3 nachten Yellowstone NP.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
R2-D2
Amerika-ontdekker
Berichten: 43
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:45

3 nachten Yellowstone NP.

Bericht door R2-D2 »

Hoi,

ik ben aan het oriënteren voor een reis naar Canada + US in 2025.

We komen van Helena en rijden nadien naar Grand Teton.
We zouden 3 nachten in Yellowstone willen blijven. Liefst in het park, maar liefst ook zo budgetvriendelijk mogelijk.

We staan open voor alles behalve kamperen, dus wel bv. voor een cabin.
Hebben enkele jaren terug in Yosemite een tent cabin gehad en vonden dat wel leuk. Zoiets is er niet in Yellowstone, denk ik?

Raden jullie 1 plek aan bv. Canyon Lodge en dan van daaruit de North en de South Loop doen?
Of beter de 3 nachten verdelen over 2 plekken?

Dank voor de tips!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: 3 nachten Yellowstone

Bericht door Martin & Marianne »

Canyon ligt centraal, dus op zich zou 3 nachten daar wel kunnen, maar de accommodatie daar is prijzig, en het is ook niet gek om ook een overnachting bij bijvoorbeeld Old Faithful te doen. Je kunt dan het geiserbasin daar heel vroeg of tegen de avond bezoeken als het wat minder druk is.
De goedkoopste opties in het park zijn de cabins bij Roosevelt, Lake Lodge of Old Faithful.
Ik weet niet of je nog wat speling hebt; een extra nacht in Yellowstone zou niet gek zijn, want twee volle dagen is wel heel erg weinig.
Je kunt een jaar van te voren reserveren, het is niet gek om op tijd te reserveren want dan heb je nog de meeste keuze.

Tent cabins zijn er inderdaad niet in Yellowstone. Grand Teton heeft wel iets dergelijks, maar die zijn wel meer basic dan die in Yosemite.

Kijk eens in ons 2015-verslag voor de verschillende accommodaties. In dat verslag staat ook een planning voor Yellowstone en een overzicht van de hotels.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: 3 nachten Yellowstone NP.

Bericht door Coyote »

Vorig jaar zomer zat ik 3 nachten bij Roosevelt Lodge in een Roughrider Cabin. Perfecte cabin voor 2 personen. Netjes en knus ingericht en beschikt ook over een houtkachel indien het nodig mocht zijn. Ik heb de kachel niet aan gehad. Je hebt geen eigen douche/toilet maar de toiletruimtes waren dichtbij en werden goed schoon gehouden. Handdoeken zijn inbegrepen bij de cabin. Bij het restaurant bij Roosevelt kun je bovendien heerlijk eten. Ontbijt maakte ik zelf omdat ik 's ochtends al voor dag en dauw op pad was. Ik had heel bewust voor deze gekozen omdat het de goedkoopste accommodatie was op dat moment: USD 156,33 p/n incl. tax.

Ik heb vanuit Roosevelt Lodge de '8' door het park met gemak kunnen rijden in 2 dagen. Ja, je moet een stukje rijden naar Old Faithful maar als je op tijd vertrekt is dat geen probleem. Voordeel is dan ook dat het nog niet druk is op de weg. En vroeg wil je toch zijn want de parkeerplekken bij de diverse stops (uitgezonderd Old Faithfull) raken erg snel vol. Ik heb plekken gezien waar tientallen auto's stonden te wachten op een plekje of de auto werd zover weggezet dat ze bijna een kilometer konden lopen.

Ik had al eerder overnacht bij Roosevelt Lodge en zou het een volgende keer zo weer doen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer