Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door HildeV »

@JeroenenTineke Als je toch zou opteren om het stuk van Bend naar Glacier in 2 dagen te doen zijn Coeur d'Alene (mooi gelegen aan een meer) of Wallace mogelijke overnachtingsplaatsen. Wij hebben toen we van Mount Rainier naar West-Glacier gereden zijn een nachtje in Wallace geslapen. Het is een authentiek cowboy/mijndorpje waar ze grappig genoeg van zichzelf denken dat ze "The center of the Universe" zijn (althans dat staat toch op een steen in 6th Street). Wij zijn er enkel iets gaan drinken, eten en hebben er geslapen maar ik zie dat je er ook een mining tour kan doen en dat er een Mining en een Bordello museum is (dat laatste is misschien niet zo geschikt met kinderen :D )
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

Top dankjewel, ik ga het even bekijken!
Laatst gewijzigd door markro op 25 jan 2024, 03:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; een direct bovenstaand bericht in z'n geheel quoten is niet nodig.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

@HildeV Wauhh Wallace ziet er echt leuk uit, dorpje is bekend van de film Dante’s peak las ik :thumbup:
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door HildeV »

Juist. Had ik niet meer aan gedacht. Dit lijkt me echt een beter alternatief dan met 2 kinderen een rijdag van 12uur ofzo (enkel rijden dan nog) te moeten doen. Wel opletten als je in 1313 Club zou gaan eten. Ik had een beetje de indruk dat ze je daar als toerist in 't zak wilden zetten. Ze vragen "soup or salad" zonder er expliciet bij te vermelden dat je daarvoor extra betaalt. En als je slaatje nog niet op is tegen dat ze je hoofdgerecht brengen ruimen ze dat meteen terug af. Ik heb het dan maar gecompenseerd door geen dessert te nemen en de tip tot het minimum te beperken :wink:
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

We hebben zo’n beetje onze hele reis gepland en alles is geregeld, heerlijk!! Nu vooral genieten van de voorpret en leuke dingen uitzoeken die we willen ondernemen. Ik heb nog een paar vragen;

*Welke hike raden jullie aan in Silver Falls state park? Is bv. de trail of then falls een aanrader? Of andere suggesties?

*Wat moeten we zeker bezoeken, wandelen, of bootje varen bij Crater lake NP ?

* We twijfelen nog om Woodburns outlet te gaan bezoeken, is het de moeite waard, aangezien er in Lincoln city een kleinere outlet zit? Wie kent ze beide?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Almere vak V »

JeroenenTineke schreef:
11 mar 2024, 13:13
*Welke hike raden jullie aan in Silver Falls state park? Is bv. de trail of then falls een aanrader? Of andere suggesties?
Van Trail of Ten Falls heb je er twee. De lange versie en de korte versie. De short loop. Dan steek je halverwege een bruggetje over en steek je een stuk af. In vergelijking tot de lange versie van 3,5 uur scheelt je dat ongeveer een uur. Dus kijk vooral waar je zin in hebt. Of misschien ook wel waar je puf voor hebt. Je hoeft niet echt een geoefende wandelaar te zijn. Maar er zit redelijk wat hoogteverschil in, dan kan het wel eens tegenvallen. Dan is het fijn dat je halverwege kunt zeggen, 7 watervallen vind ik ook wel genoeg...
:wink:
JeroenenTineke schreef:
11 mar 2024, 13:13
*Wat moeten we zeker bezoeken, wandelen, of bootje varen bij Crater lake NP ?
Ik zou naar het Visitors Center rijden. En van daaruit bekijken wat je kunt en wilt doen.
JeroenenTineke schreef:
11 mar 2024, 13:13
* We twijfelen nog om Woodburns outlet te gaan bezoeken, is het de moeite waard, aangezien er in Lincoln city een kleinere outlet zit? Wie kent ze beide?
Je hebt twee dochters toch? Ik ben bang dat je ze allebei moet doen...
Zonder gekheid. Lincoln is een stuk(je) kleiner. Minder winkels dan Woodburn. Kleinere winkels. Dus minder keus. Maar hetzelfde idee. Ik vind het allebei 3 keer niks maar dat heeft veel meer te maken met mijn hartgrondige hekel aan klerenwinkels. Ze heten tenslotte niet voor niks zo. Dus doe wat je het beste uitkomt of past. Wel 1 klein dingetje, maar dat heb ik al wel vaker geroepen, niet in het weekend naar Woodburn gaan. Krankzinnig druk. En met krankzinnig druk bedoel ik niet kunnen parkeren. Over de koppen kunnen lopen. Rijen voor de kassa's en ga zo maar door. Dat is buiten het weekend om een stuk beter. Of minder slecht...
:wink:
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door AnnInBC »

JeroenenTineke schreef:
11 mar 2024, 13:13
* We twijfelen nog om Woodburns outlet te gaan bezoeken, is het de moeite waard, aangezien er in Lincoln city een kleinere outlet zit? Wie kent ze beide?
Ik ben bij beiden geweest en vond de Woodburn Mall niet zo leuk, super druk (zelfs op door de weekse dag en al enkele jaren geleden!) en vele winkels met niet zoveel bijzonders. Ik vond de koopjes daar ook niet echt bijzonder. Wij vonden de outlet bij Lincoln City veel fijner ookal was deze een stuk kleiner. Ik vond de koopjes daar in elk geval veel beter en hebben daar toch redelijk wat kunnen kopen terwijl we bij Woodburn niets gekocht hadden. Het hangt er vanaf wat winkels jullie willen aandoen, dus kijk eens naar het lijstje van winkels bij beide winkel centrums en maak aan de hand daarvan de beslissing of Woodburn de moeite is of niet voor jullie. Ik zou er persoonlijk niet meer naartoe gaan.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

Dank @Almere vak V en @AnnInBC !
En leuk om te horen dat de outlet in Lincoln city zeker de moeite waard is. Ja idd 2 dochters, die beide outlets al uitvoerig hebben gegoogled 😅
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Almere vak V »

@JeroenenTineke Van alle vrienden en familie die wij over hebben gehad is er nog nooit eentje teleurgesteld, tenminste die met voorbedachte rade gingen, van Woodburn terug gekomen. Al is het alleen al maar om de de Nike store.

Als je een echte Amerikaanse shoppingmall wilt doen dan zou ik naar Washington Square gaan aan de rand van Portland. Daar heb je alle winkel(keten)s zitten die je maar bedenken kunt. Daar kan je alles kopen van een paar sokken tot een nieuwe Tesla aan toe. Ook een goed foodcourt. Ik heb het even gecheckt bij mijn vrouw. Zij doet altijd hetzelfde rondje met onze meiden. Eerst naar Woodburn. Dan naar Washington Square en dan naar Clackamas omdat die simpelweg het dichtste bij is voor ons. Maar als ze moet kiezen gaan ze alle 3 het liefste naar Washington Square.

Tip van mevrouw. Jullie gaan volgens mij ook naar Seattle. Dan "moet" je naar het Westfield Southcenter. Dat is de grootste shoppingmall van NoordWest Amerika met meer dan 200 winkels. Mocht je helemaal uit de richting gaan en in Minneapolis terecht komen dat is "shoppersheaven" volgens mijn vrouw. In Mall of America bevinden zich meer dan 500 winkels. Het klinkt mij als de hel op aarde...
:wink:
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

@Almere vak V Mijn man zegt, helemaal prima als we al jouw aangegeven tips van de outlets gaan bezoeken, hij komt dan wel ff bij jouw een biertje nemen 😂 denkt er zo ongeveer hetzelfde over. Het lot van mannen in een vrouwengezin 😂🤣
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer