Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@BabetteVDG Wat fijn dat je een accommodatie hebt kunnen boeken!
Ik heb deze week nog cabin bij Old Faithfull kunnen vastleggen, weer voor een hele lage prijs , t begint bijna een sport te worden 😂🤣

@Almere vak V Leuk om jouw info te lezen over Spokane! Wij zoeken nog een overnachting op de route naar Glacier NP. Wat zou jij aanraden? In de buurt van Spokane of Coeur d ‘Alene ? We zijn met 2 meiden van 12 en 14.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door dutch_in_seattle »

BabetteVDG schreef:
27 aug 2023, 15:15
Mijn zoon wil graag naar het Museum of flight in Seattle ...
Ik ben zelf geen vliegfanaat, maar ik vind het Museum of Flight zeer de moeite waard. Als vliegtuigen je ding is, dan zijn deze twee in de regio Seattle ook aan te raden: De Boeing-toers zijn afgelopen najaar weer gestart, na een lange leemte door COVID. Heel indrukwekkend om al die vliegtuigen in aanbouw te zien in die gigantische hallen. Dit is behoorlijk populair en de kaarten zijn snel uitverkocht, dus je moet dit wel goed van tevoren plannen.

Het Flying Heritage & Combat Armor Museum is in feite de privéverzameling van Paul Allen (mede-oprichter van Microsoft). Het museum is sinds mei 2023 open. Ik ben daar pas geweest, aangezien ik gratis kaarten had via Seattle Public Library. Het was veel beter dan ik verwacht had! Prachtig gerestaureerde vliegtuigen, tanks e.d. Als je van vliegtuigen houdt, zeker de moeite waard.

Succes met je planning!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

@dutch_in_seattle Museum of Flight en Boeing Factory tour staan beide op de planning. Flying Heritage & Combat Armor Museum kende ik nog niet. Klinkt goed, maar ik ben bang dat we daar geen tijd voor hebben. Maar bedankt voor de tip!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Almere vak V »

JeroenenTineke schreef:
02 feb 2024, 18:16
Wij zoeken nog een overnachting op de route naar Glacier NP. Wat zou jij aanraden? In de buurt van Spokane of Coeur d ‘Alene ? We zijn met 2 meiden van 12 en 14.
Verschil is denk ik niet zo heel erg groot. Meer een persoonlijke voorkeur. Wij hebben vrienden wonen in Spokane wonen waar we regelmatig komen. Beter de weg kennen. Dus van daaruit zou ik zeggen Spokane. Of misschien juist wel Coeur d'Alene. Heb het aan mijn jongste gevraagd (19) die zegt Spokane voor meiden van die leeftijd.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@Almere vak V Zo jij bent er vroeg bij 😉 of je bent niet in Oregon 😅
Dankjewel! We hadden al ff wat YouTube filmpjes gekeken, het ziet er leuk uit!
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Almere vak V »

JeroenenTineke schreef:
05 feb 2024, 15:37
@Almere vak V Zo jij bent er vroeg bij of je bent niet in Oregon
Helaas dat eerste. En ook helaas dat tweede...
:wink:

Mijn maatje was niet helemaal lekker. En er moest om half 5 een labradoodle ingecheckt worden naar Panama Stad. Wij zouden om 12.30 naar Las Vegas vliegen. Vlucht omgeboekt naar 6 uur. Maatje blij, want die hoefde zn bed niet uit. Mn vrouw blij, want die vindt Las Vegas geweldig! Alleen ik niet blij. Hou er niet van om vroeg naar bed te gaan. Nog minder om er weer vroeg uit te moeten. En een bloedhekel aan Las Vegas. Maar ik moet er tot en met dit weekend werken. Daarna nog een paar dagen naar San Francisco of Kansas en dan zit dit seizoen er ook weer op. Dan hebben we 2 maanden relatieve rust die we maar is mooi gaan verdelen tussen Oregon, Spanje en Nederland om alle mensen die ik het afgelopen half jaar tekort heb gedaan een kusje te geven!

En nu gaan we de luiken sluiten, morgen weer vroeg op!
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

@Almere vak V Top vooruitzicht! Geniet van de 2 maanden rust :thumbup:
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Almere vak V »

JeroenenTineke schreef:
09 feb 2024, 20:20
Geniet van de 2 maanden rust
Pffff...

Het zit erop! Nu mn mand in. Nog een paar dagen naar Kansas en dan kan er een hele dikke ;punt achter dit seizoen!
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door HildeV »

@Almere vak V Verslag van de parade veronderstel ik? Jammer trouwens dat er geen topic over Amerikaanse sporten is (hint voor de moderatoren :wink: )
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

Daar ben ik weer :)

Ik heb vandaag bij Old Faithful Lodge voor 1 nacht een cabin zonder badkamer kunnen boeken. Wordt me waarschijnlijk niet in dank afgenomen door mijn kinderen, maar goed :wink: Weet iemand of je daar wel handdoeken krijgt? Of moet je die zelf meenemen? Ik kan dit nergens terugvinden.

Groeten,
Babette
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de Lodge weet ik het niet, maar ik vermoed dat je die er bij krijgt, er is immers wel een wastafel op de kamer. Dat is in de Old Faithful Inn ook het geval in de kamers zonder badkamer.
Is het niet te zien op de foto van de kamer?

Marianne
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

Ik zie wel een paar foto’s waarbij er handdoeken bij de wastafel hangen, maar volgens mij zijn dit foto’s van de Frontier Cabins. Ik stuur ze wel even een berichtje om het te vragen.

De nacht die ik kon boeken is trouwens 1 dag voor mijn oorspronkelijke planning waardoor ik nu minder tijd heb voor Grand Teton. Ik had eerst 2 nachten in Jackson Hole maar nu nog maar 1 nacht. In Grand Teton willen we in elk geval de scenic loop rijden en misschien nog een korte trail lopen, dat moet qua tijd wel te doen zijn toch? Het wordt nu als volgt:

Dag 10 Boise - Jackson Hole (Grand Teton NP)
Dag 11 Jackson Hole - Old Faithful Lodge
Dag 12 Old Faithful Lodge - West Yellowstone
Dag 13 West Yellowstone
Dag 14 West Yellowstone - Gardiner
Dag 15 Gardiner
Dag 16 Gardiner - Coram

Groeten, Babette
Laatst gewijzigd door markro op 22 feb 2024, 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door JeroenenTineke »

BabetteVDG schreef:
21 feb 2024, 19:15


Ik heb vandaag bij Old Faithful Lodge voor 1 nacht een cabin zonder badkamer kunnen boeken. Weet iemand of je daar wel handdoeken krijgt? Of moet je die zelf meenemen? Ik kan dit nergens terugvinden.

Ja wij hebben de old faithfull lodge ook voor 1 nacht 😉 er zijn handdoeken en badhanddoeken aanwezig.
Idd geen douches op de kamer, maar heb gelezen in de reviews dat alles er keurig netjes uitziet, en de douches op korte afstand van de lodges zijn.
Laatst gewijzigd door JeroenenTineke op 22 feb 2024, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je geen lange wandeling gaat maken in Grand Teton kan het wel maar probeer wel vroeg te starten die dag. Het is ook mooi om bijvoorbeeld de bekende schuren te zien, en Schwabacher Landing. In Yellowstone is West Thumb mooi om te bezoeken maar daar heb je die dag niet veel tijd voor. En op de andere dagen ligt het wat uit de route. Maak wel even een stop bij Moose Falls.

Kijk eens hier en hier om een idee te krijgen. En
hier.

Als het nog kan zou ik het niet gek vinden om een nacht Lake te doen of Roosevelt in plaats van de eerste nacht Gardiner.

Het is niet nodig om bovenliggende berichten volledig te quoten.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 2022 in september 3 dagen in Yellowstone geweest en aan het eind van de vakantie, begin oktober, nog 2 dagen. De eerste dagen stonden we met de camper op Madison campground en hebben we dus door het hele park gereden en aan het eind in West Yellowstone en hebben we ook nog de nodige kilometers gemaakt. Wij vonden het geen probleem, maar hadden natuurlijk wel het voordeel dat het een rustiger seizoen was.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... gspot.com/
BabetteVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 mei 2017, 19:44
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis BabetteVDG: rondreis Seattle incl. Yellowstone zomer 2024.

Bericht door BabetteVDG »

@JeroenenTineke dankjewel voor de reactie. Fijn dat er handdoeken zijn!

@Martin & Marianne We zijn inderdaad van plan om vroeg op pad te gaan. Bedankt weer voor de overige tips. Roosevelt houd ik in de gaten, maar daar is tot op heden nog niks vrij gekomen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer