Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door JeroenenTineke »

Glacier National Park will implement a pilot vehicle reservation system in the summer of 2024. Vehicle reservations are required beginning May 24 for the west side of Going-to-the-Sun Road and North Fork and on July 1 for Many Glacier. Each location has unique details and requires a separate reservation.  Learn more about the 2024 Pilot Vehicle Reservation System on Glacier National Park's Website.


Handig om te weten voor iedereen die dit jaar Glacier park wil bezoeken!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door IngridUSA »

Glacier staat al opgenomen in dit topic met een overzicht van diverse timed entries:
viewtopic.php?t=80027
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door JeroenenTineke »

Dank je :thumbup: @1N9R1D , ik heb gezocht maar kon het niet vinden
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Met de zoekfunctie moet dat wel lukken. De zoektermen timed entry geven dit: search.php?keywords=Timed+entry+&terms= ... ubmit=Zoek

Marianne
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door Robbie&Irene »

Wanneer je in een lodge of hotel overnacht van het park zelf, hoef je geen time entry te reserveren. Zo hebben we voor 3 nachten een cabin gehuurd
bij Saint Mary. Dus we komen via de going-to-the-sunroad aan op zaterdag 6 juli en verlaten dan de cabin dinsdag 9 juli.
Vraag me af of we dan voor die dinsdag ook geen time entry hoeven te reserveren voor het gedeelte Many Glacier?
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door nancywittebols »

Ja, voor Many Glacier, moeten jullie reserveren. Of voor 6 uur voorbij het checkpoint zijn.
Als ik het goed begrijp, mag je vanaf dit jaar terug gewoon aan de oostkant (St.Mary) binnen zonder reservatie.
Laatst gewijzigd door markro op 29 jan 2024, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door Robbie&Irene »

Bedankt Nancy, ook hier maar klaarzitten op 1 april. Alhoewel ik er ook wel wat voor voel om, het is tenslotte toch volop zomer, gewoon voor 0600h de ingang te passeren.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door paulr »

Voor 06.00 is wel erg vroeg hoor, hahaha. Het is ook nog een half uurtje rijden vanaf st Mary. Wij waren er vorig jaar (vanaf st Mary campground) rond 07.00 uur, dan zijn er ook nog voldoende parkeerplekken…
En let op: alleen de camping en rising Sun motor inn liggen binnen de grenzen van het park bij st Mary, hebben jullie daar een cabin ? Of net buiten het park….anders mogelijk dus ook nog voor st Mary gedeelte permit nodig.
Vanaf rising Sun is dan many glacier minimaal 45 minuten rijden…
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door Robbie&Irene »

Hoi Paul, ja we hebben een cabin van Rising Sun Motor Inn voor 3 nachten. Ik ging er vanuit dat je daarmee ook in deze dagen Many Glacier toegang zou hebben, maar daar twijfel ik nu ook over. Dat vroege op is geen probleem voor ons, we houden eigenlijk van het begin af aan de "jetlag" in stand, zodat we altijd vroeg wakker zijn en op pad kunnen. Nadeel is wel dat om ~2130h wel het "lichtje" uit gaat.
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door nancywittebols »

Robbie&Irene schreef:
29 jan 2024, 08:36
Bedankt Nancy, ook hier maar klaarzitten op 1 april. Alhoewel ik er ook wel wat voor voel om, het is tenslotte toch volop zomer, gewoon voor 0600h de ingang te passeren.
Ja, heb ik vorig jaar ook gedaan. Ik profiteer ook van de jetlag.
:offtopic: heb 4 maal in 3 jaar de weg naar MG gereden voor 6 uur en telkens heb ik een grizzly beer gezien. Soms stond ik daar alleen, soms waren er 3 -4 auto's. En eens een strenge ranger :wink:( Was te begrijpen. Stonden op een plek waar we niet mochten parkeren.)
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door Robbie&Irene »

Prachtig Nancy, een mooie extra reden om vroeg te zijn.
steview1
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door steview1 »

(Misschien) nuttige info voor mensen die naar Many Glacier willen....

De inschrijving voor timed entry tickets begint nu (Am. zomertijd) om 15:00 uur.... Ik probeerde gisteren om 15:08 uur om een timed entry voor 11 juli voor Many Glacier te krijgen, en zag in de kalender een "A" (voor available) staan. Bij het kiezen had ik wat kleine probleempjes, waardoor het 15:10 werd. Toen was alles al VOL!

Gelukkig hebben we die dag ook nog Two Medicine op het programma staan, dus zorgen we dat we 's middags om 5 over 3 bij de ingang van M.G. staan om zonder timed entry naar binnen te kunnen. Kunnen we misschien gelijk de avondzon meenemen....

Dus het advies is om echt klokslag 15:00 paraat te staan om in te loggen en te boeken (en maak vooraf alvast je login klaar....).

Overigens is de GTTS road (west ingang) wat minder moeilijk te boeken. Daar waren na een half uur nog 240 plekjes beschikbaar.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door JeroenenTineke »

@steview1 Dank voor de opmerking, ik had even niet aan de zomertijd gedacht. Met grote reminders op mijn telefoon om de datum en tijd niet te vergeten. Wel wat gestress lijkt me hoor. Maar goed om te horen dat de westingang ( waar wij verblijven) nog volop plekken heeft, hopelijk blijft dat zo!

Alleen zijn wij er van 3 tm 5 augustus. En laat nou net 4 augustus een free entrance NP dag zijn, waardoor het vast veel drukker zal zijn🙈 ik hoop nog steeds op een overnachting in Glacier zelf te krijgen, maar deze zit al vanaf januari vol.
Maar goed, als t niet lukt wordt t een dagje heeel vroeg opstaan 😉
steview1
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 jan 2014, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door steview1 »

JeroenenTineke schreef:
15 mar 2024, 09:04
..... Maar goed om te horen dat de westingang ( waar wij verblijven) nog volop plekken heeft, hopelijk blijft dat zo! ....
Nog wel even voor de duidelijkheid: Toegang tot de GTTS road (westingang) zou ik toch OOK WEL kort na 15:00 uur NL tijd boeken. Alleen lijkt mij dat geen "minutenkwestie"....
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door Coyote »

Houd er rekening mee dat als je de Going-to-the-Sun Road wilt rijden om naar Logan Pass te gaan, de parkeerplaats bij Logan Pass al heel vroeg vol raakt. Ik kwam vorig jaar vanaf de West ingang en had de nodige tijd nodig om bij Logan Pass te komen (deels onverhard ivm wegwerkzaamheden en bij tijd en wijle file rijden omdat zoveel mensen vroeg het park in gingen). Ik was rond 08:00 u bij Logan Pass en kon nog net één van de laatste vrije parkeerplekken vinden.

Vorig jaar kon je pas vanaf 06:00 u via de West ingang naar binnen (in mijn geval met een vehicle reservation) omdat ze 's nachts met de weg bezig waren en je dus niet voor 06:00 u die ingang kon gebruiken.

Omdat ik vorig jaar te laat was met het vooruit boeken van een vehicle reservation (toen die beschikbaar was, waren mijn plannen nog niet concreet) moest ik gokken op een next day vehicle reservation. Omdat ze toen 3 dagen geldig waren, kon ik daarom al enkele dagen voordat ik bij Glacier NP was, proberen te boeken. Dat is toen uiteindelijk gelukt. Op mijn mobiel kon ik via recreation.gov toen gelukkig eenvoudig toegang regelen. Wel zat ik klaar toen 'de lijnen' open gingen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door Robbie&Irene »

steview1 schreef:
15 mar 2024, 22:28
JeroenenTineke schreef:
15 mar 2024, 09:04
..... Maar goed om te horen dat de westingang ( waar wij verblijven) nog volop plekken heeft, hopelijk blijft dat zo! ....
Nog wel even voor de duidelijkheid: Toegang tot de GTTS road (westingang) zou ik toch OOK WEL kort na 15:00 uur NL tijd boeken. Alleen lijkt mij dat geen "minutenkwestie"....
De weekenden wel hoor, binnen paar minuten waren de 1250 entries op zaterdag vergeven. Kreeg ook steeds de melding vanwege extreem druk internet verkeer geen verbinding met de site. Gelukkig toch nog een Time entry gekregen, 2 dagen later voor Many Glacier hetzelfde, daar begonnen ze met maar 300 entries. Advies dus om al ingelogd klaar te zitten, alle andere internet verbindingen sluiten en ik had meerdere tabbladen open.

Dat Logan Pass parkeren is ook nog wel een dingetje, om nou vanuit Kalispell racend naar deze parkeerplaats te gaan? We willen daar wel de Highline trail gaan doen en andere dag de Hidden lake trail. Heeft iemand enig idee wanneer er weer wat parkeerplaatsen vrij komen? Desnoods komen we 's middags terug, we overnachten gelukkig maar op een half uurtje rijden van de Logan Pass.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door jojostravelusa »

Coyote schreef:
16 mar 2024, 08:18
de parkeerplaats bij Logan Pass al heel vroeg vol raakt.
Zelfs half september was hij al vroeg vol. Om half 9 was er al geen plek meer te krijgen.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door JeroenenTineke »

Bedankt, goede tips om op meerdere devices aan te melden 🤞🏻
en dan maar hopen dat t gaat lukken😅
Chi Sin X
Amerika-expert
Berichten: 1541
Lid geworden op: 06 jun 2006, 14:16
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Antwerpen

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door Chi Sin X »

Nog een kleine tip, ik heb de laatste dagen namelijk ook wat tickets moeten boeken. Als het niet lukt om er 1 te bemachtigen, wat voor ons het geval was voor many glacier. Dan heb je nog een soort van 2de kans 15 minuten na de startdatum (dus rond 15u15 nu) omdat je binnen de 15 minuten moet betalen.
Dat lukt niet iedereen, vermoedelijk omdat er veel mensen meerdere browsers oid gebruiken. Dus op dat moment komen er met een beetje geluk terug ticketten vrij en is de rush ook een stuk minder groot omdat dit nog niet zo geweten is.
In mijn geval kwamen er toen terug 4 beschikbaar en heb ik er 1tje van kunnen scoren.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reservering voertuig Glacier park voor 2024

Bericht door JeroenenTineke »

Het is ons gelukt de voertuig reservaties te bemachtigen ! De tip om op meerdere devices aan te melden, is een goede. Met name de devices die op het WiFi netwerk zijn verbonden, werkten te traag en waren overbelast. Op de pc met telefoonkaart ging het goed.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer