Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Kaar131
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2023, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Kaar131 »

Hoi,

Ik ben nieuw op het forum. Heb al veel gelezen en nu zelf ook een gebruikersnaam aangemaakt omdat ik wel wat hulp kan gebruiken.

Volgend jaar eind september/begin oktober willen wij naar de VS. Zoals het er nu naar uit ziet willen we beginnen met een rondreis door Washington en Oregon, start en eindpunt Seattle. Waarschijnlijk vertrek 23-9 en terugvliegen op 11-10. Dus we hebben zo'n 19-20 dagen de tijd.

Voor we daadwerkelijk tickets gaan boeken heb ik nog een paar vragen en ik hoop dat jullie hier antwoord op willen en kunnen geven.

1. De reisperiode is het een goede periode om te gaan? Ik vind een beetje kou en (miezer)regen niet erg, sneeuw en ijzel wel.

2. We willen de eerste twee nachten in Seattle doorbrengen en daarna op de 'bonnefooi' gaan reizen met een route als uitgangspunt. Is dat verstandig of kun je beter vooraf alles vastleggen? We weten natuurlijk nog niet waar we eventueel een nacht langer willen blijven.

We hebben een eerste opzet gemaakt van de route die we willen rijden en wat we willen zien. Link heb ik toegevoegd.
Benson Bridge, Mount Hood dat zouden we dan vanuit Portland of omgeving kunnen doen, denk ik.
Google heeft de route nu ingekleurd via Eugene en Salem, maar we willen wel meer langs de kust gaan rijden.

3. Is het een realistische ronde of willen we teveel in de tijd die we hebben? Als we moeten schrappen, wat wel, wat niet..??

We zijn van de korte wandelingen 1-3 uur, beetje klimmen is geen probleem.

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

https://www.google.com/maps/dir/Seattle ... ?entry=ttu
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024

Bericht door jojostravelusa »

Welkom op het forum.

September is zeker een mooie periode om te gaan. Wij zijn dit jaar van 27 augustus tot 25 september naar Washington en Oregon geweest vanuit Vancouver. We reisden met een camper. We hebben in het begin wel regen gehad, maar verder prachtig weer en 25 graden of meer was geen uitzondering, behalve aan de kust en hoog in de bergen.
Ik zou niet op de bonnefooi gaan reizen. Er zijn best voldoende plekken op campings, gaan jullie trouwens met de auto of met de camper?, te vinden, hoewel niet overal, maar het geeft zoveel meer rust aan je reis als je niet onderweg ook nog hoeft te bedenken waar je 's avonds slaapt. Wij hebben nog nooit zo vaak geen bereik of tenminste internet gehad als dit jaar. Langs de kust is dat wel wat beter.

Jullie route lijkt best veel op wat wij gedaan hebben, dus kijk eens naar ons reisverslag. Misschien haal je er wat tips uit.
https://2023washingtonenoregon.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Zet de route eens in een van-naar schema per dag. Een kaartje zegt niets over de tijd die je ergens hebt.
Wij namen de ferry van Edmonds naar Kingston, dat was een leuke tocht. Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag daarvoor en voor andere delen van de route.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Almere vak V »

Kaar131 schreef:
30 okt 2023, 12:22
1. De reisperiode is het een goede periode om te gaan? Ik vind een beetje kou en (miezer)regen niet erg, sneeuw en ijzel wel.
Je gaat de periode in dat het wat wisselvalliger wordt. Maar wisselvallig is dan vooral dat de kans op regen of bewolkt weer steeds groter wordt. De super strakblauwe dagen worden dan wel minder. Sneeuw en ijzel kan ik me in die periode hier nog niet herinneren. Wij zitten 600 meter hoog. En hebben afgelopen weekend de eerste sneeuw gezien. En dan moet je snel kijken want anders is ie al weer weg.

De periode die jij noemt was het afgelopen jaar super mooi. Ik denk gemiddeld tegen de 25 graden. Met af en toe een mindere dag. Maar als je (fors) hoger gaat, dan de eerder genoemde 600 meter, dan kom je vanzelf de sneeuw en ijzel tegen. Maar zeker niet daaronder.
Kaar131
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2023, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Kaar131 »

Bedankt voor jullie reacties en de links naar de reisverslagen!

Goed te lezen dat we nog wel in een goede periode gaan.

We zijn van plan om een auto te huren en daarmee rond te reizen.

Ik ben wel iets gaan schuiven in de route, wil toch meer kust zien. Maar heb hem nu uitgeschreven.
Waar een * achter staat twijfel ik over het aantal nachten daar. Of een dagje extra North Cascades (en waar?) en/of bij Crater Lake.. De route kan ook nog omgedraaid worden..

En is het handig om gelijk op het vliegveld de auto op te halen en deze daar voor vertrek ook weer in te leveren of kunnen we dat beter doen op dag 3 en 19 bij een stadskantoor of vliegveld..

Zoveel vragen, zoveel keuzes.. :oops:

Dag 1-2 Vanaf Amsterdam > Seattle
2 nachten Seattle
Dag 3 Van Seattle >North Cascades
1-2?* Nachten Winthrop WA
Dag 4 of 5 Van Winthrop > Leavenworth
1-2?* Nachten Leavenworth
Dag 6 Van Leavenworth > Mount Rainier Park
2 nachten Mount Rainier of omgeving
Dag 8 Van Mount Rainier > Portland (9) (rijden via MT Helen)
2 nachten Portland
Dag 10 Van Portland > The Dalles
1 nacht The Dalles
Dag 11 Van The Dalles >John Day Fossils Monument (Painted Hills)
1 nacht JDFM
Dag 12 Van JDFM > Bend
1 nacht Bend
Dag 13 Van Bend > Crater Lake National Park
1-2?* nachten CLNP
Dag 14 Van CLNP > Medford
1 N Medford
Dag 15 Van Medford > Newport ( of andere plaats zuidelijker aan de kust..)
1 nacht Newport
Dag 16 Van Newport > Astoria ( of andere plaats noordelijker aan de kust )
Dag 17 Van Astoria > Olympic National Park (18)
2 Nachten ONP (Port Angeles?) We willen de 2e dag vanaf Port Townsend sowieso een walvis/orca boottocht maken.
Dag 19 Van Olympic National Park > Tacoma of Seattle
1 nacht in Tacoma of Seattle
Dag 20 Van Seattle/Tacoma > vliegveld
Dag 21 Thuis..
HildeV
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door HildeV »

Heb je een speciale reden om Medford op te nemen in je schema na Crater Lake? Want hierdoor mis je de North Umpqua scenic byway en die vonden we echt wel de moeite met zijn talrijke watervallen. Wij hebben na het bezoek aan Crater Lake op de Toketee Lake Campground gestaan en zijn dan via Bandon naar de Sunset Bay Campground gereden (een aanrader). 2 nachten Portland lijken me - aangezien het niet echt meer een aangename stad is- ook wat teveel. Wij hadden ook 2 nachten North Cascades gepland (1 aan Baker Lake en 1 in Newhalem) maar hebben -omdat het weer niet geschikt was om te gaan raften- het schema aangepast en zijn verder oostwaarts gereden naar de Spring Canyon camping in de buurt van de Coulee Dam. Om dan naar Twenty Five Mile Creek State Park aan Lake Chelan (voor ons een absolute topcamping) door te rijden. Je kan die eventueel inplannen voor Leavenworth.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er goed uit lijkt me. Alleen de rijd voor Olympic NP is zo erg kort, zeker als je ook nog gaat whale wachten.
En is Portland een must?

Je schema is wat duidelijker en korter ala je per dag een van-naar schema maakt, dus zo:

Dag 1 Amsterdam > Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle >Winthrop
Dag 4 Winthrop
Dag 5 Winthrop > Leavenworth
Dag 6 Leavenworth > Mount Rainier Park
Dag 7 Mount Rainier
Dag 8 Mount Rainier-- Portland

Etc.

Marianne
Kaar131
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2023, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Kaar131 »

HildeV schreef:
31 okt 2023, 20:41
Heb je een speciale reden om Medford op te nemen in je schema na Crater Lake? Want hierdoor mis je de North Umpqua scenic byway en die vonden we echt wel de moeite met zijn talrijke watervallen. Wij hebben na het bezoek aan Crater Lake op de Toketee Lake Campground gestaan en zijn dan via Bandon naar de Sunset Bay Campground gereden (een aanrader). 2 nachten Portland lijken me - aangezien het niet echt meer een aangename stad is- ook wat teveel. Wij hadden ook 2 nachten North Cascades gepland (1 aan Baker Lake en 1 in Newhalem) maar hebben -omdat het weer niet geschikt was om te gaan raften- het schema aangepast en zijn verder oostwaarts gereden naar de Spring Canyon camping in de buurt van de Coulee Dam. Om dan naar Twenty Five Mile Creek State Park aan Lake Chelan (voor ons een absolute topcamping) door te rijden. Je kan die eventueel inplannen voor Leavenworth.
Medford ligt zuidelijk en ik dacht misschien een handige locatie om van daaruit zoveel mogelijk kust te zien. Ik was wel van plan om via de Scenic Byway te reizen.
We zijn in Zeist geweest en hebben daar advies gekregen over de route + folders! We houden de kaartroute aan zoals we hebben uitgekozen, wel minder Portland en die extra nacht kunnen we dan in bijvoorbeeld Olympic gebruiken. Hotels gaan we zelf vooruit reserveren, zodat we flexibel blijven onderweg. Ik ga nog eens goed kijken naar waar we willen overnachten. Dat schema volgt nog.

Ben voor nu al zo blij dat we eindelijk de knoop doorgehakt hebben. We hebben heel erg getwijfeld tussen Noord Oost en West, en de periode en gaan we het zelf doen of zoeken we een pakket..
Binnen Europa hebben we voorgekauwde en alles geregeld pakket rondreizen gemaakt. Ik vond dat niet altijd ontspannen reizen, omdat je niet flexibel bent als er een kink in de kabel/weg komt.

Nu nog een keuze maken voor de vliegmaatschappij. we hebben wel een voorkeur voor rechtstreeks met Delta. Maar die tickets kunnen we nog niet boeken. Nog een kleine 2 weken wachten en daarna nog heel lang wachten tot we echt vertrekken :P

Wordt vervolgd!!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Heel goed dat je het zelf doet! Als we het hier hebben over hotels reserveren bedoelen we ook altijd zelf reserveren. Je blijft dan flexibel, en je hebt de keuze helemaal aan je zelf. Kijk wel of je gratis kunt annuleren; bij sommige tarieven kan dat niet.

Marianne
Kaar131
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2023, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Kaar131 »

Hoi, ik zou toch nog graag jullie mening willen lezen over onze route.

Ervan uitgaande dat het allemaal meezit, het weer, geen bosbranden, wegen open etc, willen we onderstaande route gaan rijden..

23-09 - 17-10
Dag 1: Thuis > Seattle
Dag 2: Seattle
Dag 3: Seattle
Dag 4: Seattle > Port Angeles
Dag 5: Port Angeles > Forks
Dag 6: Forks > Astoria
Dag 7: Astoria > Newport
Dag 8: Newport > Brookings
Dag 9: Brookings > Eureka
Dag 10: Eureka > Grants Pass
Dag 11: Grants Pass > Crater Lake
Dag 12: Crater Lake > Bend
Dag 13: Bend (Smith Rock)
Dag 14: Bend > Baker City
Dag 15: Baker City > Enterprise
Dag 16: Enterprise > Pendleton
Dag 17: Pendleton > The Dalles
Dag 18: The Dalles > Portland/Woodland
Dag 19: Portland/Woodland > Mt Rainier(Morton)
Dag 20: Mt Rainier
Dag 21: Mt Rainier (Morton) > Leavenworth
Dag 22: Leavenworth > Winthrop
Dag 23: Winthrop > Burlington?
Dag 24: Burlington? - Terugvliegen
Dag 25: AMS - Thuis

We kunnen wat langer verlof opnemen, i.p.v. 21 kunnen we 25 dagen.
De route hebben we omgedraaid omdat we dan via de 'goede' kant van de kust rijden.. We zijn dan wel pas half oktober bij Mt Rainier en North Cascades..

We vliegen met Icelandair, vliegtijden zijn voor ons prima, het is wat goedkoper en Keflavik kennen we al. Auto is gereserveerd. Hotels ben ik nog mee bezig, maar ik kom vooral uit op de wat grotere plaatsen.

Omdat we extra dagen hebben, willen we nog stukje Californië (Redwood) in en de Hell's Canyon Scenic Byway rijden. Whale Watching willen we vanuit Seattle doen. We hebben een hotel gereserveerd in Edmonds, dat ligt niet ver van de haven en als we naar Downtown Seattle willen dan kunnen we vast wel met het OV.

Ik hoor het graag :)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42127
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Het valt me op dat je vrijwel overal maar 1 nacht bent. Het ziet er wat onrustig uit zo.
Ik zou voor de richting niet kijken naar de kust maar zo vroeg mogelijk de hogere gebieden bezoeken. Er is naar mijn idee geen goede kant van de kust. Bedenk dat je van noord naar zuid vaak tegen de zon in kijkt.
Voor Redwoods en andere delen van de route kun je eens ons 2015-verslag bekijken.

Marianne
HildeV
Amerikafan
Berichten: 118
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door HildeV »

Martin & Marianne schreef:
01 dec 2023, 08:05
Ik zou voor de richting niet kijken naar de kust maar zo vroeg mogelijk de hogere gebieden bezoeken.
Dat hebben wij idd ook gedaan afgelopen september.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2180
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Ik zie dat je ook naar Pendleton gaat. Geen idee of het lukt, maar ik zou proberen dan naar de Roundup te gaan. De week met rodeo's en feest in de stad. Wij vonden het geweldig. Volgend jaar is het van 11 - 14 september.
Reserveer dan op tijd kaarten. Wij hadden in het station plaatsen in sectie Q, rij T, plaats 14 en 15 en dat waren prima plekken. Een beetje met een paal in beeld, maar niet heel storend en wel de hele tijd in de schaduw en dat was heel prettig bij 30 graden+. Op vrijdagochtend is de parade en dat is zeker ook een aanrader. Mochten we ooit weer rond die tijd daar zijn, dan gaan we er zeker weer naartoe.
UIt ons verslag:
https://2023washingtonenoregon.blogspot ... ke-sp.html
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6136
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Old Faithful »

Je komt wel langs de Painted Hills maar je overnacht er niet. Dat is jammer, want de kleuren zijn tegen het vallen van de avond het mooist.
Ik neem aan dat je op dag 19 nog Mt St Helens wilt bezoeken?
Morton ligt best een eind van Mount Rainier N.P. Ashford en Packwood liggen een stukje gunstiger. Wij sliepen in 2012 en 2019 in de Mountain View Lodge in Packwood.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Kaar131
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 okt 2023, 19:00
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Kaar131 »

Opnieuw heel erg bedankt voor jullie reacties.

We zijn aan het schrappen gegaan. Val wel terug op de eerste route en zoeken naar wat meer rust in de reis. Dat kan nu makkelijk omdat we toch meer dagen hebben.

Wat betreft dag 6, is het nodig om nog een tussenovernachting te maken tussen Winthrop en Packwood? Ik hou dan een overnachting over.. Misschien voor een extra dag Mt Rainier of gebruiken als jokernacht?
Dag 24 vliegen we eind van de middag terug, kunnen we dan 's ochtends vanuit Port Angeles nog naar het vliegveld of is het beter om op dag 23 al richting het vliegveld te gaan? Google maps zegt 2-3 uur rijden.. Is dat ook echt zo?

We komen pas aan na de round-up in Pendleton, anders had dat ons zeker leuk geleken!

Dag 1 Thuis > Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle
Dag 4 Seattle > Winthrop
Dag 5 Winthrop
Dag 6 Winthrop > --
Dag 7 -- > Packwood
Dag 8 MT Rainier
Dag 9 Packwoord > Portland
Dag 10 Portland > The Dalles
Dag 11 The Dalles > Pendleton
Dag 12 Pendleton > John Day
Dag 13 John Day > Bend
Dag 14 Bend
Dag 15 Bend > Eugene
Dag 16 Eugene > Crater Lake
Dag 17 Crater Lake > Bandon
Dag 18 Bandon > Newport
Dag 19 Newport > Astoria
Dag 20 Astoria > Forks
Dag 21 Forks > Port Angeles
Dag 22 Port Angeles
Dag 23 Port Angeles > --
Dag 24 -- > Vliegveld
Dag 25 Thuis
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Reis Kaar131: rondreis Seattle - Washington/Oregon - Seattle herfst 2024.

Bericht door Reny »

Kaar131 schreef:
02 dec 2023, 22:25
Dag 24 vliegen we eind van de middag terug, kunnen we dan 's ochtends vanuit Port Angeles nog naar het vliegveld of is het beter om op dag 23 al richting het vliegveld te gaan? Google maps zegt 2-3 uur rijden.. Is dat ook echt zo?
Ik denk dat de meningen hierover verdeeld zijn. Wij zouden al richting luchthaven rijden en daar nog "iets" doen (misschien Snoqualmie Falls), anderen zouden dat net niet doen.

Mocht je het leuk vonden om ons (oude) verslag te lezen: https://northwest2014.blogspot.com/

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer