Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Je hoeft niet te betalen, zie onder fees & passes op https://www.nps.gov/noca/planyourvisit/basicinfo.htm

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt. Had ik zelf kunnen bedenken om daar te kijken. Ging er van uit dat je bij ieder NP toegang zou moeten betalen.
Nog een ander vraagje: als je op dag 1 een park binnenrijdt (bijvoorbeeld Glacier) en vervolgens 4 dagen binnen de grenzen van het park blijft, betaal je dan maar 1x de toegang? Voor as zomer koop ik een jaarpas maar misschien is dat voor volgend jaar niet nodig. Ligt dus ook aan de geldigheidsduur van de toegangsticket. Of betaal je altijd per dag? Maar hoe wordt dat dan gecontroleerd?
Zojuist hiervoor wel gekeken op de np-site maar weet niet goed hoe ik de info moet interpreteren.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door Martin & Marianne »

Volgens mij is het altijd een week. Ook dat is te vinden op de NPS-sites onder basic information en dan fees & passes, zoals bij Glacier: https://nps.gov/glac/planyourvisit/fees.htm
image.png
image.png (35.79 KiB) 642 keer bekeken
Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door RuthdeLange »

Top Marianne. Heel erg bedankt. Zocht op een andere pagina. Ga maar eens rekenen of een jaarpas nodig is.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door jojostravelusa »

Als je de pas een beetje op een gunstig moment koopt, dan is hij wel 13 maanden geldig. Als je hem vandaag koopt, is hij geldig tot en met 31 maart 2025. Wij hebben er zo ook wel meerdere vakanties mee gedaan.
Bedenk ook dat er meer in de pas zit dan alleen de National Parks en hij dus vaak echt zijn geld wel opbrengt. Buiten dat wordt al het geld echt alleen aan de parken besteedt en blijft er niks aan de strijkstok hangen, dus mocht je het er net niet uithalen, dan kun je uitgaan van het gemak ervan en een goed doel steunen.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door RuthdeLange »

Dat gaat niet lukken want ga beide keren van begin juli tot half augustus.
Maar omdat ik 3 parken bezoek heb ik al gezien dat het vergelijkbaar is qua prijs dus kan ik net zo goed een jaar pas nemen.
Bedenk me nu ineens: heb je dat in Canada ook nodig? is er een vergelijkbaar systeem?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door AnnInBC »

Voor Canada heb je een nationale park pass die geldig is in alle nationale parken van heel Canada. Als je een week in de nationale parken doorbrengt, wat bij jullie het geval is, dan is de jaarpas (Discovery Pass) het beste. Die kan je online kopen of je koopt deze aan bij het eerste nationaal park wat je binnen rijdt. Soms zijn er locketten langs de weg waar je dit kan kopen en soms moet je naar een Info/Visitor Centrum om daar de pas te kopen, het moet dus niet opvoorhand gekocht worden. Vertel daar aan de persoon hoelang je in de nationale parken verblijft en zij geven jou de geschikte pas.

Hier kan je de pas op voorhand online bestellen: https://www.commandesparcs-parksorders. ... -discovery
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door dutch_in_seattle »

Het is ook het vermelden waard dat je met een Discovery Pass bij de ingang van een nationaal park vaak niet in de rij met de auto's die een dagkaart moeten kopen hoeft te gaan staan. Er zijn dikwijls aparte rijstroken voor auto's die al een toegangskaart hebben (inclusief Discovery Pass), waardoor je veel sneller het park in kan. Dat kan je behoorlijk wat tijd besparen, aangezien het bij veel nationale parken erg druk kan zijn, zeker als je er niet in alle vroegte bent.

Succes met de planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door dutch_in_seattle »

AnnInBC schreef:
24 feb 2024, 20:15
Ja, jammer genoeg is het altijd een raadsel hoe druk het gaat zijn bij de grensovergang.
Als vuistregel kun je aanhouden dat het niet zolang zal duren om Canada binnen te komen en véél langer om weer terug naar de V.S. te gaan. Maar zoals @AnnInBC al aangeeft, kan het enorm verschil uitmaken afhankelijk van wanneer je precies bij de grensovergang bent. En je moet ook wat geluk hebben.

Succes ermee!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt voor de informatie. Schrik wel vd prijs. Dus ruim 150 dollar als je met 2 bent. En lees ik het goed dat proviciale parken zoals Wells Gray niet inbegrepen zijn? Is in de VS natuurlijk ook niet maar daar ligt de prijs 70 dollar lager.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door AnnInBC »

Ja, dat is inderdaad de prijs voor een jaarpas. Als je 7 dagen in de nationale parken verblijft is dat de beste optie, ben je er minder lang dan 7 dagen dan is een dagpas misschien een betere optie. Een dagpas is geldig van de dag van aankomst, bijvoorbeeld in de ochtend, tot de dag erna 16u...dus bijna 24u geldig. Ik zou gewoon naar het info/visitor centrum gaan en daar laten weten hoelang je blijft en ze rekenen dan de beste optie uit.

Nee, de Provincial Parks zijn niet inbegrepen bij die park pas, maar gelukkig zijn de Provincial Parks (in British Columbia toch) gratis om te bezoeken en parking is ook gratis.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door RuthdeLange »

Oh dat is goed nieuws ;-) dat brengt de boel weer wat in evenwicht.
@AnnInBC Weet jij misschien ook hoe het zit met het liften/ gondola systeem in Whistler. Voor de High Note trail heb ik de Village gondola en een chairlift nodig (en moet natuurlijk ook weer naar beneden). Ik hoef niet in de Peak to Peak. maar het lijkt wel of je alleen een combi ticket kan kopen (zie prijzen boven de 100 dollar voor het weekend). Of kun je wel aparte tickets kopen?
Wel erg veel, 100 euro om boven te komen. Of is dat in Canada een normale prijs voor een lift?
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door AnnInBC »

Voor zover ik weet kan je geen aparte tickets kopen, tenzij je net daar bent als de Peak 2 Peak gesloten is. Het zijn sight seeing tickets of 360 sightsee experience tickets en die hebben alle gondels inbegrepen alsook de Cloudraker Skybridge als ik me niet vergis.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door RuthdeLange »

Ik kon het niet vinden. Mogelijk ook omdat we nog in het ski-seizoen zitten dus tickettabel is afwijkend.
Maar als idd alleen een combi-ticket mogelijk is, wordt het een dure wandeling 🤭
Hopelijk het geld waard!
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door AnnInBC »

Ik zou afwachten tot je er bent en afhankelijk van het weer wel gaan of niet. Het is echt wel prachtig daarboven en zelfs de Peak 2 Peak is zeker de moeite waard. De trails daarboven zijn heel mooi en de moeite waard, maar het is inderdaad erg duur en dan zou het jammer zijn als alles in de wolken hangt en je niet veel ziet van de omliggende bergen en prachtige zichten.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door jojostravelusa »

Ik weet niet meer wat wij in 2019 betaald hebben, maar het is in elk geval wel de moeite waard om bij Whistler naar boven te gaan, zelfs als je zoals wij, zwaar bewolkt weer hebt. Neem dan wel een trui of jas mee, want het kan best fris worden daarboven dan.
https://jojos-rondje-west-canada-2019.b ... stler.html
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb jullie verslag gelezen. Trui is geen probleem maar weet niet of ik idd voor 100 dollar 4 uur in de wolken ga lopen ;-)
Ik ga ook kijken naar een plan B voor die dag. Tips zijn welkom!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door Almere vak V »

Als het je om het uitzicht gaat zou je ook Grouse Mountain kunnen proberen. Dan kijk je over de hele baai heen. Erg mooi! Wij hebben dat jaren geleden gedaan. Vraag me niet wat het mocht kosten. Mijn vrouw zei iets van $150 met zn zessen. Maar of we toen in het weekend waren of door de week, echt geen flauw idee. Wij waren er eind april. Er lag nog een dik pak sneeuw. Onze oudste werd met haar rolstoel en al op een sneeuwscooter naar de beren gebracht. Geweldige ervaring!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door jojostravelusa »

Wij hadden de hoop dat we boven de wolken uit zouden komen, maar dat was niet het geval. Toch geen spijt, maar het is inderdaad een behoorlijke uitgave.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis RuthdeLange: Noordwest VS & Canada 2025.

Bericht door AnnInBC »

@Almere vak V Grouse Mountain is zeker mooi en een leuk dag uitstapje, maar het is een echte "tourist trap". Tegenwoordig kost een ticket naar boven $80 per peroon. :shock: In dat ticket is de gondola inbegrepen alsook een stoeltjes lift naar de top, een Lumberjack show, vogel show, grizzly beren habitat en nog een paar dingen.

Als het enkel voor de zichten te doen is, dan zou ik naar Cypress Mountain Lookout rijden. Daar heb je ook prachtige zichten op de stad en omgeving tot zelfs in Amerika (op heldere dagen). Boven bij Cypress Mountain zijn vele mooie wandelingen te doen met prachtige zichten. En daar is ook een mountain coaster. Een paar mooie trails om daar te wandelen: https://cypressmountain.com/summer-activities/hiking

Ruth, kijk ook eens bij Squamish want daar zijn ook heel wat mooie wandelingen te doen. Ik denk hier aan Mamquam Falls Trail, Cheakamus Lake Trail Bij Murrin Provincial Park heb je het Jurrasic Ridge Trail. Hier is een lijstje van een local met wat mooie hikes bij Squamish: https://happiestoutdoors.ca/the-best-hi ... uamish-bc/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer