Reis Sjouby: van New Mexico naar Montana.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Sjouby
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2024, 15:55
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reis Sjouby: van New Mexico naar Montana.

Bericht door Sjouby »

Ik heb me zojuist op dit forum aangemeld omdat mijn vrouw en ik eind mei weer een reis willen maken. We zoeken het nu deels in het noordwesten en in het zuidwesten. Het plan is om eind mei vanaf Amsterdam een vlucht te nemen naar Albuquerque in New Mexico, daar een auto te huren en dan gedurende 2,5 week vervolgens een trip richting het noorden te maken. We focussen hoofdzakelijk op hoogtepunten in de natuur (NP's) maar de cultuur willen we natuurlijk ook graag mee krijgen.

Het plan is nu om met een tussenstop naar Albuquerque te vliegen en daar meteen door te reizen naar Santa Fe. De planning is nog niet definitief dus aanpassingen zijn nog mogelijk.

Dag 1-2: Sante Fe
Dag 3: Santa Fe - Durango, Colorado
Dag 4: Durango
Dag 5: Estes Park - Rocky Mountains
Dag 6-7: Rocky Mountains
Dag 7: Rocky Mountains - Casper, Wyoming
Dag 8: Casper
Dag 9: Casper - Grand Teton NP
Dag 10-11: Grand Teton NP
Dag 11: Grand Teton - Yellowstone NP
Dag 12-13: Yellowstone NP

Bovenstaand is voor ons sowieso een must. Utah laten we bewust links liggen want hier zijn in een vorige reis al geweest. De planning en invulling na dag 13 ligt nog open maar willen we graag optimaal benutten. We zouden graag Glacier NP in Montana ook willen bezoeken, maar hebben eigenlijk weinig weet van wat er verder in die staat de moeite waard is.

Wat is wijsheid? Doorreizen richting Oregon? Of juist een hele andere richting op?

Graag jullie tips/adviezen! Thanks! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis van New Mexico naar Montana

Bericht door Martin & Marianne »

Over New Mexico kan ik niets zeggen, maar is het niet jammer om daar niet iets meer tijd voor uit te trekken? Anders zou vliegen op Denver ook een mogelijkheid zijn.
De rit van Durango naar Estes Park is behoorlijk lang. Ook hier geldt weer, jammer om niet wat meer tijd aan dit deel van de route te besteden. Wat wil je hier onderweg bezoeken?
De twee nachten Casper is dan weer een nacht te veel vind ik. Wat zijn de plannen daar?
Voor Yellowstone heb je we drie dagen/vier nachten nodig om alle delen van het park te kunnen bezoeken. Als jullie 2,5 weken hebben wordt Glacier toevoegen wel veel denk ik. Juni is ook redelijk vroeg voor Glacier; de kans bestaat dat de Going to the Sun road nog niet open is.

Voor het stuk van Yellowstone naar Casper en Rocky Mountain NP zou je eens in ons 2017-verlag kunnen kijken. en voor Yellowstone en Grand Teton in juni heb je wellicht iets aan ons 2015-verslag.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Sjouby: van New Mexico naar Montana.

Bericht door jojostravelusa »

Als je maar 2,5 week hebt, vind ik dat eigenlijk bijna alles te weinig aandacht krijgt. Yellowstone bv. is veel meer waard dan wat er nu gepland staat. Waarvandaan vliegen jullie terug? Wordt het een rondje Albuquerque of gaan jullie bv. vanuit Denver terug?
In New Mexico is veel meer te zien dan alleen Santa Fe en Albuquerque. Taos Pueblo is heel mooi, maar voor een aantal dingen moet je toch al wat zuidelijker. White Sands NP is bv. heel bijzonder en de Bisti Badlands en verder in het zuiden heb je ook nog El Morro NM.
Op deze site kun je je uitleven v.w.b. things to see or do.
https://www.atlasobscura.com/things-to-do/new-mexico

Wij hebben in 2014 en 2018 een stukje New Mexico gedaan. Misschien heb je wat aan ons reisverslag van toen.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
https://usa-chicago-lasvegas-losangeles ... gspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer