Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door paulr »

10.15 aankomen is wel erg vroeg, hahaha. Afgelopen oktober om 11..50 aangekomen op SFO, auto oppikken en naar de stad, ingecheckt hotel en rondje Fisherman's Warf gewandeld. Om ca 20.00 uur waren we echt wel klaar met deze dag :)
Straks in februari komen we ook weer om 11.50 aan en dan in LAX. Dan met de auto naar Santa Monica om te lunchen. En nog een stukje doorrijden richting Death Valley. Maar dan heb ik mijn dochter bij me die van de 10 uur vliegen er altijd 9,5 slaapt en een stuk rijden voor haar rekening neemt...
Gelijk wat gaan slapen doen we nooit, dan duurt de jetlag alleen maar langer ! Kortom: iets later aankomen is inderdaad prettiger.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door HildeV »

Oeps, aan de westkust vind ik later toekomen toch echt wel praktischer ivm het verwerken van de jetlag. Zo rond 17u lokale tijd is eigenlijk het ideale. Tijd genoeg om de formaliteiten af te werken (lees immigrations voorbij gaan), naar je hotel te gaan en eventueel nog een hapje en drankje binnen te spelen voor je op een lokaal normale tijd in je bed kruipt. De eerste keren heb ik zelf ook de fout gemaakt om dat te vroeg te doen met als gevolg dat ik midden in de nacht wakker werd met honger en ook nog een paar dagen erna mij niet al te lekker voelde.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
04 jan 2024, 11:31
Wij hebben de Huskies afgelopen september gedaan. Echt leuk.
Moet jij begin september 2024 niet in Oregon zijn toevallig?? :wink:
HildeV schreef:
04 jan 2024, 11:31
De Sounders heb ik in 2018 gedaan en die hebben in 2019 de MLS gewonnen.
Wij gaan in Portland naar wel is naar de Timber kijken. Altijd afgeladen vol. Bij de Sounders is het jammer dat het stadion maar half vol zit. Dan is voor al meteen een groot gedeelte van de lol eraf.
HildeV schreef:
04 jan 2024, 11:31
Van de sportteams in Seattle hebben enkel de Seahawks nog geen hoge toppen bereikt na mijn bezoek in oktober 2022
Zie ik voorlopig ook niet gebeuren. Was er gelukkig (vanwege mn werk) in 2014 bij toen ze de Super Bowl wonnen. Was er een jaar later om dezelfde reden ook weer bij. Maar toen verloren ze m in de laatste seconde.
Mijn dochter was er met vrienden afgelopen zondag. Die heb ik alleen maar scheldend en tierend aan de lijn gehad. Ik had een rondje Baltimore Minnesota op zondag. En moest op maandag in Pasadena zijn voor de Rose Bowl. Dus gelukkig heb ik niet al te veel gezien van de Seahawks. Maar als ik de scheldpartij van mn dochter een beetje vriendelijk vertaal was het weer is hemeltergend!

Leuk feitje voor de liefhebbers.
De Seahawks begonnen met 5 overwinningen en 2 nederlagen.
Gevolgd door 3 overwinningen en 6 nederlagen.
Aankomende zondag moeten ze winnen en de Packers moeten verliezen willen ze in de playoffs komen.

Identiek aan vorig jaar. Toen haalden ze het ook niet. Ik heb mn dochter maar vast gewaarschuwd. Ik ga er wederom weinig van meekrijgen want ik mag eerst in Nashville en daarna in Miami opdraven.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door HildeV »

2024 wordt voor de verandering geen Pacific Northwest maar Alaska met nog 2 dagen Wisconsin en erna nog een paar dagen Chicago voor de verandering. In juni ditmaal. We hebben nog wat staten te gaan voor we ze allemaal hebben gedaan vandaar de tussenstop op de terugweg :wink:

Voor 2025 weten we het nog niet exact. Rondje Deep South vanuit Washington DC en nadien via The Great Smokey Mountains en The Blue Ridge Parkway terug in september zit in het achterhoofd.

In 2026 denken we het WK voetbal in Lumen Field in combinatie met island hopping in de Pacific Northwest mee te pikken maar veel gaat afhangen van de prijzen die ze zowel voor vluchten als verblijf vragen...

Wat ook nog op de to do list staat: snowboarden in Jackson Hole in combinatie met Yellowstone in de winter.

En na wat ik de afgelopen weken heb zien voorbij komen zie ik oudejaar in Seattle in combinatie met snowboarden in de buurt ook wel eens zitten.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

HildeV schreef:
04 jan 2024, 22:11
In 2026 denken we het WK voetbal in Lumen Field in combinatie met island hopping in de Pacific Northwest mee te pikken maar veel gaat afhangen van de prijzen die ze zowel voor vluchten als verblijf vragen...
Hou er rekening mee dat het in Amerika heel normaal is dat allerlei mensen allerlei kaartjes opkopen voor allerlei evenementen om die vervolgens op allerlei platforms (StubHub, Ticketmaster, Vivid Seats, enz) voor krankzinnige prijzen aan te bieden. Om vervolgens tot conclusie te komen dat geen hond die kaarten koopt voor die prijzen. Waarop kaarten als een dolle in prijs kelderen.

Mooi voorbeeld. Aanstaande maandag is de finale voor de CFP, College Football Playoff. Vorige weekend was het goedkoopste kaartje "slechts" $3.500. Nu zit het goedkoopste kaartje al onder de $1.000. Dat is wellicht voor onze begrippen nog steeds krankzinnig duur. Maar voor Amerikanen staat dit nog net niet gelijk aan de WK finale voetbal.

De kunst is om te wachten. Dat is echter niet iedereen gegeven...
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
04 jan 2024, 10:31
Andere vraag waarvan ik eigenlijk niet weet of ik hem in het vliegtopic moet stellen of toch maar hier: ik heb een vlucht op het oog die om 10:15 in Seattle aankomt. Hoe doen jullie dat met vroege vluchten, m.a.w. hoe brengen jullie de dag dan door?
Is denk ik heel erg afhankelijk van een aantal zaken.

Kan je slapen in een vliegtuig. Dan kom ik het liefst eind van de ochtend aan. Lekker een dagje rommelen. Begin van de avond een hapje eten. En dan als een blok in slaap vallen en de volgende ochtend heb ik geen jetlag of iets war er op lijkt.
Als je niet kan slapen is de vraag, hoe lang kan je jezelf voortslepen en in hoeverre doe je daar jezelf een plezier mee.

Wat wij wel altijd doen is zorgen dat onze dag tot aan bedtijd vol zit. Zodat je amper de tijd hebt om moe te kunnen zijn. En als je dan op bed gaat liggen alleen je kussen maar hoeft te raken. Maar dat is voor iedereen denk ik anders.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Dank je, ik denk dat we het inderdaad zo maar gaan doen. We zullen zien of het meevalt want de tickets zijn geboekt. We komen eraan!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door jojostravelusa »

HildeV schreef:
04 jan 2024, 19:33
Oeps, aan de westkust vind ik later toekomen toch echt wel praktischer ivm het verwerken van de jetlag. Zo rond 17u lokale tijd is eigenlijk het ideale.
Wij kiezen altijd een zo laat mogelijke vlucht. Liefst een die in de avond aankomt. Dan is het naar je hotel, een drankje en naar bed. Wij slapen maar heel weinig in het vliegtuig en hebben wel jetlag, maar storen ons er niet aan. Na een dag of 3 is alles wel weer normaal.

Rondje Deep South vanuit Washington DC doen we in september dit jaar. We zijn nog erg aan het puzzelen op de route. Het westen vinden we een stuk makkelijker.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

jojostravelusa schreef:
05 jan 2024, 13:17
Wij kiezen altijd een zo laat mogelijke vlucht. Liefst een die in de avond aankomt.
Snap ik, had ik ook liever gedaan. Wellicht daardoor zelfs nog een dag eerder vertrekken. Maar de middagvlucht was zo veel duurder (en ik vond het al erg prijzig), dat was het me niet waard.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Tantelotje »

Ach, je weet toch nooit hoe het loopt. In 2022 landden we om 11.30 uur op LA. Drukte bij immigratiestop en bizar lang wachten bij Avis resulteerde er in dat we pas om 16.30 (!! :evil: ) wegreden met de auto. Dan is je dag ineens zo vol :wink:

Maar normaliter is de dag lekker volslagen genoeg om niet al te vroeg op bed te liggen.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door AnnInBC »

Als je nog redelijk vroeg in augustus bij Mount Rainier bent heb je misschien wel geluk met de wilde bloemen. Wij waren er ooit de laatste week van juli en het was daar een bloemenpracht. Wij waren er 3 volle dagen en zelf vond ik het gebied rond Tipsoo Lake erg mooi, daar is een mooie wandeling te maken "Naches Peak Loop" met het mooie Tipsoo Lake en Little Tipsoo Lake. Bij Paradise deden wij de Alta Vista Trail and Nisqually Vista Trail, beiden heel mooi. We stopten daar ook nog bij het mooie Reflections Lake en onderweg de Narada Falls. Bij Sunrise deden we het Sourdough Ridge Trail en Sunrise Rim Trail, ook een prachtige omgeving. Mijn favoriete omgeving was rond Tipsoo Lake.

Aan de Oregon Coast heb je zovele mooie plekjes onderweg van Astoria naar Reedsport zoals Ecola State Park, Cape Meares, Otter Crest Loop, Yaquina Head Oustanding Natural Area en Fogarty Creek State Park om maar een paar op te noemen. In Olympic NP vonden wij Rialto Beach mooi, ook de stranden bij La Push alsook het Second Beach Trail in die omgeving. Sol Duc Falls was ook erg mooi en geen lange trail om er te geraken en ook het mooie Hoh Rain Forest was de moeite.

Je gaat een mooie reis tegemoet!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Dank je Ann! Ik had ook jouw verslag al gelezen. De tips en trails worden genoteerd. Ik denk wel dat we met eind augustus in Mt Rainier wat (te) laat zullen zijn voor de bloemen. Maar we gaan het zien. Ik ben ook erg tevreden met deze reis. Verder nog mijn complimenten voor je prachtige foto’s!
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door AnnInBC »

Dank je wel, lief dat je zegt! Onze trips zijn al wel wat langer geleden, maar misschien kan je er nog wel het 1 en ander uithalen voor Olympic NP, Mount Rainier en een stukje de Oregon Coast. Oh ja, eind augustus zullen er niet meer zoveel wilde bloemen te zien zijn...maar het is daar zonder de bloemen ook prachtig!
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2167
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door jojostravelusa »

IngridUSA schreef:
05 jan 2024, 17:27
Maar de middagvlucht was zo veel duurder (en ik vond het al erg prijzig), dat was het me niet waard.
Daarom vliegen wij nooit rechtstreeks, maar met een overstap. Dat scheelt vaak een hoop in de prijs en wij vinden het niet erg.

Wij vonden het Hoh Rain Forest ook heel erg mooi. Zorg dat je er vroeg bent, want dan is het nog niet te druk. Toen wij er in september waren, was er vrijwel niemand even voor 9 uur en toen we de beide wandelingen gedaan hadden en om ongeveer 11 uur weer bij de camper waren en het bos uitreden, stond er een file bij de ingang. Wij konden zo doorrijden.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Ja jullie verslag heb ik ook gelezen. Dat was van ‘soundtrack of the day’ 😊
Ik neem de tip mee en zal voor ons roadbook nog wel een keer de verslagen doornemen.
Ik had ook gekeken naar Düsseldorf, maar ons kennende zijn we straks superblij (autocorrectie maakte er superglue van) dat we voor de rechtstreekse vlucht hebben gekozen.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
06 jan 2024, 15:24
Ik had ook gekeken naar Düsseldorf, maar ons kennende zijn we straks superblij (autocorrectie maakte er superglue van) dat we voor de rechtstreekse vlucht hebben gekozen.
Als ik voor mijn werkgever vlieg is het altijd rechtstreeks en zo kort mogelijk. Ongeacht wat het kost. Tijd is geld is het motto van mijn baas. Maar...

Ik snap wel wat @jojostravelusa zegt. Als wij prive vliegen is het bijna nooit rechtstreeks. En zeker als je vanuit Brussel of Dusseldorf vliegt met een overstap in Amsterdam zijn de verschillen in ticketprijzen regelmatig echt krankzinnig. Soms wel tot €1.000 per ticket. Als het dan over 2, 3 of 4 tickets gaat rij ik met heel veel plezier naar Dusseldorf of Brussel ondanks het feit dat wij maar 3 kwartier van Schiphol wonen. Laatste paar keren zijn we zelfs naar Frankfurt gereden omdat het €700 op een ticket scheelde. Ook al zijn wij inmiddels op een punt gekomen in mijn carrière/ons leven dat we gelukkig niet meer naar geld hoeven te kijken. Maar ik heb nog steeds een bloedhekel om ergens (veel) te veel voor te betalen.

Los van het het feit dat ik Schiphol echt een krankzinnig slecht vliegveld vind.

Maar begrijpen doe ik het uiteraard wel. Het scheelt al snel een uur of 5 dat je extra onderweg bent met een overstap.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door paulr »

zal ik iets over het klimaat roepen en dat het eigenlijk van de gekke is dat half Europa dus eerst 2-3 uur gaat rijden om vervolgens een uurtje (volledig overbodig dus) weer terug te vliegen.... :D :D :D
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Klopt allemaal. We hebben serieus gekeken en het scheelt zeker, maar niet zodanig dat we het ‘gedoe’ (groot woord, maar jullie snappen hem wel), er voor over hebben. Scheelde het maar 1000 euro per ticket, dan was het uitgemaakte zaak!
En deze is dan nu maar voor het klimaat 😇
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

paulr schreef:
06 jan 2024, 17:26
zal ik iets over het klimaat roepen en dat het eigenlijk van de gekke is dat half Europa dus eerst 2-3 uur gaat rijden om vervolgens een uurtje (volledig overbodig dus) weer terug te vliegen.... :D :D :D
Ik rij volkomen milieu technisch verantwoord in zo’n elektrisch barrel naar het vliegveld. Omdat mijn werkgever dat zo belangrijk vindt. En elektrische auto’s schijnen heel erg goed te zijn voor het milieu.
Diezelfde werkgever laat me vervolgens zo snel mogelijk in Amerika van punt A naar punt B vervoeren. Wat vervolgens bijna altijd weer betekent, weer vliegen, al dan niet met een lijn- of privevlucht of met een helikopter. Dan is het blijkbaar in enen een stuk minder belangrijk. Of is de omzet in ieder geval een stuk belangrijker dan het milieu.

Los daarvan. Mensen in Amerika gebruiken een elektrische auto alleen om in de eigen omgeving te rijden. Niet bijvoorbeeld om, zoals wij vaak doen, van Portland naar Seattle of van Portland naar Eugene te rijden. Simpelweg omdat je onderweg nergens je auto kunt laden. Dus rijden we daar in de Explorer van mn vrouw. Of in mijn Suburban. Klagen Amerikanen steen en been over de benzineprijzen. Vinden wij zo ook inmiddels aardig aan de prijs maar is het toch nog steeds ongeveer de helft van wat we in Nederland moeten betalen.

Maar goed laten we maar geen discussie beginnen over elektrisch rijden of wat daar dan ook mee te maken heeft. We zijn nu eenmaal graag het beste jongetje van de klas. Of we doen ons graag voor als het beste jongetje van de klas.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

@Almere vak V Ik ben aan het kijken voor plaatsen voor een Mariners-wedstrijd. Is de voorste rij van de bovenste ring iets? Er staat bij: Good Seats - Great View Of Game, Our City & Puget Sound
Of moet je echt verder vooraan zitten, of is ergens aan de zijkant ook prima? Het gaat maar om de sfeer, we hebben verder toch ook geen verstand van het spel zelf :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer