Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door Old Faithful »

Met de epic privacy browser kun je een Amerikaans IP adres kiezen en lukt het wel.

Succes.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door jojostravelusa »

HildeV schreef:
25 jul 2023, 12:12
Op welk stuk van The Cove Palisades campground gaan jullie staan? Wij hebben een plekje op het Crooked River gedeelte vastgelegd. Dus ik ben wel benieuwd hoe je het daar gaat vinden.
@HildeV
Wij hebben op The Cove Palisades campground op plek C9. Deze camping ligt niet aan het water, maar aan het eind van de kloof aan de overkant van het water weer omhoog. We vonden het er prachtig. Geen uitzicht over de kloof, maar dat hebben we niet gemist. Het is veel verder rijden dan je denkt, want je komt eerst kom je langs een andere camping. Er staat dan alleen loop A en B en C blijkt dus heel ergens anders te zijn. Mooie plek met water en elektriciteit.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

OK... het leuke van ver vooruit plannen is dat je de reis nog vaak kan herplannen....
Als jullie zouden móeten kiezen (niet alles past immers), waar kies je dan voor: North Cascades of Crater Lake ?
Stemmen maar ! :-)

En als jullie zouden gokken: half juni Crater Lake of Mount Rainier eerst ? (we vinden sneeuw met wandelen wel prima trouwens...). Als er maar wat parkings bereikbaar zijn.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door Tantelotje »

Ik zou kiezen voor Crater Lake... weinig zo mooi als het uitzicht over het meer metsneeuw op de bergen en (hopelijk) blauwe lucht.
North Cascades is ook een mooi gebied maar 'meer van hetzelfde' CL vind ik unieker.

Aangezien CL zo mooi is met sneeuw zou ik die eerder doen. En dan Mount Rainier zo laat mogelijk zodat je daar grotere kans hebt om, al dan niet met sneeuw, ook in de hoger gelegen gebieden te kunnen wandelen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door jojostravelusa »

Crater Lake. Maar dan zonder ritje naar het ziekenhuis in het donker :lol:
Mount Rainier zijn we niet geweest. Doordat afgelopen reis alles constant veranderde, hebben we op het laatste moment gekozen voor North Cascades i.p.v. Mount Rainier en daar hebben we eigenlijk spijt van gehad.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

Ja, ik had het gelezen... wat een verhaal !

Dat is dus nu 2 stemmen voor Crater Lake.
Mooie (regen)dag vandaag om de route om te gooien en voor de zekerheid wat campings her en der te boeken. Denk dat we nu na Olympic doorsteken via de Columbia River watervallen en de Painted Hills naar Grand Teton/Yellowstone. Dan weekje daar en ''op de terugweg'' Crater Laker, St Helens en afsluiten met Mount Rainier. Midden juni is prima voor GT/YS en dan later in de maand de sneeuw-risico bergen in Oregon/Washington. Gooien we Cascade eruit...

En dan straks naar BRU voor onze vlucht naar Uganda, even de warmte in op zoek naar wildlife en gorilla's !
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door jojostravelusa »

Oh, Oeganda lijkt me ook top. We hebben sowieso Afrika nog op het verlanglijstje staan, maar er komt steeds meer bij :lol: Wordt op zijn vroegst pas 2025, dus we hebben nog even. Alleen nog even kiezen uit Kenia, combi Kenia/Tanzania, Noord Tanzania of Zuid Tanzania. Ja, en Oeganda kan dus inderdaad ook.
Veel plezier en geniet ervan. Jammer dat je geen verslagen maakt. Ik was wel benieuwd.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

Hi,
ik zit nu een beetje te puzzelen met Mount Rainier.
Ik heb nu een paar nachten Cougar Rock geboekt. Ik wil echter ook Sunrise zijde bezoeken. White River campground is FCFS, maar geeft ook nog geen data dat ie uberhaupt geopend zal zijn. Silver Springs is het alternatief.
Mij vragen:
- heeft iemand ervaring met zowel de Paradise kant áls de Sunrise kant. Is het aan te raden om beiden te bezoeken of is er vanuit Paradise voldoende te wandelen ?
- we zitten er nu van 29/6-3/7 (4 nachten)... zou de CA123/410 al open zijn dan (Stevens Canyon) ? Uiteraard bij extreme winter zal het wellicht een issue zijn, maar wat bij een normale winter. We rijden met een TCA van Canadream (truckcamper) met een hoogte volgens beschrijving van 12ft. Is dat een probleem met tunnels ?
Paul

PS: Crater Lake zit in de route, North Cascade eruit. Zowel Crater als Rainier nu aan het eind gepland, dus ná 27 juni.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door niels »

Hi Paul,

Als je de tijd hebt zeker beide kanten bezoeken. Is een waar wandel paradijs Mount Rainier. En beide zijden vond ik toch echt anders.
Of de Stevens Canyon road open is kan je moeilijk inschatten. Soms begin juni en soms pas begin juli.
White river opent volgens mij vaak pas eind juni zou dus net kunnen met jullie data. Wij hebben vorig jaar zomer op silver springs gestaan en was prima mooie rustige natuurcamping dus erg goed alternatief. We zijn nog over white river gewandeld maar die was wel een stuk drukker (begin augustus)
We waren met 30 feet camper ook 12 feet opgegeven hoogte en Stevens canyon road was geen punt. De 12.6 feet tunnelhoogte is echt de zijkant. Ik had het even gevraagd aan een ranger voor we de weg opgingen en die gaf aan dat onze camper makkelijk zou passen. Vonden we het wat spannend dan wat meer in midden rijden gaf hij aan, maar dit was echt niet nodig.

Groetjes Niels
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door IngridUSA »

Ik heb ook best wat info en ervaringen gehaald uit dit verslag van een mede-forumlid; zie dag 8 en 9 voor de zuid-en noordkant. Wel overnachtingen vanuit 1 locatie.
https://usa2022sofiekenco.wordpress.com ... en/page/2/
Zelf ben ik er nog niet helemaal uit of ik m’n accommodaties ook ga splitsen, maar ik denk het wel.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

ik heb inmiddels meerdere nachten op zowel Cougar en Ohanapecosh geboekt.... zie straks wel wat ik laat staan en annuleer. Ook contact met Canadream gehad en onze (truck)camper is wel 13'' inch hoog, dus de Stevens Canyon wordt omrijden. Ik laat even alles staan zoals nu geboekt en zie kijk tzt even hoe we een en ander gaan combineren en/of omrijden....
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

OK, weer wat advies nodig...
We komen dus vanuit Yellowstone en gaan naar Crater Lake. 1200 saaie kilometers zo lijkt het. Ik heb er 2,5-3 dagen voor uitgetrokken (2 nachten onderweg ergens)
deel 1: Yellowstone - bezoek Craters of The Moon - stukje richting Boise (totaal ca 500-575 km)
deel 2: iets voor Boise - xxxxxxxxxx (Bend ?? dan ca 575 km)
deel 3: xxxxxxx - Mazama Campground Crater Lake (einde middag aankomen is prima).
De vraag is dus: wat nog onderweg te zien op 2 en 3. De kortste weg is ca 725-800km. Een ''omweg'' via Bend is 75 km extra.
Daar zouden we dan einde dag 2 aankomen (de laatste 150 km tot Bend zien er ook uiterst saai uit, flink lang rechte weg met het beroemde Amerkiaanse ''niks''). We zouden dan op dag 3 in de ochtend even Bend in gaan en daarna naar Craters..
Of heeft iemand een beter idee ?
dank weer !
Paul
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden dat stuk in 2015. We brachten onderweg een bezoek aan het Oregon Trail Interpretive Center, de Sumpter Dredge, John Day Painted Hills en Smith Rock SP.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

Dank Marianne, maar we moeten ook “heen “, dus die heb ik allemaal al van je gepikt voor eerder tijdens de reis als we op weg gaan naar Grand Teton :)

Had ik er wellicht al even bij moeten vermelden….
HildeV
Amerikafan
Berichten: 115
Lid geworden op: 28 aug 2022, 11:40

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door HildeV »

Sunrise hebben we afgelopen september (voor mij opnieuw) geskipt omdat we ditmaal naar Crystal Mountain resort zijn gereden en de kabelbaan hebben genomen voor "the Mountain view" (fantastisch moment als je net "over the top" komt & Mount Rainier in volle glorie ziet liggen) en we dus geen tijd meer hadden daarvoor.

Paradise hebben we wel (voor mij voor de 2de maal, de wederhelft zijn eerste maal)gedaan. Ditmaal in combinatie met Reflection Lake (super foto kunnen maken) en met de Narada Falls plus ook Tipsoo Lake. Voor beiden de eerste keer deze laatste dingen en absoluut de moeite waard. Wij zaten dan ook -mede omdat we daarna verder gingen naar Yakima & de Columbia River Gorge maar ook omdat ons plekje op Ohanapecosh plots "verdwenen" was op de Lodgepole Campground. Zeker geen spijt van gehad. Integendeel. Genoeg wildlife op de camping (geen beren :wink: ), een mooie kabbelende beek achter onze plek en niet teveel volk.

Boise vond ik overigens ook een heel erg leuk stadje (goed gegeten) en Craters of the Moon zou ik absoluut opnieuw doen als ik nog eens in de buurt ben. Bend is ook 1 van mijn favoriete stadjes in Oregon. Daar wou ik afgelopen herfst absoluut opnieuw een nacht doorbrengen na mijn bezoek in 2018. En zeker geen spijt van gehad.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door JeroenenTineke »

@paulr Wat een mooie reis hebben jullie in de planning met een geweldige camper!
Hebben jullie al plannen voor de trip van YS terug naar VC. Wij rijden deels een stuk van die route andersom vanuit Bend naar Glacier via Spokane.
Laatst gewijzigd door JeroenenTineke op 20 jan 2024, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
JeroenenTineke
Amerikafan
Berichten: 114
Lid geworden op: 22 dec 2023, 21:15
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door JeroenenTineke »

Sorry, verkeerde tag, bovenstaand bedoel ik @paulr
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door Martin & Marianne »

:offtopic:
@JeroenenTineke Je kunt je eigen berichten nog wijzigen (tot een paar dagen na plaatsing). Daarvoor gebruik je het pennetje rechtsboven in je bericht.

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1212
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

@JeroenenTineke
Omdat er relatief weinig echt leuke dingen lijken te zijn onderweg, maken we van de oversteek van west naar oost en terug gewoon 2 flinke rijdagen.

Update van het schema:

1. Amsterdam - Vancouver
2. Vancouver - Anacortes
3. Anacortes - Port Angeles (ochtend Zodiac)
4. Port Angeles (Huricane Ridge)
5. Port Angeles - Hohrain
6. Hohrain - Mt st Helens
7. Mt st Helens - Columbia River (campings voldoende)
8. Columbia River (campings voldoende)
9. Columbia River - Painted Hills - Fish House RV
10. Fish House RV- bezoek Baker City (Oregon Trail site) - Picabo Angler RV
11. Picabo Angler RV - Grand Teton Gros Ventre
12. Grand Teton Gros Ventre
13. Grand Teton Gros Ventre - Colter Bay
14. Colter Bay - Yellowstone Bridge Bay
15. Yellowstone Bridge Bay
16. Yellowstone Bridge Bay - Yellowstone Madison
17. Yellowstone Madison
18. Yellowstone Madison - Craters of The Moon - ergens onderweg (Gem State RV)
19. ergens onderweg (Gem State RV) - Bend - LaPine State Park
20. LaPine State Park - Crater Lake
21. Crater Lake
22. Crater Lake - Silver Falls SP (mogelijk 2e nacht Crater Lake vervangen door ''ergens onderweg'')
23. Silver Falls SP - Woodburn Outlet - Mount Rainier Cougar Rock
24. Mount Rainier Cougar Rock
25. Mount Rainier Cougar Rock - Mount Rainier Ohanapecosh
26. Mount Rainier Ohanapecosh
27. Mount Rainier Ohanapecosh - Vancouver
28. Vancouver-Amsterdam
29. Amsterdam
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door jojostravelusa »

Ik geef toe, het is nogal een omweg, maar als je iets leuks zoekt onderweg van Mount Rainier naar Vancouver, dan zou je over de 12 en de 97 kunnen rijden en Leavenworth meenemen. Heel leuk Duits dorp en prachtige omgeving. En dan via de 2 naar het westen. Betekent misschien wel dat het niet in 2 dagen lukt :toothy5:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer