Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben die jetboat ook gedaan, echt geweldig!
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

@Almere vak V Super dank voor je uitgebreide informatie!
Vooral de leuke toevoegingen , zoals waar bekende films zijn opgenomen, dat lees je vaak niet in de reisinformatie.

Wij verblijven niet alleen in Lincoln city, maar ook in Bend. Hier hebben we een fantastisch huis aan de deschutes river, inclusief floatbanden 😀 het lijkt me een heel gezellig stadje,vanwaar uit we veel kunnen ondernemen.

Onze kennissen hebben een huis in Friday harbor wat we ook kunnen gebruiken,vandaar de vraag over San Juan island. Maar we twijfelen nog steeds omdat er ook zoveel in Oregon te zien en te doen is. Misschien overwegen we wel wat extra overnachtingen wat je ook al aangeeft zodat we niet 10 uren op een dag in de auto zitten.

Ik ga alle tips even bekijken hoe we dit het beste kunnen gaan inplannen.

Hier was het ook volle maan 😉, en wij zijn gezegend dat we in het nog rustige ruime noorden wonen met natuur rondom, maar zo’n berg met sneeuw in de maan moet echt magisch zijn.

Heel erg dank!
M&MuitDiemen
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 dec 2023, 18:14
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door M&MuitDiemen »

Almere vak V schreef:
27 dec 2023, 12:51
Zo! Tweede kerstdag is hier achter de rug.

< KNIP >

Als je vragen hebt dan hoor ik ze wel...
Wat een mooi persoonlijk verslag! Voor ons ook inspirerend! Wij gaan in juni-juli ook naar Oregon.
Laatst gewijzigd door markro op 28 dec 2023, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Almere vak V »

JeroenenTineke schreef:
28 dec 2023, 10:05
Wij verblijven niet alleen in Lincoln city, maar ook in Bend. Hier hebben we een fantastisch huis aan de deschutes river, inclusief floatbanden het lijkt me een heel gezellig stadje,vanwaar uit we veel kunnen ondernemen.
De makkelijkste nog vergeten vanuit Bend. Smith Rock State Park. Half uurtje rijden vanuit Bend. Wel even kijken wanneer je die het beste kunt plannen. In het weekend kan het nog wel is druk zijn. Dan wel Oregon druk, niet Efteling druk zeg maar...
JeroenenTineke schreef:
28 dec 2023, 10:05
Misschien overwegen we wel wat extra overnachtingen wat je ook al aangeeft zodat we niet 10 uren op een dag in de auto zitten.
10 uur in een auto zitten in een vreemde omgeving hoeft helemaal geen straf te zijn. Lekker een beetje om je heen kijken en de landschappen aan je voorbij laten gaan. Maar ik weet niet of je dat elke dag moet gaan doen.

Wat mensen vaak vergeten is dat Oregon bijvoorbeeld al 6 keer groter is dan Nederland. Als je Washington State bij optelt ga je al snel richting de oppervlakte van Frankrijk. Als je in de zomer zegt ik ga even alle highlights van Frankrijk doen dan kijken ze je aan alsof je uit een paasei komt. Maar als je dat in Amerika gaat doen vragen ze wat je nog meer gaat bekijken.
pumi1000 schreef:
27 dec 2023, 18:27
Wij hebben die jetboat ook gedaan, echt geweldig!
Die is echt goud!
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door HildeV »

Nog 2 extra foodie tips voor Bend: de foodtrucks van The Lot (al voor de 2de maal geweest) en 900 Wall (heel erg lekker gegeten afgelopen september). De Crater Lake Distillery heeft jammer genoeg inmiddels zijn vestiging in Bend zelf gesloten want dat was ook leuk voor een slaapmutsje. In Deschutes Brewing Company heb ik de eerste keer ook lekker gegeten en gedronken maar als je een bierliefhebber bent is het echt in Bend kiezen geblazen met op quasi elke straathoek een een craftbrewery.
En Smith Rock State Park (toegevoegd aan onze planning door dit forum) vonden we idd ook erg mooi.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

@HildeV en @jojostravelusa
Superdank ook voor jullie uitgebreide reacties, ik heb al heel veel inspiratie opgedaan wat ik zo niet had gevonden.
Supertof dit! Dat van de biertjes had ik al gelezen, het surfen in de duinen lijkt me super, dat deden onze kids al toen ze kleiner waren in de duinen van Schoorl 😂
Gebruikersavatar
Eskm
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 09 jun 2013, 09:19
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Eskm »

Ref. naar HildeV, Bend: Deschuttes Brewing Cy en Rock State Park (oa met de Monkey Face en een schitterend vergezicht), kan ik zeker bevestigen.

Ook te Bend, de Pilot Butte State Scenic Viewpoint met een orientatieplateau. Bij helder weer, eventjes 20 minuutjes heuvel opwaarts lopen.
Groeten,
Martin
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washingto

Bericht door JeroenenTineke »

@Eskm Jaa die had ik gezien op Google earth, Dankjewel!

Iemand ervaring met hikes bij het gebergte the three sisters, een aanrader? Zoja welke van de drie zou je aanraden?
Onze kids zijn stevige dagwandelingen gewend in Zwitserland 😉
Ineke1979
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mei 2023, 20:41
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Ineke1979 »

Wij hebben afgelopen zomer een rondreis in de PNW gemaakt.

Highlight: Cannon Beach, vanuit daar zijn we gaan surfen bij Short Sand Beach (surfschool vanuit Cannon Beach). Supermooi plekje! Normaal gaan ze naar een ander strand (waar ook Twilight-scenes zijn opgenomen), maar daar zouden we niet kunnen komen met de camper. Dit strand was ook geweldig in ieder geval.
Maar sowieso vond ik Cannon Beach een geweldig plaatsje, heel gemoedelijk, met een geweldige snoepwinkel voor alle smaken toffee.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

@InekevE
Dankjewel! Ik ga es kijken, ligt wel mooi op de route naar Astoria😀
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

@Almere vak V

Aangezien ik heel veel aan je tips heb, heb ik hierbij nog wat vragen;

Ben je bekend met de San juans islands en Suquamish?

We zijn aan het kijken voor de vliegtickets en komen toch aanzienlijk goedkoper uit wanneer we via Seattle vliegen ipv Portland.

We hebben deze opties;

Suquamish circa 4 dagen, huis met uitzicht op de baai. Lincoln city skippen en vanaf hier rechtstreeks naar Bend

Friday harbor San Juans island circa 4 dagen, Lincoln city skippen en rechtstreeks naar Bend

Of beide bovenstaande skippen en alleen verblijf Lincoln city en vandaar uit dagtrips doen, dan toch vliegen op Portland.

Of een van bovenstaande combineren met Lincoln city circa 5 dagen totaal.

Snap je het nog 😅

Alle tips of andere suggesties welkom uiteraard!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Almere vak V »

JeroenenTineke schreef:
09 jan 2024, 14:45
Ben je bekend met de San juans islands en Suquamish?
Ben wel bekend met San Juan Islands. Maar vooral met Orca Island. Daar hebben vrienden van ons een huis en verblijven we toch wel minimaal 1 keer per jaar een aantal dagen. Super mooi. Super relaxed. Je moet hier alleen geen haast hebben. Dat is punt 1 zonde van je dag. En punt 2 die boten vertrekken en komen maar een paar keer per dag. En het is meestal megadruk op die dingen.

Suquamish ken ik niet echt. Heb het een keer op een bord zien staan als afrit.
JeroenenTineke schreef:
09 jan 2024, 14:45
We zijn aan het kijken voor de vliegtickets en komen toch aanzienlijk goedkoper uit wanneer we via Seattle vliegen ipv Portland.
Seattle is bijna altijd goedkoper dan Portland. En met 3 uurtjes rijden ben je ook in Portland. Je zou zelfs ook nog kunnen kijken naar Vancouver. Dan ben je wel iets verder weg. Maar in dik 2 uur rij je naar Seattle. Kan soms ook weer huurauto technisch heel goed uitvallen. Dat is sowieso een tip. Kijk altijd naar de combi auto en ticket mocht je dat al niet doen.
JeroenenTineke schreef:
09 jan 2024, 14:45
Snap je het nog
Snap het helemaal, keuzes, keuzes, keuzes...
Alleen kan ik het niet voor je bepalen. Als je van plan om Amerika meerder keren te bezoeken en dat ook het NoordWesten tot die meerdere keren behoort dan zou ik het absoluut uit elkaar halen. Er is zoveel moois te zien rondom Seattle/Vancouver dat je daar makkelijk 3 weken kunt vullen. En dat geldt andersom ook weer voor Oregon.

De volgende vraag die je jezelf moet stellen is, wil je veel auto rijden. Hoe vervelend is dat dan? Als mijn vrouw zegt ik wil van het weekend naar San Francisco. Dan rijden we daar naartoe. 10 uurtjes. Geen enkel probleem. Zelfs als we in Nederland zijn en we gaan naar ons huis in Zuid Spanje en ik laat mijn vrouw kiezen, dan gaat ze liever met de auto dan met het vliegtuig. Heeft geen hekel aan vliegen. Maar vindt het met de auto net zo relaxed. En geniet altijd heel erg van de rit er naartoe. Of weer terug.

Dus ik vind het lastig om te zeggen. Als dit je enige keer in het NoordWesten wordt, je hebt geen hekel aan autorijden, dan zou ik zeggen ga ervoor. Plak alles aan elkaar en laat het je maar gebeuren. Ben je van plan om vaker te gaan. Dan zou ik zeggen geniet er zoveel mogelijk en laat het allemaal rustig op je inwerken.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

@AlmereOnTour

Superdank weer! We hebben iig besloten te vliegen op Seattle, en dan kijken hoe we de trips kunnen opsplitsen, om er zoveel mogelijk uit te halen. We proberen omdat we met kids reizen een goede balans te vinden. Onszelf kennende gaan we er elke dag op uit om er alles uit te halen, maar af en toe even rust op dezelfde plek en wat kleinere uitstapjes of hikes ondernemen is ook erg fijn. Maar je hebt gelijk, het reizen is ook onderdeel van je beleving, en drie uurtjes meer of minder in de auto moet geen probleem zijn. Wanneer je in USA woont, wen je daar ook meer aan dan wanneer je in Nederland woont.
Dankzij dit forum al veel bijgesteld waar we alleen maar blij mee zijn. Zo hebben we nu ook het plan om Grand Teton aan te doen en door te reizen naar Salt Lake City. Groet uit een koud Nederland
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

We zoeken nog overnachtingstips in de buurt van Craters of the moon, Yellowstone /Grand teton np.
Of zijn de laatste 2 te combineren?

Yellowstone heeft voor ons heel weinig beschikbaarheid, de enige opties zijn overnachtingen vanaf circa 350, per nacht voor 4 personen.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door 1N9R1D »

Ik zou regelmatig op de site van Xanterra kijken of er wat vrijkomt in Yellowstone. Het is er wel duur idd. Bij Mammoth Hot Springs betalen we ook ruim 300 euro voor 4 personen. Bij Lake en Old Faithful hebben we nog een cabin kunnen boeken van ca. 200 euro. We hebben wel al in september geboekt, toen was er nog volop keuze.
Maar aangezien het annuleerbaar is zou ik zeker vaak de site checken.
Welke dagen zijn jullie in Yellowstone?
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

Dank voor je tip Ingrid! Ik ga es kijken op die site. Ik zie idd wisselende beschikbaarheid, dus regelmatig kijken.
We moeten eea in de route nog plannen, maar ergens tussen de 8 en 13 augustus denk ik.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Martin & Marianne »

Probeer zeker een nacht bij Old Faithful te vinden. De Old Faithful Snowlodge (frontier cabin) is een prima en betaalbare optie. De cabin bij Lake Lodge zijn ook betaalbaar. Relatief dan natuurlijk.

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

JeroenenTineke schreef:
10 jan 2024, 09:44
@AlmereOnTour

Superdank weer! We hebben iig besloten te vliegen op Seattle, en dan kijken hoe we de trips kunnen opsplitsen, om er zoveel mogelijk uit te halen. We proberen omdat we met kids reizen een goede balans te vinden. Onszelf kennende gaan we er elke dag op uit om er alles uit te halen, maar af en toe even rust op dezelfde plek en wat kleinere uitstapjes of hikes ondernemen is ook erg fijn. Maar je hebt gelijk, het reizen is ook onderdeel van je beleving, en drie uurtjes meer of minder in de auto moet geen probleem zijn. Wanneer je in USA woont, wen je daar ook meer aan dan wanneer je in Nederland woont.
Dankzij dit forum al veel bijgesteld waar we alleen maar blij mee zijn. Zo hebben we nu ook het plan om Grand Teton aan te doen en door te reizen naar Salt Lake City. Groet uit een koud Nederland

Soory verkeerde tag zie ik nu, het moet natuurlijk @Almere vak V zijn!
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

Martin & Marianne schreef:
11 jan 2024, 22:31
Probeer zeker een nacht bij Old Faithful te vinden. De Old Faithful Snowlodge (frontier cabin) is een prima en betaalbare optie. De cabin bij Lake Lodge zijn ook betaalbaar. Relatief dan natuurlijk.

Marianne
Ja daar heb ik geweldige herinneringen aan, maar heel augustus zit nog steeds vol voor boekingen voor 4 personen.
Ik moet maar regelmatig checken en hopen dat er wat vrij komt!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Almere vak V »

JeroenenTineke schreef:
13 jan 2024, 10:51
Soory verkeerde tag zie ik nu, het moet natuurlijk @Almere vak V zijn!
No problem! Almere is met grote regelmaat on tour!

Net wakker geworden in Kansas City waar het op dit moment -17 is. Daar mag ik vanmiddag in een stadion gaan zitten waar ze verwachten dat de gevoelstemperatuur -35 zal zijn. Gelukkig zit ik binnen! Dan mag ik morgenochtend naar Buffalo. Weer in een stadion zonder dak. Daar zal het rond de -10 zijn. Maar verwachten ze een halve meter sneeuw. Daar worden "vrijwilligers" opgeroepen om voor $20 per uur de hele nacht door te werken om het stadion sneeuwvrij te krijgen. Gelukkig morgenavond naar Detroit waar ze wel een dak op het stadion hebben zitten. Maar ook daar verwachten ze een pak met sneeuw. Dus ik ben benieuwd hoe het er allemaal uiteindelijk uit gaat zien en of er mensen op de tribunes gaan zitten. Maandag kan de zwembroek uit de koffer want dan moet ik in Tampa zijn. Daar verwachten ze 25 graden. Dan dinsdag weer terug naar Oregon voor een lekkere 4 graden en 100% kans op regen...

Lijkt me wel weer tour genoeg voor deze week!
:wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer