Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door Aulani »

Hallo allemaal,

We zijn weer begonnen met het plannen van onze zomerreis, en dit keer hebben we besloten om het noordwesten van Amerika te verkennen, nadat we veel mooie reisverhalen van jullie hebben gelezen.

We hebben zelf een eerste concept gemaakt van de reis, maar we zouden graag jullie feedback willen ontvangen op basis van jullie ervaringen. Voor ons is het de eerste keer in dit gebied, dus alles is nieuw voor ons.

Misschien valt het direct op dat we geen steden hebben opgenomen in de rondreis. Dit komt doordat we niet echt geïnteresseerd zijn in stadsbezoeken en meestal teleurgesteld zijn als we door Amerikaanse steden lopen, haha. We spenderen liever onze tijd in de natuur en nationale parken. Naast het bezoeken van de hoogtepunten bestaat onze dagbesteding voornamelijk uit het wandelen van trails, waarbij er geen limiet is aan het aantal kilometers of de moeilijkheidsgraad, zolang we het maar in één dag kunnen doen. We zijn geen fan van kamperen en verblijven daarom in hotels, etc. Adviezen over mooie trails in deze regio zijn dan ook van harte welkom.

Concept route:
1. Amsterdam - North Cascade NP: North Cascade NP
2. North Cascade NP
3. North Cascade NP - Mount Rainier NP: Mount Rainier NP
4. Mount Rainier NP
5. Mount Rainier NP
6. Mount Rainier NP - Olympic NP: Olympic NP
7. Olympic NP
8. Olympic NP
9. Olympic NP
10. Olympic NP - Long Beach: Olympic NP/ kust weg
11. Long Beach - Cannon Beach: Cannon Beach
12. Cannon Beach - Crater Lake NP: Rijdag
13. Crater Lake NP
14. Crater Lake NP - Redwood NP: Redwood NP
15. Redwood NP
16. Redwood NP - Lassen Volcanic NP: Lassen Volcanic NP
17. Lassen Volcanic NP
18. Lassen Volcanic NP: San Francisco: Lassen Volcanic NP
19. San Francisco – Amsterdam

Bedankt alvast voor de feedback :)))
HildeV
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door HildeV »

Als je de vroege KLM vlucht neemt is Amsterdam-North Cascades in 1 keer doenbaar. Met de late vlucht zou ik het niet meer doen omdat je nog de files in Seattle dient te trotseren. En die zijn niet van de poes.
Laatst gewijzigd door HildeV op 06 apr 2024, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door Aulani »

HildeV schreef:
06 apr 2024, 13:56
Als je de vroege KLM vlucht neemt is Amsterdan-North Cascades in 1 keer doenbaar. Met de late vlucht zou ik het niet meer doen omdat je nog de files in Seattle dient te trotseren. En die zijn niet van de poes.
We hebben nog niet geboekt, maar de vlucht die we op het oog hebben komt aan om +/- 11:00. Is North Cascade haalbaar in een middag met al die trails daar?
HildeV
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door HildeV »

@Aulani Dan zou het wel moeten lukken. Waar denk je juist te verblijven? Want North Cascades is nogal groot ;)
Aulani
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jul 2022, 15:40

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door Aulani »

HildeV schreef:
06 apr 2024, 15:17
@Aulani Dan zou het wel moeten lukken. Waar denk je juist te verblijven? Want North Cascades is nogal groot ;)
Ik zat te denken aan Marblemount of Winthrop. Als activiteiten heb ik nu dit lijstje voor North Cascade NP:
  • North Cascades Highway
    Maple Pass Trail
    Rainy Lake Trail
    Cascade Pass and Sahale Arm
    Desolation Peak Trail via Ross Lake
    Blue Lake Trail
    Sterling Munro Trail
En ik zat zelf te denken dat de trail Cascade Pass and Sahale Arm het mooist is.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door HildeV »

Van Cannon Beach naar Crater Lake in 1 keer rijden lijkt me erg jammer. Zeker als je -zoals jullie me lijken te doen- graag wandelt. Je gaat dan geen tijd hebben om een ommetje te doen langs de Umpqua Scenic Byway en daar zijn echt heel erg mooie wandelingen naar oa de Toketee Falls. Ik zou het opsplitsen met eventueel een nacht in Roseburg. Dan kan je eerst nog het mooie stuk langs de kust doen en de dag erna wat trails langs de Byway en aan Crater Lake doen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7944
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door Pete.Z »

Mooie route op zich, maar de kustroute in Oregon is misschien nog mooier dan die in Californië, en daar pak je erg weinig van mee.
Ik zou zelf een dag Mount Raineir en een dag Olympic schrappen en via de kust met tussenstops richting Crater Lake gaan.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42076
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb het idee dat het wat krap is op het laatste stuk. Wat zijn de plannen in Redwoods en waar zou je willen overnachten? En heb je voor Lassen al gekeken naar accommodatie? Er is niet veel in de buurt.
Wanneer willen jullie gaan? Wij hadden in 2006 in juli nog veel afgesloten trails in Lassen.
Misschien heb je iets aan ons 2015-verslag voor onder andere Redwoods.

Marianne
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1770
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door Lilo »

Als jullie veel interesse hebben in hikes, dit zijn mijn aanraders:
In Rainier: skyline trail to panoramapoint, Burroughs mountain, Spray Park, en met stip op 1 Summerland to panhandle gap. In N Cascade: absoluut Diablo Lake (allermooiste meer), Cascade pass to Sahale arm: lang, veel elevation, ben je een ganse dag mee bezig. Crater Lake: beduidend kortere hikes, wij deden er ook een boottochtje waar we afgezet werden op Wizard Island, daar een wandeling, dan terug opgepikt. In Olympic: Hurricane Ridge, Rialto Beach, Shi Shi beach, cape Flattery (2 laatste, aanraders met heel weinig volk)
Zijn jullie al in Glacier of Yellowstone geweest?
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn vorig jaar september naar Washington en Oregon geweest, zonder Californië. Je zou ons reisverslag erbij kunnen pakken en kijken of je er tipst uit kunt halen.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
groennom
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:44
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door groennom »

Wij hebben ook een reis door (o.a.) Washington en Oregon geweest, kunt kijken voor tips. Vond zelf de natuur echt schitterend!
https://rondreisnoordwestusaenzuidwestc ... .com/home/
Intothewild67
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2024, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis Aulani: Washington/ Oregon (Seattle-San Francisco)

Bericht door Intothewild67 »

Ik zou ook meer tijd voor de kust van Oregon uittrekken, daar wil je om de 5 minuten stoppen, zo mooi.
Een aanrader in Redwood NP is Fern Canyon.
Daar is een stukje van de film Jurassic Park Lost World opgenomen.
De weg ernaar toe is vrij ruig, je moet 2 kleine stroompjes oversteken met de auto, maar is goed te doen.
Zelfs iemand met een Tesla er door zien rijden.
De canyon zelf is onwaarschijnlijk mooi.
Je moet er af en toe door het water lopen, over rotsen klimmen en onder takken door kruipen.
Maar daar krijg je ook wat voor terug. Een soort 4 dimensionale natuur ervaring, met moois onder je, naast je en boven je.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer