Hotels Oregon en Washington...

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Arjan Vonk
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2024, 19:56
Aantal x V.S. bezocht: 12

Hotels Oregon en Washington...

Bericht door Arjan Vonk »

De knoop maar eens doorgehakt om toch maar weer eens af te reizen naar de VS!
In het pre covid tijdperk heb ik de nodige reizen naar Amerika mogen maken, ik had destijds de gewoonte om alleen de vluchten en een auto te boeken, ultieme vrijheid,je gaat rijden en ziet wel waar je uit gaat komen... Een hotel voor dezelfde avond vinden was nooit een probleem (reis 9 van de 10 keer in September,nu ook) maar gaat dat ook zo makkelijk in het wat minder toeristische Noord Westen van de VS?
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels Oregon en Washington...

Bericht door Intothewild67 »

Geen probleem. Vorig jaar 2 keer vanuit Seattle een road trip gemaakt.
Begin mei en eind september. 1e keer richting zuiden langs de kust tot aan Redwood np Cal en via binnenland terug.
2e keer via Yellowstone naar Canada, Calgary, Vancouver en terug naar Seattle.
Ik ga zo ook altijd, 1e hotel boeken en de rest op de bonnefooi.
Meestal wel op wat grotere afstand van de parken, maar dat vind ik geen probleem.
Prima overnachtingen kunnen vinden op de dag zelf via Booking, Expedia en Airbnb.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels Oregon en Washington...

Bericht door Tantelotje »

Punt is: alles kan. Dus ook op de bonnefooi reizen.

Maar mij valt op dat de boekingen die ik maanden geleden heb gemaakt voor onze komende reis, ook vanuit Seattle, nu alleen maar vele malen duurder zijn geworden.
En natuurlijk aanbod. Dat wordt normaliter ook minder. Ik wil bijvoorbeeld niet heel ver van (bepaalde) bezienswaardigheden verblijven.
En ook niet tijdens m'n vakantie me moeten bezighouden met m'n slaapplaats.
Ik begrijp het gevoel van vrijheid (wij deden dit altijd in Europa), maar omdat ik zelf altijd wel een idee heb van wat ik wil zien, is die vrijheid nu ook weer niet zo heel groot. Want blijf je langer op A, kun je niet meer naar B.

Nou ja, ieder z'n ding natuurlijk, en het zal ongetwijfeld kunnen. Maar er zitten in mijn beleving ook wel wat praktische uitdagingen aan.
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels Oregon en Washington...

Bericht door Intothewild67 »

Het heeft idd beide zijn voor en tegen.
Maar ik vind het juist stress opleveren als ik perse 's avonds ergens moet zijn omdat ik een overnachting heb geboekt.
Ik reis alleen en ik geef per overnachting gemiddeld niet meer dan $75 uit aan een overnachting.
Op een paar uitzonderingen na is me dat tot nu toe altijd gelukt.
Op 1 of 2 keer na, heb ik altijd een prima kamer/appartement gehad.
In Seatlle zelf is het wat lastiger, maar uit zo'n grote stad, wil ik zsm weg.
Landen, auto ophalen en wegwezen. Een half uur buiten Seattle zijn de prijzen een stuk lager.
In Canada bv zijn de prijzen dichtbij de parken gigantisch hoog en zit je in een soort Valkenburg.
Maar op een uurtje rijden, vind je de mooist hotels en appartementen voor een veel lagere prijs.
En de route naar de parken toe, is ook nog eens geweldig.
Zelfde geldt voor North Cascades en Yellowstone.
Dus dan is voor mij de keuze snel gemaakt.
Het ligt er natuurlijk ook aan waar je naartoe gaat.
Volgende week vertrek ik naar Alaska.
Daar heb ik op de laatste nacht na, wel alles vooruit geboekt.
Daar is het aanbod van overnachtingen zo schaars, dat ik wel voor zekerheid heb gekozen.
Maar zelfs in Alaska is het me gelukt om niet ver boven mijn budget uit te komen met overnachtingen.
Wel iets meer, ik denk gemiddeld zo'n $90 per nacht, veelal Airbnb.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer