Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1426
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door AnnInBC »

Olympic NP heeft vele prachtige plekken waar je echt niet veel moet wandelen/hiken om wat te zien. Het is wel een groot park de afstanden zijn wel groot. Ik denk hier aan Rialto Beach, parkeren en je bent zo op het strand. Second Beach trail bij La Push en is ongeveer 1.6km heen en 1.6km terug, is dat niets dan gewoon bij La Push parkeren en daar langs de stranden wandelen. Het Hoh Rain Forest heeft ook vele korte trails en hele mooie trails door bossen, bijvoorbeeld Hall of Mosses is een 1.5km wandeling. Verder heb je ook de mooie Sol Duc Falls wat 1.3km heen is en 1.3km terug. Dus zoals je ziet zijn het echt geen lange wandelingen/hikes.

De Oregon Coast is prachtig en daar heb je overal vele mooie stop plaatsen met weinig wandelen, je ziet de borden meestal zo langs de weg staan. Het stuk tussen Cannon Beach en Newport is heel mooi, daar zijn wij een paar jaar na elkaar op vakantie geweest en verbleven toen in Lincoln City en Depoe Bay. Bij Lincoln City heb je ook een leuke outlet mall en zie je zo aan je linkerkant als je Highway 101 doet.
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door Bensiegel »

Ga zeker weer bekijken wat we kunnen inpassen in Olympic NP, dank voor de tips!
Volgens mij is Columbia River Gorge ook zeker de moeite waard, dit heb ik nu in mijn planning meegenomen. Via de noordzijde (14) oostwaarts, en via de zuidzijde (84) weer terug richting de kust, met overnachting in Cascade Locks.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1536
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik vind de Dungeness Spit op de Olympic Peninsula ook heel bijzonder. Dat is ook heel gemakkelijk met de auto bereikbaar en je kunt er zoveel of zo weinig lopen als je wil.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1251
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door paulr »

@dutch_in_seattle zie je daar ook wildlife voor de kust, zoals zeehonden, walvissen of orca’s? Had gezien dat er ook een camping in de buurt is.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn er niet geweest, maar ik zie op de site van de fws.gov dat er van allerlei wildlife is.
https://www.fws.gov/refuge/dungeness
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1536
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door dutch_in_seattle »

paulr schreef:
15 nov 2023, 21:14
@dutch_in_seattle zie je daar ook wildlife voor de kust, zoals zeehonden, walvissen of orca’s? Had gezien dat er ook een camping in de buurt is.
Ja, je kunt er vanalles zien. Ik ben daar van de zomer met mijn dochters geweest en we hebben o.a. zeehonden gezien. Het zou mij niet verbazen als je daar ook orca's kunt zien, maar dan moet je natuurlijk wel geluk hebben en op de juiste tijd op de juiste plek zijn.
Als je voldoende tijd hebt, kun je over de landengte ook helemaal naar de vuurtoren lopen.

Ik weet niks over campings daar, aangezien wij die niet nodig hebben. We rijden gewoon terug naar huis in Seattle :-), plus ik ben geen kampeerder.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1251
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door paulr »

Op die site inderdaad ook e.e.a gezien, maar ja... die beesten kunnen inderdaad ver weg zitten, haha. Liever hoor je dan vanuit 1e hand dat er vanaf de kust wel wat te zien is. En uiteraard, met wildlife moet je geluk hebben... Dus dank !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door Almere vak V »

paulr schreef:
15 nov 2023, 21:14
@dutch_in_seattle zie je daar ook wildlife voor de kust, zoals zeehonden, walvissen of orca’s? Had gezien dat er ook een camping in de buurt is.
Kwestie van geduld en hoeveel tijd je hebt. Ga rustig zitten. Focus op het water. En meestal binnen een half uur, beetje afhankelijk van de periode, kan je van alles zien.
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

Los Angeles of Las Vegas erbij?

Bericht door Bensiegel »

Opmerking moderator

Nieuwe topic samengevoegd met het reeds bestaande routetopic;
voor de duidelijkheid en om dubbele antwoorden te voorkomen.

Hallo!

Mijn dochter (18) en ik gaan eind april een roadtrip maken. We hebben al veel vastgelegd tussen Seattle en San Francisco. Er is ruimte om een dag of 5 te verlengen, en de terugvlucht te wijzigen van San Francisco naar Los Angeles of Las Vegas eventueel. Ben dus nu aan het kijken wat mogelijk is om vanuit SF naar LA of LV te rijden. Op deze manier zouden we dus ook direct kunnen genieten van wat warmer weer, omdat we nog in het voorjaar zitten.

Wat zouden jullie adviseren?

Heb al gekeken om zoveel mogelijk langs de kust richting LA te rijden, en daar nog een dag of 2 verblijven. Ik lees dat tegen die tijd met een beetje geluk highway 1 weer helemaal geopend zal zijn langs Big Sur.

De tweede optie is dus naar Las Vegas rijden, al dan niet over Yosemite NP of Tioga Pass (mocht deze toevallig al open zijn), en Death Valley mee nemen. Of zelfs een interne vlucht nemen naar Las Vegas en van daaruit nog wat parken bezoeken.
Of wordt dit te veel en kunnen we beter nog wat extra tijd doorbrengen in de regio's waar we al zitten? Het westen van de VS is volledig nieuw voor ons, en we willen een mix van natuur, steden, food, en cultuur.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Los Angeles of Las Vegas erbij?

Bericht door Martin & Marianne »

Zonder te weten hoe je route er tot SF eruit ziet is op de laatste vraag natuurlijk geen antwoord te geven.

Yosemite kan in die periode mooi zijn om te bezoeken. Wanneer zouden jullie daar zijn? Eind april is de Tioga Pass geen optie.

In die tijd van het jaar zijn de parken rond Las Vegas ook de moeite waard, ik zou daar de voorkeur aangeven boven de parken in Washington, maar ik neem aan dat dat vast ligt? Het lijkt me erg druk en omslachtig om nog een vlucht naar LV te doen.

Je kunt ook een deel van de kust doen en dan via Yosemite naar SF en vanuit SF terugvliegen.
Of alleen de kust en terugvliegen vanuit LA.
Of eerst Yosemite, dan de kust en dan naar LA.

Marianne
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

Re: Los Angeles of Las Vegas erbij?

Bericht door Bensiegel »

We zouden rond 8 mei richting Yosemite gaan dan.
Vanuit Seattle en Columbia River Gorge zullen we richting de kust (Cannon Beach) gaan, en dan langzaam naar Redwood NP en San Francisco. Veelal langs de kust, al kan ik dit nog wijzigen en naargelang het weer het toelaat o.a. Crater Lake mee nemen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42193
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou dan buiten het weekend in Yosemite zijn. Dat is mooi. In het weekend heb je een toegangsreservering nodig.
De watervallen zullen prachtig zijn. Met wat geluk is de Glacier Point Road open. Je kunt ook naar Hetch Hetchy en naar de Mariposa Grove.

Marianne
Bensiegel
Amerika-ontdekker
Berichten: 57
Lid geworden op: 09 okt 2013, 14:34

Re: Reis Bensiegel: roadtrip april-mei Seattle - San Francisco.

Bericht door Bensiegel »

Kleine update: we hebben inmiddels Crater Lake toch ingepast tussen Newport en Redwood NP, via Rogue-Umpqua Scenic Byway. De week voordat we vertrekken zal ik checken of er wegen zijn afgesloten, zo ja, dan halen we het er tussenuit. Nadat we vanuit Eureka de Redwood parken verlaten hebben we nog een overnachting in Point Arena. Hierna hebben we nog steeds 4 nachten over voordat we in San Francisco dienen aan te komen, hier ben ik nog steeds een beetje mee aan het puzzelen :)
Heb al een hoop tips hiervoor gehad her en der, maar ben er nog niet uit wat we doen, door San Francisco richting Big Sur en dan weer terug, of toch ten Noorden van San Francisco blijven langs de kust en eventueel nog Napa Valley erbij nemen. Na Point Arena willen we wel graag ziplinen bij Sonoma Zipline Adventures, en wellicht nog een nacht daar in een woodcabin, deze zijn wel ontzettend duur maar lijkt me geweldig. Ben nog in afwachting van antwoord via hun website of ze wel open zijn begin mei, want online kan ik dan niet reserveren.

Inmiddels ook van de vele tips voor autohuur op dit forum gebruik gemaakt, heb al een keer of 5 gewijzigd, telkens goedkoper!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer