Alternatief voor Mount St Helens

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door Tantelotje »

Nu de toegangsweg naar het observatory van Mount St Helens voorlopig gesloten blijft, ben ik op zoek naar leuke alternatieven.

We komen van Packwood waar we dan 2 nachten zijn geweest om Mount Rainier te bezoeken. We gaan er van uit (of nou ja, we hopen) dat we op 1 van de 2 voorgaande dagen de berg in volle glorie hebben kunnen zien, dus de planning is in principe niet om dag van vertrek nog het park in te gaan.

Bestemming van de dag is Vancouver WA, net boven Portland. Omdat we de volgende dag wel de Columbia River Gorge willen bezoeken maar Portland enigzins vermijden. Een van de outlets in omgeving Portland is zeker een optie, maar we hoeven geen halve dag te shoppen dus er kan nog wel wat bij.

Iemand leuke ideeën om die dag te doen/bezoeken?
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door paulr »

Wat is het vervolg van de route (na Columbia River) ? Naar het zuiden ? Oosten ? Waar slaap je daarna… is Silver Falls State Park iets, of staat die al in je programma….
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door Robbie&Irene »

Leuk aternatief lijkt me dan toch de oostzijde van Mt St Helens te bezoeken via de NF 25 EN 99. Vanuit Packwood zit je hier zo. En bijv. bij Northwoods kan je dan kiezen om naar Hood river te gaan of toch naar Vancouver (Wa). Vanuit Hood river zit je gelijk op de Columbia River Gorge.
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door Bravy »

Kijk eens naar Ridgefield National Wildlife Refuge. Een gebied met meertjes waar veel dieren leven, voornamelijk vogelsoorten, maar ook otters, coyotes en zelfs schildpadden. In het gebied zijn ook nog overblijfselen te vinden van de oorspronkelijke bewoners die hier gedurende zeker 2300 jaar geleefd hebben. Dit park ligt iets boven Vancouver.

Maar is het Visitor Center van Mount St. Helens niet nog gewoon bereikbaar? Dat ligt op 50 km afstand van de vulkaan zelf langs de 504.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door Tantelotje »

paulr schreef:
24 apr 2024, 00:32
Wat is het vervolg van de route (na Columbia River) ? Naar het zuiden ? Oosten ? Waar slaap je daarna… is Silver Falls State Park iets, of staat die al in je programma….
We maken daarna 'de oversteek' naar GT en Yellowstone.
Het oorspronkelijke plan is om te overnachten in Vancouver en dan naar het Oosten de CRG en overnachten in Pendleton.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door Tantelotje »

Bravy schreef:
24 apr 2024, 08:09
Maar is het Visitor Center van Mount St. Helens niet nog gewoon bereikbaar? Dat ligt op 50 km afstand van de vulkaan zelf langs de 504.
Robbie&Irene schreef:
24 apr 2024, 08:00
Leuk aternatief lijkt me dan toch de oostzijde van Mt St Helens te bezoeken via de NF 25 EN 99. Vanuit Packwood zit je hier zo. En bijv. bij Northwoods kan je dan kiezen om naar Hood river te gaan of toch naar Vancouver (Wa). Vanuit Hood river zit je gelijk op de Columbia River Gorge.
Stomme vraag misschien, maar voegt dat iets toe? Wij zijn in 20217 naar de observatory geweest, en vond wel echt meekreeg wat een natuurgeweld dit is geweest. Dat was voor nu ook het idee, om dat te bezoeken. We reizen nu namelijk met mijn ouders om hen al het moois op de route Seattle - Denver te laten zien. Of nou ja, zoveel mogelijk moois. En we hadden bedacht dat het observatory van St Helens daar ook bij hoorde.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door Tantelotje »

Bravy schreef:
24 apr 2024, 08:09
Kijk eens naar Ridgefield National Wildlife Refuge. Een gebied met meertjes waar veel dieren leven, voornamelijk vogelsoorten, maar ook otters, coyotes en zelfs schildpadden. In het gebied zijn ook nog overblijfselen te vinden van de oorspronkelijke bewoners die hier gedurende zeker 2300 jaar geleefd hebben. Dit park ligt iets boven Vancouver.
Ziet er ook leuk uit, we gaan het maar eens bekijken of het dan idd toch niet het VC wordt (helemaal niet over nagedacht dat dat er natuurlijk ook nog gewoon is) of een alternatief zoals dit.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1223
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door paulr »

Ah, ja... net even op je blog gekeken... Ik zie dat we het eerste deel (Olympic, Cannon Beach en Columbia River) voor jullie uit rijden tot aan GT en YS. Daarna gaan we terug westwaarts naar Crater Lake en Mount Rainier.
Je kan dus overwegen de nacht bij Vancouver te vervangen door Silver Falls NP. Ietsje om maar je bespaart natuurlijk een (lange) rit op en neer Mt. st. Helens.
Ook een idee wellicht: na Packwood direct oostwaarts rijden en onderweg iets anders leuks zoeken ? Scheelt veel kilometers en tijd zo te zien...
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door AnnInBC »

Ik ga hier akkoord met Paul, om misschien direct oostwaarts te gaan vanuit Packwood. Dus mogelijk gewoon Vancouver overslaan en direct richting oosten als dat een mogelijkheid is. Ik zie dat je na Vancouver, Pendleton hebt opstaan als volgende bestemming in je route (ben even op je blog gaan neuzen). Als je dan weg rijdt richting oosten, dan zou ik vanuit Packwood noordwaarts vertrekken via de highway 123 en dan oostwaarts afslaan bij op highway 410, net als je de 410 snelweg oprijdt kom je een stukje verder links een kleine parking tegen. Stop hier om nog een bezoekje te brengen aan Tipsoo Lake want daar is het zo mooi! Dit is de route die ik dan zou rijden: https://maps.app.goo.gl/T2q4LexGqZiFBBRr9
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door Tantelotje »

Bedankt voor alle ideeën zo ver.

Punt is een beetje dat we kunnen schuiven tussen de 27e wanneer we vertrekken uit Packwood, en de 30e wanneer we inchecken in Colter Bay. Diestaan vast en daar wil ik ook niets meer in aanpassen. De overnachtingen in Vancouver, Pendleton en Twin falls kunnen gewisseld indien nodig.

Dus bijvoorbeeld de route van Ann is een idee, maar dan heb ik een nacht 'over'. Het ziet er wel echt prachtig uit!

Zat ook naar het idee van Silver Falls SP te kijken, en bedacht dat we dan nog wel een stukje verder kunnen (of via andere route en de falls overslaan) en Vancouver en Pendleton omwisselen voor 2 nachten Bend. Vinden we ook een prachtige omgeving en Bend - Twin Falls is ongeveer 1,5 uur langer dan Pendleton - Twin Falls. En ook Packwood - Bend is wel wat langer dan het oorspronkelijke plan. Een lange rijdag is in principe geen probleem, als het maar iets moois oplevert. En als we dit zouden doen geeft het ook weer de rust van 2 nachten op 1 plek.

Keuzes, keuzes! Heb al wel naar aanleiding van de tips hier een aantal alternatieve overnachtingen geboekt, nu nog met m'n ouders overleggen wat hun voorkeur is, alhoewel zij waarschijnlijk zullen zeggen dat wij de keuze maar moeten maken omdat ze alles wel mooi vinden :D
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door AnnInBC »

Extra tijd bij Mount Rainier NP is zeker geen straf! Ik vond het zo een mooi park, wij hebben er des tijds 3 volle dagen doorgebracht en waren er net met de wilde bloemen bloei. Maar goed je hebt nu wel een paar mogelijkheden en ja keuzes keuzes keuzes, nooit gemakkelijk. Doe wat voor jullie het beste aanvoelt en wat jullie het meeste aantrekt, mooi zal het zowieso wel zijn! :thumbup:
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door Old Faithful »

AnnInBC schreef:
24 apr 2024, 21:50
Stop hier om nog een bezoekje te brengen aan Tipsoo Lake want daar is het zo mooi!
En dan zou je de Naches Peak Loop Trail" kunnen doen.
Tantelotje schreef:
24 apr 2024, 23:27
Dus bijvoorbeeld de route van Ann is een idee, maar dan heb ik een nacht 'over'.
Je zou een overnachting in Mitchell kunnen plannen en tegen het vallen van de avond de Painted Hills bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door Tantelotje »

Dat zou inderdaad ook nog kunnen, een prachtig gebied. Het toeval wil dat wij met z'n tweeën net vorig jaar bij de Painted Hills geweest. Ook in Bend, maar daar is dan eigenlijk net wat meer te doen.

Geldt een beetje hetzelfde voor meer tijd bij Mount Rainier. Zouden we met z'n tweeën gaan dan is dat zeker een optie. Maar nu gaan we met m'n ouders en ondanks dat ze (gelukkig) nog heel fit zijn, zijn ze dan wel 77 en 76, dus hele heftige of lange wandelingen zitten er dan niet in. En ik voel ook een beetje de noodzaak/druk om ze, binnen het redelijke, zoveel mogelijk te laten zien, omdat de kans dat ze hierna nog eens gaan toch echt wel nihil is (ondanks dat we dat in 2020 en 2022 ook dachten :lol: ).

Nou ja, van het weekend zal de knoop wel doorgehakt worden :D
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1423
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Alternatief voor Mount St Helens

Bericht door AnnInBC »

Komt vast goed! Succes dit weekend met het beslissen. Wij liepen bij Tipsoo Lake rondom het meer en staken daar de weg over naar Lower Tipsoo Lake wat ook heel mooi was, ik denk dat het een deel van de Naches Peak Loop Trail is en die hebben wij toen niet helemaal gelopen. En zover ik mij herinner was dit niet moeilijk wandelen en ook niet lang. En ik die graag foto's neem, stopte ook regelmatig om het 1 en ander vast te leggen. :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer