Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Iris Verkerke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2023, 19:31

Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Iris Verkerke »

Goedemiddag allemaal,

Mijn naam is Iris en ik ben nieuw op dit forum! Ik ga met mijn vriend en dochter van 16 jaar volgende zomer een camperreis door Amerika maken.
We hebben de tickets (bijna) geboekt en vliegen met Icelandair via Reykjavik naar Denver.

We willen natuurlijk de nationale parken bezoeken met als hoogtepunt Yellowstone. We zijn geen echte wandelaars, maar willen uiteraard wel wat van de mooie natuur zien. We zoeken vooral afwisseling: afwisseling in landschap (ruig, bergachtig of juist droog en kaal), maar ook afwisseling met (cowboy)stadjes, cultuur en strand.

Mijn vragen:
- Wat vinden jullie van de voorlopige planning die we hebben gemaakt, hebben jullie tips voor verbetering?
- Bezoek aan YellowStone park: we hebben al campings gereserveerd, Canyon en Bridge Bay campground. Hebben jullie tips hoe we vanuit deze plekken het beste onze dagen kunnen indelen? Om zoveel mogelijk moois te zien?
- Hebben jullie nog tips voor mooie routes om te rijden?
- We hebben verder nog geen campings geboekt. Hebben jullie tips voor leuke plekken op deze route?

Bedankt alvast!
Iris

Dag 1 Aankomst Denver (19.00 uur), hotel
Dag 2 Denver, camper ophalen
Dag 3 Denver naar Rocky Mountains NP
Dag 4 Rocky Mountains NP
Dag 5 Rocky Mountains NP naar Scotssbluff
Dag 6 Scotssbluff naar Badlands NP
Dag 7 Badlands NP naar Rapid City
Dag 8 Rapid City
Dag 9 Rapid City
Dag 10 Rapid City naar Buffalo
Dag 11 Buffalo naar Cody
Dag 12 Cody naar Yellowstone NP
Dag 13 Yellowstone NP
Dag 14 Yellowstone NP
Dag 15 Yellowstone NP
Dag 16 Yellowstone NP naar Grand Teton NP
Dag 17 Grand Teton NP
Dag 18 Grand Teton NP naar Craters of the Moon
Dag 19 Craters of the Moon naar Boise
Dag 20 Boise naar John Day Fossil Beds NM
Dag 21 John Day Fossil Beds NM
Dag 22 John Day Fossil Beds NM naar Portand
Dag 23 Portand naar Cannon Beach
Dag 24 Cannon Beach
Dag 25 Cannon Beach naar Seattle
Dag 26 Seattle, terugvlucht
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!
Jullie hebben een prachtige route uitgestippeld. Ik weet niet hoe laat jullie de camper op kunnen halen maar misschien kun je die dag al een stukje richting Rocky Mountain NP rijden? Wij vinden de route via Nederland erg mooi en het is ook wel leuk om daar even te stoppen. Misschien heb jeciets aan ons 2019-verslag daarvoor. En zie ook ons 2004 verslag voor se route tot aan Grand Teton.
Je kunt het beste in Rocky Mountain NP zelf kamperen zodat je geen timed entry permit nodig hebt.
Voor South Dakota zou ik geen 3 nachten Rapid City doen. Ik heb geen ervaring met campings daar, behalve met twee KOA campings die prima waren, maar misschien is Custer SP iets?

Voor Yellowstone zit je nu aan de oostkant en beide campings liggen dicht bij elkaar. Als het kan zou ik dat wat meer spreiden. Is Madison geen optie? Of kijk eens naar Mammoth Hot Springs of Norris. Je zult in Yellowstone hoe dan ook veel rijden. Maak een lijstje van de bezienswaardigheden die jullie het meeste aanspreken en kijk hoe je die het beste kunt combineren. Ik vind het zelf erg mooi om voldoende tijd uit te trekken voor de geisers zodat je meer uit kunt zien barsten dan alleen Old Faithful. Wij zijn fan van de Great Fontain geiser. Parkeer daar ruim op tijd en wacht op je gemak af op wat er gaat gebeuren. Handig met een camper. Zie bijvoorbeeld hier voor onze ervaring.

Voor het stuk tot aan John Day heb je misschien iets aan ons 2015-verslag. Ik denk dat een volle dag John Day wat veel is. En misschien is het een optie om via Bend te rijden? Dat is een mooie route. Voor Washington is er weinig tijd. Ik zou voor de afwisseling een bezoek aan Mt St Helens wel mooi vinden en misschien het regenwoud in Olympic NP maar daar is niet veel tijd voor. Wanneer moet de camper ingeleverd worden, heb je daarvoor en voor Seattle wel voldoende tijd?

Marianne
Iris Verkerke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2023, 19:31

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Iris Verkerke »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie! Camper ophalen staat gepland tussen 13.00 en 16.00 uur. Vandaar dat we nog een overnachting bij Denver hebben gepland. We moeten dan ook nog inkopen doen.

Je schrijft route via Nederland als je richting Rocky Mountain NP rijdt, welke route bedoel je dan? En ik ga zeker jullie reisverslagen lezen, bedankt!

Wat betreft Yellowstone: Madison is voor campers al volgeboekt… Dus voor nu heb ik inderdaad twee campings redelijk dicht bij elkaar. Maar ik vind het nog lastig om m’n weg in Yellowstone te vinden. Want we rijden via Cody naar Yellowstone toe en daarna via Grand Teton eruit. Dus waar kun je dan het beste je campings plannen?

We hebben inderdaad overwogen om Olympic NP erbij te doen, maar dan werd het allemaal wel heel veel haastwerk, en dat willen we niet. Dus die bewaren we voor een andere keer!

We vliegen om 16.00 uur ’s middags vanuit Seattle terug naar huis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Iris Verkerke schreef:
02 dec 2023, 12:21
Dus waar kun je dan het beste je campings plannen?
Dat maakt op zich niet veel uit; het is maar net waar er nog plaats is. En het hangt er vanaf wat je allemaal wilt doen. Kijk eens naar ons 2015-verslag; we zaten toen op meerdere locaties; veel keuze hadden we toen niet en we zaten nergens lang, maar het is ons goed bevallen omdat we altijd wel een keer dicht bij de bezienswaardigheden zaten.
Misschien is Grant een optie voor de laatste overnachting. Dan kun je op weg daarheen naar het geisergebied en naar het West Thump Basin. En de volgende dag zit je al dicht bij Grand Teton.
En ik denk dat iets in het noorden ook niet gek is.
Gebruik de zoekfunctie op het forum eens voor mogelijke indelingen in het park. Vul dan bijvoorbeeld indeling Yellowstone in, en zoek alleen in de topictitels.
Je kent de NPS-site en de kaart op die site?

Voor de route naar Nederland is die via Boulder mooi; dat reden wij in 2004. En in 2019 reden we iets zuidelijker. Ook mooi. Vanaf Nederland rij je dan via de Peak to Peak scenic byway.
Misschien heb je iets aan deze site, maar er zijn er veel meer.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Mooie route hoor. Wij hebben deze reis gesplitst in 2 reizen vorig jaar en dit jaar september. Misschien heb je wat aan onze verslagen. Wij reizen ook met een camper, maar zijn met z'n tweeën en hebben in Canada een truckcamper gehuurd bij Canadream. Misschien iets voor als jullie t.z.t. weer met z'n tweeën gaan :wink:
Ik zie dat je nogal veel tijd in Rapid City hebt gepland. Heb je daar speciale plannen? Custer SP zie ik er dan weer niet bij staan. Zonde, want dat is ook heel mooi. Wij hebben toen een auto erbij gehuurd om de Iron Mountain Road en de Needles Hwy te kunnen rijden, want dat kan niet met een camper. Zeker geen spijt van gehad. We stonden toen op Spokane Creek Cabins & Campground waar we zeer hartelijk ontvangen werden. Prima bevallen.
In Yellowstone stonden we alle nachten op Madison. Dat is wel wat heen en weer rijden, maar dat vonden we niet erg. Wij vonden het een zeer geslaagde reis en kijken er nog met veel plezier op terug.

https://www.spokanecreek.com/

Waarom splitsen jullie de reis ook niet op en rijden een rondje Denver bv. Dat scheelt weer drop off kosten voor de camper. Dan kun je een andere keer Washington en Oregon doen, omdat je toch al van plan bent om naar Olympic NP te gaan t.z.t.

https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Bravy »

Hallo Iris,

Wij hebben in 2022 een groot gedeelte van jullie beoogde route gedaan (ruwweg de eerste 17 dagen van jullie reis). Ook met een camper. Alleen andersom. :D Een uitgebreid verslag (en tips) kan je vinden op onze website. Misschien heb je daar wat aan.
Over het stuk tussen Grand Teton en Seattle kan ik niets zeggen. In Seattle zelf kan je ook makkelijk een dag doorbrengen, maar dan komen andere zaken waarschijnlijk in de knel.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Iris Verkerke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2023, 19:31

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Iris Verkerke »

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga een aantal zaken nog eens heroverwegen.
En de campings en routes bekijken die jullie adviseren.

Mochten er nog meer suggesties zijn, heel graag!

Groet,
Iris
Iris Verkerke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2023, 19:31

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Iris Verkerke »

We halen op dag 2 de camper op in Denver, maar we weten niet hoe laat dat precies zal zijn. Volgens zeggen uiterlijk 16.00 uur.

Ik twijfel of we of in Denver op een camping moeten blijven, bijvoorbeeld op Dakota Ridge RV Park of Bear Creek Lake Park.
Of dat we meteen al doorrijden naar Estes Park. Volgens Google Maps is dat vijf kwartier rijden vanaf het punt waar we de camper ophalen.
Is dat realistisch, dat je dat stuk dan al kunt rijden?

Bedankt alvast voor het meedenken!
Groeten, Iris
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2006 met een Cruise America vanuit Denver naar Estes Park gereden naar Jellystone Park Camp Resort. Was prima te doen, maar we hadden de camper redelijk aan het begin van de middag al. Vonden we een mooie camping toen trouwens.
https://jojostravelusa2006.blogspot.com ... -park.html
https://www.jellystoneofestes.com/?utm_ ... mb-listing
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Bravy »

Voor het ophalen van de camper moet je zeker een uur uittrekken (uitleg, papierwinkel regelen, etc.). Koffers uitpakken kan je mee wachten tot op de campground. Dan wil je waarschijnlijk eerst boodschappen doen. Reken ook daarvoor zeker op een uur, misschien wel anderhalf (maak van tevoren een goede lijst). De eerste rit met zo'n camper ben je altijd wat voorzichtiger, want het is toch even wennen met dat slagschip. Dus houd rekening met anderhalf uur naar Estes Park (ik tel sowieso altijd 20% op bij de rijtijden van Google omdat je onderweg nog wel eens wil stoppen en om je niet te hoeven haasten).

Dus in het uiterste geval ben je dan om 20 uur op de campground. Je rijdt dan wel in het donker. Het is aan jullie zelf of je dat acceptabel vindt. :wink: Maar als je een paar uurtjes eerder de camper op kan halen is dit al helemaal geen probleem.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Iris Verkerke
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2023, 19:31

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Iris Verkerke »

Bedankt voor jullie reacties! Is het midden in de zomer daar om 20.00 uur donker dan? Daar had ik me nog in verdiept.

Ik ga er even goed over nadenken hoe we het gaan doen. Het lastige is natuurlijk dat we niet precies weten hoe laat we de camper kunnen ophalen. We hebben alleen een uiterst tijdstip doorgekregen.

groeten, Iris
Gebruikersavatar
Bravy
Amerikafan
Berichten: 320
Lid geworden op: 16 jan 2009, 09:27
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Reis Iris Verkerke: reis Denver-Yellowstone-Seattle zomer 2024.

Bericht door Bravy »

Iris Verkerke schreef:
02 jan 2024, 18:54
Is het midden in de zomer daar om 20.00 uur donker dan?
Eehhh, nee... Je hebt gelijk. Was in de war met onze eigen reis afgelopen zomer, maar dat was heel ergens anders. :oops:

Dat maakt de keuze wellicht nog makkelijker. :wink:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: (Alaska)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer