Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

Goedemiddag,

Wij zijn al een aantal keer in Amerika geweest. De laatste keer is alweer 5 jaar geleden dus hoog tijd om weer eens die kant op te gaan. Mijn zoon wil graag naar het Museum of flight in Seattle en naar Crater Lake NP. Ik wil zelf heel graag eens naar Yellowstone. In grote lijnen zitten we daarom nu te denken aan het volgende rondje:

1.Amsterdam - Seattle
2.Seattle
3.Seattle - Mount Rainier National Park
4.Mount Rainier NP
5.Mount Rainier NP - Columbia River Gorge
6.Columbia River Gorge -Bend
7.Bend - Crater Lake National Park
8.Crater Lake NP - Boise
9.Boise - Grand Teton National Park
10.Grand Teton NP
11.Grand Teton NP - Yellowstone National Park
12.Yellowstone NP
13.Yellowstone NP
14.Yellowstone National Park - Glacier National Park
15.Glacier NP
16.Glacier NP - Spokane
17.Spokane - Seattle
18.Seattle
19.Seattle - Amsterdam

Ik kan waarschijnlijk pas in januari gaan boeken en i.v.m. met een buitenlandstage van mijn dochter weten we nog niet wanneer we precies weg kunnen (waarschijnlijk wordt het begin augustus) en hoe lang. Het liefst zouden we minimaal 3 weken weg willen. In dat geval zouden bij bovenstaand schema dus nog een paar dagen extra kunnen inplannen. Waar zouden we dat het beste kunnen doen?

Er zitten natuurlijk ook een paar lange reisdagen tussen. Hebben jullie nog suggesties qua bezienswaardigheden/scenic routes tussen Crater Lake-Boise-Grand Teton en Glacier-Spokane-Seattle?

Bij onze reis in 2018 heb ik veel aan dit forum gehad. ik ben dan ook benieuwd naar jullie ideeën over bovenstaande reis (heb ook al het een en ander gelezen bij het draadje van Carrie).

Groetjes,
Babette
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, mooie plannen, maar ik vind het wel wat krap. Ik zou zeker voor Yellowstone en Glacier een extra overnachting plannen. En leg nu alvast iets vast, voor meerdere data, want in januari ben je te laat.
De rit van Crater Lake naar Boise is lang, iets meer tijd daar zou ook wel mooi zijn.
Waarom zowel aan het begin en eind een dag Seattle? Als twee volle dagen een must zijn zou ik die achterelkaar etten, maar je zou ook aan 1 dag voldoende kunnen hebben, zeker omdat je die dag goed ergens anders kunt gebruiken..

Marianne
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024

Bericht door BabetteVDG »

Bedankt voor je reactie Marianne. Een extra nacht Yellowstone en Glacier zal waarschijnlijk wel moeten lukken. Normaal boek ik eigenlijk altijd in augustus/september al. Dat is vanwege mijn werk nu niet mogelijk helaas. Maar ik begrijp dus dat ik eigenlijk binnenkort al accommodaties vast moet gaan leggen dus daar ga ik me even in verdiepen.

Voor de rit Crater Lake-Boise: wat bedoel je precies met meer tijd? Een extra nacht in Boise? (is daar wel het een en ander te doen?) Of bedoel je de rit Crater Lake-Grand Teton in drie dagen rijden ipv twee dagen? (In dat geval waar raad je aan te overnachten?).

We hebben in principe genoeg aan 1 dag Seattle. De extra dag aan het einde heb ik meer gedaan omdat het zo’n 300 mijl rijden is van Spokane naar Seattle en ik bang ben dat als er iets tegenzit we niet op tijd zijn voor de terugvlucht.

Groeten,
Babette
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Nee, geen twee nachten Boise, maar meer tijd voor het stuk tussen Crater Lake en Grand Teton. Wij deden dat stuk in 2015, en toen hadden we een overnachting in Idaho Falls, Ontario en Mitchell. Dat is dan misschien weer wat te veel, wij kwamen vanuit Yellowstone, maar nog een tussenstop zou niet gek zijn. Je kunt dan een bezoek brengen aan Caters of the Moon, en John Day Fossil Beds. Maar met weinig tijd verdienen Yellowstone en Glacier de voorkeur natuurlijk.
Het is kostentechnisch ook niet gek om een overnachting voor Grand Teton te plannen. Als je dan al dicht bij het park bent, kun je daarna volstaan met 1 nacht in Jackson of in Grand Teton zelf. Dat zal wel aardig wat geld schelen.

Je zou de dag na aankomst al richting Mt Rainier kunnen gaan en dan Seattle op het laatst bezoeken. Wat marge op het eind is inderdaad niet gek.

Marianne
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

Goedemiddag,

Ik ben de afgelopen weken verder gegaan met plannen en heb inmiddels ook accommodaties vastgelegd voor verschillende data. Graag wil ik ons reisschema nogmaals aan jullie voorleggen. Vertrekdatum wordt waarschijnlijk rond 1 augustus:

Dag 1 Amsterdam-Seattle
Dag 2 Seattle
Dag 3 Seattle - Packwood (Mount Rainier NP)
Dag 4 Packwood
Dag 5 Packwood - Carson (Columbia River Gorge)
Dag 6 Carson - Bend
Dag 7 Bend - Klamath Falls (Crater Lake NP)
Dag 8 Klamath Falls
Dag 9 Klamath Falls - Boise
Dag 10 Boise - Jackson Hole (Grand Teton NP)
Dag 11 Jackson Hole
Dag 12 Jackson Hole - West Yellowstone (Yellowstone NP)
Dag 13 West Yellowstone
Dag 14 West Yellowstone - Gardiner
Dag 15 Gardiner
Dag 16 Gardiner - Kalispell (Glacier NP)
Dag 17 Kalispell
Dag 18 Kalispell
Dag 19 Kalispell - Spokane
Dag 20 Spokane - Seattle
Dag 21 Seattle -Amsterdam
Dag 22 Aankomst Amsterdam

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren over het volgende:

-Als alternatief voor Packwood heb ik ook iets in Ashford geboekt, dit is echter een stuk duurder. Maakt het heel veel uit in welke van de twee je verblijft voor een bezoek aan Mount Rainier NP?

-Voor Grand Teton NP heb ik nu 2 nachten in Jackson Hole geboekt dus dan moeten we heen en weer rijden. Ik wilde eigenlijk 1 nacht in Jackson Hole en 1 nacht Colter Bay, maar Colter Bay vond ik te duur. Iemand misschien nog suggesties hiervoor?

-Voor Yellowstone NP heb ik gekozen om eerst 2 nachten in West Yellowstone te verblijven en dan 2 nachten in Gardiner. Als alternatief voor Gardiner heb ik ook iets in Cooke City geboekt. Wat is handiger/beter?

-Voor Glacier NP heb ik 3 nachten in Kalispell geboekt. Ik wilde eigenlijk iets bij St.Mary maar heb nog niets kunnen vinden. Wel heb ik iets voor 2 nachten in East Glacier Village kunnen boeken. Is dat handiger/beter dan Kalispell? Dan zouden we eventueel 2 nachten East Glacier Village kunnen doen en 1 nacht Kalispell.

Als jullie advies, opmerkingen en/of suggesties hebben dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Babette
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom die dag Seattle niet op het eind? Of overweeg een one way Seattle - SLC, dat scheelt je veel rijden.
Voor Yellowstone zou ik iets in het park zoeken, zie daarvoor www.yellowstonenationalparklodges.com. Ik zou zeker eens kijken bij Old Faithful. Lake Lodge of Roosevelt is ook mooi en relatief betaalbaar. Kijk eens in ons 2015- en 2017-verslag voor Yellowstone. Cooke City is ook mooi, dat zou ik dan voor 1 nacht doen.
Ik vond de cabins in Colter Bay erg leuk en goed gelegen. Jackson is ook duur, maar als het veel scheelt is twee nachten Jackson ook prima natuurlijk.
Je kunt ook overwegen om in de parken te kamperen, dat scheelt heel veel en je zit op de mooiste locaties.
In Kalispell zit je eigenlijk aan de verkeerde kant; ik zou twee nachten aan de oostkant doen. Ook hier geldt dat het het mooiste is als je in het park verblijft. Of kijk naar St Mary.
Klamath Falls ligt nog een behoorlijk eind van Crater Lake vandaan, is er niet iets dichterbij het park? Wij hebben al twee keer overnacht in de Union Creek Resort in Prospect, dat is goed bevallen. Ik zou ook geen twee nachten blijven in Klamath Falls, dan rij je veel heen en weer.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door paulr »

Tja... de USA is duur (geworden) qua overnachtingen. Eigenlijk te gek voor woorden afgelopen jaar, zelfs de eenvoudige ketenhotel zijn in de populaire plaatsen belachelijk kostbaar. Is dat wat... kamperen zoals Marianne voorstelt ? Uiteraard niet elke dag, maar zo af en toe in de parken ? Je koopt voor ca. 250-300 dollar 1 of 2 tenten, flinke slaapmatten en slaapzakken/kussens bij de Walmart (klik online eens wat bijelkaar: https://www.walmart.com/cp/camping-gear/4128). Dat heb je er met 1 of 2 overnachtingen in een hotel zo uit. Maar bovendien: dan kan je dus op de mooiste plekken verblijven zonder veel heen en weer te rijden. Je gebruikt uiteraard ontbijt en diner etc gewoon in de lodges en restaurants in het park. Campings in Yellowstone zijn al te boeken (https://www.yellowstonenationalparklodg ... y/camping/), op andere plaatsen 6 maanden vooruit (recreation.gov)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door IngridUSA »

Ik neem aan dat je zoon een vliegtuigliefhebber is? Er worden sinds kort weer factory tours gegeven in de Boeing fabriek:
https://www.boeingfutureofflight.com/visit
Let op: maandag en dinsdag gesloten.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door dutch_in_seattle »

IngridUSA schreef:
29 okt 2023, 22:30
Er worden sinds kort weer factory tours gegeven in de Boeing fabriek:
https://www.boeingfutureofflight.com/visit
Klopt. Heb ik twee weken geleden nog gedaan. (Na twintig jaar in Seattle had ik die toer nog nooit gedaan.)
Vond ik de moeite waard, zeker als je vliegtuigliefhebber bent.
Je moet eigenlijk ook naar het Museum of Flight, bij Boeing Field in Seattle. Dit vind ik ook een heel leuk museum met allerlei vliegtuigen, waaronder de echte Air Force One van Nixon.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door IngridUSA »

dutch_in_seattle schreef:
30 okt 2023, 00:25
Je moet eigenlijk ook naar het Museum of Flight, bij Boeing Field in Seattle.
Daar wil de zoon van @BabetteVDG dus al naar toe (zie openingspost), vandaar dat ik dit ook even onder de aandacht bracht. Leuk om te lezen dat het de moeite waard was.
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

Bedankt voor jullie reacties!

@Martin & Marianne Dag Seattle aan het eind zou inderdaad fijner zijn, maar ik heb nu Crest Trail Lodge bij Mount Rainier geboekt en die is niet beschikbaar op een andere datum, dus ik houd het voor nu even zo.
One way Seattle-SLC heb ik overwogen maar dan moeten we Crater Lake eruit laten en dat is eigenlijk geen optie voor ons.
In Yellowstone zelf is op dit moment geen beschikbaarheid, maar dat houd ik in de gaten. Kamperen zien mijn kinderen echt niet zitten maar misschien moet ik het nog eens in de groep gooien :wink:
Ik heb nu twee nachten in East Glacier Village geboekt. In St.Mary heb ik nog niets kunnen vinden maar dat houd ik ook in de gaten, evenals de mogelijkheden in het park zelf.
Verder heb ik ipv Klamath Falls nu 2 alternatieven geboekt (in Fort Klamath en Prospect), dichter bij Crater Lake NP en dan hoeven we minder heen en weer te rijden.
N.a.v. jouw eerste reactie op mijn openingspost en jouw verslagen van 2015-2017 overweeg ik trouwens om toch maar 1 nacht in Jackson te doen ipv 2 en de lange rit Crater Lake - Boise - Jackson te wijzigen naar Crater Lake - Ontario - Idaho Falls - Jackson.

@paulr Nou inderdaad, wat is het duur geworden zeg! Ik ben echt geschrokken van de prijzen :-(
Ik ga me toch nog eens even verdiepen in kamperen.

@IngridUSA Mijn zoon is inderdaad vliegtuigliefhebber. Toevallig had ik vorige week gezien dat er weer factory tours zijn, dus als we daar tijd voor hebben willen we dat zeker gaan doen!

Groeten,
Babette
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

Goedemiddag,

Inmiddels heb ik een paar weken terug vluchten kunnen boeken naar Seattle en ben ik verder gegaan met het plannen van onze reis. Ik zou graag nog advies willen over ons verblijf bij Glacier NP. Ik ben nog niet echt tevreden met de hotels die ik daar heb kunnen boeken. Ik heb een paar maanden geleden al het een en ander vastgelegd, maar het aanbod aan de oostkant is heel beperkt en erg duur. Ik wil niet meer dan € 300,- per nacht betalen. Kamperen heb ik met de rest besproken maar dat zien ze echt niet zitten. Ik kijk al twee maanden dagelijks of er kamers vrij zijn gekomen in Swiftcurrent Motor Inn of Rising Sun Motor Inn. Hoe groot is de kans dat daar nog wat vrij komt? Heeft iemand daar ervaring mee? Ik heb nu wel een motel in Babb geboekt staan, maar dat vind ik niet zo geweldig. Ik heb wel iets leuks en relatief betaalbaars gevonden in zowel East Glacier Village als Kalispell. Ik lees overal dat de GTTSR het mooiste is van west naar oost, omdat je dan mooiere uitzichten hebt en betere toegang tot de viewpoints waardoor ik er toch naar neig om deze vanaf de westkant te rijden.

We willen eigenlijk 2 nachten in de buurt van St.Mary/Many Glacier en de 3e nacht in Kalispell. Als ik niks geschikts kan vinden bij St.Mary/Many Glacier in de buurt dan kiezen we misschien voor 1 nacht East Glacier Village voor een bezoek aan Two Medicine en 2 nachten in Kalispell om van daaruit de GTTSR te rijden. Heeft iemand ervaring met Two Medicine?

Hopelijk heeft iemand nog tips voor mij.

Groeten,
Babette
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Jammer dat kamperen geen optie is, ik dacht dat dat juist voor kinderen leuk zou zijn.
Is een cabin op de KOA camping iets?

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@BabetteVDG
Wij hebben hetzelfde “probleem” we zijn er in het weekend van 4 augustus ,en dat blijkt een free entrance dag te zijn, vermoed daardoor ook extra druk. De oostkant van Glacier vonden wij fijner om te verblijven. En je kan de Going to the sun route ook heen en terug gaan doen. Vooral einde van de dag erg mooi, met als je geluk hebt schitterende zonsondergang luchten.
Ik heb nu een aantal opties rondom Browning staan. Ietsje verder, maar prima te doen nog.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

Wat een super idee @Martin & Marianne , dat lijkt ons als echte kampeeerders hartstikke leuk. Ik had eigenlijk t camping idee geskipt ivm vooral manlief die niet in een tentje wil. Maar zo’n cabin lijkt me hartstikke leuk.
Adviseer je dan die van West Glacier?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had die aan de oostkant in gedachten omdat het juist daar zo lastig was om iets te vinden.
Als ik me niet vergis heeft @Coyote ervaring met die aan de westkant.

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

ik ga west boeken , vlakbij Lake mc. Donald, er idd geen beschikbaarheid meer in Oost
Maar echt superblij met je tip!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Denk er wel aan dat bij de eenvoudige cabins geen beddengoed aanwezig is.

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@Martin & Marianne Ja zag ik, ook slaapzakken of een deken meenemen toch?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij namen slaapzakken mee, maar je kunt ze ook ter plekke kopen; voor een paar tientjes heb je al iets bij de Walmart.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer