Een cabin bij de Old Faithful Snowlodge is echt goed te doen. Voor de frontier cabin betaal je 168 dollar ex tax.

Marianne
thefreeze
Amerikafan

Bericht door thefreeze »

Aha, die verwarming maakt het wel interessant, dank voor de tip!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik kan me zelfs nog goed herinneren dat ze de verwarming volluit open hadden staan in de cabin die wij toen hadden (we waren er in september en het was 30 graden buiten). Destijds kon je die niet zelf uitzetten en moesten we een mannetje bij de receptie overtuigen dat we toch echt niet zouden bevriezen ‘s nachts…. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer