Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door dutch_in_seattle »

jojostravelusa schreef:
18 feb 2024, 16:24
...en we komen er niet op, helaas ook niet met de hierboven genoemde optie van Epic Privacy Browser of onze eigen VPN.
Heb je met je VPN een server in de V.S. gekozen? Het is zaak de website te laten denken dat je in de V.S. zit. Je kan wel een VPN gebruiken, maar als je verbinding hebt met een server buiten de V.S., dan werkt dit nog steeds niet. Ik kan me voorstellen dat VPN's standaard verbinding leggen met een snelle server dicht bij jou, en dat helpt in dit geval niet. Je moet dus handmatig een server in de V.S. kiezen. (Misschien heb je dit ook gedaan, maar ik wilde het maar even melden...)

Succes!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door jojostravelusa »

Jazeker. Echtgenoot is ICT-er, dus heeft wel kijk op dit soort dingen :wink:
Bellen zal ook niet lukken, want het is een 800-nummer en dat kan niet buiten Amerika. We gaan het dus maar doen als we volgende maand in de States zijn en duimen dat de meest favoriete plek nog vrij is.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb het ook geprobeerd op die statepark site en het lukt idd niet.

Maar bij de epic browser staat rechtsboven wel onder 'how this works' dat veel sites juist access via vpn en encrypted proxy blokkeren 'to stop bots and data scraping'. Er staat vervolgens een uitleg hoe je dit kunt omzeilen. Ik begrijp dan nog niet wat ik moet doen maar aangezien jouw man (@jojostravelusa ICT'er is begrijpt hij misschien wat je moet doen onder het icoon parapluutje. je moet daar zaken uitschakelen.
Hopelijk lukt het of snapt iemand anders hoe dit werkt.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door jojostravelusa »

We puzzelen gewoon nog even verder en wie weet komt er een oplossing.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door RuthdeLange »

Als jullie ontdekken hoe je precies die instellingen van de epic browser moet aanpassen om toch op die sites te komen dan hoor ik het graag! Zou fijn zijn.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door Trom »

Geen idee hoe dat met die epic browser werkt. Ik weet wel dat het met Nord VPN lukt. Je kunt eventueel een proefabonnement van 30 dagen proberen en die zonodig weer opzeggen:
tanteto
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door tanteto »

Toch vreemd dat het niet toegankelijk is voor buitenlandse toeristen. Scheelt ze toch weer een hoop inkomsten.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door Tantelotje »

Wsdot heeft ook een app, in ieder geval in de Google playstore.
Daarmee kan ik in ieder geval kaarten in m'n mandje leggen.

Ik kan nog niet daadwerkelijk reserveren want dat kan volgens de app 90 dagen van te voren, maar tot punt afrekenen lijkt het voor de route Kingston - Edmonds te werken. Is me alleen nuet helemaal duidelijk wat ik voor mn senioren ouders voor kaart zou moeten kopen; kan kiezen voor adults 19 - 64, maar het was al een tijdje geleden dat ze 64 waren :D
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door dutch_in_seattle »

Tantelotje schreef:
21 feb 2024, 23:52
Ik kan nog niet daadwerkelijk reserveren want dat kan volgens de app 90 dagen van te voren, maar tot punt afrekenen lijkt het voor de route Kingston - Edmonds te werken.
Je kan voor de overtocht tussen Edmonds en Kingston helemaal niks reserveren. Dat is alleen voor de routes tussen Port Townsend en Coupeville en tussen Anacortes en de San Juan Islands. Gewoon een beetje op tijd bij de terminal zijn en je kan mee. Afhankelijk van wanneer je precies gaat, kan het zijn dat de eerstvolgende veerboot vol is en je op de volgende moet wachten, maar Edmonds-Kingston is een hele korte overtocht en de veerboten gaan heel regelmatig (zowat elk uur).

Hier zie je nadere informatie over beschikbaarheid en camera's voor de terminal in Kingston:
https://wsdot.com/ferries/vesselwatch/T ... minalid=12
En hier voor Edmonds:
https://wsdot.com/ferries/vesselwatch/T ... rminalid=8

Succes met de voorbereidingen!
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 22 feb 2024, 00:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door dutch_in_seattle »

Tantelotje schreef:
21 feb 2024, 23:52
Is me alleen nuet helemaal duidelijk wat ik voor mn senioren ouders voor kaart zou moeten kopen; kan kiezen voor adults 19 - 64, maar het was al een tijdje geleden dat ze 64 waren
Kies voor je ouders "Senior (age 65 & over)":
https://www.wsdot.wa.gov/ferries/fares/ ... ingterm=12
Da's ook de helft goedkoper, dus da's mooi meegenomen. Kinderen t/m 18 gaan gratis mee.

--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door Tantelotje »

dutch_in_seattle schreef:
22 feb 2024, 00:36
Tantelotje schreef:
21 feb 2024, 23:52
Ik kan nog niet daadwerkelijk reserveren want dat kan volgens de app 90 dagen van te voren, maar tot punt afrekenen lijkt het voor de route Kingston - Edmonds te werken.
Je kan voor de overtocht tussen Edmonds en Kingston helemaal niks reserveren.
Dank je, dit weet ik inderdaad. Ik bedoelde eigenlijk meer: alvast kaarten kopen. Heb ik in het verleden ook eens gedaan en vind het wel makkelijk dat je aan komt rijden, je papier laat scannen en klaar.
En ook dat lukt(e) niet 'gewoon' op de site van WSDOT, maar lukt dus wel met die app, alhoewel ik daar dus nog niet het hele proces heb kunnen aflopen.
Maar goed: in de app kan ik niet kiezen voor senior citizen, dus moet nog eens kijken hoe dat dan precies zit.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Ferry Port Townsend, geen toegang tot website.

Bericht door dutch_in_seattle »

Tantelotje schreef:
22 feb 2024, 14:23
Ik bedoelde eigenlijk meer: alvast kaarten kopen. Heb ik in het verleden ook eens gedaan en vind het wel makkelijk dat je aan komt rijden, je papier laat scannen en klaar.
Da's natuurlijk prima, maar je wint er qua tijd helemaal niks mee. Je moet nog steeds ruim van tevoren aanwezig zijn. Je geeft je creditcard aan de persoon in het hokje en zegt waar je naartoe wil en 20 seconden later heb je een kaart. Easy-peasy.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer