Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42058
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door Martin & Marianne »

Is dag 10 niet wat lang?
En waar is de Sumpter Dredge? :wink:

Marianne
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

dag 10 is 600 km... Ja, die is lang. Als we het zat zijn heb ik nog een paar campings ervoor op een lijstje staan, rondom de 450 km. Dan zijn we op dag 11 wat later in Grand Teton, op zich geen probleem. En ja, die grote machine moet er ook nog tussen vóór Baker City, dat is de eerste koffiestop :)
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6132
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door Old Faithful »

Is die lange rijdag ook de reden dat je niet dichter bij de Painted Hills overnacht?
Kun je ruimte vinden voor een extra dag tussen Washington en Grand Teton? Dan zou je bijvoorbeeld ook de Sheep Rock Unit van John Day Fossil Beds NM kunnen bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door jojostravelusa »

De Sheep Rock Unit is echt een must. Prachtig die pastelgroene bergen. Als het even kan, inpassen in de route.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

Hoi allebei,
De reden om al een stukje richting het oosten te rijden vanaf de Painted Hills is mede daardoor ingegeven ja. En ook omdat we eigenlijk geen leuke camping dichterbij de Hills kunnen vinden. En ja, het licht is waarschijnlijk het mooist in de avond, maar dat geldt helaas voor alles tijdens de reis. Overal moeten en we een zonsopgang en een zonsondergang zien en helaas... daar word je na een paar weken bekaf van, zeker in juni als de zon erg vroeg op komt... :D :D Dus keuzes maken...
Die Sheep Rock Unit kan er wellicht nog wel ff tussen als we nog puf hebben die avond! Die ligt maar 10 minuten van de camping die we op het oog hebben ! Dank !
We hebben op onze afgelopen reizen al heel veel ''stenen'' in allerlei formaties en kleuren gezien. We zijn meer van het groene en hooggebergte, dus denk niet dat we de route omwille van John Fossil verder willen aanpassen.
Volgende maand weer even paar dagen Death Valley, dus ook veel stenen, rotsen en kleuren....
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2165
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben Sheep Rock gewoon overdag gedaan en daar was niks mis mee. Ik zou me dus niet al te druk maken over het perfecte licht. Dat gaat echt niet overal lukken. We waren het er al over eens dat je thuis uit kunt rusten, maar je kunt het ook overdrijven :wink:
Als jullie de Cottonwood campground bij Mitchell aandurven, dan is de eerste plek meteen links op de camping een prachtige grote en nog gratis ook. Wij vonden het geweldig en jammer dat we pas zo laat aankwamen en het ook nog ging regenen. We hadden hier graag een middag lekker zitten relaxen.
https://www.fs.usda.gov/recarea/ochoco/ ... ecid=38596
Na Sheep Rock hebben we bij Sumpter overnacht, maar dat was nog wel 2 uur rijden. We stonden toen op Union Creek Campground, waar ook niks mis mee was.
https://www.fs.usda.gov/recarea/rogue-s ... ecid=69922
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

Mount st Helens: https://www.columbian.com/news/2024/feb ... east-2026/
Het laatste stuk richting de berg is dus gesloten. Ik heb nog niet gekeken hoever je wel kunt komen en bekijken (en of dat interessant genoeg is), wellicht dat wij een dag herplannen... Kan iemand advies geven die er geweest is ?
image.png
image.png (573.6 KiB) 381 keer bekeken
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1793
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door Felicitas »

Ik weet niet of het past in jullie route, maar je zou via de oostzijde van Mt. St. Helens kunnen rijden via Forest Roads 25 en 99 naar Windy Ridge Viewpoint. Hier heb je een prachtig uitzicht op de vulkaan en Spirit Lake. Wij vonden daar de wandeling naar Loowit Falls erg mooi. Zie ons verslag. Je zult dan wel je geplande route wat moeten omgooien.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

Interessante optie, maar: Once snow melts out, which is predicted to occur in July, and Forest Road 99 is accessible.....
Ook nog gekeken naar Lahar Viewpoint, maar ook hier lijkt wat modder over de weg gestroomd te zijn : ALERT: Temporary closure on Forest Road 25 due to landslide
Kortom, ik wacht het gewoon nog even af, we vinden vast wel iets leuks tussen Forks en Columbia River... :-)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door IngridUSA »

Ik lees ook even mee en ben wel enthousiast! Had jullie reisverslagen al in m’n favorieten gezet en ooit al eens gelezen. Deze route klinkt goed en past zeker in mijn schema (Hood River naar Packwood).
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

Bij ons kan deze route/omweg (dus oostelijk van Mount st Helens) inderdaad ook wellicht nog tussen Silver Falls en Mount Rainier... altijd leuk om ook tijdens de reis nog wat om te gooien. Diverse opties nu in potlood in het schema !
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door IngridUSA »

Mooi! En jouw ervaringen lees ik straks natuurlijk ook heel graag. Goed geregeld 👍🏼
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

@Almere vak V of anderen: ik overweeg mijn route iets om te gooien en tussen Forks en Columbia River via Cannon Beach te gaan (ivm gesloten Johnston Ridge Observatory, st Helens). Is het een meerwaarde om écht een overnachting (camping) in/bij Cannon Beach te boeken of maakt locatie ergens tussen Astoria en Cannon Beach niet veel uit... dank !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door Almere vak V »

Maakt niet zo heel veel uit. Als je recht tegenover Haystack Rock kunt overnachten heeft het wel iets speciaals. Maar volgens mij staan daar alleen maar spuugdure huizen en geen camping…
😉

Astoria is ook een prima plek om te overnachten. Als je toch die kant opgaat. Wel ff over de 26 en bij Camp18 alleen(!!) de cinnamon role bestellen!!
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1211
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door paulr »

Camp18 genoteerd ! lekker...cinnamon role. Goede plek voor koffiestop zo te zien op weg naar het oosten :D dank !
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Reis paulr: Vancouver-Oregon-Yellowstone-Washington-Vancouver 2024

Bericht door Almere vak V »

Echt alleen de Cinnamon Role. Het liefst de dag ervoor niks eten. De dag erna hoef je zeker niks meer…
😉
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer