Reis Oranjeboom: Seattle naar Los Angeles - korte wandelingen.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Reis Oranjeboom: Seattle naar Los Angeles - korte wandelingen.

Bericht door Oranjeboom »

Beste amerikakenners,

Deze zomer 17 juli tot en met 9 augustus rijden we met een huurauto met ons gezin met twee tieners van Seattle naar Los Angeles. Wij houden van mooie wegen, natuur, korte wandelingen en steden en hebben de volgende reis gepland:

Seattle aankomstdag
Seattle
Seattle
Forks (olympic np)
Forks
Ashford (mount rainier NP)
Ashord
Troutdale (overnachting bij columbia river gorge)
Sisters (via mount hood)
Sisters (dagje bend floaten plus smith rock state park)
Idlypark (crater lake op weg hier naar toe)
Bandon (kust zuiden oregon zien via umpqua scenic byway)
Bandon
Eureka (redwood np)
Eureka
San francisco (altijd leuk)
San francisco
Pismo beach (tussenstop lange reis, zwemmen)
Los Angeles (voor mijn dochter die hier graag naar toe wil)
Los angeles
Huntington beach (relaxen en zwemmen)
Huntington beach
Las vegas (vanwege goedkope vlucht terug)

California zijn we al twee keer geweest dus veel gezien, maar LA altijd overgeslagen.
We blijven vaak twee nachten zodat mijn zoon een rustdagje heeft en we wat langere wandelingen/uitstapjes kunnen doen zonder hem. Voor de reisdagen zoeken we leuke tussenstops met (of zonder) korte wandelingen max half uur, omdat hij wegens gezondheid niet te lang kan lopen. Dus bijvoorbeeld kleine uitstapjes naar een waterval. Iemand nog tips? Of een mooie parkeerplek met mooi uitzicht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis seattle naar los angeles - korte wandelingen

Bericht door Martin & Marianne »

Ik begrijp de wens om op de meeste plaatsen twee nachten te zitten maar het nadeel is wel dat je nu zo nu en dan best wel lange rijdagen hebt en dat je vervolgens ergens een volle dag zit waar waar niet zo veel te doen is. Zo is Redwoods bijvoorbeeld een heel langgerekt park wat je eigenlijk beter kunt bekijken door op meerdere plaatsen te overnachten en dan onderweg iets te doen. Misschoen is het een optie om vroeg in de middag ergens aan te komen zodat je later op de dag kunt gaan wandelen terwijl je zoon in het hotel blijft.
Bij de Redwoods zijn meerdere kortere wandelingen te doen. Kijk bijvoorbeeld naar de Stout Grove bij Crescet City. En de Howland Hill Road. Een stukje langs het strand lopen daar is ook leuk met alle anemonen en zeesterren etc. Verder naar het zuiden heb je de South Fork Trail. Kijk eens naar ons verslag; hier staat ook een foto van een bord met wandelmogelijkheden.
Als jullie vanuit Eureka via de kust naar SF willen rijden is dat wel een erg lange rit.
Vanuit Forks kun je een korte wandeling in het regenwoud doen. Op weg naar Forks is een stop bij Lake Crescent ook aan te raden; ook hier kun je wat korte wandelingen doen.

Bij Monterey is fietsen misschien een optie? Wij vonden dat erg leuk om te doen. Je kunt een stuk van de 17 mile drive fietsen. Zie daarvoor ons 2019-verslag.

Marianne
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis seattle naar los angeles - korte wandelingen

Bericht door Oranjeboom »

Bedankt voor de tips bij redwood np voor de korte wandelingen. Die ga ik bekijken. We zullen de snelle route naar sf inderdaad doen want anders wordt het echt een te lange reisdag denk ik ook. Gelukkig zijn we er al eens geweest en hebben we de kust daar al gezien en ook redwood np al een keer.
Ik vond het zo mooi en magisch die bossen dat we er ons vast nog eens kunnen vermaken ook al zien we dan niet alles.
Vroeg arriveren is een heel goed idee maar inchecken in hotels is vaak zelfs pas vanaf 16 uur in Oregon wat ik best laat vind en dus best onhandig in ons geval.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis seattle naar los angeles - korte wandelingen

Bericht door Oranjeboom »

En bevallen de rode schoentjes nog? Heel leuk om jullie verslagen te lezen en over de fietstocht. Prairie creek statepark met de korte wandelingetjes is ideaal voor ons. Ik ga nog eens verder puzzelen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis seattle naar los angeles - korte wandelingen

Bericht door Martin & Marianne »

Als je pas om 4 uur kunt inchecken is dat geen optie inderdaad. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat het wel eens mogelijk is om veel eerder in te checken als je dat vraagt.
En ja, de schoenen bevallen goed. :wink:

Marianne
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Oranjeboom: Seattle naar Los Angeles - korte wandelingen.

Bericht door Oranjeboom »

Toch de nachten in redwood over twee lokaties verdeeld met een overnachting in het noorden. Nig bedankt voor het advies Marianne
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Reis Oranjeboom: Seattle naar Los Angeles - korte wandelingen.

Bericht door gera_r »

Niet te vergeten: Fern Canyon in de Redwoods. Een 500 m. lange kloof met varens begroeid. Erg mooi. Een beetje lastig om er te komen. Je moet een 14 km. lange dirtroad rijden, maar het is goed te doen. Een leuke afwisseling in dit toch al mooie park. Kijk hier voor onze ervaring die dag: https://johanengera2019.blogspot.com/20 ... -park.html
Ik zie trouwens, dat je er tegenwoordig wel een permit voor nodig hebt. https://www.parks.ca.gov/?page_id=30992
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis Oranjeboom: Seattle naar Los Angeles - korte wandelingen.

Bericht door Oranjeboom »

Ja heel mooi de Fern canyon. We zijn daar ook een keer geweest en dit was een topdag voor ons hele gezin vanaf de route over het stoffige weggetje waar geen eind aan leek te komen en waar nu een permit voor nodig is, de wandeling in de canyon en het strand met de herten/elanden. Deze keer besteden we daarom meer tijd aan de noordkant waar we toen niet aan toe zijn gekomen. Als we tijd over hebben proberen we dit misschien alsnog.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer