Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

:wink:
IngridUSA schreef:
07 jan 2024, 15:45
@Almere vak V Ik ben aan het kijken voor plaatsen voor een Mariners-wedstrijd. Is de voorste rij van de bovenste ring iets? Er staat bij: Good Seats - Great View Of Game, Our City & Puget Sound
Of moet je echt verder vooraan zitten, of is ergens aan de zijkant ook prima? Het gaat maar om de sfeer, we hebben verder toch ook geen verstand van het spel zelf :lol:
Ik weet niet of het prijsverschil heel groot gaat zijn. Maar ik zou bij de Mariners altijd kaarten pakken op het 100 level. Dan loop je heel makkelijk naar boven naar de Concours. Daar kan je al het eten en drinken halen. Je kind naar de opvang brengen of je hond naar het asiel…
:wink:

Wat ik altijd prettig vind is dat je dan ook makkelijk even een rondje kunt lopen om het veld. Kan je toch de wedstrijd een beetje blijven volgen. Maar ook de sfeer proeven.
Mijn vrouw zit het liefste achter de thuisplaat. Dan hoeft ze alleen maar naar boven te lopen voor de Chinees die daar zit. Volgens mijn vrouw de beste Chinees van Seattle.

Spelregels zijn niet zo heel moeilijk. Je probeert die bal zo hard mogelijk te raken met een stuk hout en vervolgens zet je het op een lopen!!
Heel eerlijk? Ik vind er echt geen reet aan. Kijk nog liever naar traaggroeiend kunstgras. Maar het is echt een familie, vriendending. Gezellig ouwehoeren, wat eten, wat drinken en ohja, af en toe slaat iemand een bal weg.
Honkbal wordt pas echt leuk in de playoffs.

Maar, plezier!!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door paulr »

@Almere vak V Laten we idd de discussie over vliegen, EV auto's en klimaat maar achterwege laten :D
Ik werk bij een touroperator/airline en het is mijn taak onze vliegtuigen zo vaak mogelijk te laten vliegen met zoveel mogelijk mensen erin. Tja.... wat zal ik er verder over zeggen... Maar ik vind wél dat we ook zoveel mogelijk rechtstreeks moeten proberen te vliegen om te zorgen dat we onzinnige vluchtbewegingen (en dus mogelijk in de toekomst minder vluchten?) gaan beperken. En ja...ik rij elektrisch (zo min mogelijk), heb zonnepanelen, pak veel de fiets etc... Maar ja, allemaal voor wat het waard is dus.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door HildeV »

Ik volg de menig van Almere volstrekt over baseball. Maar misschien moeten we bij de volgende keer Seattle toch de Mariners eens proberen puur voor de catering. Ben er overigens al wel geweest terwijl de Mariners thuis speelden maar had er toen -nadat ik al ooit een Blue Jays wedstrijd gezien had- echt geen zin in. Baseball is absoluut niet mijn ding.
@Almere vak V Wat je opmerking over ticketprijzen in de VS betreft: in 2022 idd bij de Kraken gemerkt dat het snel bergaf kan gaan. Jammer genoeg was er maar 1 ticket beschikbaar aan een plots heel erg lage prijs. Anders waren we zeker nog geweest. Voor het WK zouden we dus ook gewoon voor de algemene sfeer gaan en last minute proberen aan tickets te geraken. Tenzij de Rode Duivels toevallig in Seattle moesten belanden uiteraard :wink:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Almere vak V »

paulr schreef:
07 jan 2024, 19:53
Tja.... wat zal ik er verder over zeggen... Maar ik vind wél dat we ook zoveel mogelijk rechtstreeks moeten proberen te vliegen om te zorgen dat we onzinnige vluchtbewegingen (en dus mogelijk in de toekomst minder vluchten?) gaan beperken.
Zo! Net terug op mn hotelkamer in Houston na een hele matige wedstrijd om het College kampioenschap. Speciaal @HildeV als sportliefhebber. Washington bakte er helaas niet al te veel van. Dus ik weet niet of je bezoek echt geholpen heeft...
:wink:

Wat betreft het vliegverhaal. Dan zou de oplossing kunnen zijn om de rechtstreekse vluchten minder duur te maken. Maar de geniale politieke oplossing zal wel worden dat de Europese vluchten een stuk duurder worden...
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

We zitten precies in het weekend in Mount Rainier :cry: . Dat had wellicht beter gekund, maar het is nu eenmaal zo en ik wil niet weer alles overhoop gaan halen. Het is het 1 na laatste timed entry weekend. We gaan het wel zien. Ik ga maar voor het eerste blok of misschien wel (dat roep ik nu heel enthousiast) zorgen dat we er voor 7 uur zijn…
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door JeroenenTineke »

IngridUSA schreef:
06 jan 2024, 17:55
Klopt allemaal. We hebben serieus gekeken en het scheelt zeker, maar niet zodanig dat we het ‘gedoe’ (groot woord, maar jullie snappen hem wel), er voor over hebben. Scheelde het maar 1000 euro per ticket, dan was het uitgemaakte zaak!
En deze is dan nu maar voor het klimaat 😇
Wij hebben dezelfde aankomsttijd als jullie in Seattle @IngridUSA Wel met een vlucht vanuit Düsseldorf omdat ons dat wel bijna €1000,- scheelde ! Onze kids hebben meestal geen moeite met slapen in het vliegtuig, ik wel, en daarom neem ik homeopathische slaaptabletjes mee, wellicht een tip. Het is op basis van kruiden, waar je gewoon wat slaperig en ontspannen van wordt, misschien helpt t! Het scheelt echt als je wat uren slaap krijgt in het vliegtuig om zo je jetlag wat te beperken. Wij moeten na de vlucht naar Anacortes en hebben nog een ferrytocht naar San Juan die dag, dat houdt ons wellicht nog even op de been. Maar ga er maar van uit dat rond 19 uur t lichtje wel uit gaat😅
Laatst gewijzigd door JeroenenTineke op 05 feb 2024, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Slapen zal wel lukken, dat komt wel goed. Hopelijk genoeg om de dag door te komen. @JeroenenTineke: ik ben trouwens niet 1N9R1D en Almere is ook niet Almere vak V; nu tag je andere forumleden :lol:

We zitten er aan te denken om die dag in plaats van Seattle alvast naar Olympia te gaan om het Washington State Capitol te bezoeken. Is er naast de gebouwen van het Capitol nog meer te zien in Olympia, of onderweg van SeaTac naar Olympia? Ik kan eigenlijk weinig vinden behalve eventueel nog Nisqually National Wildlife Refuge waar we langs komen. Is iemand daar al eens geweest en is het de moeite? Ik krijg geen hits bij de zoekfunctie.

Verder willen we graag de Tacoma Narrows Bridge even heen en weer doen. Nu ik het zo opschrijf lijkt het me dat we de dag er wel mee vol krijgen. We rijden dan de dag daarna naar de noordkant van Olympic NP (Sequim).

Alternatief is toch een Airporthotel en met ov naar centrum Seattle, maar we komen daar aan het einde nog voor 3 nachten terug naar toe en we verblijven dan ook een stuk meer centraal in de stad.
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door HildeV »

Wij zijn afgelopen herfst voor onze wandeling van Marathon Park naar het State Capitol in Olympia heerlijk gaan lunchen in Olympia Oyster House in de jachthaven. Erna zijn we dan via Point Defiance doorgereden naar Dash Point State Park waar we de laatste nacht in onze campervan hebben doorgebracht. 's Morgens toen we van Hurricane Ridge kwamen hebben we ook nog een tussenstop gedaan in Dosewallips State Park.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Dank je Hilde. De lunchtip ziet er goed uit, die noteer ik alvast. Dash Point had ik al eerder gelezen in een van je reacties. Ik denk dat het wel goed komt zo.

Ik heb nog wel een andere vraag: is het haalbaar/realistisch om vanuit Hood River in de ochtend over de Historic Columbia River Highway te rijden en (vroeg) in de middag nog Mount St Helens te bezoeken? Nou gaan we niet bij elke waterval kijken, maar de Bonneville Dam vinden we zeker wel een stop waard. Is dit op een ochtend te doen? Ik heb momenteel een overnachting in Longview en daarmee zitten we die dag dan totaal op ca. 350 km (inl. heen en terug de 504 naar het Observatory) en dat dus nog buiten de stops. Anders zou ik St Helens de volgende dag moeten doen, waarna we naar Packwood doorrijden. Dat kan uiteraard prima, maar gaat dan weer ten koste van de tijd bij Mount Rainier.

Edit: van de 504 naar het Observatory is nog niet eens bekend wanneer die mogelijk weer open zou kunnen gaan lees ik. Even afwachten hoe zich dat de komende maanden gaat ontwikkelen.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

dutch_in_seattle schreef:
22 feb 2024, 20:40
Ik woon alweer twintig jaar in Seattle, dus als je nog specifieke vragen hebt, barst maar los...
Ik leen je opmerking even uit het topic van iemand anders, maar ik heb nog wel een paar vragen. Ik las hier ergens over een route met de ferry van Edmonds naar Kingston. Maakt het veel uit of je van daaruit naar Olympic NP/Sequim gaat, of onderlangs via de 101? Ik kan me voorstellen dat het leuker is en sneller als je al in downtown Seattle zit. Maar ook vanuit de luchthaven? Of is via de Tacoma Narrows Bridge (wil m'n man graag zien) en dan omhoog ook te doen? Wat is de mooiste/beste route? Weet je ook of er een mogelijkheid is om bij Puget Sound Naval Shipyard iets te zien?

Ik ben er ook nog niet uit of we de dag van aankomst (landen om 10:15) alvast een eerste bezoek brengen aan Seattle, of dat we naar Olympia gaan voor een bezoek aan het Washington State Capitol Building. We moeten de dag zo goed mogelijk zien vol te houden. Ik heb alvast wel een airport hotel vlak bij een Light Rail station geboekt, maar ik twijfel nog wat we het beste kunnen doen.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door dutch_in_seattle »

IngridUSA schreef:
28 feb 2024, 17:34
Ik las hier ergens over een route met de ferry van Edmonds naar Kingston. Maakt het veel uit of je van daaruit naar Olympic NP/Sequim gaat, of onderlangs via de 101? Ik kan me voorstellen dat het leuker is en sneller als je al in downtown Seattle zit. Maar ook vanuit de luchthaven? Of is via de Tacoma Narrows Bridge (wil m'n man graag zien) en dan omhoog ook te doen? Wat is de mooiste/beste route?
Als je vanuit Seattle naar Sequim wilt, dan zijn er in feite drie routes:
1) Met de veerboot van Edmonds naar Kingston en dan via HW 104 en 101 naar Sequim.
2) Met de veerboot van downtown Seattle naar Bainbridge en dan via HW 305, 3, 104 en 101 naar Sequim.
3) Via Tacoma en Gig Harbor, dus via de Tacoma Narrows Bridge zonder veerovertocht: via I-5, HW 16, 3, 104 en 101 naar Sequim.

Het enige voordeel van optie 3 is dat je geen rekening hoeft te houden met een veerboot, maar het is wel qua afstand veel langer dan de andere twee opties: zo'n 200 km. In en rond Seattle en Tacoma kan het op de wegen heel druk zijn, dus afhankelijk van wanneer je gaat, kan het je gemakkelijk meer dan 3½ uur duren om vanuit Seattle via Tacoma naar Sequim te rijden. Ik zou persoonlijk niet voor deze optie kiezen, tenzij je misschien al behoorlijk ver richting het zuiden verblijft (bijvoorbeeld in Federal Way).

Je kan ook met de veerboot van downtown Seattle naar Bainbridge en dan vandaar uit naar Sequim rijden. Deze veerboot gaat ongeveer elke 50 à 60 minuten. Qua afstand is dit zo'n 100 km, maar de veerovertocht duurt ongeveer 35 minuten en je moet ruim van tevoren aanwezig zijn, dus al met al ben je waarschijnlijk minstens zo'n 2½ à 3 uur onderweg.

Als wij zelf vanuit Seattle naar de noordkant van de Olympic Peninsula gaan, nemen we altijd de veerboot van Edmonds naar Kingston. Deze veerboot gaat ongeveer elke 45 à 50 minuten. Dit is qua afstand en reistijd ongeveer hetzelfde als optie 2 (100 km, 2½-3 uur), maar wij vinden dit gewoon het gemakkelijkst (vanaf ons huis in noord-Seattle, vlak bij University Village, ieder geval).

Ik zou dus kiezen voor optie 1 of 2, afhankelijk waar vandaan je vertrekt. Als je hotel bijvoorbeeld al in het centrum of richting zuid-Seattle is, dan zou je via Bainbridge kunnen gaan (maar dan moet je wel in het drukke stadscentrum rijden). Anders zou je via I-5 naar Edmonds kunnen rijden.
Ik vind zelf veerboten iedere keer weer een hele leuke ervaring.

Als je met de veerboot gaat, zorg er dan voor dat je ruim vóór de gewenste overtocht bij de terminal bent, zeker op vrijdag of in het weekend, en zeker in de zomer. Ik zou aanraden om op een doordeweekse dag te gaan, dus maandag t/m donderdag.

Fun fact: Sequim wordt uitgesproken als [skwim].

Succes met je planning!
Laatst gewijzigd door dutch_in_seattle op 28 feb 2024, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door dutch_in_seattle »

IngridUSA schreef:
28 feb 2024, 17:34
Weet je ook of er een mogelijkheid is om bij Puget Sound Naval Shipyard iets te zien?
De Puget Sound Naval Shipyard is een actieve militaire installatie, dus het lijkt me sterk dat je die als toerist zomaar kunt bezoeken*, maar naast die scheepswerf ligt het Puget Sound Navy Museum en dat is natuurlijk wel te bezoeken. Ik ben daar zelf nog nooit geweest, dus ik heb geen idee wat daar te zien is en of het de moeite waard is.

* Dit heeft mij en een vriend van mij er overigens niet van weerhouden om in 1989 op vertoon van onze Nederlandse militaire dienstplichtpas toegang te krijgen tot de Davis-Monthan Air Force Base in Arizona. We konden daar ongeveer een uurtje rondlopen en al die oude vliegtuigen bekijken, toen men zich blijkbaar realiseerde dat wij eigenlijk de basis helemaal niet op hadden gemogen. We werden vervolgens onder begeleiding van militaire politie vriendelijk doch dringend de basis weer uitgebonjourd!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door IngridUSA »

Bedankt voor je info Ron. Ik ga het eens bekijken. We zijn er inderdaad in de zomer in een weekend, dus dat is misschien niet zo handig. Maar ik ben weer een stuk wijzer.

Leuk verhaal over die basis! Vroeger kon dat tenminste nog 🥴

En goed dat je die de fun fact even noemt: dus geen seekwie-em haha!
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1420
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door AnnInBC »

Wij hebben in het verleden (wel al een hele tijd geleden) de veerboot vanuit Edmonds naar Kingston genomen en dan zo via Sequim en Port Angeles naar Forks gereden. Voor ons was het een prima ervaring.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Martin & Marianne »

Een ferry is altijd leuk om te doen vind ik. Wij namen in 2006 de ferry van Edmonds naar Kingston, op weg naar Port Angeles. Zie hier ons verslag. Er staat hierin ook nog aangeven hoe je Sequim uitspreekt (maar wij hadden blijkbaar een andere bron want in ons verslag staat Skim). :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door jojostravelusa »

dutch_in_seattle schreef:
28 feb 2024, 20:13
Het enige voordeel van optie 3 is dat je geen rekening hoeft te houden met een veerboot, maar het is wel qua afstand veel langer dan de andere twee opties: zo'n 200 km. In en rond Seattle en Tacoma kan het op de wegen heel druk zijn, dus afhankelijk van wanneer je gaat, kan het je gemakkelijk meer dan 3½ uur duren om vanuit Seattle via Tacoma naar Sequim te rijden. Ik zou persoonlijk niet voor deze optie kiezen, tenzij je misschien al behoorlijk ver richting het zuiden verblijft (bijvoorbeeld in Federal Way).
Dit hebben wij in september gedaan omdat we vergeten waren om de boot te reserveren en we geen internetverbinding hadden om het alsnog te doen. We wilden niet op de gok gaan, want we hadden wel gelezen dat je eigenlijk gereserveerd moet hebben.
Onderweg zijn we wel de Bass Pro Shop in Tacoma tegengekomen en dat verzachtte de pijn wat :lol:
We hebben 413 km gereden die dag en het was eigenlijk best te doen, maar het had niet onze voorkeur.
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... ay-sp.html
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door dutch_in_seattle »

jojostravelusa schreef:
29 feb 2024, 11:53
Dit hebben wij in september gedaan omdat we vergeten waren om de boot te reserveren en we geen internetverbinding hadden om het alsnog te doen. We wilden niet op de gok gaan, want we hadden wel gelezen dat je eigenlijk gereserveerd moet hebben.
Je kan voor de trajecten Seattle-Bainbridge en Edmonds-Kingston helemaal geen reserveringen maken. Dat is alleen voor Port Townsend-Coupeville and Anacortes-San Juan Islands.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door jojostravelusa »

Je hebt gelijk. Het was Edmonds :oops:
Ik heb het nog eens nagekeken en het was Coupeville naar Port Townsend en die is wel te reserveren, maar wij konden daar de site niet bereiken.
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Oranjeboom »

Is de wachttijd voor de ferries niet erg lang in de zomer. Dit las ik ergens ivm wat te weinig boten. Wij zouden op zaterdag gaan en hadden nu besloten via tacoma te rijden maar hier lees ikbtoch wel goede ervaringen. Mij lijkt de ferry ook veel leuker maar niet als je twee boten moet wachten. Iemand recente ervaring in hoogzomer?
Oranjeboom
Amerika-ontdekker
Berichten: 55
Lid geworden op: 28 aug 2013, 20:48
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis IngridUSA: augustus 2024 Oregon - Washington.

Bericht door Oranjeboom »

Hallo Ingrid,

Had je al gezien of gehoord dat de johnston ridge observatory bij mt st helens tot 2026 niet bereikbaar is ivm wegafsluiting?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer