Adviezen reis noordwesten

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Adviezen reis noordwesten

Bericht door IngridUSA »

Aulani schreef:
22 feb 2024, 15:38
Wat is de reden geweest dat je meerdere dagen in Seattle verblijft? Is dit een stad vergelijkbaar met bijvoorbeeld New York?
We komen na onze walvistocht in Anacortes (https://www.bluekingdomtours.com) terug in Seattle voor 3 nachten.
Wat wij daar willen gaan zien en doen: met stip op 1 de Boeing fabriek!!
Daarnaast een wedstrijd van de Mariners bijwonen, een underground tour, Pike Place Market, Space Needle, Chihuly Garden and Glass, Public Library (Rem Koolhaas), Seattle Sky Observatory in Columbia Tower, Kerry Park. Verder wellicht Museum of Flight, Smith Tower, een boottocht.

Het is onze eerste kennismaking met Seattle, maar ik kan me niet voorstellen dat dit enigszins vergelijkbaar is met NY, als is het alleen maar de grootte. Maar ik denk dat je je er best dagen kunt vermaken en het lijkt me zeker een leuke stad. We hebben hier een huis gehuurd, net iets ten noorden van Uptown. Even wat meer vierkante meters na 3 weken (voornamelijk) hotelkamers en airbnb's om de vakantie goed af te sluiten.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Adviezen reis noordwesten

Bericht door dutch_in_seattle »

...een boottocht...
Je kan natuurlijk specifieke rondvaarten doen (bijvoorbeeld Argosy Cruises), maar verreweg de goedkoopste manier is gewoon als voetganger met Washington State Ferries een veerovertocht te maken van downtown Seattle (pier 52) naar Bainbridge. Er is op veerboten altijd ruimte voor voetgangers en je ziet de stad vanaf het water. Vanaf de veerboot loop je op Bainbridge Island recht het dorp in, waar je een drankje kunt nemen en vervolgens neem je de veerboot weer terug naar Seattle.
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 27 feb 2024, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Adviezen reis noordwesten

Bericht door paulr »

Blijft altijd leuk om de gepassioneerde reacties van @Almere vak V te lezen over deze regio. Kan niet wachten totdat het juni is en we dit natuurschoon zelf kunnen gaan aanschouwen en beleven ! :)
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Adviezen reis noordwesten

Bericht door dutch_in_seattle »

paulr schreef:
26 feb 2024, 23:57
Blijft altijd leuk om de gepassioneerde reacties van @Almere vak V te lezen over deze regio. Kan niet wachten totdat het juni is en we dit natuurschoon zelf kunnen gaan aanschouwen en beleven ! :)
Ik sluit mij helemaal aan wat @Almere vak V over Oregon zegt, maar dan voor Washington. Bijna alles van wat @Almere vak V over Oregon zegt, is ook van toepassing op Washington. Ik woon ondertussen alweer bijna 20 jaar in Seattle en ik vind het hier nog steeds prima toeven. Voor mij de Pacific Northwest gewoon de ideale plek om te wonen.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Adviezen reis noordwesten

Bericht door IngridUSA »

Bedankt voor de tip van de veerboot, staat genoteerd!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Adviezen reis noordwesten

Bericht door Almere vak V »

JeroenenTineke schreef:
26 feb 2024, 17:09
@Almere vak V Ahh ik dacht dat je tijdelijk niet in Oregon was, meende ik te hebben gelezen, vandaar ;)
Moest hier nog wat zaken afhandelen. Morgen nog even onze jongste knuffelen in Eugene. Dan vliegen we vrijdag terug naar Nederland. Daar nog wat zaken regelen. Dan pikken we onze oudste op en zitten we de komende maanden in Spanje. En vlieg ik van daaruit een paar keer heen en weer naar Amerika.
paulr schreef:
26 feb 2024, 23:57
Kan niet wachten totdat het juni is en we dit natuurschoon zelf kunnen gaan aanschouwen en beleven !
Dat is ook het beste wat je kunt doen. Je moet het zelf aan den lijve ervaren. Zoals al gezegd, ik ben niet objectief. Ik kan ook niet zeggen wat het precies is. Het is niet 1 specifiek ding. Het zijn meerdere zaken die op de 1 of andere manier juist bij mij/ons op zn plek vallen waardoor we ons er verschrikkelijk thuisvoelen. Dat is zeker het natuurschoon, maar ook het weer, de mensen en ga zo maar door. Maar ik kan me heel goed voorstellen als je toevallig op een steenkoude dag in de mist op Cannon Beach op zoek bent naar Haystack Rock en tegen een sacherijnige Amerikaan aanloopt dat dit plaatje ook zo maar anders uit kan vallen.
dutch_in_seattle schreef:
27 feb 2024, 00:42
Ik sluit mij helemaal aan wat @Almere vak V over Oregon zegt, maar dan voor Washington. Bijna alles van wat @Almere vak V over Oregon zegt, is ook van toepassing op Washington. Ik woon ondertussen alweer bijna 20 jaar in Seattle en ik vind het hier nog steeds prima toeven. Voor mij de Pacific Northwest gewoon de ideale plek om te wonen.
Eens met @dutch_in_seattle Bijna alles wat ik benoem voor Oregon geldt ook voor Washington. Sterker nog, de meeste van onze vrienden wonen in Washington. Het enige waar ik over moet denken zijn de woestijnen in Washington...
:wink:
Maar als het over de mensen en de natuur gaat, geldt alles wat ik over Oregon zeg ook voor Washington. Het weer is net iets minder warm dan in Oregon maar wat betreft regenval voor het grootste gedeelte hetzelfde. Ik ben liever in Seattle dan in Portland. Sterker nog, voor de gezelligheid zal ik niet in Portland komen. Ik kom er voor mn boekenverslaving. En ik kom er voor de Blazers. Maar daarvoor hoef ik niet de stad in. Alle andere zaken die ik nodig heb kan ik prima vinden zonder dat ik daarvoor downtown hoef. Seattle zijn mijn vrouw en ik met grote regelmaat te vinden. Zeker in de zomer is dat een fantastische stad om te vertoeven. Mt Rainier is geweldig! Mt Saint Helens blijft een krankzinnig verhaal. Zeker als je jezelf realiseert dat dit een verhaal is wat nog geen 50 jaar geleden gebeurd is. North Cascades waar we vrienden hebben wonen waar we uren kunnen dwalen. Olympic National Park met al zn verscheidenheid. Shi Shi Beach adembenemend. En als ik dan toch een rijtje opnoem San Juan Islands. Echt heel veel beter wordt het in mijn ogen niet.

Maarja, zo kan ik ook nog even de grens overgaan en de loftrompet afsteken over Vancouver en British Columbia. Ook dat is krankzinnig mooi. Ik heb wel is mensen die mij vragen, we gaan 3 weken naar de Pacific NortWest. Denk je dat we ons daar 3 weken kunnen vermaken? Ik ben er nu al bijna tien jaar zo'n 4, 5 tot 6 maanden per jaar. En wij zijn nog steeds niet uitgekeken. En ik weet nu al dat dit de komende 10 jaar ook niet gaat gebeuren. Ik weet niet hoe vak ik al niet een rondje om Mt Hood heb gereden, naar de Painted Hills ben geweest of naar Crater Lake heb staan kijken. Maar ik wil dat de komende tien jaar nog minstens 1 keer per jaar doen. En als ik het nu tik vind ik het eigenlijk al vrij weinig.

Maar goed, enough said. Ik denk dat de boodschap duidelijk is!

Iedereen die de komende tijd gaat, of aan het plannen is. Super veel plezier. En ik hoor graag als ik het mis heb...
:wink:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4241
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Adviezen reis noordwesten

Bericht door ingrid14 »

Wij reisden meermaals in de regio (2016 vertrek vanaf Seattle, 2017 aankomst in Seattle, 2018 rondje vanaf Seattle)
Ik vond de regio niet eentonig, je hebt zee en stranden, vulkanen, bergen, rivieren, watervallen, ...
Ook de steden Seattle en Portland vond ik aangenaam in deze regio.
Ik heb meerdere reisverslagen (zie link in onderschrift)
Als je niet echt een stadsmens bent, kan je minder tijd voor Seattle uittrekken maar de stad heeft best wel leuke dingen om te bezoeken. Wij deden er ooit een underground tour en een grunge tour. Voor muziekliefhebbers ook een aanrader het MoPop museum (voorheen EMP). Ik vond de stad ook zeer bewandelbaar.
In Portland kan ik de gratis stadswandeling van Secrets of Portlandia aanbevelen. Mix van geschiedenis en humor.
Qua natuur is er zoveel te bezoeken. Olympic NP, Mount Rainier NP, vergeet zeker ook Mount St Helens niet, Crater Lake, North Cascades, Columbia River Gorge, John Day, ... (ik vergeet er wellicht nog enkele)
Voor mij, goed plan om deze regio te bezoeken !

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Adviezen reis noordwesten

Bericht door kalaman »

We waren meerdere keren in de regio en hebben er telkens een blog over geschreven: http://kalamantravel.weebly.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer