Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

Hey hallo,

Na jaren weer lid hier geworden, omdat we opnieuw naar Usa gaan. Superveel zin in!

Het plan is eind juli aan te komen op Portland airport, dan willen we circa 6 dagen verblijven bij oude kennissen waar we vroeger huizenruil mee hebben gedaan. Zij wonen in Lincoln city aan zee. Hebben jullie tips wat we in deze regio absoluut moeten bezoeken? ( hoor dit graag van Nederlanders ) We reizen met onze 2 dochters van 12 en 14. Daarnaast hebben we evt ook de mogelijkheid om te landen in Seattle en en paar dagen op San juan island te verblijven ( hier hebben onze kennissen ook een huis) doen? Of toch onze tijd volop rondom Lincoln city benutten?

Vanaf daar reizen we naar Bend, waar we in een huis aan de deschutes river verblijven voor 7 nachten. Wat raden jullie daar aan als must see?
Vervolgens reizen we naar Yellowstone, en zoeken nog een overnachting tussen Bend en Yellowstone, en ook 2 nachten in/rondom Yellowstone. Ik zag dat we al wat laat zijn met boeken. We zijn er jaren geleden ook geweest, willen dit nu graag met onze kids delen. Nog tips voor verblijf ?

Daarnaast vanuit Yellowstone gaan we naar Montana waar we onze laatste dagen aan het canyon ferry lake verblijven in een cabin. Vanaf hier willen we ngpog zeker Glacier park bezoeken.

Alle tips heel erg welkom!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door mtl »

Hebben jullie het topic All about Oregon en Washington State al doorgelezen?
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

ik heb er al een gedeelte van gelezen,echt fantastisch!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat @Almere vak V je hier wel mee kan helpen. Mij lijken 6 dagen Lincoln City best wel veel. Is het dan ook de bedoeling om daar de hele periode te obernachten of is het ook een mogelijkheid om eens ergens anders te overnachten?
Mij lijkt San Juan Island heel aardig, maar er is natuurlijk veel meer te zien zoals Mt Rainier, Mt St Helens, Olympic NP etc.
vanuit Bend kun je een bezoek brengen aan Crater Lake.
Ik weet niet waarom je juist tips van Nederlanders zoekt? De meeste mensen bezoeken deze staten als onderdeel van een rondreis en zitten nergens lang op dezelfde plaats; dat is een heel andere manier van reizen dan jullie willen doen.

Voor het stuk tussen Bend en Yellowstone kun je eens in ons 2015-verslag kijken.
Heb je voor Yellowstone maar twee dagen? Dat is dan wel bijzonder weinig lijkt me. Zeker vergeleken met de rest van je reis. Heb je voor accommodatie al gekeken op www.yellowstonenationalparklodges.com? Ik vind een overnachting bij Old Faithful een aanrader. En verder waar maar plaats is. Zie ook hiervoor ons 2015-verslag. En ons 2017-verslag.

Wil je Glacier vanuit Canyon Fery Lake bezoeken of wil je Glacier daarna bezoeken? Daar zal het ook lastig zijn om nog accommodatie te vinden vermoed ik.

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

Dank voor je bericht Marian, misschien zijn we dan niet als de meeste mensen 😜 de huizen waar wij kunnen verblijven zijn kosteloos, dus dit maakt t de moeite waard om vandaar uit te gaan reizen, en het is zeker de bedoeling vandaar uit dagtrips te gaan doen, die mogen ook best wat miles in beslag nemen. We willen een goede balans in rust en genieten vanuit de verblijven en de omgeving verkennen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door mtl »

Heel slim gedaan. Ik vind dat wel mooi als mensen out of the box denken en met zulke oplossingen komen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Martin & Marianne »

JeroenenTineke schreef:
23 dec 2023, 16:51
Dank voor je bericht Marian, misschien zijn we dan niet als de meeste mensen 😜 de huizen waar wij kunnen verblijven zijn kosteloos, dus dit maakt t de moeite waard om vandaar uit te gaan reizen, en het is zeker de bedoeling vandaar uit dagtrips te gaan doen, die mogen ook best wat miles in beslag nemen. We willen een goede balans in rust en genieten vanuit de verblijven en de omgeving verkennen.
Het gaat mij niet om jullie manier van reizen maar ik vroeg me alleen af of de forumleden/Nederlanders jullie hiermee kunnen helpen. De meeste mensen hier blijven vaak niet langer dan 1 dag op dezelfde plaats. Het lijkt me dat je dan juist van locals meer tips kunt krijgen want je bent toch meer aangewezen op de wat minder bekende bezienswaardigheden in de buurt van je verblijf. Tenzij je echt een halve dag in de auto wilt zitten? Het lijkt me in elk geval goed om aan te geven wat jullie nog behapbaar vinden om te reizen op een dag.

Ik heb verder wat vragen gesteld en tips gegeven; misschien leuk om daar nog even op in te gaan?

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

Met informatie van Nederlanders, bedoel ik hier op dit forum, ipv dat we onze kennissen vragen wat we daar kunnen ondernemen,( omdat die niet heel erg ondernemend zijn;))maar uiteraard tips van locals altijd ook welkom.

Ik denk dat we buiten Glacier gaan verblijven, maar misschien ook wel een dagtrip doen vanuit bestemming. Ik ga es kijken wat er nog mogelijk is.

De site die je aangaf van verblijven Yellowstone al bekeken,maar op dagen dat wij willen is er weinig keus meer. Wat zou aan te raden zijn als je net buiten Yellowstone verblijft?
Waar vind ik je verslag van Bend Yellowstone? Ga ik zeker even lezen.
Dus jij denkt dat de tijd in Lincoln city te lang is, en een aantal dagen op San Juan island aan te bevelen is? Evt nog een dagje Seattle op de terugreis?
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

mtl schreef:
23 dec 2023, 16:58
Heel slim gedaan. Ik vind dat wel mooi als mensen out of the box denken en met zulke oplossingen komen.
Dank! Het is een hele leuke manier van reizen om zo het leven te ervaren van mensen die er wonen, ipv in een toeristisch verblijf te overnachten. En je kan er leuke contacten op na houden ;)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door IngridUSA »

2 tips voor Seattle en omstreken:

Een rondleiding in de Boeing fabriek kan weer https://www.boeingfutureofflight.com/ (let op: dinsdagen en woensdagen gesloten)

Mocht je nog een whalewatch tour willen boeken voor half geld, ik heb net deze tip gedeeld (beschikbaar tm 24 december!):
viewtopic.php?p=1322467#p1322467
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Martin & Marianne »

Ik heb zelf geen ervaring met de kust of met de San Juan eilanden maar ik vind zelf de sfeer op een eiland altijd bijzonder dus dat zou mij meer trekken. Met wat geluk kun je er walvissen spotten. En misschien ook de andere eilanden bezoeken?
Voor Yellowstone zou je regelmatig kunnen checken of er iets vrij komt, er zijn vaak annuleringen. Buiten het park ligt Silvergate mooi voor de Lamar Valley en Gardiner voor Mammoth Hot Springs. Voor het geisergebied ligt West Yellowstone het beste.
Onze verslagen vind je via de link in ons onderschrift.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn afgelopen september in Washington en Oregon geweest en het jaar ervoor o.a. in Yellowstone. Wij reisden welliswaar met een camper, maar misschien haal je er toch ideeën uit.

Tussen Bend en Yellowstone zou ik Craters of the Moon NP meenemen en als je in Oregon over de 26 rijdt, kom je langs John Day Fossil Beds NM. Daar zijn 3 units van en alle 3 heel verschillend. Het bekendst zijn de Painted Hills, maar de Sheeprock Unit is zeker ook de moeite waard met de lichtgroene bergen.

https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

jojostravelusa schreef:
24 dec 2023, 11:39
Wij zijn afgelopen september in Washington en Oregon geweest en het jaar ervoor o.a. in Yellowstone. Wij reisden welliswaar met een camper, maar misschien haal je er toch ideeën uit.

Tussen Bend en Yellowstone zou ik Craters of the Moon NP meenemen en als je in Oregon over de 26 rijdt, kom je langs John Day Fossil Beds NM. Daar zijn 3 units van en alle 3 heel verschillend. Het bekendst zijn de Painted Hills, maar de Sheeprock Unit is zeker ook de moeite waard met de lichtgroene bergen.

https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
SUPER! Dankjewel, dit zijn echt goede tips. Ik ga ook zeker jullie verslagen even lezen!
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

Martin & Marianne schreef:
23 dec 2023, 23:52
Ik heb zelf geen ervaring met de kust of met de San Juan eilanden maar ik vind zelf de sfeer op een eiland altijd bijzonder dus dat zou mij meer trekken. Met wat geluk kun je er walvissen spotten. En misschien ook de andere eilanden bezoeken?
Voor Yellowstone zou je regelmatig kunnen checken of er iets vrij komt, er zijn vaak annuleringen. Buiten het park ligt Silvergate mooi voor de Lamar Valley en Gardiner voor Mammoth Hot Springs. Voor het geisergebied ligt West Yellowstone het beste.
Onze verslagen vind je via de link in ons onderschrift.

Marianne
Aah nu zie ik je verslagen, dankjewel! Oh fijn Yellowstone kan dus wisselen in beschikbaarheid, ga ik de site regelmatig checken👍 en ga ook zeker even naar je aanbevelingen kijken!
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door JeroenenTineke »

IngridUSA schreef:
23 dec 2023, 20:06
2 tips voor Seattle en omstreken:

Een rondleiding in de Boeing fabriek kan weer https://www.boeingfutureofflight.com/ (let op: dinsdagen en woensdagen gesloten)

Mocht je nog een whalewatch tour willen boeken voor half geld, ik heb net deze tip gedeeld (beschikbaar tm 24 december!):
viewtopic.php?p=1322467#p1322467
Dank voor je tips Ingrid!
Ik denk dat we een whalewatch tour bij Depoe bay gaan doen, omdat we daar vlakbij verblijven, en nog niet zeker zijn of we richting Seattle gaan
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door HildeV »

Als tips van Belgen ook mogen de volgende van deze Belg met een grote boon voor de Pacific Northwest ;). San Juan Island vond ik zelf heel erg leuk toen ik er na mijn whalewatching tour een nacht "moest" verblijven omdat ik door een verandering van schema de laatste vlucht met het watervliegtuig (niet de goedkoopste maar wel een echt typische Northwest activiteit) naar Seattle niet meer kon halen. De San Juan Island Brewing was echt leuk. Lekkere lokale biertjes, het eten zag er ook goed uit, leuke muziek en een erg mooie patio. De dag erna ben ik dan in een leuke ontbijttent gaan ontbijten, heb de Saturday Farmers Market bezocht en ben dan nog even naar het Whale museum gegaan voor ik terug naar Seattle ben gevlogen. Eén van de mensen in mijn hostel wist me te vertellen dat je aan Lime Kiln Point State Park gewoon vanop de kant orca's kan zien. Ook de historische sites: English en American camp lijken me best interessant. En er is ook een lokale wijngaard die ik nog niet bezocht hebt, noch ben ik tot in Roche Harbour geraakt voor een eventuele kajaktour wegens tijdsgebrek. Het hele eiland heeft ook een echt relaxte vibe. Ik wil dus zeker nog eens teruggaan. Volgens een aantal ginder wonende Nederlanders hier op het forum is Orcas Island trouwens nog mooier/interessanter dus gaan we waarschijnlijk 1 van de komende jaren nog wel eens islandhoppen naar oa Whidbey Island en een paar van de San Juan eilanden. Seattle blijf ik ook een enorm leuke stad vinden.

Verdere absolute to do's voor mij in jouw planning:
Ga naar Yaquina Head Lighthouse. Misschien hebben we ongelofelijk veel geluk gehad maar we hebben daar enorm veel wildlife gezien met oa walvissen op zo'n 200m.
Als je kinderen wat sportief zijn aangelegd is sandboarden in Florence misschien ook wel een toffe activiteit voor hen. De duinen opkruipen is wel een fikse conditieoefening. In Bend had ik echt spijt dat we in Walmart zo geen band om in het water te drijven hadden gekocht toen we het White water park bezochten en de verhuur van de banden gesloten was want dat zag er echt leuk uit. Ik vind het ook gewoon een supergezellig stadje.
Ik raad ook Crater of the Moon als tussenstop naar Yellowstone aan. De ondergrondse Indian Tunnels waren echt speciaal.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door dutch_in_seattle »

HildeV schreef:
25 dec 2023, 13:59
Volgens een aantal ginder wonende Nederlanders hier op het forum is Orcas Island trouwens nog mooier/interessanter ...
Hier zo'n Nederlander in Seattle. Als ik maar één bezoekje aan de San Juan Islands zou kunnen brengen, dan zou ik inderdaad waarschijnlijk ook kiezen voor Orcas Island. Daar is bijvoorbeeld Mount Constitution in Moran State Park, waar je naar de top van de berg kunt rijden voor een prachtig uitzicht over de eilanden. San Juan Island is ook heel leuk, hoor, dus als je alleen daar naar toe kan, dan zul het ook prima maar je zin hebben.
Houd er wel rekening mee dat de veerboten naar de San Juan Island altijd stervensdruk zijn in de zomer. Ga daar nooit op de bonnefooi naar toe. Zorg altijd dat je een reservering hebt en ben minstens een uur voor de afvaart bij de terminal; anders is de kans groot dat je niet mee kan.

Succes met je planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn zo verschrikkelijk weggeregend op de San Juan Islands (Friday Harbour) tijdens een whale watch tour, dat we geen eerlijk advies kunnen geven. Geen idee of het er mooi is of niet. Dat was niet te zien :lol:
Yaquina Head is inderdaad een aanrader. Ga ook naar Cobble Beach met de getijden poelen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door Almere vak V »

Zo! Tweede kerstdag is hier achter de rug. Ze hebben geen flauw idee wat er de bedoeling van is. Maar na een kerstavond in New York en Buffalo. En een 1e kerstdag via Kansas naar San Francisco vond niemand het een probleem dat hier vandaag de BBQ aan ging. Nu lekker aan het uitbuiken op de veranda bij de haard. Helaas geen witte kerst maar de (bijna...) volle maan schijnt wel vol op een witte Mt Hood. En onder in het dal ligt Portland met zn lichtjes. Er zijn slechtere plekken...
:wink:

Of Lincoln City de meeste handige plek is om vanuit Oregon te ontdekken weet ik niet. Maar als je geen hekel hebt aan autorijden. Dan is het juist denk ik ook weer een prima plek. Het is maar net wat je wil en waar je van houdt.

Wat zou je kunnen doen:
Crater Lake; Ik zou de 101 naar het Zuiden pakken. Geweldige rit langs de kust. Niet op elke uitzichtpunt stoppen. Anders kom je nooit bij Crater lake. Dan bij Reedsport de 38 naar het oosten pakken. Dwars door de bergen en bossen naar Elkton rijden en daar de 138 pakken naar Crater Lake. Veel mooier zullen je ritjes in mijn ogen niet worden. Wel een enkel ritje van bijna 5 uur. Dus mocht je echt activiteiten willen plannen dan zul je daar in de buurt moeten overnachten. Hoeft geen probleem te zijn. Want dan kan je van daaruit naar Bend. Weliswaar weer een ritje van tegen de 4 uur. Maar kan je deze wel mooi combineren met de overstap naar Bend. Of m juist vanuit daar doen. Wat jullie willen.
Painted Hills; Ook dat is (prima) te doen vanuit Lincoln City. Maar ook dit is een ritje van ruim 5 uur. Meteen vanuit Lincoln City via de 18 en de 22 naar Salem. De hoofdstad van Oregon. Zijn best een paar mooie zaken te bezichtigen maar die zou je ook los van dit ritje kunnen doen. Dan de 20 op en voor Mt Jefferson rechts af de 126 en uiteindelijk de 26 naar de Painted Hills. Maar zoals hierbven gezegd, ik zou dat bewaren voor als je in Bend bent.
Salem; Zoals gezegd, hoofdstad van Oregon. Er ligt midden in de stad een prachtig park waarbij er een houten carrousel ligt. Hier worden ter plekke nog de paarden uit hout gesneden. Fantastisch om te zien! ook het statige ziekenhuis is wel een bezoekje waard. Al is het alleen maar omdat Jack Nicholson hier One flew over the Cuckoo's nest heeft opgenomen
Outlet Shops; Na Salem zou je door kunnen rijden naar Woodburn. Enorme outlet mall. Is een half uurtje rijden. Niet perse nodig want Lincoln heeft zijn eigen outlet mall. Maar die in Woodburn is een tikkie groter. Niet in het weekend naartoe gaan. Want dan hangt het echt met de benen buiten. Ik zie dat je 2 dochters hebt. Dan is een bezoekje aan Washington Square ook wel een must. Gelukkig is dit de afdeling van mijn vrouw voor onze dochters. Maar geen salestax is hier wel een dingetje. Zeker als we mensen uit Nederland over hebben.
Cannon Beach/Astoria/Oysterville: Als je een mooie rit langs de kust wilt doen met allerlei bezienswaardigheden uit verschillende tijden dan is een ritje naar Oysterville een must. Je ziet het mooie, bijna decadent van Cannon Beach. Het "stadse" van Astoria. En dan de brug over naar het historische Oysterville. Prachtige trip langs een paar historische plekjes. Niet gaan eten in Cannon Beach. Maar een klein stukje naar het noorden rijden en dan even een klein uitstapje naar het oosten op de 26 maken en bij Camp 18 een cinnamon role eten.
Multnomah Falls; Iconische plek in Oregon. Maar kan in de zomer heel druk zijn. En inmiddels moet je er wel een tijdslot voor kopen. In ieder geval in de zomer. Misschien wel veel mooier, een stuk minder druk en geen tijdsloten is Silver Falls Park. Zeker in juli en augustus is dit een fantastische plek te wandelen en te zwemmen. Als je daar dan toch bent zou je kunnen kijken of je in de Santiam River kunt gaan raften. Erg leuk om te doen. En afsluiten in Stayton bij de A@W voor een burger, shakes en floats. Dit was jarenlang HET uitje voor onze dochters. Dat raften kan je overigens ook prima op de Deschutes River. Maar daar ben ik simpelweg niet zo heel erg bekend.
Mt Hood; Mag niet op dit lijstje ontbreken. Iconische berg. Gewoon lekker een rondje doen via de 84, 35 en 26. En zo vaak stoppen als je zelf wil. Je kan de Timberline Lodge bezoek waar Jack Nicholson The Shining heeft opgenomen. En zeker mijn jongste dochter heeft er in sommige zomers nog regelmatig op de latten of een snowboard gestaan.
Hells Canyon; Een plek die denk ik bij iedereen die Oregon bezoekt op zijn/haar lijstje zou moeten hebben staan. Maar in zo'n verschrikkelijk uithoek ligt dat het niet altijd mogelijk is. Ook vanuit Bend is het al een dingetje. Maar als je echt iets wilt zien waarvan je mond openvalt dan is dit the place to bee. Iedereen heeft zn mond vol over de Grand Canyon. En dat snap ik! Maar als je eenmaal hier bent geweest heeft nooit iemand het nog over de Grand Canyon. Fantastisch mooie rit. Je komt echt in een ander deel van Oregon. Het groene laat je achter je en het wordt echt droog en dor. Maar ook dit heeft weer zn charmes.

Ik zie dat je ook nog de mogelijkheid hebt om naar San Juan Islands af te reizen. Ik weet niet of ik dat hiermee zou combineren. Ik denk dat je dan allebei, zowel Oregon als Washington geen recht zou doen. Als je de mogelijkheid hebt om in allebei te verblijven dan zou ik er twee aparte trips van maken. Ook, op en rond de San Juan Islands is weer zoveel te zien en te beleven dat als je de luxe hebt om die op te knippen. Ik dat zeker zou doen.

Over Yellowstone kan ik je wel wat vertellen. Maar er zijn hier mensen op het forum die dat veel beter kunnen dan dat ik dat kan. Er vaker geweest zijn dan ik. En veel beter kunnen vertellen welke plekken je juist moet bezoeken.

Ikzelf ben niet zo van het afvinken van lijstjes. Maar dat heeft er alles mee te maken dat ik/we al meer dan 20 jaar in Amerika komen. En inmiddels ook lange periodes in Oregon verblijven. Ik heb een krankzinnig hectische baan. Dus ik kan heel erg genieten van ergens een tijdje zijn. De rit er naartoe. Of een combinatie van zaken. Vrienden van ons hebben een huis op Cannon Beach. Ik kan de hele dag op hun porch gaan zitten turen naar die rare bult. Andere vrienden van ons hebben een huis op Orca Islands. Ik kan daar de hele dag naar het water gaan zitten turen. En de ene dag zie ik helemaal niks. En de andere dag 12 walvissen en 43 orca's. Vandaag is ook zo'n dag/avond/nacht. Mijn vrouw heeft het inmiddels opgegeven om te vragen of ik naar bed kom. Het is half 4 geweest. Maar Mt Hood ligt vol met sneeuw. De maan schijnt er op. In het dal dansen de lichtjes van Portland. Ik hoef zaterdagavond pas weer in Dallas te zijn voordat ik aan (weer...) een krankzinnig weekend begin. Dus ik kan hier echt heel erg van genieten. Maar dat anderen soms net een tikkie meer haast hebben als ze hier zijn begrijp ik maar al te goed!

Maar nu is het time for bed!! Kijk maar of je wat met bovenstaand kan. Als je vragen hebt dan hoor ik ze wel...
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Wat moeten we zien in Oregon/ Washington

Bericht door jojostravelusa »

Almere vak V schreef:
27 dec 2023, 12:51
Hells Canyon; Een plek die denk ik bij iedereen die Oregon bezoekt op zijn/haar lijstje zou moeten hebben staan
Klopt. Wij hebben er een geweldige jet boat tour gedaan. Ook geweldig nat geworden :lol: , maar prachtige omgeving.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer