Reis HiBe: rondje Denver juli 2024 (versie 2).

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
HiBe
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2019, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis HiBe: rondje Denver juli 2024 (versie 2).

Bericht door HiBe »

N.a.v. de feedback op een eerder routevoorstel toch maar wat aanpassingen gedaan. Nu is het idee om een rondje Denver te doen met een camper en dan het volgende reisschema:

Dag 1: thuis -> Denver
Dag 2: Denver -> Rocky Mountain NP (Estes Park)
Dag 3: Estes
Dag 4: Estes Park -> Cheyenne
Dag 5: Cheyenne -> Rapid City
Dag 6: Rapid City (Custer)
Dag 7: Rapid City -> Sheridan
Dag 8: Sheridan -> Cody
Dag 9: Cody -> Yellowstone
Dag 10: YellowStone
Dag 11: YellowStone
Dag 12: YellowStone -> Grand Teton
Dag 13: Grand Teton
Dag 14: Grand Teton -> Salt Lake City (Park City)
Dag 15: SLC -> Moab
Dag 16: Moab (Arches NP)
Dag 17: Moab
Dag 18: Moab -> Durango
Dag 19: Durango
Dag 20: Durango -> Gunnison NP
Dag 21: Gunnison NP -> Denver
Dag 22: Denver
Dag 23: Denver -> Thuis
Dag 24: Thuis

Dit is afgeleid van een route van Doets-reizen (met wat kleine aanpassingen).
We hebben nog wel een paar vragen.

1) Heeft iemand al eens een soortgelijke reis gemaakt? wat was je ervaring met afstanden?
2) Nog tips?
3) Kan het rondje ook de andere kant om ?
4) Is er voor de verschillende parken genoeg tijd? (met name yellowstone)
5) Is Durango de moeite waard? (onze zoon lijkt een reis met de Durango narrow Gauge railroad erg leuk) of toch overslaan en tijd overhouden voor andere plaatsen.
6) We hebben de mogelijkheid om in het vakantie appartement van een collega in Park City te verblijven. Is het dan handiger om i.p.v. te starten en eindigen in Denver te starten en eindigen in Salt Lake City?

MvG Hidde en Willemien.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1276
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Rondje Denver Juli 2024

Bericht door paulr »

Beter plan :-)
Om met het laatste te beginnen: SLC kan je rechtstreeks op vliegen vanaf AMS, kan interessant zijn. Doorgaans SLC iets duurder dan DEN.
Check ook camperhuur, kan groot verschil zitten in SLC en DEN.
Indien DEN: overweeg rondje andersom te doen zodat je RMNP als laatste hebt. Park ligt hoog en dan is het lekker als je al wat aan de bergen gewend bent.
Durango is een leuk stadje. Of je de kosten van de trein de moeite waard vindt moet je even goed bekijken. Het is best een lange rit. Kost je echt een dag.
Van GT naar Moab via Salt Lake is wel wat om. Vraag jezelf af of dit de moeite waard is. Je maakt al best wat kilometers.
Het stuk South Dakota ken ik niet, maar ik lees wel eens wat van wegen die met campers minder geschikt zijn. Anderen gaan daar vast op reageren.
De tijd voor GT en YS kan net. Wellicht kan je dus wat winnen ivm Salt Lake (zie boven).
Omdat je natuurlijk zowel noord (GT en YS) en meer zuid (Durango) wil combineren, maakt het de reis wat gehaast.
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42264
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondje Denver Juli 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had het in je andere topic ook al gezegd: de tijd voor Yellowstone is erg kort. Daar zou ik echt minimaal een dag bij doen.
Zoals Paul zegt is het niet gek om RMNP op het laatst te doen. Maar dat betekent niet dat je het rondje andersom moet doen. Je kunt ook vanuit Denver eerst naar South Dakota gaan en dan op het laatst via Grand Lake RMNP binnen rijden. Ik begrijp niet waarom je Estes Park noemt. Dat is een plaats. Er zijn campings in Estes Park maar het is echt verstandiger om in RMNP zelf te kamperen. Je hebt dan geen timed entry permit nodig.

Wij hebben nooit hetzelfde rondje gedaan maar wel delen ervan. Zie bijvoorbeeld ons 2004-verslag voor het stuk van Denver tot aan Yellowstone en ons 2017 en 2019-verslag voor onder andere RMNP.
Op het forum zijn heel veel vergelijkbare routes te vinden, loop eens door de verschillende topics heen in dit subforum.

Marianne
HiBe
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 jan 2019, 22:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis HiBe: rondje Denver juli 2024 (versie 2).

Bericht door HiBe »

Inmiddels hebben we het allemaal een beetje versimpeld en besloten geen rondje te doen, maar een trip van Salt Lake naar Denver. Besloten om het stuk tussen Salt Lake en Denver niet te doen en de tijd die we daarmee besparen in te zetten om de afstanden wat behapbaarder te maken en de tijd in de parken te optimaliseren. Het volgende is de laatste versie van het plan:
Screenshot 2023-09-23 at 19.38.39.png
We starten wat langer in Salt Lake omdat we daar een collega bezoeken. En we hebben 2 nachten in Cheyenne i.v.m. Frontier days.

Met dit schema hebben we wel een dag "over" in Denver, of "twee dagen" als we ook nog een dag bij Yellowstone weghalen. die dag(en) zouden we ook ergens anders kunnen inzetten. Iemand hier een goed idee voor? of gewoon zo laten?

Groet, Hidde en Willemien
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1276
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis HiBe: rondje Denver juli 2024 (versie 2).

Bericht door paulr »

Beter zo !
En als er niemand is op dit forum die zegt dat je die nacht Denver (dag 22) moet doen, dan zou ik zeggen... laat die vervallen en pak die erbij in Yellowstone/Grand Teton of in RMNP.
Sterker nog: ik zou zelfs die 1e dag Salt Lake opofferen, maar goed, wij zijn niet zo van de steden...
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42264
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis HiBe: rondje Denver juli 2024 (versie 2).

Bericht door Martin & Marianne »

Dit is beter. Ik zou zelf die omweg naar Vernal er uit halen. Gebruik die dag voor Yellowstone of een extra dag RMNP. Zeker geen dag weghalen bij Yellowstone.
Waarom noem je nog steeds Estes Park?
Waarom Rapud City? Voor South Dakota zou ik kijken naar Custer SP. Of kijk eens naar de KOA bij Mt Rushmore. Ik zou ook liever daar nog een extra nacht doen en in een keer doorrijden naar Cheyenne in plaats van nog een overnachting bij Guernsey.
Wij vonden Hill City ook aardig, ook interessant om daar de mammoetopgravingen te bekijken.

Campings in Yellowstone kun je voor een deel nu al reserveren.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1276
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis HiBe: rondje Denver juli 2024 (versie 2).

Bericht door paulr »

Oja, die vernal-loop had ik ff over het hoofd gezien: eruit inderdaad en direct van SLC / park city naar de Grand Teton rijden, scheel weer een dag :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer