Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

@Martin & Marianne Een cabin op de KOA camping heb ik inderdaad ook overwogen, maar buiten dat mijn kinderen dat ook niet zo zien zitten (ze zijn 22 en 18 jaar en erg gehecht aan een beetje comfort :lol: ) vind ik het ook niet zo handig om slaapzakken mee te moeten nemen/daar kopen. Ik blijf in elk geval de hotels in het park in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
23 jan 2024, 13:37
Als ik me niet vergis heeft @Coyote ervaring met die aan de westkant.
Klopt, ik heb vorig jaar zomer 2 nachten in een cabin in West Glacier geslapen. Is mij erg goed bevallen daar! Leuke camping en op een steenworp afstand van de Westingang van Glacier NP. Zou er zo weer slapen. Bij het boeken kocht ik overigens ook gelijk de KOA card. Kostte USD 30 maar door de korting die je kreeg had je die er gelijk weer uit en leverde zo nog meer voordeel op bij andere KOA campings waar ik verbleef.

Ik had zelf een dekbedhoes meegenomen vanuit Nederland. In Amerika bij een Walmart, een fleecedeken, laken + kussensloop en een kussen gekocht. Kussen aan het eind weggegooid. Kostte slechts enkele dollars.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

@BabetteVDG Wij hebben onze kinderen toen die in 2017 op die leeftijd nog meegingen voorgesteld om zelf mee te betalen als ze hogere eisen hadden. :wink: We hebben toen meerdere nachten gekampeerd en dat is goed bevallen.

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@Coyote Dank voor je tips. We hebben 2 nachten gereserveerd daar, het ziet er goed uit, en vooral onze kinderen vinden dit veel leuker dan in een hotel slapen. S ‘avonds marshmallows roosteren, of genieten van de entertainment muziek op de camping 🥳 Zo maken we ook het campingleven nog even mee. De locatie is ideaal , binnen 10 minuten het park in. Ik had al bedacht fleecedekentjes mee te nemen voor in het vliegtuig met opblaaskussentjes, even een laken kopen en misschien extra slaapzak dan redden we ons prima.
Hoe was de temperatuur in de cabins ?
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Felicitas »

BabetteVDG schreef:
22 jan 2024, 16:41
Heeft iemand ervaring met Two Medicine?
Het zuidoosten van Glacier Park (Two Medicine deel) is prachtig. Wel een gebied waar je de tijd moet hebben. Het is nog een stukje rijden vanaf East Glacier Park Village naar (Upper) Two Medicine Lake waar het echt mooi wordt. Vooral als je daar wandelt richting Dawson Pass. Wij deden daar de schitterende Dawson Pitamakan Loop. Die is lang en zwaar, maar ontzettend mooi. Vergeleken met Many Glacier moet je wat meer inspanning leveren om het moois te ontdekken, maar dan heb je ook wat.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Coyote »

JeroenenTineke schreef:
24 jan 2024, 08:53
Hoe was de temperatuur in de cabins ?
Ik zat er eind juni/begin juli. Temperatuur was toen erg aangenaam. Kan mij niet meer herinneren dat ik het koud heb gehad. Als de zon maar even schijnt op zo'n cabin wordt het al gauw warmer. Maar 's nachts was prima te doen. Heb geloof ik nog een raampje open gedaan.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

Martin & Marianne schreef:
24 jan 2024, 08:28
@BabetteVDG Wij hebben onze kinderen toen die in 2017 op die leeftijd nog meegingen voorgesteld om zelf mee te betalen als ze hogere eisen hadden. :wink: We hebben toen meerdere nachten gekampeerd en dat is goed bevallen.

Marianne
@Martin & Marianne Ja, dat zou ik eigenlijk moeten doen haha. Maar ik vind het veel te leuk dat ze nog mee willen dus probeer ik toch maar rekening te houden met hun wensen :wink:

@Felicitas Bedankt voor de info over Two Medicine!
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@Coyote
Ok, dankjwel! We kijken er naar uit!
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@BabetteVDG had je al accommodaties vastgelegd in YS? Het loont nl. echt om regelmatig de site van hun te bekijken ( xanterra) ik heb gisteren nog voor $ 258,- per nacht lake logde cabin vast kunnen leggen voor 4 pers.
Nu zie ik dat de prijs weer $100,- duurder is, het fluctueert zelfs per dag.

Omdat je aangaf onder de $300,- een verblijf te vinden, is het aan te raden regelmatig te kijken. Succes!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

JeroenenTineke schreef:
25 jan 2024, 19:06
Nu zie ik dat de prijs weer $100,- duurder is, het fluctueert zelfs per dag.
Dit lijkt te suggereren dat de prijs van een kamer kan fluctueren, dat is echter niet zo. Wel zal de beschikbaarheid kunnen fluctueren. Dus inderdaad regelmatig kijken of er betaalbare cabins of kamers vrijkomen.
Betaalbare opties zijn de kamers in de Old Faithful Lodge (zonder badkamer) of de kamers in de Old House, net als de Frontier cabin bij de OF Snow Lodge. Ook Mammoth, Roosevelt en Lake hebben betaalbare opties.

Het is handig om bij het zoeken de data op flexibel te zetten, dan krijg je een overzicht van alle mogelijkheden in een bepaalde maand. Hier een voorbeeld van augustus.
image.png
Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@Martin & Marianne Dit zijn prijzen gebaseerd op 2 personen. Wanneer je 4 personen aangeeft bij de zoekoptie kom ik nu op een prijsverschil van $100,- dollar uit tov gisteren. Ik heb dus mazzel gehad :clap:
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 151
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door 1N9R1D »

Martin & Marianne schreef:
25 jan 2024, 19:16
Dit lijkt te suggereren dat de prijs van een kamer kan fluctueren, dat is echter niet zo
Ik denk dat @JeroenenTineke wel gelijk heeft... Het is mij ook al opgevallen.
De cabin bij het Lake Yellowstone Hotel die ik op 10-12 heb geboekt kostte mij $ 216,-. Dezelfde cabin voor dezelfde nacht, ook 4 personen kost nu $ 410,- :shock:
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

JeroenenTineke schreef:
25 jan 2024, 19:06
@BabetteVDG had je al accommodaties vastgelegd in YS? Het loont nl. echt om regelmatig de site van hun te bekijken ( xanterra) ik heb gisteren nog voor $ 258,- per nacht lake logde cabin vast kunnen leggen voor 4 pers.
Nu zie ik dat de prijs weer $100,- duurder is, het fluctueert zelfs per dag.

Omdat je aangaf onder de $300,- een verblijf te vinden, is het aan te raden regelmatig te kijken. Succes!
@JeroenenTineke Mooie prijs heb je kunnen krijgen voor Lake Lodge Cabins! Ik heb nog steeds alleen 2 nachten West Yellowstone en 2 nachten Gardiner. Ik kijk regelmatig of er iets is vrijgekomen in het park zelf maar tot op heden nog niet gelukt. Roosevelt Lodge heeft wel 2x 2pk beschikbaar maar ik wil graag een 4pk. Dat scheelt toch aanzienlijk in prijs. Ik blijf het in de gaten houden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Heel bijzonder, die prijswijzigingen. Het lijkt bijna wel een fout te zijn. Normaal gesproken liggen de prijzen per type kamer het hele seizoen vast.

Marianne
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@BabetteVDG Wel fijn dat je al iets hebt vastgelegd, nu hopen dat er nog wat vrij komt of de prijs wijzigt.

@Martin & Marrie ik kijk nu al n tijdje, en zie voor dagen in bv hele maand augustus regelmatig verschillende prijzen per dag met grote verschillen, vreemd dat bij jouw de prijzen gelijk zijn :roll:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Maar zijn de prijzen voor de verschillende soorten cabins of kamers dan ook verschillend? Als je op de kalender bij bijvoorbeeld Lake Lodge een prijs ziet is dat de vanaf-prijs van wat er op die dag beschikbaar is. Maar er zijn verschillende cabins bij Lake Lodge met verschillende prijzen.
Ik heb nog nooit gezien dat de prijzen van Xanterra voor dezelfde accommodatie fluctueren.

Edit: ik zie nu ook dat de prijs van exact dezelfde kamer kan variëren per dag. Heel bijzonder. En nieuw voor mij; dit was in voorgaande jaren niet zo. En toen waren de prijzen ook nog niet zo idioot hoog..

Marianne
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

Nou, dagelijks blijven kijken bij Xanterra loont dus echt. Vanochtend was er opeens 1 nacht beschikbaar in de Rising Sun Motor Inn op precies de juiste datum voor ons dus die heb ik gelijk geboekt :clap: Ik zou eigenlijk Swiftcurrent Motor Inn willen maar ben hier al erg blij mee :)
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Elendan »

@Martin & Marianne Ik was ook verrast dat de prijzen veranderde. Heb begin juni '23 een paar nachten gereserveerd voor komende zomer en toen ik in november nog eens keek was de cabin bij OF goedkoper. Heb dus geannuleerd en opnieuw geboekt. Je moet alleen net geluk hebben want het stroomt zo snel vol dat een vrijgekomen cabin zo weer weg is.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Almere vak V »

BabetteVDG schreef:
27 aug 2023, 15:15
Mijn zoon wil graag naar het Museum of flight in Seattle en naar Crater Lake NP.
Ik weet niet hoe oud je zoon is. Maar als hij vliegtuigen en water wil combineren is het Wings and Waves Waterpark in McMinnville Oregon wellicht wel wat? Daar hebben ze allerlei glijbanen die vanuit een echte Boeing beginnen die op het dak van het park staat.
BabetteVDG schreef:
27 aug 2023, 15:15
Hebben jullie nog suggesties qua bezienswaardigheden/scenic routes tussen Crater Lake-Boise-Grand Teton en Glacier-Spokane-Seattle?
Wegen rondom Crater Lake zijn wat scenic betreft sowieso wel de moeite waard. Vanuit Bend zou ik ook sowieso een bezoekje wagen aan Smith Rock State Park
Spokane: Gemoedelijke stad waar wij het altijd goed naar de zin hebben. Midden in de stad zit het Riverfront Park. Uiteraard loopt de Spokane River dwars door dit park en zitten de Spokane Falls in de rivier zelf. Zeker een bezoekje waard. Als je de Spokane River volgt, zie je wel zo'n beetje alles wat Spokane leuk maakt. Zo'n beetje alles is gesitueerd rondom de rivier. Uiteraard kan je ook raften op de rivier. Veel van deze tochtjes beginnen dan ook in of vanuit de stad. Wat ook een aanrader is wat mij betreft, is de Gonzaga University. Zitten op een groot terrein verdeeld over meer dan 100 gebouwen. Vaak nog oud en traditioneel. In mijn beleving helemaal zoals een universiteit er uit moet zien. Ben je in de buurt tijdens het college basketball seizoen. Zeker gaan kijken!! Eén van de beste teams in het land!
Martin & Marianne schreef:
26 jan 2024, 20:08
Heel bijzonder, die prijswijzigingen. Het lijkt bijna wel een fout te zijn. Normaal gesproken liggen de prijzen per type kamer het hele seizoen vast.
Wat jij aangeeft klopt wel. Tot voor een jaar of 2 zag je dat prijzen vastlagen. Geen idee of dit iets is wat specifiek speelt na Corona. De laatste 2 jaar zie je dat echter steeds meer fluctueren. Wij kwamen er achter toen mijn vrouw een reisje in elkaar knutselde voor vrienden van ons. Had ook links en rechts de prijzen van hun website gehaald. En toen ze gingen boeken bleken sommige prijzen verdubbeld te zijn. Maar andere prijzen weer gehalveerd.
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

@Almere vak V Bedankt voor de tips!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer