Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

In augustus 2024 willen we een rondje Seattle gaan doen. De kinderen (dan 22 en 19) willen in dat geval wel weer mee. Er zit helaas niet veel rek meer in het aantal dagen. We gaan tenslotte net daarvoor ook al naar de Olympische Spelen in Parijs. :)

De route ziet er voorlopig zo uit:

1. Amsterdam - Seattle
2. Seattle - Mt Rainier
3. Mt Rainier - Mt St. Helens
4. Mt St. Helens - The Dalles
5. The Dalles - Pendleton/Wallowa Lake
6. Pendleton/Wallowa Lake
7. Pendleton/Wallowa Lake - John Day Fossil Beds
8. John Day Fossil Beds - Bend (Smith Rock SP)
9. Bend - Crater Lake
10. Crater Lake - Coos Bay (of andere kustplaats)
11. Coos Bay - Salem (Silver Falls SP)
12. Salem - Astoria
13. Astoria - Olympic NP
14. Olympic NP (ergens orca's spotten)
15. Olympic NP
16. Olympic NP - Seattle
17. Seattle (Boeing fabriek bezoeken)
18. Seattle
19. Seattle - Amsterdam
20. Amsterdam thuiskomst

Ik twijfel nog over het volgende:

North Cascades. Doen of overslaan? Ik lees verschillende verhalen en meningen. Is Hells Canyon de moeite bij dit rondje? Een jet boat tour lijkt me op zich geweldig, maar die duren al gauw een hele dag en ik weet niet of ik dat zie zitten. Maar volgens mij heb ik voor beiden ook eigenlijk geen tijd genoeg.

Is extra dag bij Crater Lake wellicht verstandig of nodig?

Heeft iemand verder ervaring met een underground tour in Seattle of in Pendleton (de reviews over deze laatste zijn beter)?

Ik heb nu bij dag 6 maar een extra nachtje gezet, omdat we in het eerste deel anders echt elke dag ergens anders verblijven en pas op het einde meerdere nachten op dezelfde plek zijn. Maar bij nader inzien kan ik wellicht beter bij dag 2 tot 4 een nachtje langer verblijven. Dan is het waarschijnlijk ook handiger om Columbia River Gorge (deels) in te bouwen.

Ben heel benieuwd naar jullie input!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1218
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: reis IngridUSA augustus 2024 Oregon - Washington

Bericht door paulr »

Hoi,
Oei... met name de eerste dagen lijken me erg ambitieus. Of willen jullie vooral van de uitzichten (vanuit de auto) genieten. Het laatste deel (Olympic en Seattle) zijn naar mij idee in verhouding dan weer wat ruim gepland... Ik ben eenzelfde reis vanuit Vancouver aan het plannen in die hoek en plan 2 nachten in de buurt van Crater Lake, 2 nachten st Helens en 3 nachten Rainier. Maar we willen ook wel wat wandelen daar...
Een voorbeeld: alleen al naar het Johnston Ridge Observatory (mt. Saint Helens) heen en weer is al een flinke rit, dan nog alles daar bekijken, de film etc en dat maakt het tot een flinke dag. En dan nog doorrijden naar The Dalles (terwijl je onderweg dus de watervallen moet gaan bekijken...) ?

Ik zit trouwens even te kijken bij dat Wallowa Lake en dat ziet er prachtig uit. Ik ga eens kijken of dat er bij ons nog ergens tussen past :)
En North Cascades hebben wij helaas er ook uit gehaald, soms past het gewoonweg niet (meer)...

Succes met plannen !
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42073
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: reis IngridUSA augustus 2024 Oregon - Washington

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt inderdaad wat gehaast in het begin. Voor Mt Rainier zou ik minimaal 2 nachten uittrekken. Wij deden 1 overnachting bij Mt St Helens en dat kon prima maar meer tijd was ook niet gek geweest.
Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor onze reis naar het noordwesten.

Pendleton ken ik niet maar wij deden wel de Underground Tour in Seattle. Dat is leuk maar ik vond zelf de Duck Tour leuker. Hoewel zoiets heel erg afhankelijk is van de gids.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 876
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Tantelotje »

Ik zou idd ook 2 nachten plannen bij Mount Rainier.

Maar in 2017 reden wij in 1 dag van Packwood naar Portland en bezochten onderweg Mount St Helens, inclusief Johnston Ridge Observatory waar we wat rondliepen en uiteraard de film hebben gekeken. Wij deden wel pas de volgende dag de Columbia River Gorge. Vond dat qua planning echt helemaal prima.
Sterker nog: voor 2024 staat dit precies zo op de planning (mijn ouders gaan mee en bezoeken voor het eerst deze regio) met als enige verschil dat we niet in centrum Portland verblijven (of bezoeken) maar in Vancouver WA overnachten.
Wat mij betreft is overnachten bij Mount St Helens echt niet nodig. Ik zou dan alleen je overnachting bij The Dalles anders plannen.

North Cascades is mooi, maar ik denk niet dat je daar tijd voor hebt. Het is ook niet echt een toegankelijk park. Meerkeuze tussen alleen de hoofdweg rijden of echt wandelingen in de wildernis. Dat is misschien wat al te zwart wit, maar wel gelijk de reden waarom ik het in een volgende reis als eerste zou laten vallen.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door HildeV »

Seattle teveel dagen? I don't think so. Ik ben er nu (met telkens verschillende duur) in september voor de vijfde maal geweest en nog steeds niet alles gedaan (underground tour omdat het nog met masker/mondkapje was & de Boeing rondleiding omdat ze lange tijd niet meer georganiseerd werd). Wij gaan dus waarschijnlijk nog wel eens terug. Denkelijk in 2026 om dan -buiten een Island hopping (langs oa Whidbey en de San Juans) - ook wat wedstrijden van het WK voetbal in Lumen Field mee te pikken.

North Cascades is bij ons afgelopen september ingekort omwille van 2 redenen: de bosbranden waardoor we -buiten aan het Visitor center in Newhalem en aan de Gorge overlook- nergens mochten stoppen onderweg en het weer dat we hadden waardoor gaan raften niet zo aanlokkelijk was. Maar de State Route 20 en Lake Chelan (ook al was de dagtrip naar Stehekin lang varen en weinig tijd ter plekke) had ik echt niet willen missen. Twenty Five Mile campground was voor mij, net als de wijngaarden aan het meer & de afdaling die we moesten maken via de Mc Neil canyon road richting de Columbia river (we kwamen van Spring Canyon aan de Coulee Dam) om in Chelan te geraken een echte topper. Ook Winthrop (cowboydorp) vond ik best leuk.

Mount Rainier was voor mezelf ook al de tweede keer en 2 nachten (de eerste gewoon na aankomst met onderweg een bezoek aan Crystal Mountain resort) waren echt wel geen overbodige luxe. Paradise, Reflection Lake, Narada Falls en Tipsoo Lake waren een goed gevuld dagprogramma. En dan zijn we nog steeds niet in het Sunrise gedeelte geraakt. Dat was oorspronkelijk wel het plan maar door de stop in Crystal Mountain (waar we boven aan de kabelbaan een geweldig zicht hadden op "The Mountain" zijnde Mount Rainier) is het er niet meer van gekomen.

Bend blijf ik een geweldig stadje vinden om wat tijd door te brengen en ook Crater Lake is geweldig mooi.

En voor Olympic kan je wat mij betreft niet genoeg dagen hebben. Bij ons was het ditmaal een nacht op Kalaloch en 1 op Heart o'the Hills. Maar we hebben oa La Push, Second Beach, Hoh Rain Forest, Ozette Lake, Sol Duc & de Marymere Falls (waar ik zelf wel eerder al was geweest) geskipt. Wel gedaan: rondje rond Lake Quinault (avontuurlijker dan verwacht door de op bepaalde punten erg smalle en steile dirtroad), Ruby Beach (zonder twijfel onze mooiste picknickstop van de hele reis,), Cape Flattery, de Merriman Falls en Hurricane Ridge (jammer genoeg in de mist, al had dat op zich ook wel iets).
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2169
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: reis IngridUSA augustus 2024 Oregon - Washington

Bericht door jojostravelusa »

Martin & Marianne schreef:
05 dec 2023, 00:06
Dat is leuk maar ik vond zelf de Duck Tour leuker. Hoewel zoiets heel erg afhankelijk is van de gids.
De Duck tour bestaat niet meer na een ongeluk een paar jaar geleden. Blijkbaar heeft dat nogal wat financiële gevolgen gehad.
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Martine1979 »

Mooie vooruitzichten. Wij hebben afgelopen zomer een vergelijkbare reis gemaakt en dat bleek een boven verwachting mooie reis.
Wij zijn wel 2 dagen naar North Cascades gegaan. Hoewel we dit een prachtig gebied vonden zouden we hier niet nog een keer naar toe teruggaan, vermoed ik. Dit omdat het te onhandig is om op te nemen in een goede route maar ook omdat andere gebieden (zoals Mnt RainierNP en Olympic NP) nog meer indruk hebben gemaakt.

Ik zou dus zeker adviseren om dagen aan Mount Rainier NP toe te voegen.

Ik zou de overnachting bij Mt St Helens skippen en die in de omgeving van Portland/start Columbia River Gorge doen zodat je alle tijd hebt om hier de watervallen te zien en mogelijk heb je ook nog tijd voor een bezoek aan Mnt Hood en de Timberline lodge voordat je doorrijdt naar The Dalles. Wij verbleven in Oregon City wat prima was qua uitvalsbasis. ook voor Woodburn Premium Outlets, mocht je willen shoppen.

Wij vonden 1 nacht Crater Lake voldoende. Je hebt genoeg tijd om de mooiste viewpoints te zien en een paar korte wandelingen te doen, mits deze open/toegankelijk zijn. (bij ons was de pinnacles hike helaas dicht).

Afhankelijk van wat je leuk vind adviseer ik je om voor een bezoek aan Smith Rock SP te kijken voor een overnachting in Sisters ipv Bend. Vonden wij leuker, gezelliger, kleinschaliger dan Bend. Bend heeft een leuk centrumpje (met veel leuke brouwerijen, mochten jullie daarvan houden) maar daaromheen is het toch wel een stad met veel wegen/drukte en ketens.

Daarnaast vind ik een stop in Salem wel een behoorlijke omweg als je toch al aan de kust zit. Silver falls state park is een prachtig park om te bezoeken als je in de buurt bent, maar ik zou er zelf niet zo voor omrijden. Zeker als je ook de watervallen aan de Columbia River Gorge en meerdere watervallen in Olympic en Mount Rainier bezoekt.

Wij verbleven in Newport en Seaside aan de kust Bij een volgende reis zou ik meer tijd voor de kust en kuststadjes, stateparks, vuurtorens etc. willen nemen. Ongelooflijk mooi en gezellig. Ga zeker naar Ecola State Park voor een prachtig viewpoint over (omgeving) Cannon Beach (een van de hoogtepunten van de reis). En bezoek Cannon Beach bij laag tij voor een zoektocht naar zeesterren en anemonen, niet moeilijk maar wel enorm leuk. Misschien zie je ook nog wel een papegaaiduiker.

Bij Depoe bay hebben wij een whaletour gedaan van 1,5 uur. In de baai leven veel grijze walvissen. Bij ons zwom er 1direct naast en onder de boot (zodiac) door. Onvergetelijk. Mocht er een zodiactour zijn vanuit Port Angeles oid naar orka's zou ik dit ook eerder doen dan met een grote boot. Dan is de beleving toch anders/minder, is mijn ervaring. Wij zijn vanuit anacortes met island adventures gegaan. was goed verzorgd en een leuke tour maar onze boottocht vanuit campell river met een zodiac (een aantal jaren geleden) heeft veel meer indruk gemaakt. Kom je ook (veel) dichterbij.

Ik zou zelf minder tijd voor Seattle nemen en deze dag ruilen voor een dag natuur. Dat is echter natuurlijk afhankelijk van je wensen en voorkeuren. Seattle is zeker een hele leuke stad, waar je veel te voet kan doen. Zo zijn wij vanaf de Space Needle naar Kerry Park gelopen voor een foto en via de kust weer terug naar Pike Place. Zo zie je veel van de stad en kom je in wijken waar mensen wonen/leven. Helaas wel veel zwervers, vooral ' s avonds. Wij zijn begonnen in Seattle en daarna de natuur ingegaan. De kans is aanwezig dat je toch een soort van cultuurshock hebt als je in een stad komt na al het natuurschoon/de rust. Zo hebben wij iig ondervonden tijdens onze reis in Canada. Sindsdien proberen we een bezoek aan steden zo veel mogelijk aan het begin van de reis te plannen.

Succes en veel plezier met de verdere planning.
Groet, Martine
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Bedankt voor al jullie waardevolle reacties. Deze maken het er wel duidelijker, maar niet altijd gemakkelijker op :D

Ik heb in ieder geval nu 2 nachten bij Mt Rainier toegevoegd en bezoeken we Mt St. Helens de dag daarna onderweg. Eigenlijk wil ik niet snijden in de huidige nachten Olympic en Seattle, dus die heb ik zo gelaten. Mogelijk en hopelijk kan er ergens nog een dagje bij.

Wat ik lastig vind is om te bepalen hoeveel tijd de I-84 kost, dus van welke A (ergens bij Portland dan? de stad hoef ik niet in) naar welke B ik die het beste kan plannen. Ik heb nu maar even The Dalles gekozen.

1. Amsterdam - Seattle
2. Seattle - Mt Rainier
3. Mt Rainier
4. Mt Rainier
5. Mt Rainier - Mt St. Helens - Portland?
6. Portland - The Dalles (of tot hoever de I-84 rijden?)
7. The Dalles - Wallowa Lake
8. Wallowa Lake - John Day Fossil Beds - Bend (is dit haalbaar?)
9. Bend (Smith Rock SP)
10. Bend - Crater Lake
11. Crater Lake - Newport
12. Newport - Astoria
13. Astoria - Olympic NP
14. Olympic NP (ergens orca's spotten)
15. Olympic NP
16. Olympic NP - Seattle
17. Seattle (Boeing fabriek bezoeken)
18. Seattle
19. Seattle - Amsterdam

Ik heb nu Silver Falls SP maar even laten vallen. Verder heb ik Newport als kustplaats gekozen. Zijn de Oregon Dunes de moeite waard om lager aan de kust te starten? Die had ik erin staan, maar zijn met dit schema weer komen te vervallen. Een ritje met een buggy lijkt ons toch wel erg leuk. Iemand daar ervaring mee?

En voor de orca's gaat mijn voorkeur ook zeker uit naar een tocht met een zodiac in plaats van een grote boot. Weet iemand daar nog een tip voor?

Hoor graag wat jullie van dit aangepaste schema vinden! @Almere vak V: ik zou ook heel graag jouw opinie horen :thumbup:
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1218
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door paulr »

Ik heb een Zodiac tour gevonden en geboekt bij Blue Kingdom Tours in Anacortes. Wellicht net iets te ver uit de route voor jullie ? (Wij komen vanuit van Vancouver, dus meer onderweg). https://www.bluekingdomtours.com/
Ik zag ook dat je bij Orca Spirit een zodiac tour kan doen, maar ik denk dat je dan eerst met de Ferry van Port Angeles naar Victoria gaat….
https://orcaspirit.com/whale-watching-t ... t-angeles/
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door nancywittebols »

Leuk dat je meer dagen voor Mnt Rainier hebt voorzien. Dit was echt een park dat me verrast heeft. In positieve zin. Een hele mooie wandeling is de tocht naar de 3th Burroughs in het Sunrise gebied. Paradise is natuurlijk ook prachtig, maar veel drukker.
Ik ben ook in augustus naar Silver Falls SP. geweest en hoewel een mooi park, is de maand augustus niet de beste periode ( verschillende watervallen stonden droog.)
Vorig jaar heb ik 2 × een trip gedaan om orka's te zien vanuit Anacortes met Blue Kingdom tours ( zodiac). Beide keren Orka's, Bultruggen en zeehonden gezien.
North Cascades heb ik maar 2 wandelingen gedaan een paar jaren geleden, vorige zomer stond het terug op de planning, maar een bosbrand heeft toen mijn plannen veranderd en ik ben naar Mount Baker gegaan. Trouwens ook een heel mooi gebied en de Chain Lakes wandeling is ongelooflijk mooi.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
11 dec 2023, 15:45
Ik heb in ieder geval nu 2 nachten bij Mt Rainier toegevoegd en bezoeken we Mt St. Helens de dag daarna onderweg. Eigenlijk wil ik niet snijden in de huidige nachten Olympic en Seattle, dus die heb ik zo gelaten. Mogelijk en hopelijk kan er ergens nog een dagje bij.
Denk dat je vooral zelf moet kijken wat je vooral interessant vindt. Of waar je blij van wordt. Ik ken mensen die er een week zijn gebleven en alsnog tijd tekort kwamen. En ik ken ook mensen die na een half uur zeiden, goh, nog een berg.

Mt St. Helens vind ik persoonlijk wel geweldig. Ga voordat je gaat even wat beelden bekijken op Youtube. Maakt het nog indrukwekkender.
IngridUSA schreef:
11 dec 2023, 15:45
5. Mt Rainier - Mt St. Helens - Portland?
Er zijn nog steeds genoeg mooie plekjes in Portland. Maar kijk even wat je interesse is en ga er gericht naartoe. De tijd dat je heerlijk kon dwalen door Portland is wat mij betreft nog niet terug. Al lijkt het wat beter (minder slecht??) te worden.
IngridUSA schreef:
11 dec 2023, 15:45
6. Portland - The Dalles (of tot hoever de I-84 rijden?)
Ik heb niks met The Dalles. Ik zou er niet zover voor doorrijden. Als je perse naar Wallowa Lake wilt zou je ivm het rijden The Dalles kunnen doen. Maar je hebt ook Crater Lake in je rijtje staan. In mijn persoolijke opinie veel mooier dan Wallowa Lake. Dan zou ik die ook overslaan. Overnachten in Hood River en dan zou ik over de 35 en de 26 dwars over Mt Hood naar de Painted Hills rijden.
IngridUSA schreef:
11 dec 2023, 15:45
8. Wallowa Lake - John Day Fossil Beds - Bend (is dit haalbaar?)
Als je Wallowa Lake uit je planning haalt scheelt je dat al snel 2 uur. Die tijd kun je dan mooi inpassen bij John Day Fossil.
IngridUSA schreef:
11 dec 2023, 15:45
12. Newport - Astoria
Kijk of je tijd hebt om naar Oysterville te rijden. Even terug in de tijd erg mooi.
IngridUSA schreef:
11 dec 2023, 15:45
Ik heb nu Silver Falls SP maar even laten vallen.
Voor mij misschien wel 1 van de mooiste plekken van Oregon. Ook zo'n onontdekte parel. Je komt er amper iemand tegen. Je loopt een lekker rond van een uurtje of 2,5 en ik kom, met mijn idiote baan, altijd helemaal tot rust. Zoals al aangegeven is in augustus de activiteiten van de watervallen niet maximaal. Maar dat maakt het wel weer mogelijk om je zwembroek mee te nemen en op plekken waar het kan het water in te gaan. Een maand geleden nog met mijn jongste dochter geweest. Met alle herfstkeuren was het wederom prachtig.

Maar...
Zoals gezegd. Het blijft maar een mening. Lekker kijken waar jij/jullie je goed bij voelen! En anders gewoon nog een keer terugkomen
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

@paulr en @nancywittebols die Blue Kingdom ziet er niet verkeerd uit! Anacortes valt wellicht nog in te passen als we dit combineren met de Boeing fabriek dus ik onthoud hem even. Ze hebben ook sunset tour, lijkt me prachtig. Alleen slechts beschikbaar op vrijdag en zondag en dat gaat waarschijnlijk niet lukken. Maar anders overdag of elders.

Ik zag verder dat rechtstreeks vliegen op Portland ook tot de mogelijkheden behoort, dus dat ga ik ook nog even onderzoeken. Dan hebben we Seattle, Boeing en de whale tour als een break tussen alle natuur. Maakt verder niet zoveel uit, maar wie weet past alles zo mooi in elkaar. Zal dat ook eens voor de autohuur gaan bekijken.

@Almere vak V ik moet altijd lachen om jouw teksten. Ik heb heel je topic over Oregon doorgespit (geweldig!) en alles genoteerd wat me mooi en haalbaar leek.
Ik neem ook jouw opmerkingen ter harte en ga weer verder sleutelen. Ga nu weer twijfelen over Wallowa Lake en Silver Falls (wat niet ver van je favoriete outlet ligt zag ik 😂)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Old Faithful »

En ik zou proberen in de buurt van de Painted Hills te overnachten. De kleuren zijn tegen het vallen van de avond een stuk mooier dan overdag, wanneer de zon hoog aan de hemel staat.
In Mount Rainier N.P. kan ik de Naches Peak Loop Trail met start bij Tipsoo Lake aanbevelen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
12 dec 2023, 21:31
Ik zag verder dat rechtstreeks vliegen op Portland ook tot de mogelijkheden behoort
Er gaat dagelijks 1 rechtstreekse vlucht uit Amsterdam naar Portland volgens mij. Maar...
Kijk ook even of Brussel, Dusseldorf of wellicht zelfs Frankfurt als vertrek kunt meenemen. Dat kan zo maar tot €1.000 per ticket schelen. Daar willen sommige mensen best een stukkie voor rijden.
IngridUSA schreef:
12 dec 2023, 21:31
wat niet ver van je favoriete outlet ligt zag ik
Ik ben er 3 weken geleden met mn dochter nog geweest. Ik hoef mn mening niet te herzien zullen we maar zeggen...
:wink:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Ik ben er aan uit! Dit gaat hem worden en ik ben er superblij mee. Sommige plaatsen kunnen wellicht nog gewijzigd worden naar iets in de buurt, maar dat ligt ook een beetje aan het aanbod van de accommodaties. Ik zat even moeilijk met die lus onder Portland om toch ergens Silverton/Silver Falls en Woodburn in te voegen, maar ook dat is gelukt. Ik denk dat ik verder de meeste tips heb kunnen verwerken. Daarnaast is de Mariners op woensdag nu een vast gegeven en Boeing op donderdag, aangezien ze geen tours geven op dinsdag en woensdag. Zien jullie nou nog hele gekke dingen dan hoor ik het graag!

11-08 Amsterdam - Seattle
12-08 Seattle - Port Angeles
13-08 Port Angeles - Forks
14-08 Forks
15-08 Forks - Astoria
16-08 Astoria - Reedsport
17-08 Reedsport - Grants Pass
18-08 Grants Pass - Crater Lake
19-08 Crater Lake - Bend
20-08 Bend
21-08 Bend - Silverton
22-08 Silverton - Hood River
23-08 Hood River - Castle Rock (Mt St. Helens)
24-08 Castle Rock - Mt Rainier
25-08 Mt Rainier
26-08 Mt Rainier - Anacortes (whale watching; de laatste sunset tour)
27-08 Anacortes - Seattle
28-08 Seattle (Mariners)
29-08 Seattle (Boeing)
30-08 Seattle - terugvlucht
01-09 thuiskomst
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1218
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door paulr »

Niks meer aan doen !
Laatste tip: sunset tour kan leuk zijn, maar doorgaans is het water veel rustiger in de ochtend... minder deining, makkelijker foto's maken, beter dieren spotten :-).
En je kan nog overwegen Anacortes aan het begin te doen en daarna naar Port Angeles, volgens mij scheelt dat net wat kilometers als je de ferry neemt...
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Dank je @paulr! Goede tip, daarvoor zal ik inderdaad nog even naar de tour kijken. Had er eerder al wel aan gedacht maar niet meer doorgepakt. Komt goed :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
03 jan 2024, 21:34
30-08 Seattle - terugvlucht
01-09 thuiskomst
Nog 1 vraagje. Ik wist niet dat Transvertragia ook op de route van Seattle naar Amsterdam zat. Anders is 2 dagen vliegen wel heel erg lang...
:wink:

Mocht je nog rek hebben. Vlieg dan de 1e terug naar huis. Op 31 augustus spelen de Huskies thuis tegen een nikszeggend schooltje. Maar...
De Huskies staan volgende week in de finale van de College Football Playoffs. Mochten ze dat potje winnen, dan kan ik je garanderen dat 31 augustus een gekkenhuis wordt die zn weerga niet kent.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Haha breek me de bek niet open over Transvertragia :roll:

Foutje in de laatste datum gemaakt; we komen zaterdagmiddag 31-8 weer terug in NL. Zondag terugvliegen is helaas geen optie ivm studie en werk. Maar bedankt voor de enthousiaste tip!

Andere vraag waarvan ik eigenlijk niet weet of ik hem in het vliegtopic moet stellen of toch maar hier: ik heb een vlucht op het oog die om 10:15 in Seattle aankomt. Hoe doen jullie dat met vroege vluchten, m.a.w. hoe brengen jullie de dag dan door? Ik heb alleen nog maar ervaring met aankomsten eind van de dag. Volop aan de bak met gelijk een trip in de auto is ook wat. Toch de stad in? Of al zsm naar een hotel, even gaan slapen en daarna nog op pad totdat het avond is?
HildeV
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door HildeV »

Almere vak V schreef:
04 jan 2024, 09:38
IngridUSA schreef:
03 jan 2024, 21:34
30-08 Seattle - terugvlucht
01-09 thuiskomst
Nog 1 vraagje. Ik wist niet dat Transvertragia ook op de route van Seattle naar Amsterdam zat. Anders is 2 dagen vliegen wel heel erg lang...
:wink:

Mocht je nog rek hebben. Vlieg dan de 1e terug naar huis. Op 31 augustus spelen de Huskies thuis tegen een nikszeggend schooltje. Maar...
De Huskies staan volgende week in de finale van de College Football Playoffs. Mochten ze dat potje winnen, dan kan ik je garanderen dat 31 augustus een gekkenhuis wordt die zn weerga niet kent.
Wij hebben de Huskies afgelopen september gedaan. Echt leuk. Zou die finale nu toeval zijn :wink: ? De Sounders heb ik in 2018 gedaan en die hebben in 2019 de MLS gewonnen. Van de sportteams in Seattle hebben enkel de Seahawks nog geen hoge toppen bereikt na mijn bezoek in oktober 2022 :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer