Noordwesten - drugsoverlast?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
steview1
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 7

Noordwesten - drugsoverlast?

Bericht door steview1 »

Vorige week zag mijn vrouw een TV item over drugsoverlast in Oregon.... Heb inmiddels opgezocht dat een jaar of 2 geleden in Oregon een "drug decriminalization law" in werking is getreden. En dat dit nu inderdaad extra overlast geeft. In een artikel (van Associated Press, nov '23) zie ik zelfs iets over een "fentanyl crisis".

Graag zou ik van een "insider" alhier eens willen weten of je als toerist hiervan iets merkt. Op het AA forum kom ik al wel iets tegen over bijvoorbeeld downtown Portland, dat je dat beter kan vergeten. Wij hebben al besloten om Portland in ieder geval links (of rechts) te laten liggen. Maar: is er in andere, kleinere steden ook enige overlast te ontdekken? Wij willen o.a. bijvoorbeeld een aantal dagen blijven in Bend en aan de Oregon coast.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Noordwesten - drugsoverlast?

Bericht door JeroenenTineke »

Wij verblijven een week in Bend en ook een aantal dagen aan de Oregon coast dit jaar.
De mensen in wiens huizen wij verblijven heb ik dezelfde vraag gesteld, omdat ik ook had gelezen van de situatie in Portland.

Van wat ik heb begrepen is er daar absoluut geen sprake van drugsoverlast en de gevolgen daarvan. Bend is juist heel gemoedelijk , kleinschalig en veilig, misschien een beetje hippy achtig, waar ook graag gezinnen met kinderen verblijven vanwege de vele mogelijkheden qua uitstapjes die je vanaf hier heel centraal kan ondernemen.

Oregon coast idem. Denk dat we ons hierover dus geen zorgen hoeven te maken.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Noordwesten - drugsoverlast?

Bericht door Tantelotje »

Voor ons een gelijke ervaring in Bend afgelopen zomer.
Superleuke gemoedelijke plaats met heel veel mogelijkheden voormooie uitstapjes.
steview1
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Noordwesten - drugsoverlast?

Bericht door steview1 »

Heel erg bedankt voor jullie positieve (en geruststellende....) reacties!

We gaan ons dus geen zorgen maken! Had ook eigenlijk niet anders verwacht.... Dit soort problemen zijn vaak "grootstedelijk" - in Amsterdam zal het misschien niet heel veel anders zijn.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Noordwesten - drugsoverlast?

Bericht door paulr »

Inmiddels kun je in 24 van de 50 staten in de USA legaal ''drugs'' kopen. Vooral in het westen en noord oosten. In zelfs de kleinste stadjes onderweg zie je zodra je deze binnen rijdt, naast de bekende Wendy's, Starbucks en Walmarts nu dus ook diverse Canabis shops verrijzen. Ik heb niet ervaren dat dit tot ''overlast'' leidt, maar het gebruik is wel meer merkbaar (op straat, achter het stuur, etc).
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Noordwesten - drugsoverlast?

Bericht door Ellen1308 »

Wij waren in 2022 in het noordwesten. Portland hebben we om deze reden al vermeden. Maar ook in Seattle en Vancouver (Canada) hebben we veel drugsverslaafden gezien en hele tentenkampen vol daklozen.

Tijdens onze verdere reis (oa Bend, Boise en Idaho Falls) niets gezien. Bend vonden wij erg leuk.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Noordwesten - drugsoverlast?

Bericht door JeroenenTineke »

@Tantelotje en @Ellen1308 Leuk om te horen dat jullie zo enthousiast over Bend zijn.
Extra tips voor must sees altijd welkom 🤗
Ellen1308
Amerikafan
Berichten: 153
Lid geworden op: 06 mei 2012, 20:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Noordwesten - drugsoverlast?

Bericht door Ellen1308 »

@JeroenenTineke hieronder de link naar ons verslag van ons bezoek aan Bend
https://stravertjesgonorthwest2022.blog ... s.html?m=1
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4373
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Noordwesten - drugsoverlast?

Bericht door Ruud2004 »

steview1 schreef:
21 feb 2024, 19:46
Heel erg bedankt voor jullie positieve (en geruststellende....) reacties!

Dit soort problemen zijn vaak "grootstedelijk" - in Amsterdam zal het misschien niet heel veel anders zijn.
Uhh, de "grootstedelijke" (drugs)problemen van Amsterdam kunnen gelukkig echt nog niet tippen aan grote Amerikaanse steden als Portland, Seattle, Vancouver, LA, SFO en Philadelphia. Google of YouTube maar eens op deze steden.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer